Meisjesnamentopic deel zoveel

16-02-2013 18:13 2884 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier verder gaan?



Het vorige meisjesnamentopic is hier terug te vinden:



Meisjesnamentopic
Ik vind Kahlan en Feike beide echt jongensnamen. Kahlan klinkt ook erg buitenlands.
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 20 september 2014 @ 22:43:

[...]



Uhm, wilde je dit alleen even mededelen? Wil je dat we zggen welke wij hiervan de mooiste vinden? Wil je dat we aanvullen?



Jane-who en tinkerbell Ikvind Suze ook heel leuk! Fris, vrolijk, pittig, helemaal niks mis mee!



Ow, sorry. Ben er niet meer helemaal bij denk ik, helemaal vergeten de post af te maken Dus bij deze, wat is jullie mening? Welke naam vinden jullie het mooist?



Vera-Lynn

Emma

Evy

Leonora

Sophie
anoniem_192019 wijzigde dit bericht op 21-09-2014 00:33
Reden: Weer deel van de post vergeten.. Sorry
% gewijzigd
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
@ ironwill ik vind Emma en Evy het mooist hou niet zo van dubbele namen zoals Vera-Lynn dat soort combi's hoor je ook heel vaak de laatste tijd maar als jij het mooi vind!



@ Polala op internet staan beide namen wel als jongens en meisje.. Maar jij vind het dus beide meer naar de jongens kant trekken?



Wij zijn beide weg van een boeken serie wetten der magie (moet je van houden) en de machtigste vrouw heet Kahlan dus denk dat het door het boek komt dat we die zo mooi vinden ^^
Alle reacties Link kopieren
quote:ironwill schreef op 21 september 2014 @ 00:31:

Welke naam vinden jullie het mooist?



Vera-Lynn

Emma

Evy

Leonora

Sophie



Emma en Sophie. Prachtig!!!



Vera-Lynn vind ik het minst en daarna Leonora. Evy gaat wel.
Alle reacties Link kopieren
@ironwill



Emma heel mooi. Evy en Sophie de afgezaagd inmiddels, komt te veel voor. Vera-lynn en leonora gewoon niet mijn smaak.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:mendy schreef op 20 september 2014 @ 22:43:

[...]



Uhm, wilde je dit alleen even mededelen? Wil je dat we zggen welke wij hiervan de mooiste vinden? Wil je dat we aanvullen?



Jane-who en tinkerbell Ikvind Suze ook heel leuk! Fris, vrolijk, pittig, helemaal niks mis mee!



Neeeeeeee joh je zit er helemaal naast maar waarschijnlijk vind ik het de ergste zeiknaam ever, doordat de moeder van een vroeger vriendinnetje zo heette. Was een ontiegelijke kakmadam, liep altijd alleen maar te miepen over dat de kleren van haar dochter niet vies mochten worden. En als ze bij mij een vlek ontdekte gaf ze me een bekertje wasmiddel en moest ik dat ter plekke naar mijn moeder gaan brengen zodat die mijn kleding ermee kon gaan wassen. Ik durfde niet te zeggen dat wij thuis zelf ook wel wasmiddel hadden



Anyway, als ik denk aan een kind dat Suze heet, zie ik nu zo'n zeikerig kind voor me dat in lange suikerspinroze jurken rondloopt en niks wil doen want "mamaaaaa dan word ik vies!" En dan zo haar neus erbij optrekt.

Ik ben nogal visueel ingesteld, sorry dat ik jullie ermee lastig val
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Vera-Lynn staat bij ons nog op 1. Waar we wel aan twijfelen als dit de naam word of we dan het streepje weg laten en voor Vera Lynn gaan met als roepnaam Vera.

Maar zit ook sterk te denken aan Sophie of Emma.



Suze is ook een leuke naam, ware het niet dat een collega van mij zo heet en zo'n gigantisch z**k wijf is :P
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook op zoek naar een meisjesnaam. We hebben al een zoon, hij heet David. De meisjesnamen die we het mooist vinden zijn helaas al bezet in de directe omgeving. Verder zijn er aardig wat namen die we best wel aardig vinden, maar nog niet echt 1 naam die eruit springt.



Wensen:

- 2 of 3 lettergrepen

- bekende, tijdloze naam

- duidelijk hoe te schrijven en uit te spreken

- geen bloemen/planten/dierennamen, zoals Iris of Jasmijn

- liever geen bijbelse naam, zoals Hanna, Thirza, Eva of Sarah

- liever niet top20

- liever niet makkelijk af te korten



Mooie namen maar al bezet:

Myrthe, Marith, Joanne, Emma, Sophie, Anne



Namen die het net niet zijn:

Eline, Celine, Carmen, Carlijn, Femke, Ilse, Elise, Charlotte, Julia



Wie wil met ons meedenken? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:ironwill schreef op 21 september 2014 @ 10:57:

Waar we wel aan twijfelen als dit de naam word of we dan het streepje weg laten en voor Vera Lynn gaan met als roepnaam Vera. Ik vind echt bijna alle (moderne) namen met streepjes ertussen lelijk en nogal ordinair (behalve het klassieke Anne-Marie en Marie-Louise, dat vind ik niet ordinair maar gewoon echt niet mooi). Kortom: ik zou Vera Lynn doen met als roepnaam Vera. Vera vind ik prachtig (en iets minder gebruikelijk dan Emma en Sophie volgens mij).
Alle reacties Link kopieren
@ironwill



Vera-Lynn - Vera Lynn met roepnaam Vera vind ik mooi! Met streepje niet zo.

Emma - leuk, wel veel voorkomend, maar leuk

Evy - mwah

Leonora - heel leuk, Leonoor staat ook op mijn lijstje

Sophie - leuk maar erg populair



@poekie90 ik vind zowel Kahlan als Feike ook meer jongensnamen. Kahlan vind ik ook erg buitenlands klinken, Feike Fries.



@nicole123 wat vind je van:

Sofia, Lea, Lina, Famke, Janne, Jonna, Svea, Minne, Merle, Dominique, Cecile, Vivienne, Ninthe
@Nicole123: Ik gooi er maar wat opties in:

Nora, Rosa, Vera, Joline, Feline, Elsa, Carice, Marise, Fenna, Caro, Julot.



quote:poekie90 schreef op 21 september 2014 @ 00:47:

@ Polala op internet staan beide namen wel als jongens en meisje.. Maar jij vind het dus beide meer naar de jongens kant trekken?

Ja, ik vind het allebei absoluut geen meisjesnamen. Maar hey, das ook maar mijn mening, he . Als jullie er echt weg van zijn...
Alle reacties Link kopieren
@nicole123



Suze

Laura

Maaike

Marloes

Lotte

Noah

Lucy

Lisa



Is dit de richting die je bedoelt? Of juist helemaal niet?
Alle reacties Link kopieren
Poekie, Kahlan, vind ik ook een jongensnaam, spreek je het uit als kejlan of ka-lan? Feike vind ik niet zo, sorry.



Haha tinkerbell, bedankt voor het delen van je ervaring met suze. Fijn is dat he, dat je beeld bij een naam ooit bepaald kan worden door 1 persoon.



Nicole:

Leonie

Olivia

Livia

Femke

Nele

Nila

Janne

Medea

Julie

Merle

Fenna

Louise

Nina

Lize

Elianne

Indy

Vieve

Marloes

Jolien

Vivian

Imke

Suzette

Reina
Alle reacties Link kopieren
@ nicole123



Jolijn

Meline

Leanne

Nadine

Vivienne

Ella

Fabiënne

Kirsten

Leonie

Rosalie

Charlize

Emilie

Florine

Frederique

Marenthe/Marinthe

Veerle
Alle reacties Link kopieren
Hellup, denken jullie even mee?



Zwanger van een 4e meisje (5e kindje). Andere meiden hebben vrij zweverige namen (Phoenix jade Faye summer) en nu wederom op zoek naar een hippie naam!



Op de lijst:

Vlinder - long time favourite, maar niet te 'gewoon/Hollands' bij de rest?! Los van t feit of je m mooi vind, want ik weet dat deze naam veel losmaakt. Ik vind m mooi!

Indie Lou - love it, maar tegenwoordig lijken de halve kleuterklassen vol te zitten met Indy's en helaas is India hier al vergeven in de 2e naam van kind 3

Selah Sue - is een band! Bekt zo lekker. Selah mooie betekenis.

Lola - mooi, maar ook vrij populair



Ik vind de 'Lou' klank erg mooi en tegelijkertijd vernoeming naar haar vader. Lovis stond ook op t lijstje, maar gaat hier in nl niet correct uitgesproken worden vrees ik...



Alvast dank voor jullie reacties!



Ik heb inmiddels alle forums doorgenomen met zoekterm 'hippie girl names' maar kom er niet echt uit....
Hazel, Louise, Luna, Savannah, River, Skye, Cayenne, Diantha, Lotus, Jasmin, Avalon



Waarom niet Selah trouwens? Met andere tweede namen? En Indy past ook goed, jammer dan dat ie populair is.



Vlinder vind ik inderdaad erg Nederlands naast de anderen, maar als het verder wel DE naam is zou ik me daar niet door laten tegenhouden. Lola vind ik ook leuk maar erg Rock & Roll naast de andere (hippie/natuur) namen.
Alle reacties Link kopieren
@ pippilotta



Ivy Lou??

Lila??

Aurora??

Sydney??

Maeva??

Lexi??

Oona??

Solane??

Chilou??



ik heb geen idee of dit hippie namen zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mogen hier namen gedropt worden? Ik vind 'Puma' erg leuk.. Omdat ik zelf zo enthousiast ben, kan ik er niet objectief meer naar kijken, terwijl het toch een opvallende naam is.. Ben benieuwd.. Misschien ook een leuk idee voor de moeder van de 4 meiden?
Alle reacties Link kopieren
Haha Poekie, ik dacht al: 'waar doet die naam me aan denken'. Ben nooit zo van de fantasy maar pfff die boeken zijn wel erg goed (en soms ook heel beeldend) geschreven. Moest het af en toe echt even wegleggen.

Maar als je het verder niet kent zou ik toch wel een wenkbrauw optrekken bij Kahlan. Klinkt dan Oosters of disney-achtig. Feike vind ik overigens erg leuk. Ben dan ook erg voor Hollandsche namen. Ik wist niet dat het een jongensnaam is en als ik het lees dan vind ik het prima bij een meisje passen.



@ironwill, Vera is mooi. Vera-lynn maakt het meteen wat ordinair. Bij alle namen met streepje lynn heb ik dat. Ik snap het ook niet zo goed, zo een engelse toevoeging. Alle andere namen uit je rijtje hebben mijn voorkeur boven vera-lynn. Maar ja, smaken verschillen.



@tippy: puma. Ik vind het een beetje gek. Je noemt je kind toch ook niet aap of leeuw. Alhoewel Beer dan wel weer een gangbare naam blijkt te zijn en laatst is er een jongetje in mijn omgeving geboren met de naam panter. Maar ook dat vond ik een beetje raar.



@pippilot: als je de Lou klank mooi vindt waarom dan niet gewoon Lou?
Alle reacties Link kopieren
Puma erg leuk! @tippy Alleen voor hier: wij noemen t vrouwelijk geslachtsdeel zo haha vraag me niet waarom! :-)



@polala thnx! Skye ook wel leuk, maar loop net als bij Selah tegen de beginletter S aan. Mijn zoons naam begint ook met een S nl. Jade spreken wij ook uit als ja-duh en niet djeed dus daarom vlinder nog best wel aardige optie denk ik. Naam is al 5 jaar favoriet maar nu ineens met die hormonen ga ik twijfelen!



Indie Lou: vraag mij af of dat snel Indy word als afkorting? Marylou kort je ook niet af denk ik?



Thnx @cejo, maar zit er niet tussen
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle suggesties!



Op mijn lijstje gaan Vera en Laura (of Lauren), mooie namen! Verder zijn veel van de namen die jullie noemen het net niet en/of al bezet, maar op zich wel de richting waarin we zoeken.



Duidelijke afvallers zijn namen als Janne, Svea, Minne, Ninthe, Nila, Medea, Indy, Reina, Charlize en Marenthe. Die zijn voor ons wat te apart, we zoeken meer in de hoek van de klassieke / huis-tuin-en-keuken namen.



De namen Rosalie en Florine vind ik wel heel leuk, maar daarbij ben ik bang dat ze in de praktijk Roos of Floor genoemd gaat worden en dat vinden we juist geen leuke namen.



Namen als Viviënne en Elianne (en Juliëtte, Julianne, Cathelijne, etc.) vind ik aan de ene kant erg mooi, maar met hun 4 lettergrepen toch net wat te lang.



Mochten jullie nog meer bedenken dan zijn meer suggesties altijd welkom, en zo niet dan heb ik in ieder geval 2 kanshebbers erbij om over na te denken!
Alle reacties Link kopieren
Pippilotta;



Pippa

Megan

Lieve

Pixi

Rune

Jana

Luna

Yentl

Ziva

Uma

Zoraia

Kiki

Delphine

Orfelia

Laila

Zenzi
Alle reacties Link kopieren
@ pippilotta was er al een beetje bang voor hahaha,ben niet echt thuis in de hippienamen.

Maar ga nog wel een poging doen



Deveney

Doris

Emmylou

Isla

Lily

Lova

Mavis

Mexx

Riva

Serra
Alle reacties Link kopieren
Nicole, sorry voor eventuele dubbele:



Simone

Diana

Vera

Suzan

Aimee

Emmy

Fleur

Flore

Naomi

Carly

Ilse

Jolijn

Renske

Lisa

Ellen

Marieke

Lieke

Sanne

Lotte

Myrna

Mara

Lana



Later dacht ik nog aan:

Karlijn

Marlein

Marleen

Sabine

Saskia

Anna

Nienke

Sofie/sofia

Gemma

Marjorie

Marjolijn

Meike
Alle reacties Link kopieren
Nog een rijtje voor Nicole123



Lena

Stella

Manouk

Ilse

Jiska

Marleen

Lian

Krista

Milou

Birgit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven