Gezondheid alle pijlers

Zwarte vlekjes op bovenlip na verbranding met thee

20-09-2014 23:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wat dacht je van huisarts?
Alle reacties Link kopieren
quote:SilverShadow schreef op 21 september 2014 @ 00:03:

Wat dacht je van huisarts?Jaa maar is weekend toch
Twee zwarte vlekjes vanwege stoom?



Wanneer je huid zwart wordt dan is er sprake van een derdegraads brandwond en dan zou ik maar eens naar een arts gaan. Maar van stoom van een hete kop thee krijg je echt geen derdegraads brandwond hoor. Van het theewater zelf zou het denk ik wel kunnen. Heb je het kokende water zelf op je lip gehad?
Zwarte plekken van verbranding is volgens mij een derdegraads brandwond. Die voel je niet maar lijkt me wel verstandig om er naar te laten kijken. Je kunt altijd de dienstdoende weekendpost bellen en het voorleggen, dan kunnen zij wel aangeven wat je moet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 21 september 2014 @ 00:09:

Twee zwarte vlekjes vanwege stoom?



Wanneer je huid zwart wordt dan is er sprake van een derdegraads brandwond en dan zou ik maar eens naar een arts gaan. Maar van stoom van een hete kop thee krijg je echt geen derdegraads brandwond hoor. Van het theewater zelf zou het denk ik wel kunnen. Heb je het kokende water zelf op je lip gehad?Jaaa heb het water opme lip gehad jaa
Alle reacties Link kopieren
Maar heb huisarts bellen maandag jaaaa
Speechless
Nou dan zou ik de huisarts bellen. Waarschijnlijk krijg je dan een ingesproken boodschap te horen en daarin wordt je verteld naar welk nummer je kunt bellen voor spoedeisende hulp oid.



Of ga naar de SEH (spoedeisende hulp in het ziekenhuis) of bel ze.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk jaaaa

Dat je even naar de huisarts moet jaaaa

Maar niet voor die vlekjes jaaaa

Maar voor het niet kunnen proeven en ruiken jaaaa.
Alle reacties Link kopieren
Dan heb je het echt flink verbrand hoor, ik zou de huisartsenpost hier wel voor bellen. Zwarte plekken is derdegraads. Wat ook zorgelijk is dat je niks schrijft over pijn, zou echt bellen.
Alle reacties Link kopieren
Doos.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Jaaa, naar de huisartsenpost dan maar in plaats van op een forum posten, hè. Jaaa.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 21 september 2014 @ 00:18:

Ik denk jaaaa

Dat je even naar de huisarts moet jaaaa

Maar niet voor die vlekjes jaaaa

Maar voor het niet kunnen proeven en ruiken jaaaa.
Speechless
Alle reacties Link kopieren
Pak es een snoetepoetser en veeg je toet gewoon eens schoon, jaaaa



T mot nie gekker worden nie...
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Yavanna schreef op 21 september 2014 @ 00:19:

Dan heb je het echt flink verbrand hoor, ik zou de huisartsenpost hier wel voor bellen. Zwarte plekken is derdegraads. Wat ook zorgelijk is dat je niks schrijft over pijn, zou echt bellen.Het zijn best wel 2 kleine vlekjes 1 groter dan de ander maar ze doen helemaalneen pijn wel opvallen is her rare doffe gevoel in mijn lip gevoelloosnzegmaar
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 21 september 2014 @ 00:40:

Pak es een snoetepoetser en veeg je toet gewoon eens schoon, jaaaa



T mot nie gekker worden nie...
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Derdegraads brandwonden doen ook geen pijn meer, omdat de zenuwen verbrand zijn.

En daarmee moet je wel naar de huisarts.



Heb je al gekoeld? Zo niet, doe dat dan alsnog: 10 min onder lauw/koud stromend water.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heb net mijn bovenlip verbrand door een warm kopje thee met als oorzaak het proberen de damp in te ademen omdat ik nu al 2 maande nika ruik en proefmaaja



En omdat je al 2 maanden nika ruikt en proefmaajaat, verbrandt je je lip.

Jajaa.

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:pop1980 schreef op 21 september 2014 @ 01:09:

Derdegraads brandwonden doen ook geen pijn meer, omdat de zenuwen verbrand zijn.

En daarmee moet je wel naar de huisarts.



Heb je al gekoeld? Zo niet, doe dat dan alsnog: 10 min onder lauw/koud stromend water.Grote kans dat ze zichzelf dan verzuipt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Zwarte plekken op mijn lip betekenen bij mij dat ik ben verbrand of dat ik een wondje heb gehad en dat trekt vanzelf weer weg, maar ik ben niet blank en als jij dat wel bent zou ik toch even bij de huisarts langs gaan. Als je zwart bent zou ik me geen zorgen maken.
Reddeloos verloren, die lip moet eraf, jaaaa
Alle reacties Link kopieren
Zou zoieso maar eens je huisarts bezoeken als je al 2 maanden niks proeft/ruikt



Maar als die zwartje vlekjes daar werkelijk zitten van je thee accident.morgen maar even langs de hap dit zou betekenen dat je 3e graads brandwondjes hebt..
Alle reacties Link kopieren
quote:isabellaxxx schreef op 21 september 2014 @ 07:13:

Zou zoieso maar eens je huisarts bezoeken als je al 2 maanden niks proeft/ruikt



Maar als die zwartje vlekjes daar werkelijk zitten van je thee accident.morgen maar even langs de hap dit zou betekenen dat je 3e graads brandwondjes hebt..Kan het niet zijn door de thee zelf de consumptie van warme cafeine dat dit heeft veroorzaakt
Alle reacties Link kopieren
In thee zit geen cafeïne neeeee

Er zit theïne in jaaaaaa
Ach daar hebben we sjors weer met zijn reuk probleem waar hij gek van wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven