Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - we gaan ervoor!

13-01-2014 18:35 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 1 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!
Only dead fish go with the flow.
Alle reacties Link kopieren
@takkentrol

Ik ben maandag een week bezig en zit ook nu al alles voor de eetweek te plannen. I cant wait!!
Alle reacties Link kopieren
Dames, jullie zijn nog te veel met eten bezig, hoor!

Het niet eten went vanzelf!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Zodra jullie echt in de flow zitten , is dat verlangen naar eten er niet meer zo. Komt goed.

Katjeanne, ik werk niet onregelmatig kan je dus helaas niet helpen.



Het gaat hier weer goed. Vanochtend 71,0 kg. Zou toch willen dat ik dit dieet jaren eerder had gevonden. Maar ja, dan had ik ook jaren eerder mijn knop moeten hebben gevonden en daar was ik niet mee bezig.



Dames, vandaag is weer een goede dag om afscheid te nemen van weer een paar onsjes.
Alle reacties Link kopieren
Doen/deden jullie 'al' in de vierde week een eetweek? Mijn consulente rade aan dit pas in de zevende week te doen omdat het dan minder moeilijk is daarna weer te door te starten (geen idee of dat waar is). Zes weken shaken is wel heeeel lang, en omdat ik pas in week twee zit ben ik nog totaal niet bezig met wat ik in de eetweek zou willen eten.
Alle reacties Link kopieren
Dames.. Ik voel me heel slecht. Vannacht de hele nacht wakker geweest en de helft van de tijd boven de pot gehangen.. Helaas kwam er niks. Ik heb ontzettende koppijn en buikpijn. Als ik al aan een shake of welk eten dan ook denk word ik misselijk. Ik ben duizelig en ik voel me niet goed. Wat moet ik doen..? Is dit normaal?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is nooit normaal. Of het aan die paar dagen Cambridge ligt, kan geen van ons zeggen. Als je zo ziek blijft moet je langs de dokter.
Alle reacties Link kopieren
Miyoung, kan ook gewoon een buikgriepje zijn. Niet alles is terug te voeren op dit dieet.



Azile, ik heb altijd 4 weken geshaked en dan 1 week eten. Nu de laatste paar keer 3 weken shaken,1 week eten. Ik vind 6 weken shaken veel te lang. Je moet je lichaam ook af en toe weer prikkelen. En ja, de overgang valt soms niet mee maar dat vind ik een hele slechte reden om er zoveel tijd tussen te laten zitten. Volgens mij is het zelfs zo dat ze wettelijk verplicht zijn om na 3 weken een eetweek te doen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames,



Even het topic omhoog helpen hoor; we stonden op pag. 2!

Vandaag mijn laatste 'eetdag' want vanavond naar de consulente en morgen starten. Ik ben er ook wel klaar mee nu, met het eten. Ik heb de afgelopen dagen nog heerlijk genoten van mijn eten maar onder het mom van dat het straks niet meer mag wel te veel gegeten. Zo erg zelfs dat ik er naar uitkijk om er (tijdelijk) mee te stoppen. Brengt ook een stukje rust mee denk ik.



Ik heb het wel een stuk makkelijker dan de meeste gok ik aangezien ik geen gezin heb en mijn man doorgaans de gene is die kookt. Ik hoef me dus ook niet met eten bezig te houden.



Fijne dag allemaal!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ben nu met mijn 3de dag bezig. Tot nu toe gaat het redelijk goed.

Mijn maag rammelt wel af en toe.. maar het is niet vervelend.

Ik moest afgelopen weekend werken en merk dat ik echt super weinig energie heb.. ik hoop dat dit snel terug komt?

Ik heb het gevoel ik nu echt alles wil eten.. zelfs dingen die ik niet eens lust! Maar ik neem niks!

Ik ben zo benieuwd naar mijn weegmoment vrijdag!

Succes deze week!
Alle reacties Link kopieren
Leuk Takkentrol. Vanaf morgen echt beginnen. Ik zal aan je denken. De eerste dagen zijn het zwaarst en daarna is het al een gewoonte.



Ik kom net bij de consulent vandaan. Officieel bij hem gemeten, 1,9 kg kwijtgeraakt deze week, Vet en vochtpercentage ongewijzigd. Raar, weer. Nog twee weken shaken en dan overschakelen naar de SA900. Is gewoon onderdeel van de afbouw maar hiermee zou je nog steeds moeten afvallen. De bedoeling is om in 9 weken af te bouwen. Dus 3 keer 3. Maar dat is nog afhankelijk van hoe mijn lichaam het gaat oppakken. Moet het deze 2 laatste weken shaken zonder mijn consulent doen. Maar dat is geen probleem. Weet wel zo'n beetje hoe het shaken werkt.



Hoe is het met de rest van jullie?
Alle reacties Link kopieren


Iedereen het weekend weer overleefd hier?



Vriendlief zat zaterdag een dikke diepvries pizza weg te kauwen.

ik keek op de doos ...900 calorieën , vroeg na afloop of hij ook vol was nu.. " nee , ik lust er nog wel 2 " ....



Was afgelopen zaterdag zelf niet helemaal 100% fit , draaierig en flink koppijn .

Ik ga er vanuit dat dat de zwaarste dag was waar je iedereen zo over hoort?





@Takkentrol , succes morgen!!



@Katjeanne , Ik was ook iets duf hoor. ik denk dat je daar doorheen moet. Nu namelijk niks geen last meer en ik zit vandaag op de 6e dag.



@Miyoung , Alweer iets fitter?



@Anke39kg , Ik lees bij jou SA900 , houd dit in dat jij geen cambridge meer doet?



Weet hier iemand trouwens waar je sinasappelaroma kunt kopen?

Ik heb al wel rum aroma gevonden (van dr.oetker).

En ik moet zeggen dat een paar druppeltjes door de chocolade shake erg lekker is!



Veel succes iedereen weer vandaag!!
Alle reacties Link kopieren
Zoetewitteblondie, ik heb nooit cambridge gedaan. In ons werelddorp kun je zowel cambridge als Straight away doen. Heb toen besloten om SA te gaan doen. Is precies hetzelfde principe. Het verschil is dat CB met 500 cal, werk en aspartaam en SA 600 cal met stevia. En die zoetstoffen gaven de doorslag. Aspartaam heeft nog al eens de bijwerking dat je er of diarree van krijgt of obstipatie. Beide zag ik niet zitten. Bij Stevia is dat minder (of minder bekend, kan ook). Maar heb er in ieder geval geen last van gehad.



Katjeanne, die energie komt wel. Bij de een wat sneller als bij de ander. Voor wat alles willen eten betreft, sterk blijven. Ook dat gaat weer over.
Alle reacties Link kopieren
Ah oké , ik had er nog nooit over gehoord.

Bedankt voor je uitleg .

Ik ben persoonlijk ook meer een voorstander van Stevia dan van aspartaam , dus ik begrijp je keus wat dat betreft zeker.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Komende zaterdag hebben mijn man en ik de intake voor Cambridge500. We gaan samen afvallen en moeten ook ongeveer evenveel kilo's kwijt.



Ik ben nog nooit zo zwaar geweest als nu. Afgelopen zaterdag woog ik 103.6 en ik ben maar 1.64 lang. Ik wil naar de 75 kilo.



Wat mij motiveert om nu de knop om te gaan zetten is ten eerste mijn moeder. Ze is kankerpatiënt en (november horen we het pas officieel|) waarschijnlijk op de goede weg om ex-kankerpatiënt te worden. Ze zei tegen me; "Als ik een half jaar lang chemo's en kuren kan ondergaan, dan kan jij DIT".

BAM, hoe kom ik er nu nog onderuit. Ze heeft gelijk! Daarnaast is mijn schoonzus zo'n 25 kilo afgevallen met Cambridge en ben ik stik jaloers, haha. Maar vooral super trots!



Vanaf afgelopen zaterdag zijn we al aan de lijn. Denk dat we dan komend weekend of maandag gaan beginnen. Ondertussen dit topic maar eens doorspitten met jullie ervaringen.



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Bollesmurf, welkom en heel veel leesplezier. Dit forum is geweldig voor de ondersteuning en ook om inspiratie uit te halen. Het heeft mij toch wel door een paar moeilijke momenten heen getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Hai Allemaal! Ik ben vrijdag gestart met Cambridge 500 en het lijkt me leuk en vooral motiverend om hier m'n ervaringen te delen en jullie ervaringen te lezen. Mijn doel is om uiteindelijk onder de 70 te wegen. Op het moment weeg ik 99kg bij een lengte van 1,75. Ik zie dit dieet ook vooral als een manier om mezelf en mijn lichaam even te 'resetten' en mezelf weer opnieuw 'in te kunnen stellen'. Ik heb goede verhalen gehoord van bekenden en onbekenden die met Cambridge echt blijvend zijn afgevallen. En dat vind ik nou juist zo belangrijk! Dus ik ga er helemaal voor! Tot nu toe gaat het goed, weinig last van nare bijwerkingen. Wel een beetje hoofdpijn en de drang om iets te willen eten, maar ik weet dat dat gewoon tussen m'n oren zit. Dus ik hou me netjes aan de drie producten per dag. Zijn jullie al lang bezig? Hoeveel vallen jullie gemiddeld per week af? En ik vroeg me af of het vol te houden is om bij dit dieet te sporten? De consulente vertelde me dat ik wel licht intensief zou kunnen sporten maar twijfel of ik m'n lichaam dan niet teveel belast. Ik sport normaal gesproken wel minimaal drie keer per week.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de intake is achter de rug, shakes en soep zijn binnen dus ik kan morgen aan de slag!! Jee!! .... denk ik ..



Hoi Sabine en smurf, wat goed dat jullie ook aan de slag gaan met je gewicht! En wat fijn dat er zoveel meiden nu starten, zo hebben we wat steun aan elkaar.



Fijne avond allemaal.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Hallo alle nieuwen! Welkom en schrijf lekker mee.

@Sabine en alle andere nieuwen, ik zou je aanraden om de laatste, pak 'm beet, 3 a 4 pagina's terug te lezen, dan weet je een beetje waar iedereen staat in het proces. En kan je antwoorden vinden op je vragen.



@Ego, sorry dat ik de afgelopen dagen niet heb meegeschreven, maar het ging niet zo goed. Dat is ook wel meetbaar, want ik ben aangekomen. Een hele kilo!



Een schop onder mijn kont is dus nodig, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik moest juist nog in mijn schommelkilo's naar beneden, laat staan dat ik die extra kilo er bij kan gebruiken...



Ik ga dus even weer terug naar de basis en zal mezelf vaker op de vingers moeten tikken wat betreft het snoepen.



Bah, ik had zo gedacht dat ik door dit dieet minder zou gaan snoepen en beter zou gaan eten maar helaas.



Maar we gaan er wat aan doen! Hup in het gareel en net als jullie weer naar beneden in kilo's. Samen kunnen we het!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Ik heb even een aantal pagina's terug gelezen en al veen dingen gelezen. Leuk om jullie zo te kunnen volgen en ervaringen te kunnen delen. Ik vind het nog best lastig.. Het ene moment heb ik echt zo'n zin in gewoon normaal eten dat ik denk het dieet maar 6 weken weet vol te houden in plaats van de geplande 2 x 6 weken.. Maar het andere moment ben ik weer vol goede moed en vind ik het niet zo lastig. Dit is nu de 3e dag dat ik echt helemaal niets anders heb genomen dan de drie producten. De eerste paar dagen heb ik een echt heel klein kruimeltje chocola of koek gegeten.. Dat had ik denk ik nog even nodig omdat het nog in m'n systeem zat haha.

Wat ik wel heel lastig vind zijn de verhalen over haaruitval.. Ik ben eerder zelf ruim 20kg afgevallen door minder te eten en meer te bewegen. Maar toen kreeg ik ook na een paar maanden last van haaruitval. Het was niet zo dat ik kale plekken kreeg maar ik schrok er toch altijd behoorlijk van als ik met m'n hand door m'n haar ging, borstelde, maar voornamelijk tijdens het haren wassen. Hoe zijn jullie ervaringen met haaruitval door dit dieet?
@Sabine, goed dat je nu op alleen die shakes kan. Door dat, wat jij noemt, kruimeltje chocola of koek kom je niet in ketose. Zolang je niet in ketose komt zal je het moeilijk(er) hebben. In en uit ketose gaan is niet goed voor je lichaam. Wellicht dat dit een stok achter de deur is om niet (meer) te zondigen.



Hier wel veel haaruitval gehad, ik weet dat Okkie en Anke hier ook last van hebben gehad. Maar na een maand of wat stabiliseert zich dat. Ik heb het geluk dat het bij mij allemaal weer terug komt, maar ik weet niet hoe dat bij de anderen zit.



Zet 'm op! Nu niet meer snoepen en doorzetten!
Alle reacties Link kopieren
Sabine, dag 3 al weer! Die heb je !maar mooi achter de rug moet je maar denken!



Smart wat balen, een kilo aankomen. Als jij nou krom gaat staan geef ik je die spreekwoordelijke schop onder je kont. Kom op hoor, jij dient als voorbeeld voor ons nieuwelingen dus jij moet het goede voorbeeld geven!!



Vandaag mijn eerste dag. Ikheb mijn shakes in twee gedeeld. Vanmorgen ging het wel met de honger, nu is het erger. Straks een soepje. Heb wel mega pijn in mijn hoofd ondanks al het water dat ik al op heb(2,25 ltr). Net paracetamol ingenomen dus het komt wel goed denk ik.



Iedereen weer succes!!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Klopt smart! Ga het nu ook niet meer doen. Maar is echt een kruimeltje, ik heb het dan ook echt over een kruimeltje, genoeg om je uit ketose te halen? Pff ik vind vandaag wel heel lastig, ik had net een mango shakeje maar ik werd er gewoon misselijk van. Heb hem ook niet helemaal opgemaakt en het was al de helft. Kan nog niet echt wennen aan die zoetigheid en vloeibaarheid steeds. Kan niet wachten tot ik een reepje mag proberen, haha! En voor volgende week neem ik dan maar wat meer soepjes mee, had er deze wel een om te proberen, tomaat, en die was best te doen..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, wat leuk dat we weer met zoveel zijn. Mijn consulent zei al dat het in september altijd weer drukker werd bij hem in de praktijk.



Vanochtend weer 2 ons minder. Sta nu op 70,6 kg. Nog 1,2 kg te gaan en mijn BMI is gezond. Zo raar, ik krijg nu pas dat mensen mij complimenten geven. Ik moest eerst bijna 40 kg afvallen voordat het iedereen opvalt.

SA heeft sinds kort warme maaltijden erbij. Cottage pie (soort hutspot) en Spaghetti Bolognese. Gewoon uit een zakje, water erbij en in de magnetron. Ik moet zeggen een ware aanvulling en nog lekker ook. Zo lijkt het net of je warm eten hebt. Het vult ook als een gek.



Zet hem op allemaal. We komen er wel.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,



Ook ik heb even iets minder geschreven, een slechte week gehad wat betreft het lijnen maar wel een gezellige week. Zo suf, vrijdag gelucht met een vriendinnetje, wijntje erbij en ongemerkt toch wat te veel gegeten en toen 's avonds ook nog een keer uit eten. Nou ja als dat alles was.... Zaterdag deed mijn dochter auditie en ik heb daar geholpen. Ze hadden heel lief voor een gezonde lunch gezorgd dus nog niets aan de hand. Zit ik 's avonds een muziekje te knippen voor mijn dochter, heeft zij poffertjes voor me gebakken, met extra boter en suiker en ik heb het gewoon opgegeten, niet over nagedacht. Gelukkig gisteren wel 4 ons afgevallen maar pffffffffff wat stom. Dus, net als Smart, een schop onder mijn kont en weer goed opletten deze week.



Wel 2x goed nieuws, mijn dochter is door de auditie en ik ben oficieel onder de 80 kg!



Sorry voor de egopost....Allemaal weer heel veel sterkte!
Wacht niet op een mooie dag, maak er een!
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zaterdag zijn we al wel begonnen met gezonder eten. Niet meer snoepen. Was 103.6. Woog vanmorgen 102.3. Dat het begin er is motiveert me om door te gaan.



Ook wel twijfels of ik Cambridge wil gaan doen, want ik kan het zo dus ook, zonder dat we er 100 euro per week voor betalen (met z'n tweeën). Ik ben dat voor boodschappen niet kwijt. Maar ik weet ook dat ik het op deze manier zo vaak heb geprobeerd en dat ik na een week of tien altijd terugval. dus we gaan het gewoon doen! Zondag beginnen. En ik vertel het juist wel aan iedereen. Dan durf ik hoop ik niet te snoepen, omdat iedereen weet dat ik aan het Cambridgen ben.



@ Anke39kg, jij bent 40 kilo afgevallen? Wow! Wat goed. Wat is SA? Jij doet dus geen Cambridge?



@ Smart en lladybugg, als beginner kan ik jullie niet motiveren om weer verder te gaan, weet alleen wel dat een dipje op zijn tijd zelfs wel goed kon zijn voor het afvallen, Als je de draad daarna maar weet meteen oppakt. Succes ermee! Het is nog niet te laat en je hebt het zelf in de hand!

Lladybugg, wat heb jij een mooi motto onder je posts staan!



Hoe gaat het in de eerste weken met Cambridge 500? Officieel eerst drie weken streng doorgaan en dan een eet week toch? En wat houdt een eet week in? Twee Cambridge producten en gewoon warm eten, of even helemaal geen Cambridge?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven