De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Mmm heerlijk Pingu!

Ja ik vond het ook zonde, maar we hadden op de 1e dag al wel vanalles gedaan, we wilden de 2e dag alleen maar een strandwandeling maken. Omdat het te warm was, en we ook wel weer graag naar de katten terug wilden, zijn we dus eerder vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
O zo! Nou, dat valt nog mee. Ik had dat een paar jaar terug, in oktober, toen hadden we een weekje in Drenthe geboekt. Was het toch gewoon tegen de 30 graden die week! Had me echt verheugd op heerlijke frisse herfstwandelingen, maar nu was het zweten. Heb toch een heerlijke week gehad hoor, daar niet van, maar ik had het me toch anders voorgesteld.
't Is al met al een heel gedoe
quote:blue_lagoon schreef op 19 september 2014 @ 11:02:

Lammy!

Hoe gaat het nu met jou?



Hoi hoi, ik ben nog steeds thuis.... Mis ook mijn lieve hondje.

Het is een grijze mist in mijn hoofd.( net als het weer).

Voel me heel somber, maar met vlagen kan ik ook wel weer beetje lachen.

Ik moet weer gaan werken. Ti's niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal begrijpelijk Lammy. Fijn dat er af en toe lichtpuntjes zijn waardoor je zelfs weer een beetje kan lachen. Een huisdier is vaak niet zomaar een huisdier, maar een volwaardig gezinslid en het is heel begrijpelijk dat je nog verdriet hebt en je hondje mist.



Alle reacties Link kopieren
Ik heb volgens mij het stokje van Jen overgenomen: ben snotterig, heb last van mijn keel en voel me niet lekker. Lig er vanavond niet al te laat in denk ik.
Ik kreeg het 1,5 week geleden! Is nu gelukkig bijna over.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jij je weer beter voelt NYC
Alle reacties Link kopieren
Oh nee toch Blue, balen zeg! Duik inderdaad maar vroeg onder de wol, hopelijk kom je er snel bovenop.



Ik heb zojuist het leukste nieuws sinds tijden gelezen: Chocola eten lijkt te helpen tegen hoesten Zowel acute als chronische hoest; en sinds mijn keelontsteking wegebt en het hoesten dan begint, ben ik om medische redenen daarnet maar fanatiek begonnen Met thee erbij! Naast het open raam trouwens, want buiten is het ondertussen koeler geworden dan binnen (27 graden).



Dus mochten jullie ook een hoestje op voelen komen:

Alle reacties Link kopieren
Wanneer ga je weer beginnen met werken Lammy? En bouw je je uren wel langzaam op of is het gauw weer volle bak?

En heb je nou goede begeleiding erbij of moet er nog veel op gang komen?



Inderdaad heel erg logisch (maar helaas ook heel verdrietig) dat je je hondenkind nog erg mist.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou helemaal niet zo van chocola
Alle reacties Link kopieren
Dat méén je niet!? Haha, sorry! Nou, wacht maar even dan...





(Niet dat dit tegen keelpijn/snotteren helpt, maar I know you want it )
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Wat is het nog vervelend warm zeg! Het wil ook maar niet afkoelen. Heb het bloedheet en zit hier met loopneus en zere keel te gloeien.
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, dat is echt zo vervelend! Weet precies welk 'stadium' je dan bedoelt Níet leuk, en al helemaal niet als het zo god allemachtig heet is!

De regen die misschien eindelijk zou komen is weer afgeblazen zag ik ook, de komende week dus nog steeds gewoon droog en zonnig. Een paar dagen onder de 20 graden, maar morgen is de gevoelstemperatuur bijvoorbeeld ook nog gewoon 21 (en de 'echte' temperatuur 19). Beter dan de 28 van afgelopen tijd, maar echt heel herfstig ook nog niet he



(Vaak is het zo dat de voor ons goede voorspellingen geleidelijk steeds weer warmer, zonniger en droger worden he en op de dag zelf is het dus alsnog gewoon weer zomers, haha)



Maar jaaaa, we zitten al bijna in oktober.
Alle reacties Link kopieren
Vannacht een halve ui naast je bed leggen Blue!
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor de tip lieverd

Misschien moet ik ook weer eens grog maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja goed idee!



Ik hoop dat je een beetje lekker kan slapen zo, dat is meestal cruciaal voor de volgende dag hè. Voel je je ook koortserig?
Alle reacties Link kopieren
Dat valt op zich nog wel mee!
Alle reacties Link kopieren
Happy Autumn iedereen en hoe symbolisch kan de herfst beginnen met regen en wind
Alle reacties Link kopieren
Wat moet ik nou serieus nemen, de astronomische of die andere op het noordelijke halfrond? Anders zou het vandaag al herfst zijn, maar ik denk toch echt dat de herfst pas over twee dagen begint.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier af en toe gezellig mee, en ik wou even zeggen... Fijne herfst allemaal!!
.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa, herfst

(ik ben een optimist, bij mij is het glas altijd halfvol )



Voor kimmeke eindelijk regen en wind zie ik geniet er van!



Voor lammy

Ik verloor mijn poezekind in januari en ondanks dat ik inmiddels een heel lieve andere poezemeid heb kan het af en toe nog heel moeilijk zijn en mis ik haar nog steeds (gek hé?!)



Malty leuk dat je ff langs komt ook een fijne herfst!



En blue, hele dikke knuffel en beterschap



Hipster-vriend voelt zich inmiddels stukken beter en volgens hem komt dat omdat hij deze keer direct naar bed is gegaan (zoals ik altijd voorstel) met paracetamol en onmiddelijk rust heeft genomen (anders loop hij altijd nog ff door )



Dus, lekker rustig aan (het is herfst, geniet er van) en zorg goed voor jezelf.



Het is hier heerlijk grijzig en bewolkt en ik ben zo veel mogelijk aan het doorluchten, joepie!!!
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
T'ja de ene zegt dat de herfst begint op 21 september en de andere zegt op 23 september maar ja ik ben al blij dat de temperatuur beneden de 20 graden is ik ga er volgende week van genieten

Al moeten we er nog rekening mee houden dat er af en toe uitschieters kunnen komen. Ik zie voor volgend weekend temperaturen van 21 a 22gr (gelukkig geen 27gr) dus daar valt nog mee te leven. Toch wil ik het woord zomer of nazomer NIET meer horen al durven ze nazomer nog zeggen tot half Oktober
Alle reacties Link kopieren
Leuk Malty! Jij ook een fijne herfst toegewenst!

En dat klinkt fijn Kimmeke, hier begon de dag ook lekker fris en zelfs bewolkt Ik denk dat het vandaag onder de 20 graden zal blijven, dus ik ben heeeeel blij.



Hoe heb je geslapen Blue? Wakker geworden zonder prikkeldraad in je keel en andere ellende? Ik hoop het



Hipster, fijn dat je vriend eens niet eigenwijs is geweest en dat het dus ook meteen heeft geholpen! En bij jou dus ook een fijn begin van de dag, mooi!



Ik ga lekker even proosten met mijn koffie verkeerd (en joh, dan proosten we gewoon de 23e nog een keer ) dus voor iedereen:



Fijne heeeeerfst!!!!!
Mabon / Herfstequinox

Datum: dinsdag 23 september 2014

Land / gebied: Noordelijk halfrond

Religie: Natuurgodsdienst



Dalende of zuidwaartse nachtevening. De zon staat loodrecht boven de evenaar, wat voor het noordelijk halfrond het begin van de herfst betekent. Lengte van dag en nacht zijn overal op aarde gelijk.



Mabon is het tweede oogstfeest (Lughnasadh is het eerste). Tijdens Mabon wordt bedankt voor de behaalde oogst. Je kunt bij de viering van dit feest ook uitgaan van een ‘figuurlijke oogst’. Dus stel jezelf vragen als; “wat heb ik de afgelopen periode behaald (geoogst)" en wees hier tijdens de herfstequinox dankbaar voor. In een ritueel kun je een voorwerp gebruiken dat voor jou deze oogst symboliseert en dit op een creatieve manier in je ritueel verwerken.



Mabon is ook een bekende naam in de Keltische mythologie.



Een equinox (Latijn: gelijke nacht) is het tijdstip waarop de zon loodrecht boven de evenaar staat, of anders bekeken, als de zon in één van de snijpunten van de ecliptica en hemelequator staat. Tijdens de equinox is de lengte van dag en nacht overal op aarde gelijk. Een ander woord voor equinox is dag- of nachtevening.



Er vindt op aarde tweemaal per jaar een equinox plaats, namelijk op of rond 21 maart en op of rond 23 september. Omdat op het noordelijk halfrond deze equinoxen (of equinoctes) respectievelijk samenvallen met het begin van de lente en het begin van de herfst worden beide vaak onderscheiden als lente-equinox en herfstequinox. Deze namen zijn echter maar relatief: op het zuidelijk halfrond betekent de equinox van maart juist het begin van de herfst en de equinox van september het begin van de lente. Een 'absolute' naamgeving, onafhankelijk van het halfrond, zou zijn: klimmende of noordwaartse nachtevening (begin van de lente op het noordelijke halfrond) en dalende of zuidwaartse nachtevening (begin van de herfst op het noordelijk halfrond).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven