Gelogen en nu??

20-09-2014 12:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,



Ik heb nu zo'n 10 maanden een relatie met een hele lieve geduldige jongeman. Alleen ik heb al zolang ik hem ken (2 jaar) tegen hem gelogen over mijn maagdelijkheid.



Ik heb ruim 3 jaar lang hetzelfde vriendengroepje gehad, waarin er heel openlijk over relaties en seks werd gesproken. Ik beschouwde dit niet als vervelend eerder als interessant, alleen ik was de enige die nog maagd was. En na elk weekend, feestje of vakantie werd er aan mij gevraag "He heb jij nu al eens seks gehad?!". Ik antwoorde altijd nee en dan hoorde ik ze meteen achter me rug om praten: natuurlijk heeft ze nog geen seks gehad kijk hoe lelijk ze is, nooit dat iemand haar ooit leuk gaat vinden, ze is zo dik, waarschijnlijk hangen haar dikke tieten tot op haar knieen etc. Het was geen fijn vriendengroepje, ik was heel onzeker en zij maakte dat alleen maar erger. En toen heb ik dus na een vakantie gezegd dat ik ontmaagd was door een one night stand, dan hoefde ik geen relatie te fake en veel details, zodat hun op zouden houden. Ik werd meteen omarmd en iedereen vond het geweldig nieuws en ik hoorde er eindelijk weer bij. Dat voelde zo fijn, eindelijk je ergens weer welkom voelen (thuissituatie was behoorlijk moeizaam). Maar wel door middel van een leugen.



Deze leugen ben ik altijd blijen voorzetten. Als vrienden vroegen of ik nog maagd was zei ik nee en hielden ze op. Ik heb een keer op een bedrijf waar ik toen werkte geprobeerd om de waarheid te vertellen (niet over de leugen maar gewoon eerlijk zeggen dat ik nog maagd was om te kijken of ze het accepteren, deze mensen kende mijn vriendenkring namelijk niet) ik ben toen weer belachelijk gemaakt en gewezen waarom dat zo logisch is dat geen man mij wilt, omdat ik zo lelijk, dom, kinderachtig en walgelijk was. Ik was 17 toen ik deze leugen had verzonnen en hanteer hem nu nogsteeds (ben nu 21 jaar).



Ik gebruik deze leugen nog steeds, omdat ik het zoveel mensen heb verteld (3 beste vrienden en familie) en dan praat je er niet snel meer uit. Ik denk niet dat ik het nodig vind om mijn familie er over in te lichten, omdat hen dat niet zo uitmaakt. Mijn beste vriendinnen wil ik het wel vertellen, uiteindelijk. Maar vooral mijn vriend verdiend de waarheid vind ik.



Waarom ik deze leugen ook heb verteld is niet alleen omdat ik onzeker was, maar ook omdat ik vroeger seksueel ben misbruikt (van een jaar of 8 tot 14). Ik was dus eigenlijk ook geen maagd meer, maar ik vond jongens ook eng. Ik schaamde me ook heel erg voor mijn verleden en voelde me vies. Het was net alsof er een rode zone om mij heen zat en als een jongen mij wilde aanraken kreeg ik meeteen kippenvel. Ook zoende ik alleen met jongens die ik niet leuk vond en die niet sterk waren, zodat ik niet gekwetst kon worden en ze eventueel makkelijk van me af kon krijgen. En als ik wel verliefd werd was dat op een jongen die ik nooit zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld een leraar. Vaak oudere mannen, papafiguren, dat gaf me veiligheid denk ik. Later heb ik 3 jongens gehad (rond de 22 jaar) die mij seksueel hebben geintimideerd, omdat ik mijn grenzen nog niet wist aan te geven. En daarom bleef ik ook mijn leugen gebruiken, omdat me dat op een of andere manier zelfverzekerder maakte. Ik weet niet precies waarom, maar zo werkte het bij mij toe.



Maar nu heb ik mijn vriend gister avond op een heel verkeerde manier verteld over deze leugen. Ik heb het verteld in een vriendin-vorm, alsof het niet over mij ging maar over een vriendin. Mijn vriend zei toen dat het leek alsof het over mijzelf ging. Ik heb het toen in eerste instantie ontkent, maar later toch gezegd. Hij kon het niet geloven en vroeg zich af waarom ik tegeb hem heb gelogen. Mijn hoofd was zo vol, ik kon geen goede uitleg vinden. Dus ik heb hem gezegd: "ik ben zo leeg in me hoof, maar ook zo vol. Het spijt me, ik kan het nu op dit moment niet echt uitleggen". We voerde dit gesprek in bed met de ruggen naar elkaar. Hij is in slaap gevallen en de volgende morgen (deze ochtend) heeft hij geen woord tegen me gesproken. Ik heb een kort briefje voor hem geschreven met de tekst dat het me heel erg spijt en een chocoladereep met de teks 'ik vind je lief'. Hier heeft hij ook niet op gereageerd.



Nu weet ik alleen echt niet hoe ik deze chaos nog kan rechtzetten. Kan iemand mij hierbij helpen? Ik wil hem op een duidelijke manier uitleggen waarom ik er mee ben begonnen en waaarom ik tegen hem ook ben blijven liegen. Dat ik in het begin van de relatie niet dacht dat ik zo gelukkig met hem zou zijn, dat hij zoveel voor mij is gaan betekenen en dat ik niet had verwacht dat hij zo begripvol zou zijn, maar nu ik weet dat dat hij dat is verdiend hij echt de waarheid. Maar verdomme waarom ben ik zo dom geweest, ik heb zo veel gelogen! Het spijt me zo erg...



Sorry als het een heel verwarrend verhaal is geworden, ik ben nogal emotioneel. Als je vragen heb stel ze alsjeblieft! Ik leg het graag uit, zodat jullie me hopelijk kunnen helpen
Alle reacties Link kopieren
Als jij je maagdelijkheid met collega's gaat bespreken lijkt het mij serieus zaak dat je in therapie gaat. Dat is echt niet gezond.
quote:becazybewild schreef op 20 september 2014 @ 13:40:

Ik heb wel therapie gevolgd en heb het ook kunnen verwerken, maar die leugen was er toen al.



Bedankt voor de tip dat het niemand iets aangaat of je nu nog maagd bent of niet. Tegenwoordig, doormiddel van therapie maar ook nieuwe vrienden, kan ik dat gewoon zeggen. Toen der tijd stond ik daar nog niet stevig genoeg voor in mijn schoenen.



En over de reactie: "Als je seksueel was misbruikt was je toch helemaal geen maagd meer?". Nee opzich klopt dat, maar ik heb en ga dat nooit zo zien. En ik vind het ook respectloos als je dat tegen iemand zegt die misbruikt.



Bedankt voor de fijne reacties.Je zegt dit anders wel zelf in je OP
Als je verkracht bent ben je technisch gezien geen maagd meer. Dat kun je wel 'n rotopmerking vinden, maar wees dan tenminste eerlijk over je leugens. Je hebt namelijk juist gelogen dat je nog maagd was, terwijl je dat (heel onvrijwillig) al heel lang niet meer was.
Alle reacties Link kopieren




Vergeef jezelf!



(De rest komt daar allemaal pas achteraan. En die mensen die in dit topic gaan steggelen over de definitie van maagdelijkheid daar kan ik alleen maar met stomme verbazing naar kijken, zo onzinnig is die zij-discussie.)
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezellige wending neemt dit topic Absurde opmerking!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat een opmerking weer, sjongejonge..
Alle reacties Link kopieren
Rare vrienden/familie heb je als jouw maagdelijkheid ze ook maar iets uitmaakt en ze je er zelfs opmetingen over gaan geven. Dat vind ik echt diep triest.

en dat je vriend nu zo moeilijk doet vind ik ook bijzonder.
quote:nuo schreef op 20 september 2014 @ 16:13:

Rare vrienden/familie heb je als jouw maagdelijkheid ze ook maar iets uitmaakt en ze je er zelfs opmetingen over gaan geven. Dat vind ik echt diep triest.

en dat je vriend nu zo moeilijk doet vind ik ook bijzonder.Nou ja, als je uitvoerig de seksuele handelingen handelingen die je verricht hebt met expartners en de vorm van hun geslachtsdelen bespreekt met je vriend (waar je geen sex mee hebt) en dat blijkt achteraf allemaal gelogen snap ik best dat hij daar boos over is. Dat gaat wel even verder dan zeggen: ik ben geen maagd.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat wordt hier ontzettend hard en ondoordacht gereageerd door met name mamavk en elninjoo.

TO is van haar 8ste tot haar 14de seksueel misbruikt en verkracht en jullie gaan van die achterlijke opmerkingen maken dat ze dan technisch gezien niet maagd is en haar verhaal ongeloofwaardig is!?! Ongelooflijk.



TO wat jouw overkomen is, is verschrikkelijk en ik kan me heel goed voorstellen dat je in zo'n moeilijke positie zat met een hele nare vriendengroep en je verleden.

Niemand heeft ook maar iets te maken met jouw seksualiteit maar op die leeftijd kan de druk van groepen heel groot en destructief zijn.

Ik begrijp zelfs dat je er van alles omheen hebt verzonnen om maar niet de waarheid te moeten vertellen want die waarheid is ontzettend hard en pijnlijk.



Goed dat je het je vriend verteld hebt. Je schrijft in het begin dat je vriend lief en ongeduldig is, dit vind ik wel wat tegenstrijdig met hoe het gesprek gegaan is (ruggen tegen elkaar, geen troost of lieve woorden maar zwijgen). Heb je hem ook verteld over het seksueel misbruik?
Alle reacties Link kopieren
quote: ikeaverslaafde, 5 uur geleden

Als je begint met liegen, komen er vragen waar je dan weer verder verhaaltjes voor moet verzinnen. Zo ongeloofwaardig vind ik het dus niet dat je na 4 jaar(!) in een behoorlijke chaos terecht bent gekomen.



Maar meisje, niemand gaat het wat aan. Je hoeft mensen niet in te lichten over je aantal bedpartners of maagdelijkheid of wat ook. Zulke vrienden ben je beter kwijt dan rijk.



Het lijkt me moeilijk om nu te vertellen dat je hebt gelogen, aangezien je je misschien verplicht voelt je motivatie (misbruik) ook te vertellen en daar zit je natuurlijk al helemaal niet op te wachten.



Als je vriend boos blijft, neem je dan in elk geval voor het bij een volgende vriend anders te doen. Niet te liegen zodat je ook niet uitgebreide verhalen hoeft te verzinnen en te onthouden.







+1. Het is privé. Het werd je, bij die 'vrienden', heet onder je voeten en je hebt een leugen om (jouw) bestwil verteld. Je hebt daar niemand mee kwaad gedaan, want het is privé. Als je sterk in je schoenen had gestaan, had je misschien gewoon de vragen niet beantwoord of andere vrienden gezocht ofzo, maar vergeef jezelf dat leugentje want zo erg is het niet. Dat je daardoor in de knoei kwam bij je vriend is heel jammer, maar ook dan geldt weer: het waren zijn zaken niet. Hij had er niet naar hoeven vragen. Het is jouw privéleven. Overigens is 17-21 een heel normale leeftijd om geen seks te hebben, maar zelfs al wil/heb je tot je 80ste geen seks, dat zijn jouw privézaken.

Ik vind het vooral sneu om te lezen dat ze je zo onzeker hebben gemaakt. Ik vind het heel knap dat je aan je vriend hebt verteld dat je gelogen hebt, maar bij je vrienden zou ik het, geloof ik, gewoon zo laten. Je gaat door het stof als je dit toe moet geven terwijl je niemand verantwoording schuldig bent. Ik hoop dat je jezelf kan vergeven.

Ik zou je vriend dit topic laten lezen en hopen dat hij het begrijpt. Als hij het niet begrijpt, dan kom je daar ook wel weer overheen. Iedereen heeft weleens een onhandige keus gemaakt, ik hoop dat je het ook zo kan zien, en dat je jezelf kan vergeven.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 20 september 2014 @ 16:19:

[...]





Nou ja, als je uitvoerig de seksuele handelingen handelingen die je verricht hebt met expartners en de vorm van hun geslachtsdelen bespreekt met je vriend (waar je geen sex mee hebt) en dat blijkt achteraf allemaal gelogen snap ik best dat hij daar boos over is. Dat gaat wel even verder dan zeggen: ik ben geen maagd.Ik mag toch hopen dat ze zulke details niet met familie heeft besproken. (Ik bespreek de vorm van iemands geslacht sowieso met niemand, misschien ouderwets). Wat betreft die vriend, daar heb je een punt. Hele verhalen bij elkaar liegen is niet oké, maar meteen met ruggen naar elkaar toe slapen en niets meer zeggen vind ik wat overdreven. Of laat ik het zo zeggen: ik zou dat zelf niet doen. Dat ze maagd is en mensen daarmee zitten, dát vind ik nog steeds triest.
quote:romyro schreef op 20 september 2014 @ 18:29:

Jeetje wat wordt hier ontzettend hard en ondoordacht gereageerd door met name mamavk en elninjoo.

TO is van haar 8ste tot haar 14de seksueel misbruikt en verkracht en jullie gaan van die achterlijke opmerkingen maken dat ze dan technisch gezien niet maagd is en haar verhaal ongeloofwaardig is!?! Ongelooflijk.







Dat ze technisch gezien geen maagd is zijn in eerste instantie haar eigen woorden hoor...



Verder is het misschien hard, maar ik ga er eigenlijk altijd van uit dat een verhaal waar is en reageer ook zo, ook blijkt achteraf wel eens dat het niet waar is. Dit verhaal klopt gewoon van geen kant. Wat ik al zei, er zal vast een kern van waarheid in zitten, maar het complete verhaal klopt gewoon niet. Teveel tegenstrijdigheden en ze liegt hier gewoon door zonder dat ze het zelf doorheeft misschien. Ze zegt tegen ons dat haar exen haar geïntimideerd hebben met/tijdens seksuele handelingen, maar ze heeft haar vriend vertelt dat ze gelogen heeft over het geen maagd meer zijn en alles over vorm van geslachtsdelen gelogen enz enz enz.



Het is gelukkig nog niet gebeurd, maar ik vind het heel erg als mensen heel persoonlijk reageren op dit soort verhalen en het blijkt achteraf allemaal nep of gedeeltelijk nep te zijn.



Maar TO is volgens mij nu ook vertrokken? Heel veel meer dan een slap bedankje kwam er niet uit na de OP, wat ik ook weer vreemd vind.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals bedankt voor de fijne tips en reacties, hierdoor kon ik er beter mee omgaan. Afgelopen avond heb ik een goed gesprek gehad met mijn vriend en is alles uitgepraat. Ik vond het heel lastig, omdat ik mij natuurlijk diep schaam, maar ben ook opgelucht dat ik mijn 'masker' bij hem af kan doen. En gewoon kan zijn wie ik echt ben. Natuurlijk vond hij het vervelend dat ik niet vanaf het begin eerlijk ben geweest tegen hem, maar hij begrijpt het ook echt. Sterker nog ik dacht dat hij veel bozer zou zijn, maar hij veraste me al vrij snel met een warme knuffel.



Dus eind goed al goed. Waarheid vertellen is moeilijk, maar het voelt wel enorm prettig.



Nog even iets over de negatieve reacties: ik vraag om hulp, stel mij 'kwetsbaar' op en eis/verwacht niet van je om te reageren. Dus in vervolg als je niks zinvol (denk aan opbouwende feedback) te zeggen hebt, reageer dan liever niet. Je kan iemand er heel erg mee kwetsen, woorden kunnen pijn doen en daden veroorzaken. Onthoud dat. Verder zand erover.
Alle reacties Link kopieren
Hey, goed dat je dat hebt het verteld en er samen uit bent gekomen!! Zo zie je maar, je kan het in je hoofd veel groter maken als je het zolang uitstelt, uiteindelijk viel het allemaal mee na het te hebben uitgepraat.

Ben het met je eens met wat je zegt over die negatieve reacties. Een seksueel trauma heeft heel veel impact op iemands leven en daar dingen ondoordacht over zeggen kan heel kwetsend zijn. Ik vind je verhaal trouwens wel geloofwaardig, ik heken namelijk een aantal dingen wat betreft seksueel misbruik en hoe je daar op hebt gereageerd. En vind dat dat geen invloed heeft op maagdelijkheid. Seks is iets wat je samen deelt om beide plezier, liefde en genot te ervaren en niet iets onvrijwilligs waarbij pijn en angst beleeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 20 september 2014 @ 14:27:

Als je verkracht bent ben je technisch gezien geen maagd meer. Dat kun je wel 'n rotopmerking vinden, maar wees dan tenminste eerlijk over je leugens. Je hebt namelijk juist gelogen dat je nog maagd was, terwijl je dat (heel onvrijwillig) al heel lang niet meer was.Zo zie jij het maar wat bereik je er nou mee om dat te zeggen.
quote:elninjoo schreef op 20 september 2014 @ 14:27:

Als je verkracht bent ben je technisch gezien geen maagd meer. Dat kun je wel 'n rotopmerking vinden, maar wees dan tenminste eerlijk over je leugens. Je hebt namelijk juist gelogen dat je nog maagd was, terwijl je dat (heel onvrijwillig) al heel lang niet meer was.



Zijn er op dit forum geen regels die dit soort opmerkingen verbieden? Mensen gewoon maar van leugens beschuldigen? Dat kan ik me niet voorstellen.. Wat kan het doel hiervan zijn buiten een reactie uit te lokken of te willen kwetsen? Sommige mensen kunnen er niet eens over praten dat ze misbruikt zijn.. seksualiteit is voor hen een heel beladen onderwerp.. en toch plaatst ze dit hier.. daar is lef voor nodig.. waar is je empatisch vermogen?



@TO: Trek je niks aan van de kwestende reacties.. je bent heel dapper dat je dit hier plaatst.. want je wil goed nadenken over wat je moet doen.. Je hoeft aan niemand verantwoording af te leggen over je seksleven.. of vragen te beantwoorden.. Je klinkt heel jong of heel onzeker.. Je hebt veel meegemaakt.. je basisveiligheid is aangetast als je misbruikt bent..en dan moet je het juist extra veilig maken voor jezelf door je te omringen door mensen die lief voor je zijn.. ik denk dat je daar eerder iets mee moet doen, want als je sterker wordt.. zul je geen mensen meer om je heen accepteren die geen respect voor je hebben..
quote:Mensen gewoon maar van leugens beschuldigen?Ze beschuldigd zichzelf juist van 'n leugen. Dat is het onderwerp van dit topic. De leugen is echter niet dat ze een ontmaagding had verzonnen, maar dat ze haar vriendinnen al die tijd had verteld dat ze nog maagd was. Als ze in de puberteit, waarin het speelt dat vriendinnen met elkaar vergelijken wie 'het' al heeft gedaan, gewoon had gezegd dat zij allang geen maagd meer was, had ze zich nooit in bochten hoeven wringen met nog meer leugens.
Alle reacties Link kopieren
O ja want dat zeg je zomaar effe over seksueel misbruik tegen je vriendinnen (als ik even uitga van jouw mening).



Dat is toch niet te vergelijken met een ontmaagding! Technisch gezien kan een komkommer of dildo in je vagina je ontmaagden.
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 07:33:

[...]



Ze beschuldigd zichzelf juist van 'n leugen. Dat is het onderwerp van dit topic. De leugen is echter niet dat ze een ontmaagding had verzonnen, maar dat ze haar vriendinnen al die tijd had verteld dat ze nog maagd was. Als ze in de puberteit, waarin het speelt dat vriendinnen met elkaar vergelijken wie 'het' al heeft gedaan, gewoon had gezegd dat zij allang geen maagd meer was, had ze zich nooit in bochten hoeven wringen met nog meer leugens.



Nou ja! Ze moet dus maar aan jan en alleman over haar traumatische ervaring gaan vertellen?!

Dit doet me denken aan een exvriend van mij. Die had ook een empatisch vermogen van 0,0.

Wij hadden het over hoeveel relaties en hoeveel mensen je seks mee had gehad (achteraf stom dat ik daar al in mee ging).

Pas later vertelde ik over mijn sexueel misbruik (koste me veel moed om dat te vertellen), en wat was zijn eerste reactie erop?

Nou, dan heb je gelogen want je hebt dus meer seks gehad.



What the fuck?!!!



Is dat nou echt het eerste wat in je opkomt? En begrijp je dan echt niet dat je deze nare ervaring helemaal niet wil meetellen?



Jammer om te lezen dat hier ook mensen zijn die zo raar denken.
quote:Nou ja! Ze moet dus maar aan jan en alleman over haar traumatische ervaring gaan vertellen?!Nee hoor, ze had alleen kunnen vertellen dat ze geen maagd meer was in de periode dat pubers dat van elkaar willen weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 12:14:

[...]



Nee hoor, ze had alleen kunnen vertellen dat ze geen maagd meer was in de periode dat pubers dat van elkaar willen weten.Is dat dan echt zo belangrijk? Waar is jouw inlevingsvermogen?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven