Bang voor eenzaamheid

20-09-2014 23:35 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook geen familie waar je je verdriet mee kan delen?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Waarom is je vertrouwen in vriendschappen nul? Vriendschappen zijn net als relaties gebaseerd op investeren in elkaar. Dat je uit elkaar groeit en een ander leven hebt hoeft de vriendschap niet in de weg te staan.

Zo te horen heb jij je zo op je vriend gestort dat je je vriendschappen hebt laten verwateren en daar zul je niet de eerste in zijn.

Laat dit ook een les zijn, nooit je vriendinnen uit het oog verliezen omdat er een leuke man in je leven komt.



Je hebt nog familie als ik het zo lees. Ga daar wat vaker iets mee doen en organiseer een borrel na werktijd met een paar collega's. Ga sporten, sluit je aan bij een vereniging of ga vrijwilligerswerk doen. Genoeg mogelijkheden om nieuwe mensen te leren kennen.
Wat ik niet begrijp is dat je vroeger geen vrienden had maar tijdens je studie kreeg je wel vrienden en toch heb je alleen onthouden dat je vertrouwen in vriendschappen nul is terwijl je ze zelf hebt laten verwateren.



Je bent echt de eerste niet hoor maar wat je met je studie deed kan nu gewoon weer. Nieuwe vrienden maken en verder gaan met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet gezond om zo weinig te hebben naast de relatie.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel andere manieren om mensen te leren kennen. Houd je van zingen? Ga op een koor. Reuzegezellig. Tijdens je studie heb je ook vrienden gemaakt.



Wat betreft je relatie: niet zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
Als je weer alleen bent (en misschien zelfs eenzaam) heb je weer tijd om aandacht te geven aan anderen. Dan komen er ook weer contacten met mensen uit voort.

Momenteel heb je toch geen tijd om vrienden te maken omdat je nog steeds met je aandacht bij je vriend en je slecht functionerende relatie zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:aliciaxalicia schreef op 20 september 2014 @ 23:35:

Ook onze vriendschap ging over doordat we beide een ontzettend ander leven hadden (zij huisvrouw en moeder, en ik studeerde) en zij ermee zat dat ik veel minder tijd voor haar had. Tja, hier ben je zelf bij.. Ruimte en tijd maken voor de vriendschap en anders niet klagen dat vriendschappen verwateren.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Saskia...haar vriendin woont in Rusland.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 21 september 2014 @ 10:35:

Saskia...haar vriendin woont in Rusland.Skype. Mail. WhatsApp. Facebook chat. Ik heb genoeg contacten die inmiddels in het buitenland zitten en waarvan de vriendschappen niet verwaterd zijn. TO zegt dat haar vriendin aan heeft gegeven dat TO te weinig tijd voor haar heeft. Tijd heeft niks met afstand te maken.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Je vriend moet dus je eenzaamheid opvullen?

Want anders was je al wel weg geweest..?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ook waar hoor Saskia, ik facebook ook met de halve wereld, maar het is toch anders.



TO heb je geen hobby? Je kunt overal mensen ontmoeten: sport, mozaïeken, koken, dansles, via je huisdier (hond), buurthuis, ....etc



Je hoeft niet eenzaam te zijn en je bent ook niet de enige met een pestverleden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven