duoverjaardag met familie: leuk en goedkoop.

21-09-2014 09:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig, een week later mijn zus. We zijn eind twintig. Vaak doen we onze verjaardag samen voor onze familie: onze ouders, onze partners, haar kind van anderhalf en onze andere broer en zus plus al dan niet partners komen samen en dan gaan we ergens uit eten. De laatste jaren hadden we goede banen en betaalden we als jarigen de restaurantrekening.



Dit jaar heb ik echter weinig geld, ik kan geen 150-200 euro ofzo missen aan een etentje. Mijn ouders, broer en zussen verdienen allemaal goed en houden eigenlijk allemaal van uit eten gaan. Een simpel eetcafe zonder voor of nagerecht voelt dus ook niet echt als een optie. Er zitten familieleden bij die 2 uur van mij af wonen, al te kort kan ik ze dus ook niet uitnodigen voor alleen een stukje taart...



Dus ik zit een beetje te zoeken naar alternatieven.

-Bij ons eten

-Bij mijn zus eten (makkelijk, want haar zoontje is dan thuis en hoeft ze niet te slepen)

-Iets van bowlen of iets anders simpel vermaak vooraf eventueel, maar dat tikt ook snel weer aan



Geen wereldprobleem, maar ik zoek wel een creatieve oplossing! Ze mogen best weten dat ik wat krapper zit, maar ik wil wel gewoon onze verjaardag vieren.
Alle reacties Link kopieren
Of je viert het niet of je vraagt of ze het een probleem vinden om zelf te betalen of je doet het bij jouw thuis met een pan soep met broodjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon thuis vieren, bij je zus



Rond 16 uur de gasten, koffie, thee, taart.

Daarna wijn/fris en daarna pan rijst met 2 verschillende soorten prutjes, rauwkost en kroepoek
Ook thuis kost het toch al gauw 100 euro? Of zie ik dat verkeerd? Ik zou thuis doen en vragen of iedereen zijn favo snack mee neemt.
Dan hoef je alleen drankjes te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Bij één van jullie thuis. Sowieso onnodig om het uit eten gaan in een restaurant nu als traditie of standaard te zien. Dat je een keer (of zelfs vaker) zo gul bent geweest om hen mee uot eten te nemen, zegt niet dat je dat verplicht bent om vaker te doen.

Dus lekker. Thuis en dan kun je zelf nog kiezen of je er een avondverjaardag van maakt (bijv. Vanaf 20.00 uur met allerlei borrelhapjes) of dat je hen daar toch eten voor gaat schotelen. Maar dus zelfs dat laatste kun je ook lekker los laten hoor, als het dit jaar om welke reden dan ook niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er mis met gewoon thuis vieren? Kan net zo gezellig zijn.

Maak je een buffet of nog simpeler, een pan soep.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
100 euro? gaat toch om ongeveer 10 personen?

Dan ben je toch geen 100 euro kwijt?



Zelf een snack meenemen is wel heel armoedig
Taart, drank, kaas/worst en eten: echt wel dat dat 200 gaat kosten en dus 100 Pp.
TO kan toch gewoon aangeven dat het financieel even tegen zit?! Het is naaste familie!
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 21 september 2014 @ 09:46:

Taart, drank, kaas/worst en eten: echt wel dat dat 200 gaat kosten en dus 100 Pp.Oke, bij mij niet maar goed bij een ander misschien wel
Alle reacties Link kopieren
En anders doe je het van 10:00 tot 16:00. En dan taart hapjes en wat simpele dingen. En je haalt wat frisdrank en dan de rekening met je zus delen. Ben je voor maximaal ¤50,- klaar
Alle reacties Link kopieren
100/150 euro voor het restaurant valt nog mee gezien het aantal mensen. Echter denk ik dat je ook veel geld kwijt bent als je thuis eten en drankjes verzorgd. Het goedkoopste is om een keer over te slaan maar dat wil je niet. Dam kun je:



- pan soep met broodjes;

- de gewone taart met koffie;

- bij je zus vieren en vragenof zij wat meer kosten op zich wil nemen;

- iedereen een eigen hapje/drankje mee laten nemen (het is immers geen geheim dat je krap zit, zeg je)
@Weekend: maar dan moet je toch ook een fatsoenlijke lunch op tafel zetten? Lekkere broodjes met fijn beleg zijn ook niet goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon lekker thuis doen, dat kost echt niet zo bizar veel geld als Suze02 zegt.



Wij hebben pas een combiverjaardag gedaan voor 12 mensen, inclusief lekkere hapjes van de deli en warm eten en dat heeft totaal maar 75 euro gekost.
Alle reacties Link kopieren
Even denken:



Om iets van 16-17u afspreken.



Dan taart (taart bak ik graag zelf, dat vind ik niet veel werk)

Dan soepje (is helemaal niet duur hooguit 1-2 euro per persoon)

Hoofdmaaltijd (misschien iets van rollade 20 euro voor iedereen excl de vega's, soort groente lasagna, nog iets van groente, aardappeltaartje ofzo... gok dat dat 3-6 euro pp is)

Nagerecht: ijs met fruit



Ik kan ook taart als toetje doen en vooraf wat stokbrood met smeerseltjes.



Dus kosten: voor 9 a 10 mensen (baby telt niet volledig mee):

rond de 125 euro en dan ik nergens krap bezig geweest. En ik moet het nog delen door 2, dus 67 euro. Wijn heb ik nog liggen. Frisdrank heb ik en zij ook standaard in huis.



Dat gaat wel makkelijk lukken eigenlijk.
Oh, oke. Ik zou alleen al 75 kwijt zijn bij de traiteur/kaasboer/visboer.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat ze dit jaar geen cadeautje hoeven te geven, maar ieder wel de restaurant rekening betaalt? Het gaat toch om een leuk feest met de familie.
Ik heb toevallig laatst een rollade gekocht: 1 kilo voor 20 euro. Daar kan je dus niet met 9/10 van eten.
Alle reacties Link kopieren
Als je al die luxeproducten niet bij al die luxewinkels haalt, maar bij de supermarkt, dan scheelt dat waarschijnlijk de helft van het budget. Dat maakt thuis vieren heel betaalbaar.
Maar als je er al uit bent wat was dan precies je vraag?
Alle reacties Link kopieren
Het is familie, als je bij hen al niet jezelf (dwz nu dus even met minder geld) kan zijn, bij wie dan wel?
Misschien is brunchen een optie? Bij vd valk ofzo op zondag. Scheelt een stuk op de rekening.

Of een high tea. Ook niet zo duur als een 2 of 3-gangen diner. Is eens wat anders en minder prijzig.

En minstens net zo lekker en leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niet dat het karig wordt. Je kent die feestjes wel: waar iedereen met hongervnaar huis gaat. En ik wil wel cadeautjes! Want ik vind dat hartstikke leuk. Ook om te geven.
Een berg Chinees halen, flessen wijn en 'n krat bier. Heb je lekker te eten/drinken en niet te duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven