Werk & Studie alle pijlers

voor en nadelen variabel uren contract

21-09-2014 10:15 9 berichten
Op dit moment werk ik 32 uur en heb ook een contract voor die uren. Nou wil ik een andere werkplek zoeken en het valt me op dat veel bedrijven in de advertentie zetten dat het werk voor 16-32 uur in de week is. Hoe moet ik dit zien, krijg je dan eigenlijk maar 16 uur op papier, en dus bij ziektes of vakantie maar 16 uur uitbetaald? Dit lijkt me dan een stuk ongunstiger dan een gewoon 32 uren of in ieder geval vast uren contract. Of heeft het ook voordelen, maakt het allemaal niet zoveel uit? Wie kan me hier wat meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Euh... Meestal betekent dat dat je, in overleg met de werkgever, vaststelt hoeveel uur (binnen bijv. de range 16-32) wil gaan werken. Als jij 32 uur wil werken, krijg je dus een contract voor 32 uur..
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Alle reacties Link kopieren
Wat Blue Yoshi zegt.



Het kan ook zijn dat ze dus wel 16 uren contract geven, en dat het dus 32 uur kan worden, maar inderdaad dan heb je bij ziekte, ww enz maar recht op 16 uur dus zou ik persoonlijk niet zo snel doen tenzij je echt werk moet hebben omdat je werkeloos bent oid natuurlijk.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ah fijn, dat geeft de burger moed.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze je daadwerkelijk een kontrakt voor 16-32 uur aanbieden. En ze je oproepen wanneer ze je nodig hebben.

Een winkel zal je bv met de feestdagen voor de deur vaker oproepen dan in een rustige periode.



Zo kan een werkgever sneller sturen op loonkosten. En ze kunnen zo gewoonterecht voorkomen.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Als je ziek wordt dan kijken ze naar het gemiddelde gewerkte uren in voorgaande maanden.
Ja en?
Zo zag ik het dus ook snoopylynn, en dat is dus ongunstiger voor mij dan het 32 urig contract wat ik nou heb. Maar de meningen zijn er hier dus ook over verdeeld, hoe het bedoelt is.
quote:Blue_Yoshi schreef op 21 september 2014 @ 10:22:

Euh... Meestal betekent dat dat je, in overleg met de werkgever, vaststelt hoeveel uur (binnen bijv. de range 16-32) wil gaan werken. Als jij 32 uur wil werken, krijg je dus een contract voor 32 uur..



Nou, volgens mijn laatste wanna-be-werkgever betekende het gewoon dat ze mij 2 dagen van 8 uur konden laten komen, of 4 dagen van 8 uur, of 2 dagen van 8 en nog 2 van 6 uur, of of of of ... maar inderdaad minimaal 16 uur en maximaal 32 uur.



Wat ik toen nog niet wist, dat geldt niet alleen voor de werkgever, maar ook voor de werknemer. Als je werkgever je volgende week 3 dagen wil laten werken maar jij kunt of wilt er maar twee, kan hij je niet verplichten om er toch drie te komen.



Als je drie zes maanden lang wekelijks 32 uur hebt gewerkt, heb je wel automatisch recht op een contract voor 32 uur, dus als je dat wilt kan de werkgever niet meer terug officieel niet zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Die drie maanden wekelijks 32 uur is zes maanden geworden. En dat contract heb je niet automatisch, maar daar moet je om vragen.
leef, geniet en eet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven