Brainstorm waar te wonen?

20-09-2014 19:34 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een jaar ben ik klaar (jee!) met mijn deeltijdopleiding. Ik werk nu in een ziekenhuis (administratief/secretarieel) maar wil uiteraard meer.

Plan is dus om na het behalen van mijn hbo diploma te kijken naar een hogere functie. Misschien als office manager of meer richting communicatie/marketing (de opleiding die ik nu volg). Doel is in ieder geval meer uitdaging en meer salaris.



Maar goed, ik woon nu in het midden van het land maar ik wil uiteindelijk in een groenere omgeving wonen. Utrecht zelf vind ik een leuke stad maar als ik hier fiets denk ik vaak; gatver al die uitlaatgassen!! Dus zit ik een beetje rond te kijken op internet waar het betaalbaar wonen is, aangezien Utrecht dat absoluut niet is (in je eentje niet iig, en wil wel alleen wonen).



Ik zoek een stad met een leuke, gezellige historische sfeer, groene omgeving, goede verbindingen met ov (dus niet dat je eerst met bus naar trein moet, dan overstappen op een andere trein om ergens te komen, Utrecht, Amsterdam ofzo. Ik vind het belangrijk dat het geen dode stad is; ik ben eind twintig dus aanbod van leuke dingen zoals eetcafes, kroegjes, bioscopen, activiteiten ed vind ik wel belangrijk. Een kleiner stadje is op zich ook goed als ik dan maar wel binnen 15 minuten in een grotere stad kan zijn. Een dorp vind ik drie keer niks, want hou er nogal van dat winkels gewoon ook op zondag open zijn.



Hebben jullie leuke stedentips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Zutphen. Leuke stad en je bent redelijk snel met de trein in arnhem, deventer of Apeldoorn.



En de wachttijd voor een woning was er in 2004 iig belachelijk kort. Maandje of 2 voor een flat.
Been there, done that, got the T-shirt.
Gorinchem. Niet mijn persoonlijke smaak, maar het is niet te groot, heeft een historisch centrum en een station.
Alle reacties Link kopieren
Ook mooi wel dorp:

http://m.funda.nl/koop/lochem/huis-4790 ... straat-36/
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:ananassje schreef op 20 september 2014 @ 22:03:

Een kleiner plaatsje vind ik ook wel leuk hoor maar dan wel met genoeg winkels zoals een supermarkt en drogist minimaal. Niet dat ik heel ver moet gaan voor een supermarkt. En dan met een fietsafstand van bijv. 15 minuten naar een groter, levendiger, historisch centrum.

Waarom hou je zo vast aan die stadse gebruiken? Als je vrijaf wil wonen zit je nu eenmaal niet op fietsafstand van een grote stad. Je hebt gewoon 'n auto nodig.



Zelf woon ik buiten de bebouwde kom in het bos, 3 km van het dorpscentrum met 3 supermarkten en wat andere winkels. En 20 minuten met de auto van hartje Antwerpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg ook Zutphen. Prachtig historisch centrum, twee musea, leuke kroegjes, theater, filmhuis én bioscoop, 1x per maand koopzondag, supermarkten elke zondag open, groen, en niet al te duur. Goede verbindingen naar Deventer, Arnhem en Apeldoorn (en de Achterhoek natuurlijk). Fijne sfeer ook.



Deventer is ook mooi, wel groter en levendiger dan Zutphen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:elninjoo schreef op zondag 21 september 2014 07:50 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ananassje in "Brainstorm waar te wonen?"" class="messagelink">ananassje schreef op 20 september 2014 @ 22:03</a>:</b>

Een kleiner plaatsje vind ik ook wel leuk hoor maar dan wel met genoeg winkels zoals een supermarkt en drogist minimaal. Niet dat ik heel ver moet gaan voor een supermarkt. En dan met een fietsafstand van bijv. 15 minuten naar een groter, levendiger, historisch centrum.</div></blockquote>

Waarom hou je zo vast aan die stadse gebruiken? Als je vrijaf wil wonen zit je nu eenmaal niet op fietsafstand van een grote stad. Je hebt gewoon 'n auto nodig.



Zelf woon ik buiten de bebouwde kom in het bos, 3 km van het dorpscentrum met 3 supermarkten en wat andere winkels. En 20 minuten met de auto van hartje Antwerpen. Ik woon vrijaf en ben binnen 10 min met de auto in het hart van een grote stad. Je hoeft echt niet naar Verweggistan te emigreren om lekker vrij te kunnen wonen.
quote:ananassje schreef op 20 september 2014 @ 22:03:

Een kleiner plaatsje vind ik ook wel leuk hoor maar dan wel met genoeg winkels zoals een supermarkt en drogist minimaal. Niet dat ik heel ver moet gaan voor een supermarkt. En dan met een fietsafstand van bijv. 15 minuten naar een groter, levendiger, historisch centrum.Ik vind je niet zo realistisch. Een kleiner plaatsje, 15 minuten fietsen van een historisch centrum in een stad waar het OV goed geregeld is. Als je in een van de wijken van Zwolle woont, heb je ook 15 min fietsen naar het centrum. Een dorpje ergens in de buurt is gegarandeerd 30min fietsen (minimaal) met hele slechte OV-verbindingen. De meeste dorpen hebben trouwens een hogere huur- en koopprijs van woningen dan in een stad.
quote:NummerZoveel schreef op 21 september 2014 @ 08:48:

[...]





Ik woon vrijaf en ben binnen 10 min met de auto in het hart van een grote stad. Je hoeft echt niet naar Verweggistan te emigreren om lekker vrij te kunnen wonen.Dat zeg ik toch ook, ik heb maar 20 autominuten naar hartje stad terwijl ik zelf in het bos woon.
Alle reacties Link kopieren
Zo ben ik dus in Amersfoort terecht gekomen de prijzen zijn wel echt lager dan in Utrecht is mijn ervaring. Ligt wel aan de wijk trouwens. Als je echt goedkoper wil misschien Zwolle inderdaad?
Alle reacties Link kopieren
hmmz ja misschien vraag ik wel iets onrealistisch :S



Ik moet natuurlijk wel kijken hoe het zit met woon/werkafstand. Ik vind het namelijk zonde om gigantische bedragen daarvoor moeten te betalen.



@elninjoo

Wat is jouw reistijd naar je werk? Lekker hoor, wonen midden in de bossen. Misschien houd ik zo vast aan die fietsafstand, omdat ik dat ook weer altijd gewend ben geweest. Ik heb meer zoiets dat ik niet geïsoleerd wil zijn op een of andere manier. Ik ben vrijgezel en wil wel leuke activiteiten kunnen doen in een stad. Hoe doe jij dat soort dingen? Met de auto dan gewoon ergens heen gaan? Of ga je niet zo vaak naar een stad?

(iets offtopic, ik heb al vaker posts van jou voorbij zien komen. Zelfstandige vrouw, erg leuk om te lezen. Ik was nieuwsgierig eigenlijk naar wat jij in je vrije tijd doet).
Alle reacties Link kopieren
Misschien al genoemd, Deventer.
Alle reacties Link kopieren
Arnhem, Nijmegen of Den Bosch lijken mij het leukst
Alle reacties Link kopieren
Zwolle is leuk en met een grote bereikbaarheid qua steden vanaf het treinstation. Anders Zaandam? In Woerden en Breukelen zit je ook bij het spoor, maar is waarschijnlijk minder bruisend.
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 21 september 2014 @ 08:51:

[...]





Ik vind je niet zo realistisch. Een kleiner plaatsje, 15 minuten fietsen van een historisch centrum in een stad waar het OV goed geregeld is. Als je in een van de wijken van Zwolle woont, heb je ook 15 min fietsen naar het centrum. Een dorpje ergens in de buurt is gegarandeerd 30min fietsen (minimaal) met hele slechte OV-verbindingen. De meeste dorpen hebben trouwens een hogere huur- en koopprijs van woningen dan in een stad.Ze moet dus in Bloemendaal of Aerdenhout gaan zitten;) lekker groen, Max. 15 minuten fietsen van historisch centrum Haarlem waar de winkels elke zondag open zijn, treinstation in het dorp, naast alle restaurants en cafés in Haarlem zelf ook prima horeca, maar ja, de huizenprijzen zijn wel wat hoog daar;)
Ik zou trouwens echt andersom kijken: eerst een baan dan kijken waar je in de buurt aardig kan wonen.
quote:ananassje schreef op 21 september 2014 @ 09:26:



@elninjoo

Wat is jouw reistijd naar je werk? Lekker hoor, wonen midden in de bossen. Misschien houd ik zo vast aan die fietsafstand, omdat ik dat ook weer altijd gewend ben geweest. Ik heb meer zoiets dat ik niet geïsoleerd wil zijn op een of andere manier. Ik ben vrijgezel en wil wel leuke activiteiten kunnen doen in een stad. Hoe doe jij dat soort dingen? Met de auto dan gewoon ergens heen gaan? Of ga je niet zo vaak naar een stad?

(iets offtopic, ik heb al vaker posts van jou voorbij zien komen. Zelfstandige vrouw, erg leuk om te lezen. Ik was nieuwsgierig eigenlijk naar wat jij in je vrije tijd doet).

Mijn huidige reistijd naar m'n werk is 10 autominuten. Voorheen heb ik zo'n 16 jaar op 30 autominuten werk gehad.

Ik ben geen uitgaander, een terrasje pakken of biosje vind ik op z'n tijd wel leuk. Terras en resto's heb je in ons dorp en omliggende dorpen (en zelfs aan/in de bossen) genoeg, bios is binnen 20 autominuten te bereiken.

Ik ben niet anders gewend dan alles met de auto te doen. Tot mijn 18e moest ik door weer en wind fietsen en daar heb ik toen zo'n bloedhekel aan gekregen dat m'n fiets de deur uit ging zodra ik m'n rijbewijs op zak had.

Qua sport heb je hier uiteraard manege's, zwembaden, fitness/sportschool. En andere activiteiten zoals salsa heb je ook binnen 20 autominuten.

Doordat ik aan de bosrand woon loop ik zo bos- en heidegebied in voor 'n lange wandeling. Mountainbikers zie je hier trouwens ook vaak. Voor outdoorsport is het ideaal om aan/in de natuur te wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:paulaner schreef op 20 september 2014 @ 22:25:

Oldenzaal - Enschede.

nog niet genoemd hier.

Groen genoeg, uitgaan geen probleem, winkels iedere zondag open.

UT in de achtertuin, prima OV, en betaalbare woningen (vooral in Enschede.)

nog een voordeel, voordelig shoppen in Duitsland. (dat scheelt echt)In Oldenzaal zijn de winkels toch echt niet iedere zondag open hoor. Zou het ook niet aanraden als je er niet vandaan komt en verder niets hebt. Het is wel echt een uithoek en vrij Twents
Ik spreek toch geen Chinees?!
Hier aan de grens zijn de winkels op zondag open. En dan niet zoals in veel steden pas vanaf 12 uur, maar de eerste die opent al vanaf half 8. Heb je tenminste vers gebakken pistolets voor je ontbijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven