problemen door kinderen

20-09-2014 09:46 311 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik schrijf en lees hier al een hele tijd mee, dit wil ik echter liever anoniem bespreken. Ik zit ontzettend in de knoop.



Ik weet trouwens niet of ik dit niet beter had kunnen plaatsen onder 'relaties' maar goed.



De situatie is als volgt. Mijn man heeft drie kinderen uit een eerder huwelijk. Ze zijn echt lief, ik heb opzich een goede band met ze. Maar inderdaad, op zich. Door de reactie van zowel hun moeder als hun vader zijn ze erg geneigd om te liegen. Ik ken dit niet van mijn eigen kinderen. En ik heb hier grote moeite mee. Dit gaat van kleine dingen zoals 'heb je een schone onderbroek aan gedaan?' tot, wie heeft dit behang kapot gekrabd? Ze hebben, heel triest, altijd op hun kop gekregen, ontzettend, waardoor ze niet meer eerlijk durven te zijn. Helaas is de keerzijde dat ik ze niet meer vertrouw. Dat ik dan geen 'vieze' onderbroek in de was kon vinden, nog een keer navraag deed, weer jokken, ik had op een gegeven moment zoiets van: 'joh, dan niet. Ik maak me hier niet meer druk om'. Waar ik me wel druk om maak zijn dingen die echt kapot zijn, zoals het behang. Maargoed. Ik weet niet hoe daarmee om te gaan maar dat is eigenlijk niet waarom ik dit topic open.



Het begint al een lang verhaal te worden. Waar ik me het aller meest aan stoor is dat ik het gevoel heb dat de hele zorg op mij neerkomt. Vandaar mijn twijfel over, hoort dit bij kinderen of bij relaties. Vader is in mijn optiek veels te gemakzuchtig. Ik doe de boodschappen als ze komen, ik kook, ik was af. Al heel vaak discussies gehad over dat ik vind dat hij dan moet helpen. Dat doet hij niet. Ik moet hem er elke keer bij roepen, wat ik vervelend vind want ik voel me echt een zeur-vrouw. Hij hangt op de bank, niet eens met hen bezig maar op zijn ipad, onder het mom van: 'ik zie ze zo weinig'. Ik voel me een sloof. We hebben hier al heel veel woorden over gehad, de situatie verandert niet. Voor mijn gevoel blijf ik de sloof. Daarnaast is het ook nog zo dat zijn ex totaal niet toegeeft, zij is een harde tante, als ik het zo mag stellen. Maar ik begin dat ook te worden.



Ik weet niet meer goed wat te doen. Ik heb echt de neiging om te zeggen, ik wil niet meer dat je hier komt met je kinderen want ik vind je dan echt niet leuk en het levert mij enkel heel veel extra werk op (het zijn er drie) en ook nog een boel centen. Maar ik laat hem dan voor mijn gevoel ook in de steek en de kindjes ook. Dat wil ik niet. Ik wil gewoon niet meer de sloof zijn. Hij is gewoon een luie man, dat durf ik wel te stellen. Heel graag advies.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 21 september 2014 @ 11:50:

[...]



Ik hoop dat het nog steeds nodig is om de hoofdbewoner mee te nemen naar de gemeente, want een vals briefje is zo gemaakt....Ja dat weet ik ook niet of dat overal nog zo is. Maar goed, ze kan achteraf altijd nog bij haar gemeente checken of hij toch zich op frauduleuze wijze heeft ingeschreven. Dan heeft hij er nog een probleem bij.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Over beeldvorming en perspectief een tijd geleden was er een filmpje over een dikke renner op de atletiekbaan. Iedereen haalde haar in. Er was een bericht voor haar: iets in de trant van ik heb je wel zien rennen, je hijgde en pufde van al dat overgewicht. Ik wil je vertellen dat ik respect voor je heb dat je rent. Je kiest namelijk om fitter te worden terwijl je weet dat het je bloed, zweet en tranen zal gaan kosten. Maar je bent tóch begonnen.



Dus praat jezelf niet de grond in, red je eigen hachje.
Alle reacties Link kopieren
Er is drie keer een dochter van mij ingeschreven op mijn woonadres. Geen van drie keren heb ik toestemming hoeven geven of een handtekening hoeven plaatsen.

Ik heb ook geen bericht van de gemeente ontvangen.



Op het moment dat iemand uitgeschreven wordt van je adres krijg je wel een bericht van de gemeente (in ieder geval hier)
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 21 september 2014 @ 12:01:

Er is drie keer een dochter van mij ingeschreven op mijn woonadres. Geen van drie keren heb ik toestemming hoeven geven of een handtekening hoeven plaatsen.

Ik heb ook geen bericht van de gemeente ontvangen.



Op het moment dat iemand uitgeschreven wordt van je adres krijg je wel een bericht van de gemeente (in ieder geval hier)Wat bizar dat dat mogelijk is! Ze zouden de huiseigenaar hier tegen moeten beschermen, die krijgt een extra hoge rekening gepresenteerd als mensen zich ongeoorloofd op haar adres inschrijven (gemeentelijke belastingen, waterschap, riool, afval e.d.)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 21 september 2014 @ 12:01:

Er is drie keer een dochter van mij ingeschreven op mijn woonadres. Geen van drie keren heb ik toestemming hoeven geven of een handtekening hoeven plaatsen.

Ik heb ook geen bericht van de gemeente ontvangen.



Op het moment dat iemand uitgeschreven wordt van je adres krijg je wel een bericht van de gemeente (in ieder geval hier)Dan zou ik maar eens een klacht bij je gemeente indienen. Voor inschrijving is namelijk toestemming van de hoofdbewoner vereist. Zou wat worden als iedereen zich maar in kan schrijven. Zit de hoofdbewoner ineens met aanslagen gemeentebelastingen voor een meerpersoonshuishouden etc.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:minnimouse schreef op 21 september 2014 @ 09:49:

Ik geloof niks van dit verhaal. Jij wil al uuuuuren dat hij gaat en hij doet het niet en jij durft de politie niet te bellen omdat je bang bent voor drama voor de ogen van de buren? En ondertussen laat je je wel in elkaar rossen? Ik geloof er niks van.Ik geloof er ook niks van.
Alle reacties Link kopieren
Dan gaat hij toch lekker met zijn zoon naar de voetbal?



Tijdens de voetbal had ik de sloten veranderd, gaat hij moeilijk doen aan je deur bij terugkomst? Politie bellen.



Zijn spullen neemt hij maar mee als politie er is of er een derde is.
Alle reacties Link kopieren
Politie nu bellen dus! Grote kans dat hij niet naar de voetbal gaat omdat hij onraad ruikt. Bel een slotenmaker en laat onmiddellijk je sloten vervangen. (Waarom heb ik het gevoel dat TO dat toch niet gaat doen? )
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:stala schreef op 21 september 2014 @ 12:09:

[...]





Dan zou ik maar eens een klacht bij je gemeente indienen. Voor inschrijving is namelijk toestemming van de hoofdbewoner vereist. Zou wat worden als iedereen zich maar in kan schrijven. Zit de hoofdbewoner ineens met aanslagen gemeentebelastingen voor een meerpersoonshuishouden etc.Dat verschilt per gemeente. Toen mijn broer zich een paar jaar geleden bij mij inschreef, had hij inderdaad mijn toestemming nodig, en kwam er op mijn naam en adres een brief met de bevestiging. Maar toen ik me vorige week inschreef op het adres van mijn ouders (tijdelijk onderkomen ivm nieuwe huis nog niet beschikbaar), kon dat tot mijn verbazing zo maar. Nergens handtekening, ID, wat dan ook nodig. Ze hebben niet eens bericht gekregen dat ik überhaupt ingeschreven ben. Maar dat is dus een andere gemeente. Ik vind het ook bizar hoor, maar het kan dus wel.
quote:elninjoo schreef op 21 september 2014 @ 12:06:

[...]



Wat bizar dat dat mogelijk is! Ze zouden de huiseigenaar hier tegen moeten beschermen, die krijgt een extra hoge rekening gepresenteerd als mensen zich ongeoorloofd op haar adres inschrijven (gemeentelijke belastingen, waterschap, riool, afval e.d.)Sterker nog wanneer jij naar de gemeente gaat, en bij de balie vraagt wie er allemaal op jouw adres staan ingeschreven krijg jij dat als eigenaar van je woning niet eens te horen. !!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:SuperWijf schreef op 21 september 2014 @ 13:11:

[...]





Sterker nog wanneer jij naar de gemeente gaat, en bij de balie vraagt wie er allemaal op jouw adres staan ingeschreven krijg jij dat als eigenaar van je woning niet eens te horen. !!!!
quote:Ikhierhuh schreef op 21 september 2014 @ 13:13:

[...]





Serieus hoor, ga morgen maar naar de gemeente en ga het maar eens vragen. Je krijgt geen antwoord, of ze zeggen 5 personen (maar je woont er maar met 3). En dan vraag je wie.. en dan mogen ze niet geven ivm privacy
quote:anoniem1970 schreef op 20 september 2014 @ 09:59:

Wij wonen niet op papier samen maar hij is hier wel vaak. Erg vaak. Zowel moeder als vader hebben erg vaak erg streng gereageerd. Ik begrijp echt dat de kinderen liegen, immers, een grote boosheid krijgen ze over zich heen. Ik ken dat niet. Ik heb mijn eigen kinderen altijd gewoon liefdevol toegesproken, wel altijd gezegd dat liegen me boos maakt. Eerlijkheid loont, dat ideeIk begrijp niet dat je met zo een man een relatie kan beginnen. Iemand die zo laks met zijn kinderen omgaat is voor mij geen man. Gatverdamme dat je met zo iemand kan neuken!!!
quote:SuperWijf schreef op 21 september 2014 @ 13:11:

[...]





Sterker nog wanneer jij naar de gemeente gaat, en bij de balie vraagt wie er allemaal op jouw adres staan ingeschreven krijg jij dat als eigenaar van je woning niet eens te horen. !!!!Heb ik ook meegemaakt inderdaad. Gelukkig vervolgde ze met: ik mag wel zeggen hoevéél mensen er op dit adres ingeschreven staan en dat is er één.
De medewerker van de gemeente gaf me als tip om een brief te schrijven aan de gemeente met de verklaring dat ik alleen op dit adres woon en het verzoek om niemand op mijn adres in te laten schrijven zonder mijn persoonlijke toestemming. Heb ik gedaan, maar geen idee of dat nut heeft.
Wat een wending heeft dit topic genomen zeg. Ik denk niet dat vriend vandaag naar voetbal gaat met zoon want hij heeft kindvrij weekend schreef TO eerder.

Zoek hulp TO!
Je kunt als hoofdbewoner onderzoek laten instellen en mensen laten uitschrijven die je evt extra op je adres hebt staan. Duurt wel even maar het kan.
quote:honingbijtje schreef op 21 september 2014 @ 13:36:

Je kunt als hoofdbewoner onderzoek laten instellen en mensen laten uitschrijven die je evt extra op je adres hebt staan. Duurt wel even maar het kan.



klopt, mijn familielid is er al 1jr mee bezig. En nog is het niet rond. Dit kan nl enorm grote gevolgen hebben voor je uitkeringen en toeslagen.

Mijn familielid kreeg geen huursubsidie meer, omdat er blijkbaar nog iemand woonde die het ook aan had gevraagd. Familielid woont er echter alleen.



Maar goed dit is offtopic
Alle reacties Link kopieren
TO... Hoe gaat het nou???
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 21 september 2014 @ 11:50:

Geen idee waar je vandaan komt maar ook op zondag zijn er bouwmarkten open. Wanneer je niet te ver weg zit wil ik wel even sloten komen wisselen.



Dit is lief



En trouwens... ik ben ook bang dat partner van TO dit forum opzoekt om op de hoogte te blijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:theemetsuiker schreef op 21 september 2014 @ 13:58:

[...]





Dit is lief



En trouwens... ik ben ook bang dat partner van TO dit forum opzoekt om op de hoogte te blijven.Ik geloof niet dat TO hem dit topic heeft 'laten lezen'. Hij heeft haar 'betrapt' met als gevolg een gescheurde wenkbrauw. Vermits ze nu niet meer reageert, vrees ik nog erger. Zo vreselijk dat niemand iets kan doen behalve TO zelf!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Wat een lulverhaal met slechte plotwendingen. Je zult beter je best moeten doen, dit is ongeloofwaardig
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop maar dat het allemaal nep is....
quote:SuperWijf schreef op 21 september 2014 @ 13:11:

[...]





Sterker nog wanneer jij naar de gemeente gaat, en bij de balie vraagt wie er allemaal op jouw adres staan ingeschreven krijg jij dat als eigenaar van je woning niet eens te horen. !!!!Hier wel.
Alle reacties Link kopieren
Of het nu waar is of niet, ik vind het een aparte manier van aandacht vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven