De zomerhaters en winterliefhebbers gaan vrolijk door

18-09-2014 20:11 3011 berichten
Na een lange, afmattende zomer is het nu bijna herfst. De laatste stuiptrekkingen van de zomer doen ons nog even zweten, maar de blaadjes verkleuren al en de eikeltjes vliegen je tijdens het fietsen om de oren. De maïs is bijna klaar om geoogst te worden en de avonden worden al weer lekker donker.



Laten we de herfst vieren, en met zijn allen hopen op een ijskoude, stikdonkere en sneeuwrijke winter, zodat we volgend jaar weer helemaal klaar zijn om dat plakkerige gedoe van de zomer glansrijk te doorstaan .







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 20 september 2014 @ 21:03:

Oh nee toch Blue, balen zeg! Duik inderdaad maar vroeg onder de wol, hopelijk kom je er snel bovenop.



Ik heb zojuist het leukste nieuws sinds tijden gelezen: Chocola eten lijkt te helpen tegen hoesten Zowel acute als chronische hoest; en sinds mijn keelontsteking wegebt en het hoesten dan begint, ben ik om medische redenen daarnet maar fanatiek begonnen Met thee erbij! Naast het open raam trouwens, want buiten is het ondertussen koeler geworden dan binnen (27 graden).



Dus mochten jullie ook een hoestje op voelen komen:

[img]http://mops.org.au/wp-content/uploads/2 ... colate.jpg[/img]Heb er nog geen last van gelukkig, maar sinds mijn operatie smaakt chocolade me helemaal niet meer. Dus maar hopen dat ik er helemaal geen last van krijg.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij begint de herfst gewoon vandaag. Ook al schijnt de zon op dit moment, het gaat me nu vooral om het idee. Heb op Facebook mijn omslagfoto ook verandert in een mooi herfsttafereel en erbij gezet omdat de herfst weer lekker begint.



Las in het AD een column van iemand dat ze in de herfst zo weinig buiten is. En ik vind het dan juist zo lekker om dan buiten te zijn en te genieten van de mooie kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Vind de herfst ook juist heerlijk om in naar buiten te gaan... Nog niet te koud, lekker laarsjes aan en n trui en dan t bos wat nu juist zo mooi is in met de honden, genieten!
.
Alle reacties Link kopieren
Zolang het droog is ben ik in de herfst en winter meer buiten dan in de zomer!
It's hip(ster) to be square!
Alle winterkleren en jassen zijn al gewassen en hangen klaar voor gebruik. Ik kijk hebberig naar mijn mooie laarzen, waar ik in stik als ik ze nu draag.

Pas in oktober wordt het een beetje herfstweer en kan ik mijn mooie vesten aan. Van de week een vest gekocht en ik kan niet wachten om hem te dragen.

Mweuh.
Alle reacties Link kopieren
Fijne herfst iedereen! Kijk al uit naar de regen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook weer. Ik heb alleen nog helemaal geen herfstgevoel. Het was afgelopen donderdag nog 30 graden.
Alles komt goed
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het aanbreken van de herfst allemaal!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
quote:jen16 schreef op 21 september 2014 @ 10:34:

Hoe heb je geslapen Blue? Wakker geworden zonder prikkeldraad in je keel en andere ellende? Ik hoop het





Hee lieve Jen, superlief dat je het vraagt! Heb helaas slecht geslapen en mijn keel zit vol met prikkeldraad en snotter mezelf helemaal kwijt. Maar gaat wel weer over.

Ik proost ook even mee, iedereen een gelukkige herfst gewenst!!
Alle reacties Link kopieren
Het wordt maandag 16 graden!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
quote:sebastiaan1234 schreef op 21 september 2014 @ 13:38:

Het wordt maandag 16 graden! Yep hier ook 15 a 16 graden en de nacht op dinsdag 4 a 6 gr wow heerlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 21 september 2014 @ 14:09:

[...]





Yep hier ook 15 a 16 graden en de nacht op dinsdag 4 a 6 gr wow heerlijk Ohhh, wat een zaligheid
It's hip(ster) to be square!
Alle reacties Link kopieren
Hè shit, jammer dat het dus toch heeft doorgezet Blue. Beterschap in ieder geval!



Hier is het ook erg zonnig en best warm, maar wel veel meer herfstig warm dan zomers warm Ja, daar zit verschil in voor mij, haha! Al met al best een fijne dag zo.



Ik zag inderdaad ook dat het hier maandag op dinsdag nét 10 graden wordt in de nacht Yessss, dat wordt lekker slapen. Misschien zelfs wel (zomer)dekbed-waardig. Gezellig!



Hoe gaat het nu verder na de operatie Daantje? Gaat het herstel goed, of heb je nog veel last? En natuurlijk: merk je al resultaat?! Ik hoop het



Cateautje, ik heb ook mijn laarzen e.d. wat meer naar voren geschoven. Ik ben mijn zomerschoenen dan ook echt even helemaal zat (terwijl ze heus wel leuk zijn hoor). Ik heb zin in échte outfits, in plaats van maar gewoon het dunste/minste aan te trekken wat je in de kast heb. En lekker opdoffen met sjaals e.d., haar weer mooi föhnen en wat minder stinken en plakken ook erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is officieel herfst!
quote:jen16 schreef op 21 september 2014 @ 14:47:

Hè shit, jammer dat het dus toch heeft doorgezet Blue. Beterschap in ieder geval!



Hier is het ook erg zonnig en best warm, maar wel veel meer herfstig warm dan zomers warm Ja, daar zit verschil in voor mij, haha! Al met al best een fijne dag zo.



Ik zag inderdaad ook dat het hier maandag op dinsdag nét 10 graden wordt in de nacht Yessss, dat wordt lekker slapen. Misschien zelfs wel (zomer)dekbed-waardig. Gezellig!



Hoe gaat het nu verder na de operatie Daantje? Gaat het herstel goed, of heb je nog veel last? En natuurlijk: merk je al resultaat?! Ik hoop het



Cateautje, ik heb ook mijn laarzen e.d. wat meer naar voren geschoven. Ik ben mijn zomerschoenen dan ook echt even helemaal zat (terwijl ze heus wel leuk zijn hoor). Ik heb zin in échte outfits, in plaats van maar gewoon het dunste/minste aan te trekken wat je in de kast heb. En lekker opdoffen met sjaals e.d., haar weer mooi föhnen en wat minder stinken en plakken ook erg fijn.Ja! Ik wil ook weer gewoon aangekleed naar buiten. De zomer was heerlijk, maar nu is het genoeg. Basta!
Alle reacties Link kopieren
Mijn pompoenen worden oranje. Ik kan niet wachten tot ik weer pompoentaart en soep kan maken.



Ik heb een hele mooie paarse jas en bijpassende hoed en handschoenen en toch ben ik aan het kijken naar een nieuwe jas.

Wat een traktatie



Ik hou zo van de herfst en winter. Alles is knus en romantisch.

Je mag je lekker inpakken wanneer je naar buiten gaat.

En dan komt de kerst er weer aan



Genieten!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Vroegah, in de jaren 70, hadden ze linnen zomerlaarzen. Die mogen van mij wel weer in de mode. Niet dat ik aan mode meedoe, maar dan wel.
quote:blue_lagoon schreef op 20 september 2014 @ 20:03:

Ik heb volgens mij het stokje van Jen overgenomen: ben snotterig, heb last van mijn keel en voel me niet lekker. Lig er vanavond niet al te laat in denk ik.



O dat is niet fijn. Beterschap. Maar een lichtpuntje.... Het wordt koeler.



Maar mensen wat is dit een gruwelijk lange zomer geweest, de narigheid begon in maart.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 15:44:

Vroegah, in de jaren 70, hadden ze linnen zomerlaarzen. Die mogen van mij wel weer in de mode. Niet dat ik aan mode meedoe, maar dan wel.



Jaaaahhh, die had ik ook Cateautje



En ze waren ook nog heel erg mooi van vorm ook, puntig ronde neus, hoge hak en onder de knie. Ik kan er anno 2014 helaas niet meer op lopen maar mooi dat ze waren
It's hip(ster) to be square!
quote:hipstercat schreef op 21 september 2014 @ 15:58:

[...]





Jaaaahhh, die had ik ook Cateautje



En ze waren ook nog heel erg mooi van vorm ook, puntig ronde neus, hoge hak en onder de knie. Ik kan er anno 2014 helaas niet meer op lopen maar mooi dat ze waren Zelfs Google kent ze niet meer.
Alle reacties Link kopieren
https://img0.etsystatic.c ... 04/il_570xN.339591550.jpg



Kan geen plaatjes plakken maar onder de link staan de linnen laarzen.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 21 september 2014 @ 16:04:

[...]



Zelfs Google kent ze niet meer.







Ze waren geweldig, werden wel snel smerig maar dan stond ik met een borsteltje en zeep bij de kraan om ze schoon te schrobben en daarna in de zon te drogen
It's hip(ster) to be square!
quote:O.L.L.A schreef op 21 september 2014 @ 16:15:

https://img0.etsystatic.c ... 04/il_570xN.339591550.jpg



Kan geen plaatjes plakken maar onder de link staan de linnen laarzen.Nee, dat zijn ze niet.
quote:hipstercat schreef op 21 september 2014 @ 16:15:

[...]









Ze waren geweldig, werden wel snel smerig maar dan stond ik met een borsteltje en zeep bij de kraan om ze schoon te schrobben en daarna in de zon te drogen Yep, met Sunlight zeep werden ze weer stralend schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven