Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!



Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Het vorige topic staat hier!
Ik ben ook gevonden door winters de top-detective!



@winters: Je kunt Snorhaar ook vinden door naar mijn favorieten te gaan. Ik heb namelijk een kaart van haar gefavoriet: een soort "sesamstraat-achtig" figuur.



En ik had zojuist een Hurray... uit... Taiwan! Er is dus weer een vliegtuig geland!



Verder lagen er nog 2 kaartjes in de bus.

Uit British Colombia , Canada: een kaartje van het park in haar woonplaats met aparte, grote beelden. Schrijfster is erg enthousiast, en ze heeft een kikker als huisdier.

Uit Duitsland: kaartje van het Beierse woud. Het handschrift is wat lastig te lezen. Heeft een erg mooie grote postzegel van een herfstbos.



Heb vanmiddag nog net vóór 18.00 uur 4 kaartjes op de bus gedaan. Voor de Chinese heb ik uiteindelijk gekozen voor deblokkering brievenbus van de Hema. Heb ik onlangs ook bij Dreamer voorbij zien komen.



Ik heb vanmiddag bij de Wibra nog wat washi tape gekocht (4 rolletjes voor 0,50 cent). Die heb ik ook meteen gebruikt vanmiddag.

En bij de Nederlandse heb ik me uitgeleefd met Hello Kitty stickers. Daar houdt ze namelijk van. Dus... dan zal ze het weten ook! (nu maar hopen dat de postbode tussen alle Hello Kitty's het adres nog kan vinden.)
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, ga ik morgen even naar de wibra
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Winters, Ja je hebt me duidelijk gevonden leuk niet alleen post maar ook daar berichtjes! Ja onze dochters hebben idd dezelfde naam ,dat is leuk!



labellei, dan ga ik bij jouw Snorhaar ook even op snorren, die kan ik echt niet vinden, ik had Snorhaar al wel gevonden zie ik nu (verraad dit dat ik een drukke week heb gehad?)! Jij had dus een postcrossings dagje!



Waarom heeft de Wibra hier die tape niet??? Wil ik ook, ik kreeg vandaag een kaart met dat spul, leuk, leuk, leuk. Een kaart uit Duitsland, het begint met Hello sweethearts en als afsluiting, a lot of love. Alles wat er tussen in stond was ook zo geschreven

Verder ook een zonnetje erbij getekend en de tempratuur erbij.



Wij staan nu op 5 verzonden, 5 ontvangen, dus nu moeten eerst onze kaarten weer op de mat vallen in Rusland 3x, Duitsland, Oostenrijk en India voor dat wij weer wat gaan ontvangen... Dat wordt de kinderen temperen, haha.



Goed weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Winters; je hebt ook de goede cocomo gevonden hoor, leuk!



Verder is postcrossing weer eens in de war. Heb de afgelopen dagen 4 kaarten ontvangen die op 13 september zijn verstuurd( Amerika, Duitsland, Nederland en de UK) maar ik heb geen enkele hurray ontvangen op die dag.. Ik vrees dat ik weer onderweg ben naar te veel ontvangen. Vind ik altijd zo jammer.



Verder vond mijn Pool mijn kaartje erg leuk en wilde weten waar ik hem had gevonden. Weet ik niet meer welke ik gestuurd heb beetje jammer. Ga hem maar eens een berichtje doen :-)
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg vandaag 2 kaartjes, uit Tsjechië en Frankrijk. En weer zijn er kaartjes favoriet gemaakt. Leuk hoor
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Werd hier ooit niet gevraagd naar mijn blog? Nu jullie weten hoe ik heet, kunnen jullie die ook vinden. Mijn blognaam is hetzelfde als de gebruikersnaam
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hallo stelletje detectives!



Tijdens mijn hele vakantie heb ik geen hurrays gehad, maar wel een aantal gefavoriete kaarten. Bleken alle favoriteerders uit Nederland te komen... Haha, toen ging er bij mij een lampje aan, dus eerst dit topic maar eens gaan lezen LOL
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Snorhaar



Ik ben vergeten de tape te kopen... Had ook nog naar die Scandinavische winkel willen gaan. (Niet de grote I)
Later is nu
Snorhaar! We hebben je gemist!



Ga je nu zelf ook detective spelen? Of ga je voor de kant en klare lijst? (T.e.a.b.)



@Dreamer: ja die ándere Scandinavische winkel. Daar wil ik altijd alles kopen (schrijfwaren, freubelmateriaal, verf, garen, kaartjes natuurlijk,etc.etc.). Omdat ik altijd vergeet hoe je de naam van die winkel uitspreekt zeg ik altijd "Sustre grusne brusne" . En dan is de u eigenlijk een ø.



Hier vandaag geen kaartjes ontvangen. Wel een Nederlandse Hurray.

De Horse of uncle Luke is nog steeds niet in Duitsland gearriveerd. Duurt nu vrij lang. Maak me nu wel zorgen om het peerd.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo na veel meelezen heb ik me 2 weken geleden ook aangemeld voor PC!

Heb wat kaartjes gekocht maar vind het best moeilijk een uitgebreide collectie samen te stellen, wat komt nu vaak terug qua vraag? Dieren had ik het idee maar verder weet ik het niet zo goed?



Ik heb nu kaartjes verstuurd naar Duitsland (2x), China, Belarus, Rusland, Frankrijk en USA.



Duitsland en USA zijn aangekomen.



Nog niks ontvangen, spannend! Hoop op dinsdag :-).



Had postzegels besteld op postzegelsmetkorting, maar heb net een beetje pech gehad denk ik. Eigenlijk alleen maar gebouwen en schilderijen zegels die een beetje saai zijn en vooral kleurloos/grauw. Had helemaal gehoopt op Nijntje en allemaal vrolijke zegels :-). Vragen jullie dit speciaal of is het echt een gevalletje pech?
Alle reacties Link kopieren
Leuk snorhaar. Dan weet je nu dus ook wie wij zijn. Heb je een leuke vakantie gehad?



Ik kreeg net hurray omdat de gebruiker naar wie ik een kaartje had gestuurd, in maart, zijn account had opgegeven. Automatisch worden dan de kaarten geregistreerd. Scheelt mij weer een verlopen kaartje.
It ain't me
Alle reacties Link kopieren
Welkom damas!



Ik probeer nog uit te vinden wie wie is van de mensen die mijn kaarten gefavoriet hebben, haha! Ik vraag me nu af of er toevallig een andere NL postcrosser bij zit die niks met Viva te maken heeft



Veel kattenliefhebbers hier dus! Leuk



Ja de vakantie was fijn! Fietsvakantie, lekker buiten geweest en veel mooi weer
Alle reacties Link kopieren
Mijn profielfoto is onze toren Snorhaar, kun je er 1 wegstrepen



Het is gewoon pech, Damas, je krijgt wat je krijgt. Ik had ook veel gebouwen en schilderijen, maar ik vind dat juist wel leuk. Die van 'mooi Nederland' zijn ook praktisch klein.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik alle Sherlocks die hier actief waren wel kunnen vinden via de gefavoriete kaarten, ook jou Dreamer

Wat er overblijft is een raadselachtige postcrosser die zowel bij Dreamer als bij mij een kaart gefavoriet heeft, maar die ik niet kan linken aan een forummert.



Iets meer post-gerelateerd: bij thuiskomst had ik twee leuke kaarten uit de Oekraine en de VS Nu heb ik nog 5 kaarten die al (te) lang onderweg zijn naar Oost-Europa en Rusland. Ik hoop maar dat daar snel wat van gaat aankomen!
Alle reacties Link kopieren
Oh.. dat is wel spannend dan, Snorhaar!

Misschien gewoon iemand, die onze kaartjes leuk vindt
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad spannend. Het is vast een meelezer, die onze speurtocht wil saboteren.
Alle reacties Link kopieren
Owkee.. wil diegene zich nu bekend maken?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Net een blije hurray uit Polen. Ik mag 8 adressen aanvragen.. zal ik dat maar eens gaan doen



Oh.. en ik moet huiswerk doen. Hmmm.. nouja.. de kaartjes hoeven toch uiterlijk morgen voor 5 uur pas gepost.
Later is nu
Hahaha Dreamer. Ook ik moet huiswerk doen. Maar heb me er nog steeds niet in verdiept. Shame, alsof ik op de middelbare school zit.... (doe conversatie Frans)

Maar ga jij nu echt 8 nieuwe adressen aanvragen? Cool!



Over Frans gesproken:

@damas: leuk dat ook jij aan Postcrossing doet! En ik ben jaloers dat je een kaartje naar Frankrijk mag sturen! Ik zit er nog steeds op te wachten.



En de postzegels van postzegels met korting zijn inderdaad iedere keer weer zó anders. Ik zou trouwens die schilderijen ook wel willen hebben! Klinkt wel mooi. Misschien heb je de volgende keer meer geluk en krijg je Nijntjes. (Haha mijn telefoon maakt van nijntjes: jointjes, gelukkig op tijd ontdekt.)



@Snorhaar: fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. En fietsen is altijd leuk!

Heb je morgana81 ook al gevonden? Die had ook een kaartje van jou gefavoriet.
Alle reacties Link kopieren
Jointjes op postzegels



Ik was gisteren voor mijn eerste les bij jou in de buurt denk ik, Labellei. Ergens tussen oost en het station

Leuk trouwens, conversatie Frans. Zoiets zou ik ook wel eens willen doen, of Portugees, omdat we daar vaker heen gaan
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Haha schilderijen, ja geen bekende ofzo. Nu maar veel kaartjes sturen dan kan ik nieuwe bestellen, haha!



Wat is jullie bijzonderste land waar je een kaart naar toe stuurde en terug kreeg?
Oh ook dit vind ik spannend Dreamer. Ergens tussen Oost en het station... klinkt als héél dicht bij mij in de buurt. (Ik woon nl. redelijk dicht bij het station). Of was het in de "parkbuurt" met de grote huizen?



Jointjes op postzegels zou trouwens niet eens zo raar zijn op geheugenkaartjes. Past best in het rijtje van klompen, tulpen, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ja, in zo´n groot huis. Geweldige locatie!



Sturen naar Israèl en Zuid Afrika vond ik wel speciaal. Helaas zijn deze expired. Ik hoop nog steeds. Maleisië vond ik ook wel apart. Nu is eigenlijk elk nieuw land speciaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ha.. en ik mag er weer 1 naar Zuid Afrika sturen. De rest van het rijtje volgt nog, nu eerst huiswerk
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven