En, wat eten we vandaag?

12-02-2014 22:35 3091 berichten
Alle reacties Link kopieren






Eten, koken, smaken, proeven, ruiken, borden mooi opmaken, genieten en natuurlijk kletsen over van alles en nog wat!



Dit is een langer lopend topic, het vorige deel vind je hier. Dat neemt niet weg dat iedereen van harte welkom is om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het nog niet voor vandaag.

Er liggen nog pizza's maar ik kan ook een salade maken. Zie wel.

Man gaat naar voetbal en ik ga heel misschien even naar de maandelijkse markt of ik ga lezen of films kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk idee, GB, en wat een gaaf menu, zwart wit!

Was het lekker?



Hier twee dagen sushi gegeten, vanavond vissoep met een quiche erbij.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Date 2 was zeer geslaagd en is ook nog gaande
????????????
Alle reacties Link kopieren
GeorgieBrown wat super leuk bedacht dat zwart wit! Viel zeker goed in de smaak?



Ik wil gisteren eigenlijk geglaceerde kip met gegrilde groenten eten maar heb lekkere wortel linzensoep op. Vanavond dus maar aan de kip!
Aha, Mare, zo'n date dus.



2 dagen Sushi... Wat een narigheid.



Thnx ladies. Ja, ik vond het lekker, en mijn gasten waren ook enthousiast. Wilde het op een andere manier aanpakken. Vorige keer had ik een land als thema, en nu dus dit. Mijn idee voor volgende keer heb ik ook al. Nu al zin in. Heb wat foto's op FB gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er mooi uit GB, leuk idee ook.



Mare geniet er van!



Ik heb nog steeds geen inspiratie maar heb nog tijd. Heb geen zin om nog naar de winkel te gaan maar heb nog wel het een en ander. Ben alleen lui:-)
Pizzakoerier, Dolf?
Gaaf GB, je foto's zien er ook heel mooi uit! Het eten is op zichzelf staand al mooi, zonder dat ik het proef.



Ha, Mare, zó'n date!!



Hier rondje plinten / kozijnen verven in de babykamer to be gedaan, vanmiddag aan fotoboek werken en straks nog even naar de Gamma want lief is ook het een en ander aan het klussen. Lekker dagje, fijn als dingen opschieten. Word ook wel blij van het weer, het is hier lekker winderig en zonnig.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog een afbakstokbroodje wat eerdaags op moet denk dus dat met humus en een linzensoep en kan dan meteen soep in de diepvries doen om vrijdag mee naar mijn werk te nemen.
Alle reacties Link kopieren
We zijn allebei vreselijk flieft!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Fijn Mare!!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies



Ja Dolf het is super leuk. Voelt goed en vertrouwd.

Uiteindelijk is hij een half uur geleden pas weg gegaan.





Nu op mijn gemak aan het ontbijten, helaas geen tijd om samen te ontbijten vanochtend.



Fijne dag allemaal!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Vandaag even een korte klus op mijn werk en vanmiddag vrij(de rest van de week is weer redelijk druk voor mijn doen).

We eten bloemkool maar hoe of met wat weet ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is een beetje herfstig weer dus ik maak zuurkooltaart vanavond, jum.
Alle reacties Link kopieren
Aan de vakantiegangers : veel plezier en geniet ervan !

Aan de verliefden : veel plezier en geniet ervan !



En tjonge, wat is er weer heerlijk en professioneel gekookt door iedereen ! Bij verschillende postings liep het water me in de mond ! Volgens mij schrijven hier vele echte keukenprinsessen mee.



Wat een goeie foto, van die gestoorde paprika!



Een rotisseriekip is wat in NL wsch een kip van het spit heet ? Dus zo’n k&k gegrild beest – erg handig als je weinig tijd hebt om te koken…



Vrijdag aten we Libanees gekruide gehaktballetjes, pita’s, humus, baba ganoush (k&k uit een blikje – niet slecht) en gemengde rauwkost. Zaterdag werden het tournedos met een grote berg gebakken paddenstoelen (champignons en cantharellen), broccoli en gemengde sla. Gisteren dan eindelijk de spanakopita. Erg lekker geworden, man en ik hebben zitten smikkelen. Helaas vond kind het 3 x niks…



Vanavond restjes : stukje spanakopita, wat gebakken champignons, sla, Provençaalse tomaten en een vegaschnitzel.O, en nog wortels uit de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Nou irmaladouce jij kan er ook wat van volgens mij hoor!



Werk vanmorgen was leuk,toen meteen door naar de kapper want dat was hoognodig. Knippen in elk geval,verven komt wel weer een keer. Ben tenslotte vrij en had geen zin om de hele middag daar te zitten.

Nu eerst even een boterham en dan wandel ik naar de ah,denk gebakken aardappeltjes en een stukje vlees of vega bij de bloemkool. En moet meteen even bekijken wat voor morgen. Wil morgen gaan sporten maar heb tussen de middag wel tijd om naar huis te gaan en te koken en evt al meteen eten. Dus waarschijnlijk iets van pasta met tomaten.

Woensdag nasi uit de diepvries en voor donderdag moet ik dat s'morgens maar even bedenken/halen en misschien ook wel maken.



Komend weekend hier een gratis festival dus dat wordt bier en friet denk ik
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker hoor wat je gegeten hebt Irma!

Rotiserie kip lijkt dan inderdaad het meest op gegrilde kip. Erg lekker altijd. Hier in de buurt zit een goede poelier. Misschien van het weekend maar weer eens een kippetje halen. Lang geleden alweer.



Moondancer: heb je een recept voor die zuurkooltaart?



@Dolf: lekker hè zo'n kappersbezoek? Ben zelf al een tijd niet geweest, omdat ik bezig ben met poging tig om mijn haar wat langer te laten groeien. Maar kan altijd wel genieten van het gefrut aan mijn haar.



Klinkt weer als een nuttig weekend Teig! Je zag er echt goed uit op die foto die je laatst op FB had gezet.



Zag de foto's ook voorbij komen op FB GB. Zag er goed uit!



Ben benieuwd hoe het met alle reislustige kookgodinnen gaat.



Leuk ook dat de (m)eet steeds dichterbij komt. Zin in!



Qua eten wordt het niets bijzonders vanavond. Afgelopen zaterdag met mijn date pasta gegeten, met bolognese saus. Uiteindelijk op een Pinot Grigio uitgekomen. Smaakte er goed bij. Gisteren waren we lui na een middagje rondslenteren in de stad en hebben we pizza besteld. Vanavond rooster ik wat worteltjes in de oven en maak er verse aardappelpuree bij. Als vleesvervanger een heksenkaas schnitzel.



Uiteindelijk hebben we dus een heel weekend samen doorgebracht. Was niet de bedoeling, maar gebeurde spontaan. We praten heel wat af samen, serieuze onderwerpen, maar ook slap geouwehoer. Het voelt alsof we elkaar al veel langer kennen en voelen ons ook volledig op ons gemak bij elkaar. Al een aantal keren vreselijk de slappe lach gehad met z'n 2-en. Het gaat allemaal wel in een aardig hoge versnelling, maar goed het voelt goed dus why not. Dit had ik een paar weken geleden niet gedacht, kan me nog goed herinneren dat ik zei: ik date nooit meer, blijf wel single.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar zit hier met een vette grijns van oor tot oor!
????????????
Alle reacties Link kopieren
Nou Mare geniet er maar lekker van van dat gevoel! Ik word er helemaal blij van als ik het lees!



Wij eten aardappels en bloemkool(gestoomd en niet gebakken dus) met runderchipolata's en appelmoes. Ouderwets AGV-tje.
Ik heb een 'coolwrap' gekocht bij de supermarkt. Zo'n platte kool waarvan je de bladeren makkelijk kunt gebruiken als wrap. Heeft misschien iemand daar een eigen, lekker, recept mee?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee Vera nog nooit gezien maar ik zou er denk ik hetzelfde in doen als in een gewone wrap. Gehakt met groente bijvoorbeeld of kip met groente.
Leuk Mare, ik word heel blij van je verhaal! Lekker van genieten, niet te veel bij nadenken, wat goed voelt kan ook gewoon goed zijn. En dankjewel voor je compliment .



Coolwrap is geheel nieuw voor mij!



Mijn avondeten leek erg op dat van Dolfje: ook bloemkool, ook aardappeltjes, maar dan een tandoori runderburger (Greenfields AH) erbij.



@irmaladouce: hoe maak je Libanees gekruide gehaktballetjes? Dit soort gerechten zijn erg in trek hier in huis, dus ik ben wel benieuwd!
De laatsten zullen de eersten zijn... (hier spreekt dan toch mijn katholieke opvoeding ).



Vanavond maakt lief een pan paëlla. Maar eerst maar eens deze grijze dag tegemoet treden, jeumig wat is het nog donker 's ochtends vroeg! Echt niet gezellig. Hoop dat het zonnetje lekker doorbreekt straks want gisteren heb ik daar ook erg van genoten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

vandaag pasta met tomaten en groenteballetjes en een salade erbij.

Simpel maar lekker en niet te zwaar op de maag voor als ik ga sporten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lansgehaktballetjes met een soort van tzatziki erbij, nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag eerst een paprika soepje, daarna een fritatta met oa spinazie, tuinbonen, chorizo en geitenkaas, daarbij een salade.



Verder begin ik vanavond alvast aan de rijsttafel voor morgen, krijg eters, dus de rendang en smoor dwaja kunnen alvast op, deze gerecht zijn stiekem de dag erna namelijk nog veel lekkerder. De rest maak ik morgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven