Weer een traktatie-vraagje

17-09-2014 14:30 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt bijna 4 en er niet getrakteerd worden op het Kdv.



Ik heb tig sites doorgespit maar kom er niet echt uit.



Wat wil ik:

-gezond

-liefst verpakt/in schil

-geschikt voor meisjes en jongens

-makkelijk te maken. Niet teveel knippen/plakken of kleuren



Wie heeft de ultieme traktatie voor mij?
Echt, Lilalinda? En als iemand toch iets ongezonds meeneemt? Wordt dan gezegd: "Neem maar mee terug naar huis.." Of gebeurt dat in de praktijk nooit (dat je weet)?
Alle reacties Link kopieren
Bij het afscheid van het kdv trakteerden mijn kinderen op knijpfruit. Ik had hun handje overgetrokkken op papier, uitgeknipt in verschillende kleuren en erop gezet: Ik knijp er tussenuit! Dat handje had ik natuurlijk op de knijpfruit geplakt.



En nee, ik heb dit niet zelf bedacht .
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 18 september 2014 @ 11:35:

Echt, Lilalinda? En als iemand toch iets ongezonds meeneemt? Wordt dan gezegd: "Neem maar mee terug naar huis.." Of gebeurt dat in de praktijk nooit (dat je weet)?

het zal vast wel eens gebeuren, en wordt dan ook vast getolereerd. Maar 9 van de tien keer is het gezonde traktatie hoor.

(hoewel ik liever heb, dat mijn kind een droplollie eet, dan 3 blokken kaas en een knakworst aan een spies, maar ala)
Alle reacties Link kopieren
quote:TessTan schreef op 18 september 2014 @ 13:05:

Bij het afscheid van het kdv trakteerden mijn kinderen op knijpfruit. Ik had hun handje overgetrokkken op papier, uitgeknipt in verschillende kleuren en erop gezet: Ik knijp er tussenuit! Dat handje had ik natuurlijk op de knijpfruit geplakt.

niet naar jou bedoeld hoor, maar Knijpfruit, valt dus onder 'gezonde' traktaties, en dat vind ik echt een onzin-product.
Alle reacties Link kopieren
Die rupsjes zijn leuk. waar maak je dan de ogen van?
Alle reacties Link kopieren
Een drupje chocolade denk ik?
Ik vind dat zo'n gezeik

'gezonde' traktatie#'s...

en dan idd ee kijnpfruit boordevol suikers...

of lekker vette kaas...



Ik gruwel zelf dus van die fruitsticks (weet jij veel hooe die keuken eruit ziet waar ze dat ding in elkaar hebben gezet?)

Nee doe Maar gewoon wat voorverpakt snoep wat mij betreft.



Hier een klas met 25 kinderen dus dat is dan 1x per 2 weken. Ik denk dat de meeste kinderen thuis vaker snoep krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gaan alle traktaties en gekregen snoep allemaal in de snoeptrommel. Ik hoef dus nooit snoep te kopen .
Alle reacties Link kopieren
het worden de piratenbananen. Unaniem verkozen door zoon!
Leuk dat je dat even laat weten!
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn kinderen nog jonger waren trakteerden ze altijd op een action prul

Vanaf groep 6 gewoon snoep
Ik vind iets ongezonds trakteren helemaal geen probleem. Ik vind wel dat de traktaties hier op school idioot groot beginnen te worden. Hoeveel kan je in een tasje proppen, vaak komt er een zakje chips uit met minstens 5 snoepjes. Waarom niet alleen chips of een snoepje?
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie ook nog een aparte traktatie erbij voor de leerkrachte

?
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik bedenk net dat wij op de basisschool niet alleen zelf meestal snoep kregen (oh, wat baalde ik als iemand weer een blokje kaas met komkommer had, ik háát komkommer, en de kaas smaakte er dan ook naar), maar ook de juffen en meesters. Wij mochten altijd de klassen langs om alle leerkrachten iets te geven, en dan kreeg je een sticker of een kaartje. Maar met 200 leerlingen kregen die dus echt vrijwel iedere dag een gevulde koek/cake/stroopwafel.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, 'gezond' is ook maar relatief. Een zakje chips of een cakeje is niet per se slechter dan een stuk kaas of zelfs een banaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven