Geld & Recht alle pijlers

Is dit salaris genoeg van partner?

21-09-2014 16:45 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend zijn net getrouwd, 1,5 week, dus het is nu mijn man. Beetje wennen nog.



Maar goed; Waar het over gaat. Wij willen begin volgend jaar starten om te kijken of we samen kinderen kunnen krijgen.



Ik ben erg geschrokken van een ander topic met wat iedereen zo'n beetje verdiend en wat er gespaard wordt. Nu zegt dit niks over ons natuurlijk. Maar als ik dit vergelijk verdienen wij niet veel..



En ik vraag mij af of dit een goede basis is om aan kinderen te beginnen.



Partner werkt in de ICT 36 uur en verdiend 1800 netto pm. Ik werk in de zorg en verdien 1200 netto pm voor mijn 24 uur. Dit zal als ik zwanger ben Zakken tot een 1000 pm. Ivm onregelmatigheidstoeslag.



Het salaris van mijn man gaat gedeeltelijk op aan de vaste lasten. Ik spaar nu nog 500 pm.



We kunnen van mijn salaris goed leven. Daarbij spaart mijn man zelf ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Kan prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe oud zijn jullie?



En dit is toch vrij makkelijk op Google te vinden lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Tenzij je in een huis woont wat 1200 euro per maand kost moet het kunnen.
Kan prima hoor. Wij hebben minder en wij redden het ook prima, incl. sparen.
Natuurlijk kan dat, ook als maar 1 ouder werkt en een minimuminkomen verdiend kan het. Of je dat wil is een ander verhaal (ik zou dat niet willen) maar het kan zeker.
Op internet verdient iedereen heul veul





En kan prima. Ik weet niet hoelang je dat bedrag al spaart?
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat jullie geen schulden hebben? Met aftrek van vaste lasten sparen jullie beiden. Geeft mij het idee dat jullie heel goed ' de tering naar de nering' zetten en dat in de toekomst ook kunnen. Gefeliciteerd met jullie huwelijk en succes met de plannen!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Met zo'n inkomen moet het toch prima te doen zijn?



Enne... als je iets vertelt wat jou en iemand anders betreft, dan zeg je niet "Ik en mijn man/vriend/vriendin/moeder" enz., maar "Mijn man/vriend/vriendin/moeder en ik". Nooit met "ik" beginnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het ligt eraan wat je vaste lasten zijn. Als je erg duur woont hou je veel minder van je salaris over. Maar het lijkt mij dat jullie samen een prima inkomen hebben.
Ligt er wel aan wat je vaste lasten zijn verder, maar moet op zich prima kunnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bij enquetes blijkt dat mensen altijd liegen over hun inkomen. Ook als dat anoniem ingevuld kan worden. Het is sociaal wenselijk om dit wat hoger in te vullen dan werkelijk het geval is. Niet te veel door laten intimideren dus; ik vrees dat het op een forum hetzelfde zal werken . Jullie inkomen kan prima hoor met een kind, tenzij je een heeeeeel duur huis hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Wij zitten 200 lager dan jullie in de maand en hebben gewoon een koophuis en 3 kids! En het is goed te doen hoor:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 september 2014 @ 16:53:

Met zo'n inkomen moet het toch prima te doen zijn?



Enne... als je iets vertelt wat jou en iemand anders betreft, dan zeg je niet "Ik en mijn man/vriend/vriendin/moeder" enz., maar "Mijn man/vriend/vriendin/moeder en ik". Nooit met "ik" beginnen.



Pfff zeiksnor!

Begin bij jezelf. Het is en, niet enne.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
TO, het moet prima te doen zijn met jullie inkomen. Je zegt zelf al dat jullie 500 euro kunnen sparen alleen al op jouw inkomen.

Veel succes met zwanger worden!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Als je nu al niet het idee hebt dat jullie het krap hebben, zal ik me niet veel zorgen maken. Het heeft niet zoveel zin om je te vergelijken met een ander, want iedereen heeft een ander uitgave patroon en andere prioriteiten. Je moet gewoon kijken naar wat erin komt en wat eruit gaat en wat jullie belangrijk vinden.



Geniet lekker van jullie wittebroodsweken en succes met zwanger worden en veel plezier met dromen over jullie toekomst samen
Alle reacties Link kopieren
We zijn beide eind 20. En het koophuis bedraagt 600,- pm netto.
Dat lijkt me dan prima kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Of het voldoende is hangt volledig af van je vaste lasten en levensstijl.

Om het inkomen te verhogen kun jij overwegen om ft te gaan werken, de kinderen zijn er immers nog niet. En na de kinderen zie ik eigenlijk ook geen dringende reden waarom je heel veel minder zou moeten gaan werken als je wil dat je qua inkomen op een niveau wil zitten waarin je het ruim redt.

Keuzes, keuzes.
Alle reacties Link kopieren
Je kan een kind zo duur of goedkoop maken als je wil... Geef niet teveel geld uit aan de babykamer en kleren, die kun je makkelijk goedkoop overnemen! Verder is jullie salaris heel normaal hoor, duizenden met jullie of die het zelfs met minder doen!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hier om duizend meningen vragen maar dat zegt niets over jullie uitgaven.



Wat ik zelf altijd een handig hulpmiddel vind is de site van het nibud. Daar kun je in een schema jullie uitgaven rekening houdend met alles invullen. Je zou dus het te verwachte inkomen met een kind kunnen invullen en dan de nieuwe uitgaven, dus gebaseerd op een drie persoons huishouden en met eventuele kosten kinder opvang. Stel dat je dan anders op vakantie zou gaan of zo, dan kun je daar rekening mee houden.



Je vind het op www.nibud.nl onder de kolom grip op geld en dan persoonlijk budgetadvies.



Voor mijn gevoel weet je het dan pas zeker.
quote:Louise70 schreef op 21 september 2014 @ 17:31:

Je kan een kind zo duur of goedkoop maken als je wil... Geef niet teveel geld uit aan de babykamer en kleren, die kun je makkelijk goedkoop overnemen! Verder is jullie salaris heel normaal hoor, duizenden met jullie of die het zelfs met minder doen!



Hier doen we het met hetzelfde en iets hogere woonlasten. Door reorganisatie heeft man nu lager inkomen (gelukkig wel een baan) en we redden het prima. Zoon is bijna 2.

Kinderspullen en kleding via mp en gewoon goed op je uitgaven letten. Wij sparen zelfs nog behoorlijk om ons huis verder op te knappen en dat lukt ook (hypotheekrenteteruggave reserveren we daarvoor elk jaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een contract van 24 uur. Maar werk vaak 32 tot 36 uur. Alleen willen ze mij geen contract geven met meer uren. Jammer maar goed, ik heb een vaste baan en daar ben ik al heel blij mee
Alle reacties Link kopieren
Hier werkt vriend alleen (momenteel wegens zwangerschap) 1900 pm. En komen prima rond incl sparen.
We all gonna die, we bleed from similar veins..
Alle reacties Link kopieren
Ik zit 200 Euro netto boven het inkomen van je man en heb geen partner gehad (ook geen weduwen/halfwezen bedrag) vanaf geboorte van zoon, inmiddels een puber van 13.



Dus ja, moet kunnen in jullie geval, vind ik dan, met twee inkomens. Werk zelf FT en geen toeslagen voor huur en zorg inmiddels meer.



Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven