Opname ivm paniekaanvallen depressief

21-09-2014 10:19 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hmm
Alle reacties Link kopieren
Als je nu bent opgenomen is dat even de veiligste plek voor je op dit moment. De verpleging houd wel een oogje in het zeil, al zal je daar nu misschien niet veel van merken.

De psych zal je heus niet de hele dag laten panieken, dat kan ik me tenminste niet voorstellen.

Je voelt je nu helemaal ruk, maar echt meis, het wordt beter. Het heeft alleen wel tijd nodig.

Probeer toch zo heel af en toe even iets te eten, al zal het je tegen staan. Ik wens je heel veel sterkte.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel prut, lief van je! Ik praat veel met ze maar ben gewoon de hele tijd bang dat ze me zo laten doormodderen en eerst therapie willen geven ipv medicijnen maar dat trek ik niet,echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Veel sterkte. Kun je een ORS nemen of wat water met een thee lepel suiker en een snuf zout dat helpt bij het verlies van mineralen tgv diarree.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bedenk je dat je met 12 oxazepam ook nog steeds veel paniekgevoelens had. Je zult dus toch een andere oplossing moeten vinden voor je angst en onrust.

De psych en verpleging kunnen je daarbij helpen. Heb je daarnaast contact met vrienden of familie?

Zij kunnen misschien voor wat afleiding zorgen.



Probeer lief te zijn voor jezelf en goed voor jezelf te blijven zorgen. Heel veel sterkte!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Die angst moet je in ieder geval uitspreken, maar ze zullen toch zelf ook echt wel zien dat je het even niet red zonder de ruggesteun van medicatie. Hoe ben je er toe gekomen om zo veel te minderen met de oxazepam? Is dat op advies? Of heb je dat zelf bedacht? Het lijkt me nogal drastisch namelijk. Of heb je dat afgebouwd?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oxazepam is geen oplossing maar een lapmiddel. Tijdens een opname zullen je klachten eerst toenemen, omdat je je medicatie afbouwt. Later komt er ruimte om op te knappen. Vertrouw op je behandelaar en blijf in gesprek. Complimenten dat je je hebt laten opnemen en al van 12 naar 4 oxa's bent gegaan, knap hoor!!
Feeerieke, helemaal eens wat de dames voor mij schrijven. Je moet er door heen of je wil of niet.

Krijg je vanmiddag bezoek, zou zo fijn voor je zijn. Afleiding kun je nu echt goed gebruiken.
Wat er hiervoor geschreven wordt. Dit moet gewoon om weer tot herstel te komen.



Leer jezelf haken of breien, tis fijn om met je handen bezig te zijn.



Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
meid, wat knap van je dat je het aangaat! Het is niet niets! Je bent daar hartstikke veilig en ze houden echt een oogje in het zeil. Inderdaad iets met je handen gaan doen, misschien kleuren voor volwassenen? moet je je ook concentreren en misschien is er dan minder ruimte voor paniekgedachten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dank jullie voor het reageren,zo lief!



Gewoon paniekaanvallen dus en tijdens die paniek ook veel zweten. Paracetamol helpt daar heel goed tegen,helpt ook een beetje tegen de paniekaanvallen maar die heb ik moeten inleveren. Ik wil best met therapie aan de slag,bedoel wie weet kan ik er mee leren omgaan maar ik wil vooral andere medicatie die iets doet tegen die paniek. Want daar is gewoon niet mee te leven en ik ben zo bang dat dat niet geloofd word. Pfff sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel eens proberen te haken,leuk. En ik wil ook best iets eten als er maar iemand hier is van de verpleging die zegt dat ik andere medicijnen ga krijgen die wel helpen. En dat therapie ook gaat helpen. Maar die zekerheid heb ik niet want het is weekeind en de psych komt morgen pas. En van al die spanningen kan ik niet eten. En ook niet drinken dus en heb al barstende koppijn maar ik plas me helemaal suf. Zelfs met niet drinken.



Ik krijg elke dag bezoek van mijn lieve man maar moet alleen maar janken omdat ik hem en onze katten zo verschrikkelijk mis. Zo kut is dat om hem te zien weggaan.
Alle reacties Link kopieren
feeerieke, Ik heb zelf met zoveel paniekaanvallen op een dag geleefd. Het klinkt simpel, maar het enige wat je kunt doen is de angst accepteren. Dat betekent niet dat je accepteerd dat je altijd angstig zal zijn o.i.d maar wel dat je voor dat moment het accepteert.



Als ik een paniekaanval had ging ik op bed liggen met mijn handen op mijn buik. en mij daarop concentreren.



Ik ben nu al 2 jaar paniekaanval vrij.

Er is veel aan vooraf gegaan. In jouw bericht lees ik heel veel verzet. Dat gaat niet helpen. Ook de medicatie is een korte termijn oplossing.



Ik wil niet lullig zijn maar de paniekaanvallen kunnen niet alleen ontstaan vanwege je ly-me. Ik zou je graag gerust willen stellen maar dat gaat niet zo makkelijk in een bericht via forum.



Wat voor angsten heb je ?
Alle reacties Link kopieren
Je bent daar om geholpen te worden meis, en dat zullen ze ook echt wel doen. Heb een beetje vertrouwen in de mensen daar.

Jammer genoeg bestaat er niet een pilletje die er meteen voor zorgt dat jij weer lekker in je vel zit. Daar gaat echt tijd over heen.

Maak je niet te druk over wat ze wel of niet zullen doen. Weet dat ze je gaan helpen!!
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rot voor je. Ik vraag me persoonlijk af of je die paniekaanvallen krijgt van je ly me. Dat vind ik niet helemaal logisch klinken. Maar goed, ik ben geen ervaringsdeskundige met ly me. Sterkte.
Ik ben 't nog steeds :-)
Je bedoelt dat je vroeger gebeten bent door een schapente ek en dat je nu die verschijnselen hebt? Is dat aangetoond? Dan staat me nog iets te wachten.
Alle reacties Link kopieren
En weg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even de literatuur bekeken en het is de vraag of het post Ly me syndroom (ervanuit gaande dat bij jou de ziekte van Ly me aangetoond en behandeld is) wel echt bestaat. Er is een klein percentage mensen dat klachten houdt na (de behandeling van) Ly me maar dit lijkt niet samen te hangen met de ziekte van Ly me zelf. Het lastige is dat mensen vaak proberen een verklaring te vinden voor klachten die ze hebben en aangezien redelijk wat mensen ooit door een teek zijn gebeten leggen ze hier soms het verband mee (terwijl er in de literatuur dus weinig tot geen bewijs voor is). Wat in de literatuur staat is dat de klachten pas op Ly me worden geschoven als andere verklaringen uitgesloten zijn.

Paniekaanvallen kunnen uit het niets bij mensen ontstaan, maar ook ten gevolge van het meemaken van heftige gebeurtenissen (zoals een miskraam).



Als ik je verhaal zo lees is het goed dat je voor je paniekaanvallen behandeld wordt, want ik kan me zo indenken dat je hierdoor behoorlijk wordt beperkt in je functioneren. Het is denk ik zeker lastig dat je moet afbouwen met de oxazepam, maar 12 op een dag is echt veel en zeker geen oplossing.

Sterkte en succes met je therapie.
nushy wijzigde dit bericht op 22-09-2014 15:41
Reden: Edit: iets duidelijker gespecificeerd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou de ziekte van Feeerieke bestaat dus wel degelijk!!! Nushy. Nu zet je een heleboel mensen weg als aanstellers! Dat die paniekaanvallen misschien niet door ly.me komen daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Ly.me wordt vaak niet erkent dat lijkt me ontzettend frustrerend.
quote:feeerieke schreef op 21 september 2014 @ 16:21:

Hier een linkje



http://www.lymevereniging.nl/file.php?id=7



http://erwinkompanje.word ... an-chronische-borreliose/



Niet alles komt van mijn ly me. Ik heb ook veel meegemaakt. Een miskraam vorig jaar bij twaalf weken en in de mm gezeten met ivf. Dus dat komt er ook nog eens bij. Ik heb vooral paniek dat ik bang ben dood te gaan,mijn vriend dood gaat ik knettergek word etc. Ook gewoon ziek. Veel diarree nog erger door paniek,veel plassen,overal tegenaan lopen afijn kijk maar op google,op die lijst zijn er vier dingen die ik niet heb. Maar het is dus een combi van verschillende dingen helaas. :(



http://www.lymenet.nl/info/lyme-symptomenDat kan wel zijn maar is het bij jou aangetoond? Ik word om de haverklap gebeten, dat is niet te voorkomen. Je hoeft alleen maar op een bankje te gaan zitten en je komt met die krengen thuis. Ik ga er echt niet voor omlopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:flaxie schreef op 21 september 2014 @ 16:47:

Nou de ziekte van Feeerieke bestaat dus wel degelijk!!! Nushy. Nu zet je een heleboel mensen weg als aanstellers! Dat die paniekaanvallen misschien niet door ly.me komen daar kan ik me nog iets bij voorstellen.

Ly.me wordt vaak niet erkent dat lijkt me ontzettend frustrerend.

Dank je wel....



Sorry Nushy,goed bedoeld van je,maar sorry.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb absoluut niks nuttigs te zeggen maar ik wil je wel even een hart onder de riem steken.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:idede schreef op 21 september 2014 @ 12:41:

feeerieke, Ik heb zelf met zoveel paniekaanvallen op een dag geleefd. Het klinkt simpel, maar het enige wat je kunt doen is de angst accepteren. Dat betekent niet dat je accepteerd dat je altijd angstig zal zijn o.i.d maar wel dat je voor dat moment het accepteert.



Als ik een paniekaanval had ging ik op bed liggen met mijn handen op mijn buik. en mij daarop concentreren.



Ik ben nu al 2 jaar paniekaanval vrij.

Er is veel aan vooraf gegaan. In jouw bericht lees ik heel veel verzet. Dat gaat niet helpen. Ook de medicatie is een korte termijn oplossing.



Ik wil niet lullig zijn maar de paniekaanvallen kunnen niet alleen ontstaan vanwege je ly-me. Ik zou je graag gerust willen stellen maar dat gaat niet zo makkelijk in een bericht via forum.



Wat voor angsten heb je ?



Idede heeft hier groot gelijk in, ik heb zelf ook paniekaanvallen, maar ik ben ook niet voor medicatie en ook niet voor opname.

Al heb ik daar nogal wat commentaar op gehad, en zou ik volgens sommigen kortzichtig zijn.



Lieve meid, Hoe meer jij met die paniekaanvallen bezig bent, hoe erger ze worden. Vooral nu jij jezelf vrijwillig hebt laten opnemen.

Het erge is dat je dadelijk een psychiatrisch patient bent, omdat er bevestig wordt dat er van alles mis met je is.



En ik las ook dat je 12 oxazepam tabletten kreeg op een dag?

Wie heeft je dat in godsnaam voorgeschreven? daarbij vind ik 4 nog aardig veel. Hoe kan je dan nog normaal functioneren vraag ik me af. Is toch absurd



Mij lijkt het ook onwaarschijnlijk dat deze angstaanvallen door die Ly.me komen, maar via deze weg zal het alleen maar meer bergafwaards met je gaan.



Wat ik nu momenteel doe, is hele lange stukken lopen, de rust opzoeken, mezelf proberen te ontspannen door te mediteren etc.



Zodra ik een heel stuk gelopen heb voel ik me weer zoveel fitter en energieker, maar ook mijn geest.
Alle reacties Link kopieren
quote:miszlady schreef op 21 september 2014 @ 12:11:

meid, wat knap van je dat je het aangaat! Het is niet niets! Je bent daar hartstikke veilig en ze houden echt een oogje in het zeil. Inderdaad iets met je handen gaan doen, misschien kleuren voor volwassenen? moet je je ook concentreren en misschien is er dan minder ruimte voor paniekgedachten.



Zo geef je iemand met paniek aanvallen ook weer het gevoel dat ze ''zonder'' niet veilig zijn. Weer een bevestiging.



Dit moet je juist niet doen, al is het lief bedoeld.
Vlinderzz, ik ben het niet met je eens. Je weet niet hoe die paniekaanvallen van Feerieke zijn en wat ze al geprobeerd heeft. Jij hebt het gered zonder medicatie en opname ( al twijfel ik in hoeverre je het red, gezien je eigen topic maar dat is jou stukje) maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Soms zit je psychisch zo in de put dat je niet meer kunt mediteren, rust opzoeken, lange stukken lopen en dan heb je hulp nodig.



Sterkte Feerieke. Ik hoop echt dat je uiteindelijk opknapt van je opname en dat het een goede keus is geweest. Moeilijk dat je je zo onbegrepen voelt, is je vriend erbij als morgen de psychiater komt? Ik zou echt proberen om om uitleg te vragen over het hoe en waarom.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven