pakjes en full time werken

21-09-2014 18:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik werken allebei full-time en bestellen graag iets op internet. Alleen, we zijn niet thuis om het aan te nemen....



Het liefst bestel ik wel vaak iets, maar nu beperk ik het tot het hoogst-nodige. Ik heb prima contact met m'n buren maar wil hen niet tot laat zijn met míjn pakketjes. Idem met een familielid die in de buurt woont (doen we wel soms trouwens..)



Op m'n werk laten bezorgen is ook geen optie: hoe doen anderen dit die full-time werken?
Ik laat het dus op mijn werk bezorgen. Of op mijn man zijn werk.
Afspraken maken met de buren: als zij jouw pakketjes aan willen nemen voor je, zet jij hun kliko aan de straat/snoei je hun heg/zorg je voor hun kat als ze op vakantie gaan.
Ik laat het vaak bezorgen bij een bezorgpunt in de buurt van mijn werk. Het kan vaak ook bij supermarkten worden bezorgd en dan zou je het na het werk kunnen ophalen. Als dat niet kan, laat ik het thuis bezorgen en hoop ik dat mijn buren lief zijn (en dat zijn ze ).
kiala-punt of ander afhaal punt (DHL). Die zijn vaak ook voor en na kantoortijden nog open
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net iets bij wehkamp besteld, daar kun je dagdelen aangeven.

Ik kies dus voor de avond.

Volgens mij kan de zaterdag ook



heb van bol.com wel eens iets op werk laten bezorgen, maar goed dat is voor jou geen optie
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd dat ik dat dit topic ging over fulltime werken en koken uit pakjes
Je hebt ook www.deburen.nl

Dat zit hier bv in de buurt en is voor dit soort dilemma's
Alle reacties Link kopieren
Laat het gewoon op mijn werk bezorgen

Als er een pakketje van bijvoorbeeld Zallando komt kan ik gelijk een modeshow lopen hahaha
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik laat het bij gepensioneerde familie bezorgen.

En daar zelfs de buren van.

Ze vinden dat geen probleem.



In jouw geval kun je het bij bijvoorbeeld een AH laten bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik laat het ook op het werk bezorgen. Of op momenten dat ik weet dat er wel iemand thuis is.



Is even met de buren praten en vragen hoe zij ertegenover staan een optie of zeg ik daarmee nu echt iets heel geks en ouderwets?
Alle reacties Link kopieren
Koop eens iets in een normale winkel in de stad. Nog even en er zijn geen fysieke winkels meer.

Een ramp voor mensen met lastige voeten, moeilijke maten, en zonder internet.
óu sont les neiges d'antan

Merano : stel je niet aan joh, ik kom 3 keer per week in het centrum van Utrecht en er is nog genoeg winkelend publiek hoor. Als TO fulltime werkt, is ze voor winkelen op zaterdag of zondag aangewezen en dan is er geen doorkomen aan. Ik snap TO wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 21 september 2014 @ 18:55:

Koop eens iets in een normale winkel in de stad. Nog even en er zijn geen fysieke winkels meer.

Een ramp voor mensen met lastige voeten, moeilijke maten, en zonder internet.

Juist de mensen met moeilijke voeten of moelijke maten kopen op internet



Veel meer keuze dan in die ene kleine winkel in hun omgeving
Het is heel netjes dat je de buren niet tot last wil zijn, maar ik zou gewoon eens bij ze informeren of ze het vervelend vinden. Mijn buurvrouw is ook heel weinig thuis, dus ik pak ook regelmatig pakjes voor haar aan, dat vind ik echt niet erg, ik ben toch thuis, dus waarom niet?
Bij Nederlandse webwinkels is het niet zo'n probleem, daar kan je bijna altijd kiezen om het bij een Kiala-punt of pakjegemak punt of iets dergelijks te laten bezorgen.



Bij buitenlandse bestellingen is het soms een verrassing welke bezorgdienst ermee aankomt, en ja dat is lastig. Gelukkig kiest de postbode telkens een andere buur bij mij, zodat ik niet steeds dezelfde tot last ben.
Zoveel mogelijk laten bezorgen bij de ah, kiala punt of postkantoor, dat kan sinds een tijdje ook.



Mijn ene buren zijn heel relaxed met pakjes, maar een tijdje geleden was iets bij een andere buurman afgegeven en die deed moeilijk omdat ik het pas na een paar dagen ophaalde. Dag van bezorging was hij 's avonds niet thuis, dag erna was ik weg en ik wilde niet al voor 8 uur 's ochtends of tegen 11 uur 's avonds nog aanbellen. Als zo'n webwinkel geen bezorging ergens anders aanbiedt kan ik er ook weinig aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Vaak heb je afhaalpunten in de buurt, wij laten het altijd in de supermarkt 1 straat verderop bezorgen. Werkt heel goed!
Alle reacties Link kopieren
http://www.brievenbussen- ... f-collibox?product_id=487



Zoiets bestellen?
...
Alle reacties Link kopieren
Pakje gemak punt, schoonouders of ik kien het bestellen zo uit dat ik weet dat man op bezorgdag aanwezig is. Ik bestel dan ook alleen met t&t, dan hoeven man/schoonouders niet een hele dag rond het huis te hangen. Buurvrouw zou het geen probleem vinden maar ik bestel echt veel en vaak. Collega's laten het ook wel eens op het werk bezorgen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Bij Bol kun je vaak zien wanneer het geleverd wordt. Als het geen bloedspoedhaast heeft, dan kun je ervoor zorgen dat het op zaterdag komt.



Verder heb je ook vaak de mogelijkheid om - als het de eerste keer is aangeboden en er was niemand thuis, ook geen buren of je hebt aangegeven dat niet te willen - dan kun je een tweede bezorgmoment kiezen bij TNT Post.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Je kunt het toch afhalen op een afhaalpunt na twee dagen?



Ik koop bij voorkeur ook niks meer in de stad. Afgezien van hoge parkeerkosten vind ik negen vd tien winkeliers (jonge meiden) echt niet vriendelijk meer en ze hebben geen kennis. Bij hetzelfde paar schoenen krijg je in twee winkels tegenovergestelde adviezen.



Onlangs vroeg zelfs een winkelier me of ik wilde opschieten want ze moest eerder weg 17.10.

Ik dacht: laat maar zitten, ik koop het wel online.
Hier in de buurt kan je het ook bij de gamma laten bezorgen en kan je het daar afhalen tot 21.00
Ik laat bol.com bezorgen bij de AH.
In de avond bezorgen? Via Wehkamp kun je zelf de tijd bepalen wanneer jij thuis bent s'avond en iets bezorgd wilt hebben heel handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven