Trouwen op verjaardag?

20-09-2014 22:01 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een half jaar bezig met plannen van trouwtoestanden.



We hadden eigenlijk al dit jaar willen trouwen maar door allerlei zaken wordt het toch pas komend voorjaar.

De meest logische datum is mijn verjaardag.

Die datum komt het beste uit, het is in het voorjaar, op de dag dat wij willen trouwen ook nog.



Alleen ik twijfel of ik het niet raar vind, trouwen op je verjaardag.

Ik zou sowieso dit jaar mijn verjaardag willen vieren want ik word dertig volgend jaar. Als ik niet trouw op mijn verjaardag ga ik waarschijnlijk toch mijn verjaardag niet echt vieren want ik ga niet op twee weken tijd iedereen twee keer uitnodigen....



Alternatief is nog eens één of anderhalve maand later trouwen, maar dan schuif je het nog verder op de lange baan.



Wat vinden jullie? Is dat raar, trouwen op je verjaardag?

Zouden jullie het doen of nooit doen?

IK kom er niet goed uit
668, the neighbour of the Beast
Ok. Stel je huwelijk loopt vet kut. Bij wie zou je aankloppen voor advies of troost? Als je moet kiezen.
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 21:13:

Ok. Stel je huwelijk loopt vet kut. Bij wie zou je aankloppen voor advies of troost? Als je moet kiezen.



Vriendin en ouders.



Oma zou ik graag vragen omdat ik weet hoe vereerd ze zich zou voelen en ik zou het ook fijn vinden. Ik ben haar oudste kleinkind en de eerste die trouwt, dus is wel speciaal ook voor haar.



Broer en zus zouden het zelf heel leuk vinden denk ik, zus heeft dat ook aangegeven, en ik zou het mooi vinden om de band met broer/zus wat aan te halen. Om ze aan te geven dat ondanks dat onze band niet zo is dat we de deur plat lopen bij elkaar, ze wel belangrijk voor me zijn.



Vriendin ken ik al van de middelbare school en hoewel we elkaar niet veel zien, zijn we wel hecht.



Vader en moeder spreekt voor zich
668, the neighbour of the Beast
Lastig lastig....
Je bent trouwens ook welkom in het "wie ook trouwen in 2015?" topic
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 21:18:

Lastig lastig....En jij maar zeggen dat er niks stressy is aan trouwen
668, the neighbour of the Beast
Tja. Ik heb dan ook niet zo'n lastige getuigenkwestie
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 21:19:

Je bent trouwens ook welkom in het "wie ook trouwen in 2015?" topic Om de algemene stress nog wat te verhogen
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 21:20:

Tja. Ik heb dan ook niet zo'n lastige getuigenkwestie



Ik wel



Het suffe is dat ik ook geen manier weet om dit te beslissen. Behalve gewoon de knoop door hakken.
668, the neighbour of the Beast
Iene-miene-mutte doen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 21 september 2014 @ 21:23:

Iene-miene-mutte doen dan maar?



Maar.... als je eenmaal weet hoe dat uit komt, iene miene mutte, dan weetje van tevoren de uitkomst al.

Dus dat helpt niet.
668, the neighbour of the Beast
Ok. Ehm...op briefjes schrijven, in een pot stoppen en grabbelen dan maar?
Alle reacties Link kopieren
Vriend Man had vriendin en opa, omdat zij beiden dichtbij hem staan. Dat heeft hij met zijn zussen minder.



Ik had broer en zus, omdat ik erg close met hen ben. Zij zitten bij de eerste paar mensen die ik bel om leuke, maar ook vreselijke dingen mee te delen. We steunen elkaar (ook al begrijpen we elkaars keuzes niet altijd), we kunnen ontzettend lachen en ik hou onvoorwaardelijk veel van ze. Ik wist meteen dat ik hen wilde als getuigen.



Wat zegt je gevoel je? Als je niet naar hun gevoelens kijkt?
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Onze dag was trouwens geweldig Marels. Heel ontspannen en relaxed. Veel lol gehad met elkaar en onze gasten.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel zegt alle zes vragen



Welk land is dat dat je zes getuigen moet hebben?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:EssentialBliss schreef op 21 september 2014 @ 21:30:

Onze dag was trouwens geweldig Marels. Heel ontspannen en relaxed. Veel lol gehad met elkaar en onze gasten.



Hoe hebben jullie het gedaan?

Groot, klein, traditioneel of juist niet?
668, the neighbour of the Beast
Wij gaan trouwen op 1-6-16. Gewoon omdat het een mooie datum is en toevallig is vriendlief dan jarig



Aan de ene kant vind ik het wel jammer , ik verzin ieder jaar weer iets leuks voor z'n verjaardag, maar ach. Aan de andere kant kan ik vanaf 2017 lekker overdreven romantisch doen op z'n verjaardag zonder me er druk om te maken of het wel 'mannelijk' is



Als je er zelf geen problemen mee hebt dat je geen dag voor alleen jezelf meer hebt , waarom niet?
Oh het gaat alweer over hele andere dingen.

Ik moet voortaan maar eerst het topic uitlezen haha
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 21 september 2014 @ 21:38:

Oh het gaat alweer over hele andere dingen.

Ik moet voortaan maar eerst het topic uitlezen haha



Nee hoor, mag nog steeds over oorspronkelijke topic gaan toch?

Hopeloos off-topic geneuzel is nogal een Marels-neiging.

En dat al een jaar of tien
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Haha euh volgens mij moet je daarvoor stervende zijn in NL.



- We hadden 40 mensen de hele dag (16.30 tot 's nachts), onze herkomstgezinnen en aanhang + opa, kinderen alleen bij ceremonie daarna naar huis

- absoluut niet traditioneel, bv. alternatieven voor taart en bruidsboeket, geen matchende ringen en geen eerste dans e.d.

- we hadden ingezet op een relaxte dag en lekker borrelen. Dat is het uiteindelijk ook geworden, maar ook met een onverwacht knalfeest waar tot het einde gedanst is. (Ik weet nog wel een goedkope en hele leuke zangeres;-))

- Onze trouwplek was geen gemeentehuis, maar een buitenlocatie. We hadden stralend weer en iedereen genoot.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Aantal getuigen
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Als ik nou de dag van tevoren allebei zijn benen breek, dan kunnen we in het ziekenhuis trouwen toch?
668, the neighbour of the Beast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven