pakjes en full time werken

21-09-2014 18:37 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik werken allebei full-time en bestellen graag iets op internet. Alleen, we zijn niet thuis om het aan te nemen....



Het liefst bestel ik wel vaak iets, maar nu beperk ik het tot het hoogst-nodige. Ik heb prima contact met m'n buren maar wil hen niet tot laat zijn met míjn pakketjes. Idem met een familielid die in de buurt woont (doen we wel soms trouwens..)



Op m'n werk laten bezorgen is ook geen optie: hoe doen anderen dit die full-time werken?
Ik laat het bezorgen bij een servicepunt. De postNL bezorgt na 2x ook gewoon bij een postbalie bij een supermarkt.



Verder ben ik blij met buren. Ik neem ook aan voor buren die er niet zijn (en ik toevallig wel). Ik werk niet fulltime, maar ik blijf ook niet hele dagen thuis voor een pakketje.



Ik bestel 70% van de aankopen online, afgezien van de wekelijkse boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 september 2014 @ 18:58:

Merano : stel je niet aan joh, ik kom 3 keer per week in het centrum van Utrecht en er is nog genoeg winkelend publiek hoor. Als TO fulltime werkt, is ze voor winkelen op zaterdag of zondag aangewezen en dan is er geen doorkomen aan. Ik snap TO wel.Tja, ik liep laatst weer eens in het centrum van mijn eigen (provincie) stad en daar is minstens 25% van de winkels inmiddels gesneuveld. Zelfs ketens als Manfield en Didi vertrekken. Ik vind het een beetje eng worden.
óu sont les neiges d'antan

Ik laat het zonder schroom bij de buren bezorgen, scheelt mij tijd in ophalen. Het staat ze vrij om te weigeren als ze daar geen zin in hebben.
Gewoon bij de buren, die zijn gepensioneerd, dus in veel gevallen thuis als mijn pakjes worden bezorgd.
Alle reacties Link kopieren
De postkamer bij het bedrijf waar ik werk is niet bedoeld om prive-pakketten aan te nemen. Dat is gewoon duidelijk gemaakt, en kan ik me prima voorstellen.



Ik last mijn bestellingen dus bezorgen bij een afhaalpunt, kan ik het halen als het mij uitkomt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Sinds mijn buurvrouw thuis werkt, is ze zo'n beetje een pakjesafhaalpunt geworden voor de hele buurt. Ze vindt het niet erg, maar ik laat nu wel vaker bezorgen op m'n werk, vind het toch een beetje lullig anders.
't Is al met al een heel gedoe
Ik had in mijn vorige woning buren die zowel door de week als in het weekeinde amper thuis waren. Lieten meerdere malen per week van alles bezorgen, maar kwamen het rustig pas na een week ophalen... In het begin dacht ik dat het aan de bezorgers lag, en vroeg ze dus expliciet om een briefje in de bus te doen. Deden ze (ik kon dat zien in het spionnetje) en dan kwam die buuf het nog pas na een week halen. Toen ik eens tegen haar zei dat ik het al zo'n tijd in huis had (grote pakketten, kleine woning, was best lastig dus) en dat er een briefje in haar brievenbus had gelegen, zei ze doodleuk dat ze daar nooit in keek... Sindsdien weigerde ik om voor die bewoners nog pakjes aan te nemen...



En 1 keer geweigerd om een pakje aan te nemen voor de criminele buurman... Leek me beter .



Overigens heb ik ook wel eens wat laten bezorgen als ik niet zeker wist of ik thuis zou zijn. Namen de buren het aan, en ik nam dus voor de meeste buren ook wel eens wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel bijna nooit iets op internet.Ik werk niet de hele week, maar dan zal je net zien dat ze langs komen als je niet thuis bent.Past het niet, moet ik weer langs het postkantoor om het terug te sturen.Ik ga liever winkelen.Dan weet ik direct of het goed is.

Vorige week dinsdagochtend bel : pakje voor de overburen (die ik nog nooit gesproken heb). Dezelfde middag bel : pakje voor de buren.

s Avonds bel van overbuurman. Ik : Zoek maar een pakje uit.Nam het pakje van de Zalando. Uur later bel : buurvrouw voor haar pakje.Vreemd : buurman had op de website knopje aangeklikt : als we niet thuis zijn , niet bij de buren bezorgen.
Hier laat ik het gewoon thuis bezorgen en dan komt het bij een van de buren. Nooit een probleem geweest, dat doen we allemaal hier in de flat. Er gaat een appje over een weer, ik heb je pakketje aangenomen. En bij het ophalen maken we even een praatje.

Ik bestel niet wekelijks iets, dus dan vind ik het ook niet vervelend.
quote:Plein18 schreef op 21 september 2014 @ 20:08:

Uur later bel : buurvrouw voor haar pakje.Vreemd : buurman had op de website knopje aangeklikt : als we niet thuis zijn , niet bij de buren bezorgen.Daar heeft een zzp pakjesbezorger die per bezorgd pakje betaald krijgt natuurlijk geen boodschap aan
quote:Penelope_ schreef op 21 september 2014 @ 19:51:

Ik laat het zonder schroom bij de buren bezorgen, scheelt mij tijd in ophalen. Het staat ze vrij om te weigeren als ze daar geen zin in hebben.



daarom. Bij 1 iemand in de straat weiger ik inmiddels, want ze halen of niet op, of pas na 1,5 week, ik ben geen postkantoor :p



Al 2 pakketten retour h&m gedaan na overleg met h&m wat ik ermee moest.
Ik zou het liefst bij een Kiala punt of AH willen laten bezorgen, maar dat kan toch alleen maar als dat als optie aangeboden wordt?

Je kunt toch niet zomaar het adres van een Kiala punt opgeven, als die daar niks van weet?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!!



Als er een mogelijkheid is tot afhalen dan doe ik dat wel altijd, vooral van grote winkels (zoals Hema, V&D), dat kan ik dan nog net voor sluitingstijd ophalen. En ook natuurlijk als het bij een Kiala punt kan worden bezorgd.

Ik ben ook altijd blij als ik zie dat de postbode het niet bij de buren heeft bezorgd en ik een 'niet thuis' code heb, dan kan ik ook alsnog kiezen voor bezorgen bij postkantoor.



Ik woon hier in een hofje en een pakketje ligt dan telkens wel ergens anders, dealtjes met buren maakt dat wel lastiger. Ondanks dat niet telkens de zelfde de pineut is, voel ik me altijd een beetje bezwaard! Ik bedank altijd wel en dan zeggen ze vriendelijk ' geen probleem!', maar ik kan me goed voorstellen dat ze denken: bestel dan niks als je niet thuis bent.....

Doet me goed om te horen dat hier veel mensen het bij de buren geen probleem vinden, misschien moet ik me er gewoon overheen zetten!



Ik zou willen dat je bij TNT (tegen vergoeding?) al bij voorbaat, dus voooor de eerste poging, al kan aangeven het bij het postkantoor af te laten leveren! Scheelt hun toch ook tijd?
Alle reacties Link kopieren
Taralina, cross-post.

Volgens mij kan het inderdaad alleen als het het als optie geboden wordt. Zo'n adres waar het gewoon heen kan zou wel super zijn!! (maar zal wel te fraude-gevoelig zijn...)
Ik voel me ook altijd bezwaard om het bij buren op te halen, zeker als ik veel bestel. Het zou idd ideaal zijn als je kon aangeven om het gewoon op het postkantoor op te halen, zonder dat ze bij je aan de deur komen.
Bij Post.nl kan je op internet aangeven dat de pakjes NIET bij de buren afgegeven mogen worden

Bij kiala en dhl kan je ophaalpunten kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Annapalona, dat kan toch alleen als het de eerste poging niet lukt?

http://www.postnl.nl/klan ... ger-wordt-afgeleverd.html



Zal ik dan voortaal als naam opgeven

NIET BIJ DE BUREN

Straat nummer

Postcode Plaats



Alle reacties Link kopieren
Hier komen ze de pakketjes ook wel eens overdag leveren als we er niet zijn. Ik plak dan een briefje op de deur dat ze het op het postkantoor moeten laten staan, ik kom het daar wel afhalen. Inmiddels weet de postbode dat ook. Maar nog liever kies ik een post ophaalpunt bij de verzendmogelijkheden. Zit op route werk/huis en is tot half 8 open. Ik hoef dus nooit onnodig lang op mn pakket te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de niet werkende buurvrouw die voor de hele straat (bij wijze van) de pakketjes aanneemt en ik vind dat geen enkel probleem. Kleine moeite.
quote:lienepiennetje schreef op 21 september 2014 @ 23:02:

Ik ben de niet werkende buurvrouw die voor de hele straat (bij wijze van) de pakketjes aanneemt en ik vind dat geen enkel probleem. Kleine moeite.



Hier ook, maar de periodes dat het echt erg veel is vind ik het wel vervelend. Ik moet toch vaak van boven komen, baby ligt net te slapen en wordt wakker van de bel, soms komt dan iemand 's avonds nét te laat het pakje nog even ophalen, weer de bel. Ik vind het niet zo'n kleine moeite, als het zó vaak gebeurt en voor mensen die ik soms niet eens ken. En vanzelfsprekend vind ik het al helemaal niet, het zijn niet mijn pakjes!

Weigeren kan, maar dan is er toch al aangebeld, kind al wakker, ik al naar beneden, ben ik langer bezig met uitleggen van waarom dan dan het maar gewoon weer aannemen.
Hier nemen de buren allemaal pakketjes voor elkaar aan, geen probleem, nooit over gepraat ooka. En voor zover het kan probeer ik het zo te plannen dat het pakket bezorgd wordt als ik thuis ben.
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn buren trekken zich daar niks van aan hoor, die bestellen gewoon. Meestal pak ik het aan, zo'n moeite is het nou ook weer niet. Maar toen mijn man met een gebroken been thuis zat vond ik het wel irritant, want als ik niet thuis was moest hij naar de deur hobbelen en dan bleek het weer een pakje voor de buren te zijn. En laatst was het een pak van ca. 2 m x 1m een kunstwerk ofzo, dat heb ik geweigerd, heb tegen de bezorger gezegd dat hij het in mijn tuin kon zetten maar niet binnen, dus dat heeft hij weer mee genomen (ik heb ook een hond die het misschien omver loopt ofzo). Was misschien handig geweest als ze dat even overlegd hadden, maar over het algemeen zou ik het niet zo doen als zij, ik zou dan zoveel mogelijk op vrijdag bestellen, zodat het zaterdag komt.
Alle reacties Link kopieren
Hier vaak niemand thuis ivm wisselende diensten, en de bezorger kun je de klok op gelijk zetten. Als hij de auto niet ziet staan gaat hij al automatisch naar de buurvrouw (die wegens ziekte wel hele dagen thuis is).

Soms weet ik niet eens dat er iets besteld is (krijg je met kind die al wat ouder is).

Wij bestellen vaak iets bij een biologische boer in het buitenland (denk; wijnen, pasta's etc). Eens per jaar wordt er een pakje bezorgd bij de buren voor hunzelf een soort kerstpakket als dank voor het aannemen van de pakjes.
quote:Shenandoah schreef op 21 september 2014 @ 21:16:

[...]





daarom. Bij 1 iemand in de straat weiger ik inmiddels, want ze halen of niet op, of pas na 1,5 week, ik ben geen postkantoor :p



Al 2 pakketten retour h&m gedaan na overleg met h&m wat ik ermee moest.



Gelijk heb je hoor. Ik haal het pakketje gelijk dezelfde dag op, maar neem ook vaak genoeg wat voor buren aan.



Ik neem overigens niks aan van mensen die ik niet ken
Ik laat ze bij zo'n afhaalpunt bezorgen. Maar ik bestel niet zo heel vaak wat, dus het is niet zo dat ik dan elke week meerdere keren naar dat afhaalpunt moet ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven