Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.



Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.



Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)





NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Alle reacties Link kopieren
@mirne: Ben het met hoppala eens. Jouw leven en de planning hiervan hoef je niet van anderen af te laten hangen. Ook al snap ik jouw schuldgevoelens: ik denk dat jouw schoonzus het ook goed zal begrijpen. Zeker als ze weet wat een kinderwens voor iemand kan betekenen (ze heeft haar eigen relatie erom moeten verbreken toch?). Dan zal ze zeker begrijpen dat jullie deze wens willen gaan vervullen. Bespreken met haar lijkt me een goed idee, afhankelijk van de relatie die je met haar hebt, maar gezien je grote medeleven met haar zit dat wel goed. Dan komt hetdenk ik wat minder hard aan als jullie over een tijdje een kindje verwachten.



@inspiratielooos: haha is natuurlijk ontzettend fijn de rammels te kunnen delen met je vriend. Maar kan me helemaal voorstellen dat je elkaar dan ook gek maakt. Bij mij is het nog verre van dat: maar laatst zei mijn vriend wel: Ik heb eigenlijk geen bezwaar waarom we het nu niet zouden kunnen doen. Behalve dat het een of andere manier vroeg voelt. Oftewel: hij moet er nog niet aan denken. Maar het wordt wel steeds beter en uitgebreider besproken. Op mij heeft dit een wisselend effect. Van: toenemende rammels, want oooeh misschien gaat het toch nog wel binnen 2 jaar zover zijn. Tot: Whaaaaa ik wil nog niet misschien heb ik over 2 jaar wel een kind.



Merk dat onze situatie: beide (bijna) werkloos mij ook wel wat meer in de realiteit trekt. Financieel zou het momenteel echt onmogelijk zijn! En spaargeld staat na onze reis ook op een extreem minimum. Ik was altijd degene die het hardst riep tegen vriendinnen dat een baby echt niet veel nodig heeft. Maar nu wij zelf een kindje financieel gezien niets te bieden hebben, voelt het toch wel echt anders en onverantwoord. Gelukkig voelt het nog te vroeg voor vriend



@Sealight: Je hebt gelijk. Daarom zal ik ook zeker niet op een vast contract gaan wachten. Maar enige vorm van inkomsten is toch wel prettig.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens: geen idee of er nog iemand is die de tabel bijhoudt.Het is niet heeeel belangrijk, maar merk dat ik een zeef ben wat betreft details van anderen onthouden. Dus enige houvast vind ik wel prettig.



Er is bij mij inmiddels best wat veranderd:

Ik ben al eeuwen 27, vriend 28. En we wonen inmiddels samen, dus daar wachten we niet meer op. Reizen kan er ook wel af.



Eigenlijk wacht ik vooral op "vriend & financiële zekerheid".
Alle reacties Link kopieren
@ Flora, het is inderdaad wel fijn dat vriend er nu het zelfde in staat als ik. 2 jaar geleden moest vriend nog niks van kinderen en baby's hebben, zo zie je maar weer ook mannen kunnen ineens helemaal om zijn al duurt het soms wat langer dan bij ons vrouwen.

Dat je vriend dat zei betekend toch dat hij er wel mee bezig is, want waar komt anders die opmerking vandaan Wat vind je eng aan het idee om over 2 jaar een kindje te hebben? Hoe heftig zijn jou rammels?

Bij mij is het zo erg dat ik al weet welke kinderwagen en kinderkamer ik wil, ik zit zelfs af en toe naar kinder keding te kijken op internet haha jaaa bij mij zijn de rammels al lange tijd flink aanwezig. Al heb ik ook dagen/weken dat ik er niet veel meer mee bezig ben, dan is er even wat rust in het lichaam haha.



Wat is het hier eigenlijk stil, je merkt wel dat er al wat meiden begonnen zijn, en dus minderof niet meer mee schrijven, jaartje terug was het hier altijd best druk. Hopelijk komen er nog veel nieuwe schrijfsters bij!
@flora, ik dacht ik zoek je hier even op Ik vond je berichtje in het "hoe was jouw (zomer)vakantie" topic lief!



Als je wilt weten hoe het met de trouwplannen staat ben ik te vinden in het 'Wie ook trouwen in 2015?' topic! Duurt nog wel ff maar langzaam staan de eerste dingen wel vast. We weten ongeveer wat we willen, hebben de gemeente al gereserveerd en net een mailtje naar de fotograaf met mijn voorkeur gestuurd!



Hoe is het hier met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie berichten. Ik had mijn bericht veranderd ivm herkenbaarheid, maar dit maakt het verhaal anders merk ik. Het gaan nl niet om zijn zus, maar om mijn eigen zus... En dat maakt het zo moeilijk, omdat ik ontzettend veel om haar geef en haar alles gun... Ik wil haar geen verdriet doen.

Maar ze heeft wel door laten schemeren dat ze graag tante wil worden. Dus misschien vindt ze het juist heel leuk .



Inspiratieloos: Als jullie het allebei zo graag willen , wat houdt jullie dan tegen? Zijn er dingen die echt nog 'moeten'?



Flora: ik snap wat je bedoelt, tegen anderen zeg ik ook dat een kind de eerste jaren niet veel kost en dat het altijd wel goed komt. Maar voor onszelf zijn de financiën toch een hele belangrijke factor!
Wat ik bij vrienden en kennissen zie is dat een kind de eerste jaren inderdaad niet veel HOEFT te kosten, maar het is ook voor een deel waar je je zelf prettig bij voelt.



Als je echt krap zit is het opeens een probleem als de enige verzorgingsproducten die je kind verdraagt van weleda zijn, of de kinderwagen toch niet bevalt en je een andere wilt. Daarnaast is er een hoop wat je niet nodig hebt, maar wat veel ouders gewoon prettig vinden om te hebben. En de opvang is hartstikke duur.
Alle reacties Link kopieren
Klopt Matroesjka. Of als een kind bijv extra/speciale zorg nodig heeft. Dit moet je wel kunnen betalen... Degene die ik er over sprak had wel een basisinkomen en oppas opa's en oma's. Ik doelde op nieuwe babykamer of opgeknapte meubels, kinderwagen van een bekende of nieuw, merkkleding of goedkopere kleding... Zulke zaken heb je zelf in de hand en is ook afhankelijk welke eisen je daaraan stelt.
Alle reacties Link kopieren
Haha Matroesjka: ik kan het topic ook niet meer terugvinden (kan je topics volgen op een of andere manier ofzo?), dus fijn dat hier reageert. Heb even gespiekt in het trouwtopic: klinkt leuk joh! Ook leuk om te lezen dat Chantilly druk aan het plannen is.



Hier extreme rust zie ik. Ik vergeet jullie af en toe ook tot mijn grote schaamte... Ik ben druk met werkzoeken en gesprekken voeren: dus dat leidt aardig af van het gerammel en ook van het forum. Mis het regelmatig kletsen met een groepje wel hoor.



@mirne: ja dat het je eigen zus is maakt het toch tikje anders. Zus is natuurlijk nog wat dichter bij dan een schoonzus, zeker als je hecht bent samen. Maar inderdaad: als jouw zus wordt ze ook gewoon lievelingstante nr 1..hoe leuk is dat. Als mijn zus(je) eerder moeder zou worden dan ik, hoe erg ik ook zelf rammel: ik zou door het dolle zijn: voor haar en voor mezelf: want dan word ik tante! Goed dat je het met haar hebt besproken, of in elk geval een beginnetje ermee hebt gemaakt.



@financiën: ja en we zijn hier ook wel dames die het goed geregeld willen hebben, dus dat kost ook wat.



@hier: Heb momenteel een beetje gekkig gevoel. Een vriendin van mij blijkt (per ongeluk) zwanger van haar tweede. Uiteindelijk wel erg blij met de zwangerschap, en het maakt ook eigenlijk niks uit voor het verhaal. Behalve dat ze relatief kort op elkaar twee kinderen zal krijgen. Het gekke voor mijis: ik kan me nog zo goed herinneren dat zij zwanger was van haar eerste en ik toen ook al ontzettend graag een kindje wilde (volgens mij ook al hier meeschreef). Nu voelt het erg gek: zij krijgt haar tweede al. Ik had ook al één of zelfs al twee kids kunnen hebben... Ja erg op emoties gebaseerde gedachte. Maar merk dat het me wel aan het denken zet.



Verder ben ik wel heeeel erg gelukkig en nog steeds aan het nagenieten van onze reis. :-)



Evaviva, je wordt gemist hier: ben je al terug uit Azië?? Hoe was het???

De rest mis ik trouwens ook hoor...!
Alle reacties Link kopieren
@inspiratielooos: zie dat ik nog niet op jouw post had gereageerd. Klinkt waarschijnlijk wel dubbel he, wel erge rammels maar ook "eng vinden" om over twee jaar moeder te zijn. Ik denk dat het soort koudwatervrees is. Ik wil ook al zolang een kindje dat het gewoon een soort droom is geworden. En ik wacht al zolang dat het idee dat ik over een nog redelijk te overziene tijd moeder kan zijn wat beangstigend en onrealistisch op me overkomt.



Maar de rammels zijn er zeker: al komt en gaat het met vlagen. Maar kleertjes op internet "uitzoeken": check. Kinderwagens, bedjes en muurverf voor de babykamer die er nog lange niet is: check. Opvoedkundige vraagstukken nagaan, eetmethodes, verantwoord-speelgoed, draagdoek mogelijkheden, babynaam topics en lijstjes maken (!!) en basisschoolopties in de regio: check! Maar ik bespreek niet al mijn rare grillen hier altijd: want zelf vind ik dat ik af en toe best een beetje teveel doorsla hierin Dus probeer mezelf ook wat af te remmen. Aan de andere kant: het is ook gewoon zo'n geweldige droom om je af en toe in te verliezen...
Alle reacties Link kopieren
@ Flora; Ja ik kan je wel begrijpen hierin, ik denk dat het lange wachten de situatie anders maakt dan voor iemand die ineens besluit dat het wel eens tijd word. Door het wachten voelt het voor mij soms nog zo ver weg, of iets wat ooit in de toekomst wel eens gaat gebeuren. Wat jij ook zegt het komt wat onrealistisch over! Als ik me realiseer dat ik volgend jaar best eens zwanger kan zijn kan ik me dat ook totaal nog niet voorstellen.

En ik vind niet dat je doorslaat in het opzoeken en bekijken van al die leuke dingen die bij het leven van een klein babytje komen kijken Dus van mij mag je daar zeker wel eens over praten hier. Heb ik tenminste het gevoel dat ik niet de enige ben die dat doet.

@Mirne; Wij wachten nog omdat we graag een huis willen kopen, dit wil ik gedaan hebben voor ik überhaupt zwanger word. Tuurlijk wil ik heeeeel graag nu al beginnen, maar een jaartje wachten kan er nog wel bij en dan hebben we ook alles goed op de rit.

En ik kan me goed voorstellen als het om je zus gaat dat dat de situatie anders maakt! Kan je niet met haar praten en uitleggen dat dit je een beetje dwars zit, dat ik haar dit ook graag gunt? Ik snap je gedachten hier zeker wel in… Wel heel fijn dat je zus al eens heeft laten vallen dat ze graag tante wilt worden!

@ Matroesjka; Wat leuk dat jullie al bezig zijn met plannen, en voor je het weet is het 2015 en is de grote dag aangebroken! Ik denk dat alles wat er bij een bruiloft komt kijken ook erg leuk is om mee bezig te zijn.



In mijn omgeving zijn er heel veel meiden zwanger, en een vriendin van mij is pas gestopt met de pil om voor een kindje te gaan, ondanks dat ik het haar echt wel gun maakt het me toch wel jaloers. Ik denk dan haar kindje is misschien al wel geboren nog voor dat wij gaan beginnen… dan lijkt een jaar/ander half jaar wachten nog best lang!  Daar begrijp ik jou gedachte dus best goed in Flora! Je bent echt niet de enige die met dat soort gedachtes rond loopt…. Het is gewoon vervelend als je zo graag wilt maar (om goede redenen)wacht tot het juiste moment.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames.

Ben ik weer na een tijd er tussenuit te zijn geweest.

Over een paar weken gaan mijn vriend en ik trouwen. En gaan we samen heerlijk op huwelijksreis.

Dan moeten we toch echt weer gaan sparen en willen we graag een goed bed kopen wat toch ook wel belangrijk is voor mijn rug ook voor als ik ooit zwanger mocht zijn.

Dus voor wij pas echt beginnen zal of eind volgend jaar of begin 2016 pas zijn. Ik wil het wel dolgraag maar wacht eerst dit allemaal even af. Eerst me trouwerij.

Dan behoor ik in de tabel dames!

En gefeliciteerd voor alle dames die niet meer hoeven te wachten echt super fijn!



Groet,

Bezigebij22
Alle reacties Link kopieren
loopt het hier nu dood??

Alle reacties Link kopieren
Hoi Bezigebij22; Het is inderdaad erg rustig de laatste tijd op het forum, een jaar geleden was dat wel anders toen kon ik het bijna niet bijhouden al die nieuwe berichten! Maar goed misschien als er meerdere mensen gaan meeschrijven dat het weer wat drukker word.



Wat leuk dat de trouwerij dichterbij komt, spannend hoor! Hebben jullie alles al zo ver geregeld? Wat een mooi vooruitzicht het huwelijk en de reis die daarna gepland staat! Even lekker genieten nog zonder kindje van die mooie tijd



Een goed bed is inderdaad wel belangrijk, gelukkig hebben wij allemaal nieuwe goede meubels, dus als we een huis gekocht hebben hoeft er niks nieuws gekocht te worden. Bij ons staat nu in de planning om eind 2015 te beginnen, maar dit kan ook wat eerder of later worden. Je weet immers nooit hier het leven loopt.



Jullie wonen al in een huis wat groot genoeg is voor een extra gezinslid?
Alle reacties Link kopieren
Ja veel te rustig hier! Daardoor merk ik dat ik ook minder vaak kom checken. En we missen een aantal fanatieke gangmakers die niet meer aan het wachten zijn of op vakantie zijn e.d.



Maar welkom terug bezige bij. Ik moet zeggen dat ik "jouw verhaal" even kwijt was. Wat ontzettend spannend dat jullie zo snel gaan trouwen. Lang met de voorbereidingen bezig geweest? Waar (ongeveer) gaan jullie naar op vakantie?



@inspiratielooos; doet me goed jouw reactie. Dank. O daar zijn mijn ouders: ik reageer straks verder!
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer. Vorig jaar was het hier inderdaad niet bij te houden. Kunnen we geen oproepje plaatsen op het forum Nieuwe wachters gezocht!



@inspiratielooos: Poeh vriendinnen die stoppen met de pil. Hou op! Ik kan ze af en toe het raam uit mieteren. Ik wil ook stoppen!!!!!!!!! Gun het ze van harte, ben ontzettend blij voor ze als het ook daadwerkelijk lukt. Maar oh wat wil ik ook graag! Ik dacht terug aan een gesprek eerder in ons topic. Over hoeveel jaar je tussen je kinderen zou willen hebben zitten (voor zover je dit soort dingen kan "plannen" dan he). En ik was en ben altijd van mening geweest dat ik 3 jaar ideaal zou vinden. Mijn droom is ook drie kinderen. Dat betekent dat als we NU zouden beginnen, we ons laatste kindje pas zouden krijgen als ik bijna 39 word En nu beginnen gaat niet gebeuren: dus mijn droomplaatje gaat het ook niet worden. Wel een beetje een harde realisatie...



@woning: wij wonen vrij klein. Althans: wel een hele ruime woonkamer en keuken. Maar de slaapkamers zijn klein. Wel twee slaapkamers. Maar 1tje waar wij zelf slapen, en waar maar met moeite een babybedje bij zou kunnen passen. Hhhm ik ga dat eens even opmeten Hoe breed is zo'n bedje eigenlijk. Misschien als ik mijn nachtkastje opoffer... In elk geval: onze tweede slaapkamer is nu kantoor/opslag/kledingkast/washok. Kantoor planken kunnen nog wel blijven, maar het bureau zou eruit moeten en dan is er alsnog maar ruimte voor een bedje en met moeite een aankleedtafel. De kasten die daar staan kunnen niet weg. Oftewel: het zou bij ons in ons huidige huis kunnen. Maar krap wordt het wel. Want al die spullen en ons wasrek zouden dan ipv in de tweede slaapkamer in de huiskamer moeten. Wordt dan weer lekker studentikoos bij ons in huis. Handiger zou een ruimer huis zijn. Maar stiekem wil ik eerst een kindje voordat we verhuizen: want dat verhuizen zie ik de komende twee/drie jaar niet gebeuren (gezien onze financiën en ontbreken van (vast) inkomen).
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos,

Ja we hebben genoeg plek voor een kindje erbij. (wij willen er namelijk maar 1). Daar hebben we nog een kamer voor over..



En we hebben alles z'n beetje wel geregeld.. nu is het aftellen en een paar kilo nog kwijt voor me jurk :P hihi

ons huwelijksreis gaat naar Parijs :D.



Wel hebben we al in ons achterhoofd dat we voor een kindje evengoed al gaan sparen, want mocht de wens zomaar komen dan zitten we financieel goed. (mijn anticonceptiestaafje gaat zomer 2016 er alweer uit).. :P :P
Alle reacties Link kopieren
Een oproepje is wel een goed idee. Ik heb ergens nog de inlog van dit forum dan kan ik eventueel het bericht boven aan waar ook de tabel in staat wat aanpassen? Als ook de trouwe schrijfsters het daarmee eens zijn? Ik zou bijvoorbeeld het volgende erbij kunnen vermelden:

¡¥Het wachten topic is wat rustiger geworden omdat al een aantal wachters zijn begonnen! Wij zijn dus opzoek naar nieuwe wachters die zich graag bij ons voegen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd¡¦

Wat vinden jullie ervan?



Flora; Ik denk eigenlijk dat je pas kan zeggen als je een kindje hebt hoe snel daarna je een 2e wilt, toch? Voor het zelfde geld ben je een jaar later weer zwanger omdat jij je daar goed bij voelt. Het leven valt niet altijd te plannen, wie weet loopt het allemaal wat sneller dan je nu denkt toch?

Zelf denk ik dat ik 2 kinderen wil, maar ik zie eerst maar eens hoe het is om 1 kindje te hebben

Ik snap je gedachten trouwens wel over eerst een kindje dan verhuizen, ik denk dat met jullie huis dat ook wel goed moet komen. Heb je geen berging waar eventueel de was kan hangen? Anders kan je eventueel een was rekje aan de binnenkant van de badkamer deur of aan de douche rand hangen dan zit je niet met een wasrek in je woonkamer



@ Woning: Wij willen wel echt perse eerst een huis hebben gekocht. We willen dit al een tijdje en zijn daar ook al een tijd voor aan het sparen. We wonen nu opzich wel prima maar de huur is gewoon zo hoog, met een hypotheek voor een leuk huis zijn we nog minder kwijt per maand!



Bezigebij: Anticonceptiestaafje gaat eruit in zomer 2016? Bedoel je niet 2015? Want zomer 2016 duurt nog even en dacht dat je zei dat jullie eerder wilde beginnen

Wat fijn dat alles al geregeld is, dan kan je er nu lekker na uit kijken/leven ļ
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos:

Ja de echte datum is zomer 2016 dat hij eruit MOET. Wil natuurlijk niet zeggen dat het dan ook pas gebeurd.. zeg nooit nooit.. Het kan altijd eerder gebeuren. hij mag er ook eerder uit. Maar niet eerder als eind volgend jaar in 2015.. We zijn over een maand net getrouwd en willen eerst samen nog wat leuke dingen doen.. en goed sparen voor een goed bed (erg belangrijk voor een zwangerschap en omdat ik vaak last van mijn rug heb). Uiteraard houden we in ons achterhoofd dat we ook voor de 'kleine' gaan sparen.. Want zeg nooit nooit



Verder het oproepje is misschien wel een goed idee, Even wat meer vrouwen die lekker met ons het 'wachten ' kunnen delen.



Soms heb ik wel babykriebels als ik mijn kleine pasgeboren nichtje in me armen heb.. dan heb ik ook een klein beetje me 'moeder instinct' ik kan dan al goed raden wat er is als ze huilt of ik merk dat ze een schone luier nodig heb.. Voorlopig kan ik daarmee even oefenen hihi..



@inspiratieloos: Ik hoop dat het jullie snel lukt met het vinden van een mooi huisje, waarmee je je kinderwens kan versnellen
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Een tijd geleden heb ik wat berichtjes geplaatst. En nu lees ik af en toe met jullie mee. Ik wil me graag bij jullie voegen! Ik wordt gek van mezelf! Ik heb zo'n sterkte kinderwens sinds een aantal maanden en mijn vriend zegt er helaas nog niet klaar voor te zijn. Dus wachten wachten wachten...
Alle reacties Link kopieren
Hey sunshine,

Ten eerste van harte welkom hier..



Wat vervelend dat je vriend er nog niet klaar voor is. Dit heb ik ook gehad/heb..

Wat is precies de reden dat je vriend er niet klaar voor is?

Wonen jullie al samen? hebben jullie nog verdere plannen samen??



Gezellig,

Groet

Bezigebij22
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel

Er is niet echt een reden eigenlijk. Hij is er 'gewoon' nog niet klaar voor. Hij zegt er misschien volgend jaar klaar voor te zijn. Misschien moet hij aan het idee wennen? En wat is jou reden om te wachten? We wonen sinds 2 jaar samen en hebben nu bijna 7 jaar een relatie. Alles is verder goed op de rit qua finacien en hebben beide een vaste baan. We willen volgend jaar nog een verre reis maken.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
mijn reden om te wachten is dat we volgende maand in het huwelijksbootje stappen, en daarna lekker even een paar dagen op rijs gaan. dan is het eerst weer even rustig aan doen.. Want dit jaar hebben we het best druk gehad voor onze bruiloft.. We moeten zo en zo weer opnieuw sparen. want de bruiloft is helaas niet gratis.. haha en nu is mijn vriend/aanstaande er nog niet klaar voor omdat we bezig zijn met de bruiloft.. Volgend jaar willen we eerst een goed bed kopen. en daarvoor sparen.. Daarna gaan we verder kijken of we er beiden klaar voor zijn..



En geef het gewoon wat tijd. Misschien een idee om een keer samen op een kind op te passen? dan kan je vriend ook alvast en jij ook zien hoe het is.. Misschien dat het dan beter gaat? Kijk een man is nou eenmaal niet zo snel als een vrouw.. helaas :(. wat ik heb gedaan is met me aanstaande naar een babywinkel gelopen en samen lekker gekeken en gedroomd..

Maar blijf erover praten vertel je gevoel. Dat is wat ik je meegeef
Alle reacties Link kopieren
Trouwen! Wat leuk! Gefeliciteerd! Nee helaas is een bruiloft niet gratis, was het maar zo makkelijk haha. We hebben geen kleine kinderen in onze familie en vrienden van ons hebben ook nog geen kinderen. Dus op een kind passen gaat hem niet worden haha.

Ik moet het inderdaad de tijd geven, maar mijn rammels zijn zo sterk!

Ik blijf er zeker over praten, maar ook niet teveel want wil niet drammerig overkomen.

Is het verder nog een beetje levendig hier? Ik lees dat het een beetje uitsterft ? Hoe komt dat?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sunshine, welkom! Leuk dat je wilt meeschrijven.. natuurlijk erg vervelend dat je moet wachten!

Je zegt dat jullie al 2 jaar samen wonen en dat jullie alles wel op de rit hebben, dat is een hele fijne situatie! Dan wacht je dus alleen nog vanwege je vriend? Bij mannen komt dat gevoel meestal wat later dan bij ons vrouwen, ik denk ook dat wij vrouwen een veel sterkere drang voelen tot het krijgen van een kindje dan mannen! Maar ik heb met mijn vriend ervaren dat ze ineens kunnen omslaan, dus echt jou tijd kom vast snel

Hoe oud ben je? Zijn er mensen in jullie omgeving met een kindje of zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel

Dat is jammer dat er geen kinderen zijn waar je op kan passen..



Idd geef het wat tijd.. voor je het weet wil hij wel.. zo denk ik namelijk ook.. Mijn man zei tegen mij geef me de tijd dat ik er klaar voor ben.zodat je er niet alleen voor staat . Anders krijg je dat je alles alleen moet doen met ons kind. Dat vond ik wijze woorden. En daarom wachten we nog even..



Verder is het hier niet echt meer in leven helaas :( de meeste vrouwen zijn gelukkig voor hun al begonnen met hun kinderwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven