Werk & Studie alle pijlers

Comissie lid werkt mij tegen om af te studeren

21-09-2014 23:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik zit met een probleem en ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen. Ik studeer aan een hogeschool en moest dus mijn scriptie voorstel indienen. Voor hen die het niet weten, dit gebeurt via een speciaal online systeem. De feedback die ik terugkreeg heb ik gebruikt en een nieuwe versie ingeleverd. Tot mij verbazing krijg ik nieuwe feedback op mijn eerste document. Ik heb aangegeven dat er een verkeerd document is upgeload en dat ik dus niet mijn voorstel kon verbeteren. De meneer in kwestie is een type 'ik maak geen fouten' en kon het dus ook niet waarderen dat ik de hele comissie aangaf dat het niet mijn fout was.



Vervolgens na anderhalve week waarin ik hem heb gebeld, na z'n lessen bij z'n klas bleef staan en naar z'n collega's ben geweest stuurt hij me mijn oude document waarin hij snel wat opmerkingen heeft geplaatst. Ik pas mijn voorstel toch aan en plaats het voor de deadline online.

Mijn scriptie voorstel werd goedgekeurd en ik ben inmiddels al een week aan het werk, de school heeft ook het contract al getekend en wat denk je dat hij doet. Hij stuurt een email waarin hij zegt dat het een slordige fout van hem was maar dat het door het systeem kwam(?) en dat mijn scriptie voorstel is afgewezen. Dat ik het maar bij de volgende ronde weer moet proberen.



Sorry voor de lange OP, maar het is wel nodig zodat jullie een goed beeld krijgen van de situatie. Ik voel me machteloos, hij kan dit toch niet zomaar doen?
Alle reacties Link kopieren
Je scriptie is goedgekeurd, dan ben je toch afgestudeerd? Of in elk geval geslaagd voor je scriptie?

Wat doet die meneer er dan nog mee?



En wat voor contract is er afgesloten?



Ik begrijp niet veel van je verhaal.
Ik snap het ook niet helemaal, maar heeft de hogeschool geen klachtencommissie?
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met de administratie en de klachtencommissie. Het kan niet eerst goedgekeurd worden en dan weer afgekeurd. Daarbij maakt hij er maar een potje van.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap weinig van je verhaal. Als je je scriptie(voorstel? Is dat een structuurplan ofzo of wel al echt je scriptie?) net zo onduidelijk hebt geschreven, snap ik je docent wel.



Of hij dit kan doen? Geen idee. Zo te lezen vindt hij je voorstel niet goed, dan kan het lijkt me.

Maar anders is er vast een officiële mogelijkheid om bezwaar te maken, verdiep je daar eens in.
Alle reacties Link kopieren
Over wat voor contract heb je het eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Hij is dus niet de enige in die commissie. Kan je met (een van) de andere leden in gesprek? Als hij er echt zo'n potje van maakt als blijkt uit je verhaal kan het misschien anderen ook zijn opgevallen. Verder, is hij nu jouw scriptiebegeleider? Zoja, zou je niet een andere toegewezen kunnen krijgen?
My life ain't shit without me!
Alle reacties Link kopieren
Was je voorstel/scriptie net zo warrig en onsamenhangend als je OP? Dan snap ik het wel dat deze is afgekeurd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 22 september 2014 @ 00:09:

Ik snap weinig van je verhaal. Als je je scriptie(voorstel? Is dat een structuurplan ofzo of wel al echt je scriptie?) net zo onduidelijk hebt geschreven, snap ik je docent wel.



hehe.



Je hebt toch goedkeuring gehad zei je.. van wie dan?
Ik snap er geen reet van. Je scriptie was dus goedgekeurd, en nu moet je weer opnieuw beginnen of zo?
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 22 september 2014 @ 00:11:

Over wat voor contract heb je het eigenlijk?

Ik neem aan een stagecontract.



Het voorstel is dus goedgekeurd zonder het ok van die begeleider. En die blijkt het achteraf niet ok te vinden en heeft de goedkeuring ingetrokken? Inderdaad, wie heeft het dan in eerste instantie goedgekeurd?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp zegt hij achteraf dat het toch niet goed genoeg is. In dat geval moet je helemaal niet verder willen met dit voorstel want dan loop je of vast later in je scriptie of je haalt op het eind een onvoldoende.

Maak gebruik van de situatie. Er was heel veel chaos. Leg bij de examencommissie het verzoek neer voor een extra inlever moment voor je nieuwe voorstel. Dan hoef je niet te wachten en heb je een goed voorstel. Je hebt voldoende bewijs om aan te tonen dat dit buiten jouw schuld om was. Succes ermee
Alle reacties Link kopieren
Ja sorry het was laat ik zie net dat ik het woordje voorstel was vergeten. Het gaat dus alleen om mijn scriptie voorstel. Hij stuurde meerdere malen mijn eerste document naar mij toe i.p.v. zijn feedback. Hierdoor kon ik dus niet mijn voorstel verbeteren en heb ik twee weken verloren omdat hij er niets van wilde weten.



Hij heeft mij dus vrijdag een email gestuurd dat hij een fout heeft gemaakt en per ongeluk op goedgekeurd heeft gedrukt. Bijgevoegd was zijn feedback.



Het gaat er dus om dat hij A) mij steeds een verkeerd document stuurde en ik daardoor veel tijd heb verloren

B) mijn scriptie voorstel goed heeft gekeurd, de school het stage contract heeft laten tekenen en nu er ineens op terug komt omdat hij 'fout gedrukt heeft.



Ik hoop dat het nu iets duidelijker geschreven staat, ik kwam er gisteren achter en was nogal van slag.
Wat vervelend voor je... Heb je een begeleider die wat voor je kan doen? MIsschien kun je bij uitzondering nu alsnog je voorstel aanpassen (ipv wachten op de volgende periode) omdat hij een fout heeft gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Stuur n mail terug met bovenstaande en vraag hem om n voorstel om het op te lossen. Doe een cc aan de klachtencomissie. Bel ook naar je mentor op de hhogeschool.
never a failure, always a lesson
Alle reacties Link kopieren
Stap naar de examencommissie. Dat is binnen hogescholen de gebruikelijke procedure. Je kan in de Onderwijs en Examenregeling (OER cq Hogeschoolgids) vinden hoe je deze kan benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog steeds een onduidelijk verhaal. Ik zou eerst weer met het dwarsliggende commissielid gaan praten. Wat zijn de consequenties als je tot de volgende periode moet wachten?



(En ik vind grammaticafouten op een forum niet erg, maar je schrijft de volgende dingen consequent fout en het is als je een scriptie schrijft toch wel handig dat je dit goed schrijft: het is scriptievoorstel en stagecontract (aan elkaar geschreven))
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de studieadviseur of decaan. Dit probleem moet gewoon zo snel mogelijk opgelost worden! Loop je echt vertraging op, kan je een brief (graag wat duidelijker dan je verhaal hier) naar de examencommissie sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ten eerste dus echt het bovenstaande doen. Alternatief is navragen wie de afstudeercoordinator is en daar de kwestie voorleggen. Als je van de examencommissie gelijk krijgt, vraag dan bij de afstudeercoordinator of de opleidingsmanager een andere begeleider als je hier geen vertrouwen in hebt.
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond heb de thesis commissie een email gestuurd waarin staat dat dit buiten mijn schuld om is gebeurd en of we met z'n alle bij elkaar kunnen komen om dit op te lossen. Zeker ook omdat de school het stagecontract al heeft ondertekend.

Vandaag ben ik naar mijn stagecoördinator geweest en die zegt niet veel te kunnen doen, behalve de commissie erop aanspreken. Ik zag de desbetreffende meneer en toen hij mij zag liep hij direct de andere kant op. Echt ongelofelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:letmebe21 schreef op 22 september 2014 @ 09:52:

Gisteravond heb de thesis commissie een email gestuurd waarin staat dat dit buiten mijn schuld om is gebeurd en of we met z'n alle bij elkaar kunnen komen om dit op te lossen. Zeker ook omdat de school het stagecontract al heeft ondertekend.

Vandaag ben ik naar mijn stagecoördinator geweest en die zegt niet veel te kunnen doen, behalve de commissie erop aanspreken. Ik zag de desbetreffende meneer en toen hij mij zag liep hij direct de andere kant op. Echt ongelofelijk!Verbeter je Nederlands. Je maakt continu dezelfde fouten (Engelse ziekte), dat kan echt niet op hogeschoolniveau.Het maakt in ieder geval een zeer slechte indruk.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie.



Als je nog eens een mail schrijft naar de thesiscommissie, vraag dan of iemand (studiegenoot, broer, vriendin) de mailtekst eerst wil doorlezen.

Nakijken

of het goed Nederlands is,

of het helder is,

of het beleefd is.

Daarna pas de mail versturen.
Alle reacties Link kopieren
Kan je niet op stage, als je scriptievoorstel afgekeurd is?

Anders zie ik het probleem niet. Het zal wel hard werken worden als je stage moet lopen en je scriptie moet schrijven, maar zo werkt het soms helaas.



En inderdaad, verbeter je schrijffouten. Door het teveel aan spaties in je OP was je verhaal onduidelijk. Doe dat ook niet in je scriptie, of je scriptievoorstel.
Je bent dus nu bezig aan een afstudeerstage op basis van een toch niet goedgekeurd scriptievoorstel?

Je moet echt proberen iets duidelijker en gestructureerder te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er dus ook niets van. Maar ik tracht dit te begrijpen:

-Je gaat afstuderen op een Hbo en daar ga je dus je afstudeerstage doen.

- Je hebt daarvoor een voorstel geschreven, dat was de eerste opzet.

- Die eerste opzet heb je verbeterd.

- De tweede opzet ingestuurd, maar het commissielid dacht dat het je eerste was, en ging daar twee weken over treuzelen. - Vervolgens stuurde hij hapsnapsnel je eerste voorstel (ipv tweede) naar je toe met wat commentaar.



Is het zo ongeveer?



Wat ik mis: het oordeel van het bedrijf waar je je stage gaat doen.



Voorstel: roep school, bedrijf, eventueel mentor bijeen, zo snel mogelijk. Stuur ze je meest recente versie in Word toe en vraag ze uiterlijk een dag voor die afspraak om feedback in het document. Je kan dan concreet de FB punten bespreken in het overleg.
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven