Waarom ben ik zo'n mietje?

22-09-2014 00:21 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezer's en leden van Viva.



Ik ben sinds 9 maanden uit een 2 jarig samenwonende relatie, het meekomende liefdesverdriet wat ik daardoor heb gehad was een zeer pijnlijke en nare ervaring, zoals we gewent zijn van liefdesverdriet.



Bij mij komen de volgende symptomen hevig voor :

- Geen eetlust.

- Aan de diaree, samen met buikkrampen / buikklachten.

- Trillerig, en erg down / Verdrietig.



Over het algemeen duurt bij mij liefdes verdriet 3 tot 6 maanden, ondanks ik me altijd er zo snel mogelijk overheen probeer te werken. Gelukkig heb ik liefdes verdriet pas 2x hoeven mee te maken.



Ik ben een 22 jarige Homoseksuele jongen, dat houd van een serieuse relatie. IK val over het algemeen op iets ouder, omdat ik hou van zelfstandigheid, volwassenheid, en een goed ontwikkelde lichaam...



Nu heb ik in de afgelopen 2 maanden weer zin om me leven op te pakken, en dit doe ik graag met een leuke vriend.

Zo doende heb ik nu 3 date's gehad.....

Maar 3 keer is het niks geworden...



Keer op keer ziet mijn date me helemaal zitten... Soms belde we uren lang, dag in dag uit, en hadden we de geweldigste cam gesprekken Online via Skype..



Puntje bij paaltje zien ze me net voor de date niet zitten...?

Ik vraag me echt af waarom, want ze geven hier ook geen brede uitleg over.



Ik ben dan helemaal van de kaart. Ik weet ook niet waarom? Maar ik krijg bijna het gevoel van liefdes verdriet met boven genoemde punten. Alleen dan appt dit veel sneller weg.



Mijn vraag is : Waarom kamp ik continu meteen met zulke heftige gevoelens als het niks wordt? Waarom kan ik me niet beheersen en wordt ik soms na 1 gesprek al opslag verliefd op ze?



Ik vind ze geweldig, keer op keer.. Normaal kon dit weken duren bij mij.. Ook merk ik dat ik steeds meer eisend wordt naar me date's toe.. Iets wat ik helemaal niet wil..



Iemand ervaring?



Groetjes, Robert.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wil je te graag en kom je daardoor erg overheersend over op je dates. Probeer de volgende keer gewoon een gezellige avond/ dag of wat dan ook te hebben zonder meteen aan toekomstplannen te denken. Ook al praat je daar niet over, je date kan zoiets wel aanvoelen en terugschrikken.

Verlies de moed niet, je gaat echt wel een leuke vent tegenkomen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Nlies,

Maar het probleem is vaak, dat ik dat rustig opbouw, Ik begin altijd een beetje over het toekomst, en dat ik een man ben dat te snel van stapel loopt.. En gek genoeg vinden ze dat altijd fijn om te horen, en zeggen ze blij te zijn dat ze eindelijk iemand hebben gevonden die er ook zo over denkt..?



Ik krijg zo veel complimenten over me uiterlijk van ze,

En ze appen me diep in de nacht om het feit dat ze wakker liggen, en aan me denken..



Ik voel me dan al gauw in de wolken wanneer er zulke lieve dingen worden gezegd, vooral als ik de moeite en liefde echt van ze terug zie!!!... Maar dan ineens, kappen ze af....



Waarom wordt ik zo snel verliefd dan?..

Ik wil inderdaad vaak te graag... Maar ik wil niet meteen verliefd worden, ik doe me best.. maar toch wordt ik het wel?..



En ik denk dat iedereen wel begrijpt hoe enorm rot het voelt.. als dat niet wederzijds blijkt te zijn, terwijl ze je zo'n gevoel weer keer op keer geven?





Desalniettemin, bedankt voor je oppeppende reactie :D Dat voelt fijn!
Alle reacties Link kopieren
Oja....

Me laatste heeft me trouwens niet helemaal afgekapt..

Hij heeft me alleen even het contact verbroken om na de kunnen denken, ook heeft hij de date van woensdag naar vrijdag verplaatst... Met eigen zeggen zag hij het wel goed komen alsnog.



Hier vooraf heeft er een ruzie plaats gevonden, dit is omdat hij tegen me loog over waar hij was... Ik controleer totaal niet, maar ik zag op zijn facebook dat hij uit eten was met een (voormij onbekende) jongen... Terwijl hij zei dat hij aan het werk was op precies de zelfde tijd... Hoe moet ik dit opvatten?? Hij heeft immers gelogen.. als je 1x liegt, lieg je 2x ook denk ik altijd.....



Na het opbiechten Ontstond dus de ruzie, waardoor we nu geen contact meer hebben...

Volgens hem was die jongen hetero, en betekende het he-le-maal niks. Ze woonde toevallig dicht bij, en hadden zin in een hapje..
Alle reacties Link kopieren
En tussen al dat geapp snachts en alle exen zit een kind waar jij de voogdij over zou hebben?
Alle reacties Link kopieren
dat is een geheel andere situatie, maar inderdaad. Daar tussen in zit een kind... Ik ben vroegtijdig vader geworden en neem deze zorg dan ook geheel op me. Ik heb een Beautysalon gevestigd te Alkmaar, dus wat betreft financien gaat dat allemaal prima.



Ik snap dat het allemaal wat raar over komt. Maar ik kom hier met een vraag, en een rottig gevoel :D
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet je eerst wat beter in je vel zitten, het lijkt wel of je je hele ziel en zaligheid in dat daten legt. Het is cliché maar word eerst eens wat gelukkiger op je eentje en zie dat daten als "erbij". Stuk gezonder, lijkt me. Je hebt nog zat tijd om weer iemand tegen te komen, werk eerst aan jezelf.
Advies wat ik ook aan een vriendin zou geven verwerk eerst je vorige relatie en richt je op je kind .

Je bent nog zo jong op jouw leeftijd had ik ook de ware nog niet hoor die kwam totaal onverwacht op mijn pad .
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je te graag wil en gelijk bij het eerste contact je hele hebben-en-houden op tafel gooit. Daarbij dat je gevoelig bent, Geen eetlust hebt. Regelmatig aan de diaree raakt van de spanning in combinatie met buikkrampen / buikklachten.

Daarbij dat je vaak trillerig bent als het weer eens niets wordt.



Je vertelt teveel in het begin. Jullie krijgen in eerste instantie een leuk contact. En via het 'praten' via berichtjes gaan jullie steeds dieper en persoonlijker. En dan kom jij met je 'PROBLEMEN' die je al noemde. Je wil TE eerlijk zijn naar hem toe. Dat klinkt heel nobel. Maar daarbij gooi je zelf ook je glazen in.



Als ik naar mijzelf kijk. Stel, ik ben in gesprek met een hele leuke vrouw. Maar gedurende de leuke berichtjes stuurt zij mij steeds meer en meer persoonlijke berichten van problemen waar ik helemaal nog niet op zit te wachten. Dan krijg ik de indruk dat de beerput open gaat en ik zit te daten met een vrouw met een enooooorme rugzak en die met heel veeeeeeel persoonlijke problemen zit. De kans is dan aanwezig dat ik het afkap.



Begrijp je wat ik bedoel? Je bent te open en daardoor gaat het fout. Hou nu eens op met het opnoemen van al jou problemen en onzekerheid. Hou de eerste contacten luchtig, ontspannen en vrolijk.

Zeg gewoon, hai ik ben Robert, een leuke stoere vent, al zeg ik het zelf, en ben op zoek naar een idem vent. En van daaruit ga je een leuk en luchtig gesprek aan.



Kortom, je bent nu gewoon te eerlijk en te open en gooit gelijk alle onzekerheid op tafel. Daar zit geen enkele man of vrouw op te wachten bij de eerste gesprekken. Hou het leuk en luchtig. Het zware kan altijd later nog besproken worden.
Misschien niet hele

Telefoongesprekken en cammen en appen. Maar in real life afspreken. En even de kat uit de boom kijken.
Ik moet zeggen dat voor veel van mijn homoseksuele jonge vrienden moeite hebben met het vinden van een vaste relatie, omdat veel mannen op zoek zijn naar iets vluchtigs. Denk wel dat dit een leeftijdsding is trouwens.



Je komt erg zwaarmoedig over. Ga gewoon eens op date in plaats van uren van tevoren contact hebben. Daarbij vorm je al een beeld van iemand dat dan in het echt ineens heel anders kan zijn dan verwacht.
Je wil te graag een maatje maar zoiets ontstaat spontaan en is niet van het noodlot af te dwingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:robert222 schreef op 22 september 2014 @ 01:09:

, Ik begin altijd een beetje over het toekomst, en dat ik een man ben dat te snel van stapel loopt.. En gek genoeg vinden ze dat altijd fijn om te horen, en zeggen ze blij te zijn dat ze eindelijk iemand hebben gevonden die er ook zo over denkt..?



!



Ze ZEGGEN dat, ja.

Maar het schrikt kennelijk enorm af, want ontmoeten willen ze je niet.

Dus je zou ook je strategie eens kunnen veranderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen die een reactie heeft gestuurd.

Hartelijk bedankt, ik voel me echt een heel stuk prettiger.

Wat ik uit alle reacties kan opmaken is dus, dat ik te snel me problemen op tafel gooi, en dat ik dus te snel wil werken aan een relatie.



Ik herken me hier inderdaad wel goed in, Ik ben een typ dat snel verliefd raakt, en dat terwijl ik iemand pas heb gezien via de cam, en gehoord via de telefoon.



Vroeger (pak en beet 3a4 jaar geleden) was ik altijd een vluchtige dater. Als iemand wilde daten, zei ik meteen ja, en dan op de date zelf zou ik wel zien wat ik aan de haak geslagen had :P



Nu ik een kind hebt, vind ik het heel belangrijk dat mocht ik een relatie vinden, dat mijn ''date / partner'' wel echt ideaal is, Ik heb geen hoge eisen, maar ik vind verzorging, en volwassenheid erg belangrijk, uiteraard moeten ze ook me kind accepteren, maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Dit weten ze namelijk al voor dat ze me aanspreken.



Ik vind het echt heel lastig, want op een of ander manier kamp ik toch keer op keer met liefdes verdriet, terwijl er eigenlijk nog helemaal niks was tussen mij en de persoon met wie ik contact had... Ja, We vonden elkaar leuk, maar that's it.



Ik weet het continu goed te verpesten, en ik begrijp nu dus dat ik moet stoppen met hele gesprekken voeren, dat ik gewoon recht door zee moet zijn, en binnen enkele dagen moet afspreken. Vanuit daar zie ik dan wel of het wat wordt???



Haha... Het voelt een beetje nieuw allemaal. Vroeger werkte mijn aanpak goed, Ik ben een vlotte babbelaar, en me uiterlijk heb ik altijd wel mee gehad. Nu ik een kind heb, voel ik dat ik erg onzeker ben geworden met mannen, Want ik ben tenslotte een alleenstaande vader!! Voor de ander is het geen kleine stap om daar een relatie mee te beginnen...





Ook las ik net iets moois over mijn geaardheid, Jongens van mijn leeftijd zijn meer opzoek naar iets vluchtigs, dit is zeker waar. Ik heb er ook heel veel moeite mee om een serieuze partner te vinden.



Desalniettemin, Meer reacties zijn welkom.

En hartelijk bedankt :D
Alle reacties Link kopieren
Ik denk denk dat je je geluk teveel zoekt in een date of relatie.



Zou je een jaar zonder date of relatie kunnen? Als je antwoord hier al nee is, geeft dit aan hoeveel waarde je er aan hecht.



Als je te graag wilt, gaat het 9 van de 10 keer mis. Probeer eens het geluk bij jezelf te zoek en dan pas bij een ander.



Je zult zien als je gelukkig alleen bent, het ook veel minder uit maakt als een date mislukt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toevallig vandaag met een vriendin over gehad.. En zei vertelde mij eigenlijk het zelfde als jij Optimaal2014. Ze zei zelf al erg gelukkig in het leven te staan. Nu is mijn probleem dat ik al jaren niet meer ''echt'' gelukkig ben. Ik heb een eigen onderneming en tevens ook een erg druk leven.



Ik bedenk me nu continu of ik gelukkig ben? Maar dat is echt met pieken en dalen, de ene dag voel ik me gelukkig, kan ik om alles lachen.. En het andere moment zit ik niet lekker in me vel, en boeit het me niet wat ik doe, en wanneer ik het doe.



Ik wil zo graag een relatie, dat ik het wellicht forseer? Althans, daar ben ik nu achter. Maar hoe kom ik hier van af? Hoe zorg ik er voor dat een relatie of ''date'' een bijzaak wordt?



Elke keer als ik een romantische film ziet, dan schiet ik in tranen waarom ik geen relatie meer heb.. En natuurlijk zijn de films op tv een stuk mooier dan in het echt... Maar toch mis ik 2 armen om me heen, Iemand die naar me luistert als ik in tranen uit barst? en ik mis iemand om tegen aan te liggen, Ik mis me huisje boompje beestje gevoel.....



De reacties van iedereen helpt me enorm!..

Hartelijk bedankt!

Maar hoe zorg ik er voor dat ik het woord ''daten'' als bij zaak ga zien? en niet als hoofdmoot zodra ik iemand leuk vind?



Op de een of ander manier wordt ik ook heel bezitterig op ze... Dit stoot ze uiteraard ook weer af....





Haha, HELP! Ik kan het niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven