Entertainment alle pijlers

Ons leven met 19 kinderen

08-12-2012 18:16 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jippie!!! Mijn favoriete trashprogramma is weer terug op net5! De fam Duggar met hun 19 kinderen... Wie trasht er met me mee?
meer brood is minder hap
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens gezien en heb de indruk dat die kinderen weinig weten van het "gewone leven". Ze krijgen thuisscholing en hebben ook thuis kerkdiensten (met de vader als voorganger). Andere kinderen komen uit dezelfde soort gezinnen of ontmoeten ze op familiekampen en christelijke conferenties met gelijkgestemden. Verder kijken ze geen tv en hebben afgeschermd internet.



Toch lijken ze wel gelukkig en ze gedragen zich echt keurig! Wat mij wel stoort is dat ze vanaf jonge leeftijd strak in een rolpatroon worden gezet. Er is heel duidelijk verschil tussen de jongens en meisjes (oudere meisjes doen alles in het huishouden en de verzorging van de jongere kinderen jongens leren alleen de mannelijke dingen en leren van jongs af aan dat je voor vrouwen moet zorgen).



Wat mij wel opvalt is dat er geen dubbele moraal is ten aanzien van relaties. Zowel de jongens als meisjes mogen alleen "verkering" hebben met toestemming van vader. En voor beiden is geen enkele vorm van lichamelijk contact mogelijk (behalve elkaars hand vasthouden). Geen van allen (dus ook de jongens niet) hebben ooit een vrouw gekust tot ze gaan trouwen.... (vanzelfsprekend met een door vader goedgekeurde partner met dezelfde achtergrond en gedachten).



Wat ik mij wel afvraag is hoe ver ze nog willen gaan. Kind nr. 19 is veel te vroeg geboren met tal van complicaties voor moeder en kind en kind nr. 20 is overleden. Moeder is intussen 45.. Zouden ze ooit op het punt komen om te stoppen (oa vanwege medische redenen en de leeftijd van de moeder ?).
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ze gaan stoppen. Zoals eerder gezegd, ze zien het krijgen van een kind als een zegen van God, dus als het niet meer de bedoeling is dat zij nog kinderen krijgen, wordt ze ook niet meer zwanger...



Ben ik de enige hier die stiekem hoopt dat één van de 19 kinderen gigantisch in opstand komt tegen het geloof?
meer brood is minder hap
Alle reacties Link kopieren
quote:xMuis schreef op 12 december 2012 @ 11:58:

Ik denk niet dat ze gaan stoppen. Zoals eerder gezegd, ze zien het krijgen van een kind als een zegen van God, dus als het niet meer de bedoeling is dat zij nog kinderen krijgen, wordt ze ook niet meer zwanger...



Ben ik de enige hier die stiekem hoopt dat één van de 19 kinderen gigantisch in opstand komt tegen het geloof?



nee...

maar dat zal vast met de mantel der liefde en de bijbel in de hand bedekt worden (niet uitgezonden dus)



Ik vind ze té...alles waar té voor staat, daar griezel ik van.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
/
/
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 12 december 2012 @ 12:05:

En wordt mevrouw Duggar nu zo makkelijk zwanger of hebben ze gewoon zoveel sex.. dat vraag ik me dan weer af.Dat vroeg ik me ook al af... Is dat daar bij elke poging meteen raak, of krikken ze wat af? Dat laatste leek me sterkt met zo'n druk huishouden namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja die mensen bestaan.

Ik ben van drie keer onbeschermde sex drie keer meteen zwanger geworden. Alle andere keren deed ik het met bescherming - of was ik dus zwanger

sex=zwanger dus, bij mij en vast ook bij deze mevrouw.
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 12 december 2012 @ 12:05:

Ik kan me trouwens nog wel een aflevering herinneren waarin er een hui swer verbouwd ( bij vrienden van hun ) en waarin de meiden net zo goed meeklusten als de jongens. een van demeiden was zelf beter in tegelzetten dan de jongens. Dus ik denk dat het wel meevalt met dat rollenpatroon.

Ze werken ook met een buddysysteem, waarbij een ouder kind zorgt voor een jonger kind (helpen met eten, aankleden, in de gaten houden als ze een uitstapje doen). Daarin draaien de jongens ook gewoon mee.

En ze hebben regelmatig een 'omdraaidag', dan moeten de jongens koken en schoonmaken en de meisjes auto's van nieuwe banden voorzien etc.



Valt het op dat ik bijna alle afleveringen heb gezien?
Alle reacties Link kopieren
quote:kleinepien schreef op 12 december 2012 @ 12:51:

[...]





Dat vroeg ik me ook al af... Is dat daar bij elke poging meteen raak, of krikken ze wat af? Dat laatste leek me sterkt met zo'n druk huishouden namelijk.



Ik denk heel veel sex. Je laat gewoon je kinderen voor alles opdraaien, dus tijd genoeg.

In de 3 afleveringen die ik heb gezien, zag ik alleen kinderen kinderen verzorgen en het huishouden doen, heb de ouders amper gezien. Ben hierdoor na 3 afleveringen gelijk weer gestopt met kijken, vind het vreselijk voor die kinderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilse78 schreef op 12 december 2012 @ 15:02:

[...]





Ik denk heel veel sex. Je laat gewoon je kinderen voor alles opdraaien, dus tijd genoeg.

In de 3 afleveringen die ik heb gezien, zag ik alleen kinderen kinderen verzorgen en het huishouden doen, heb de ouders amper gezien. Ben hierdoor na 3 afleveringen gelijk weer gestopt met kijken, vind het vreselijk voor die kinderen.Bedoel je de afleveringen van het seizoen dat nu op tv is? Want dan zitten die ouders voornamelijk in het ziekenhuis bij het te vroeg geboren kindje.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad adeline, dat dacht ik ook... Dan is het logisch dat de oudste kinderen meer doen om de boel draaiend te houden. Sowieso vind ik het niet verkeerd dat iedereen een eigen taak heeft.
wie is anna eigenlijk , degene die ook probeert te haken met amy?
Alle reacties Link kopieren
quote:xMuis schreef op 12 december 2012 @ 11:58:

Ben ik de enige hier die stiekem hoopt dat één van de 19 kinderen gigantisch in opstand komt tegen het geloof?Ik heb mijn hoop gevestigd op Joy-Anna of Johannah! HAHA
Alle reacties Link kopieren
Anna is de vrouw van dinges... Van die oudste zoon dacht ik.
en wie is die ander dan?
Alle reacties Link kopieren
Welke ander? (ik kijk niet, dus heb ff geen beeld erbij)
Ze hebben ook een site :http://www.duggarfamily.com/
Alle reacties Link kopieren
quote:newimprovedkitty schreef op 19 december 2012 @ 21:24:

en wie is die ander dan?Anna is de vrouw van Josh en Amy is het nichtje van de Duggars.
Vanaf maandag weer op TLC te zien http://www.tlc.nl/tv-shows/19-kids-counting/
quote:Cookie-Dough schreef op 08 december 2012 @ 18:26:

Komt dat vanavond weer!? Had het gisteren gezien dacht ik :p dan moet je toch veel geld hebben als je 19 kids hebtZe hebben hun huis benoemd als kerk en hoeven daardoor geen belasting te betalen. Bovendien krijgt de kerk donaties en schenkingen. Daar kan je natuurlijk ook kinderschoenen van kopen als dat nodig is
Negentien kinderen... gotsamme



Waar en wanneer kan ik dat zien? Mijn dochter zou het vast ook wel leuk vinden .
Ah, ik zie het al. Bedankt Kip, we zitten er klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Yesyesyes! Ik ben inmiddels getransformeerd van xMuis naar Zonnemeis, maar nog steeds net zo'n fan!



Ben voor de komende weken aan de andere zijde van deze hoop aarde, heb ik lekker wat om straks terug te kijken tijdens het herfstweer!
music is my life
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk zijn ze gestopt met kinderen krijgen, of is het een herhaling? Want 2 jaar terug was het ook al '19 and counting'.. Ik zie in de beschrijving niet zo of het er meer geworden zijn, inmiddels.
Later is nu
(foutje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven