Geen seksuele aantrekkingskracht maar toch liefde voelen

22-09-2014 04:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zou graag van jullie willen weten of er iemand is die misschien hetzelfde heeft als mij. Ik heb een realtie van 3,5 jaar gehad met een hele lieve man. Nu was hij, toen ik hem ontmoette, op papier (!!!) nog getrouwd, woonde apart maar de scheiding was nog niet aangevraagd. Hij heeft een tijd met mij samengewoond in mijn woning maar hij bleef de scheiding uitstellen. Ik heb regelmatig met hem geprobeerd erover te praten omdat het maar niet geregeld werd en dit mij aardig in de weg zat. Elke keer beloofde hij mij om het te regelen of hij gaf aan er niet over te willen praten. Nu was het zo dat toen ik hem leerde kennen hij 80 kg woog en op het laatst in onze relatie 120. Dus 40 kg erbij.... Hij is aan de kleine kant dus er zat een aardige "bierbuik" op. Door die enorme buik werd hij een stuk minder aantrekkelijk voor mij waardoor ik maar moeilijk opgewonden kon raken. Ik heb hem aangegeven dat hij toch wel heel dik werd en heb hem aangeboden mee te gaan sporten en lijnen en hem daar fanatiek in te begeleiden. Maar hij lachte het heel vaak weg. Na 3,5 jr was die scheiding dus niet geregeld en tja ik kon niet meer opgewonden van hem worden..... Dus heb ik hem gezegd een andere woonruimte te zoeken en dit heeft hij gedaan. We zien elkaar nog dagelijks en hij is echt super gek op me! Al 1 jaar geeft hij aan dat hij me zo terug wil... Ik heb tussentijds 1x met een andere man gemeenschap gehad maar ja dat was het dan ook. En ik heb genoeg aandacht van mannen maar heb daar gewoon geen zin in... Nu zit mijn "ex" inmiddels op een datingsite (en nawel is aan het sporten en lijnen gegaan, al is er pas 2 kg af maar toch, het begin is er) en is in contact met andere vrouwen, wat zijn goed recht is natuurlijk. Alleen nu slaat de paniek me ineens om het hart... Ik ben toch bang hem kwijt te raken... Ondanks alles hou ik toch enorm van hem maar ja ik kan door zijn gewicht niet opgewonden raken en soms, ja echt heel erg, schaamde ik me zelfs als ik met hem ergens liep.... Je zag de mensen ook kijken "zij met hem?" (Tja hij is 10 jr ouder en ik zie er jong uit voor mijn leeftijd) en geloof me, hij doet er alles aan om het mij tussen de lakens naar de zin te maken... Maar ja... Ik zit zo in dubio.... Is het jaloezie vanuit mij vanwege de aandacht van de andere vrouwen of hou ik echt genoeg van hem om het weer te proberen?? Hij is echt een lieve man die goed met mijn dochter uit een eerdere relatie overweg kan en helpt me enorm daar waar nodig is. Hij heeft nu eindelijk de scheiding in gang gezet en ik help hem daarbij. Het feit dat ik jaloezie voel is toch echt een teken dat ik nog genoeg van hem hou maar ja de keerzijde is de aantrekkingskracht.... Wat zouden jullie doen in zo'n situatie? Ik heb er slapeloze nachten van en wil echt een oplossing......
Wat ik mij afvraag:

- Is hij al gescheiden? indien nee, laten voor wat het is.

- Mis je hem, of gewoon zijn aandacht en kan je niet alleen zijn?

- Kan jij de rest van je leven doorbrengen met iemand die je niet aantrekkelijk genoeg vindt om seks mee te hebben?



En nee ik heb niet hetzelfde als jij. Een relatie met iemand die ik niet lekker (meer) vind gaat het voor mij zo niet worden....
Alle reacties Link kopieren
Als je van iemand houdt, schaam je je niet voor hem.

Als je van iemand houdt, vraag je een scheiding aan.



Verder eens met Naara.
Ja ja, nu weet ik het wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:asma schreef op 22 september 2014 @ 07:02:

Als je van iemand houdt, schaam je je niet voor hem.

Als je van iemand houdt, vraag je een scheiding aan.



Verder eens met Naara.Dat is ook het rare.... Ik hou echt van hem. En ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven om te weten wat houden van is in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 22 september 2014 @ 05:13:

Wat ik mij afvraag:

- Is hij al gescheiden? indien nee, laten voor wat het is.

- Mis je hem, of gewoon zijn aandacht en kan je niet alleen zijn?

- Kan jij de rest van je leven doorbrengen met iemand die je niet aantrekkelijk genoeg vindt om seks mee te hebben?



En nee ik heb niet hetzelfde als jij. Een relatie met iemand die ik niet lekker (meer) vind gaat het voor mij zo niet worden....





- de scheiding is in behandeling bij de avocaat en wordt een dezer dgn naar de rechtbank gestuurd. Die heb ik samen met hem geregeld.

- ik kan wel alleen zijn, ben voor deze relatie jaren lang alleen geweest maar hij is ook enorm mijn allerbeste maatje in alles.

En of ik hem mis of de aandacht? Nee ik mis hem gewoon om me heen.

- en dat is nu juist het heikelpunt of ik de rest van mijn leven dat zou kunnen. De aantrekkingskracht is er niet maar dat komt omdat (ik weet dat het heel erg klinkt) door die 40 kg erbij...en ik vraag me echt af "wat als hij weer bv 25 kg afvalt en er geen buik meer hangt voor alles? "

En misschien wil ik vasthouden aan het vertrouwde, bang op weer opnieuw te moeten beginnen.... Weer heel mijn "rugzak" met iemand moet delen.... En waarom heb ik dan die paniekaanvallen? Ik slaap niet, heb zweetaanvallen en zo'n zenuwachtig gevoel ervan in mijn lichaam
Dat laatste is je gebrek aan eigenwaarde, zelfrespect en interesse/liefde voor jezelf. Lees je eigen posts nog maar eens. Je houdt helemaal niet van deze man: je houdt van het idee van een verbeterde versie van deze man.



Doe die man een plezier en gun hem iemand die van hem houdt zoals hij is.



En leer om je rugzak zelf te dragen, dan ben je pas een leuke en gelijkwaardige partner voor iemand anders.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt die scheiding met hem geregeld? Kan hij dat zelf niet? Snap niet waarom je je daarmee bemoeit.



Ik zou niet met iemand kunnen zijn die me onaantrekkelijk vind, zich zelfs voor me schaamt. Hij moet die afkeer voelen, denk maar niet dat hij dat niet merkt.



Mij lijkt het over. Laat hem los, zichzelf ontwikkelen, op eigen benen staan. Wie weet kom je elkaar later nog eens tegen.
Alle reacties Link kopieren
En eens met Zeeuws meisje.
Alle reacties Link kopieren
Echte liefde is voor mij onvoorwaardelijk. Niet meer en niet minder. Over een paar jaar gaat bij jou de zwaartekracht mee spelen, gaan je borsten hangen, wordt alles wat slapper. Stel dat hij jou dan niet meer aantrekkelijk vind? Zou je dat kunnen begrijpen? Ons lichaam is altijd aan verandering onderhevig, dat stop je niet.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Van 80 naar 120.

Nu ineens aan het sporten en "al" een paar kilo er af.



Stel, Ja stel he..., dat je het weer goed maakt.

Dan geeft hij binnen no-time keren het sporten weer op en zal zijn gewicht weer op 120 (of meer) staan.



Ik denk dat je er beter aan doet om eens goed rond te kijken naar andere mogelijke partners.

Je ziet van hem alleen de 'goede gekleurde' kant.

Maar zet ook alle nadelen en negatieve dingen van hem eens op een rij. Dat zullen er meer zijn dan je nu ziet.

Qua scheiding, gewicht, kinderen in de toekomst, zitten op datingsite en noem maar op wat je allemaal te binnen schiet.



Je leeft maar 1 keer. Probeer er voor te zorgen dat je niet aan de verkeerd blijft hangen.
Ah, ik zie het voorland voor mijn ex ineens haarscherp voor me....
Alle reacties Link kopieren
quote:valentina82 schreef op 22 september 2014 @ 08:09:

Jij hebt die scheiding met hem geregeld? Kan hij dat zelf niet? Snap niet waarom je je daarmee bemoeit.



Ik zou niet met iemand kunnen zijn die me onaantrekkelijk vind, zich zelfs voor me schaamt. Hij moet die afkeer voelen, denk maar niet dat hij dat niet merkt.



Mij lijkt het over. Laat hem los, zichzelf ontwikkelen, op eigen benen staan. Wie weet kom je elkaar later nog eens tegen.





-ik heb dat gedaan op zijn verzoek omdat er zakelijke belangen meespelen en dat nogal een ding is.... Ik zal nooit zomaar zijn scheiding regelen.... Dat is zijn ding maar als iemand waar je toch van houdt je om hulp vraagt doe je dat... Toch?

- en nee hij merkt dat echt niet!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:zeeuwsmeisje1981 schreef op 22 september 2014 @ 07:59:

Dat laatste is je gebrek aan eigenwaarde, zelfrespect en interesse/liefde voor jezelf. Lees je eigen posts nog maar eens. Je houdt helemaal niet van deze man: je houdt van het idee van een verbeterde versie van deze man.



Doe die man een plezier en gun hem iemand die van hem houdt zoals hij is.



En leer om je rugzak zelf te dragen, dan ben je pas een leuke en gelijkwaardige partner voor iemand anders.



- nou voorop gesteld dat ik wel degelijk enorm van hem

houdt...

- en mijn rugzak kan ik makkelijk zelf dragen maar er spelen nog dagelijks dingen waarover ik hier niet verder uit kan wijden. En daar heeft hij mij enorm mee geholpen.... En nog!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 22 september 2014 @ 09:14:

Echte liefde is voor mij onvoorwaardelijk. Niet meer en niet minder. Over een paar jaar gaat bij jou de zwaartekracht mee spelen, gaan je borsten hangen, wordt alles wat slapper. Stel dat hij jou dan niet meer aantrekkelijk vind? Zou je dat kunnen begrijpen? Ons lichaam is altijd aan verandering onderhevig, dat stop je niet.- qua zwaartekracht zal het nog wel ff duren en ik heb niet van die mega boobs die mijn knieeen kunnen raken maar ik begrijp wat je bedoeld. En ik verlang echt geen sixpack..!... En er mag zeker wat vlees opzitten dus dat misverstand wil ik wel de wereld uithelpen en ik weer echt wel dat niemand perfect en volmaakt is. Ik ook niet......
Alle reacties Link kopieren
quote:rob_uit_zeist schreef op 22 september 2014 @ 09:43:

Van 80 naar 120.

Nu ineens aan het sporten en "al" een paar kilo er af.



Stel, Ja stel he..., dat je het weer goed maakt.

Dan geeft hij binnen no-time keren het sporten weer op en zal zijn gewicht weer op 120 (of meer) staan.



Ik denk dat je er beter aan doet om eens goed rond te kijken naar andere mogelijke partners.

Je ziet van hem alleen de 'goede gekleurde' kant.

Maar zet ook alle nadelen en negatieve dingen van hem eens op een rij. Dat zullen er meer zijn dan je nu ziet.

Qua scheiding, gewicht, kinderen in de toekomst, zitten op datingsite en noem maar op wat je allemaal te binnen schiet.



Je leeft maar 1 keer. Probeer er voor te zorgen dat je niet aan de verkeerd blijft hangen.- bedankt Rob.... Misschien is dat ook zo... En inderdaad er spelen ook een hele hoop anderen dingen mee... Vriendinnen van mij zeggen allemaal al dat ik genoeg heb meegemaakt (verleden en in deze relatie) en het eens gewoon leuk moet hebben... Misschien ben ik ook bang om het "vertrouwde" kwijt te raken. Hij was de eerste man die ik kon vertrouwen. En ik weet echt wel dat er genoeg mannen zijn die dat ook zijn maar ja ik heb alleen slechte ervaringen daarin en ben misschien ook bang voor het "weer onbekende".....
quote:minoes1990 schreef op 22 september 2014 @ 09:54:

[...]





- nou voorop gesteld dat ik wel degelijk enorm van hem

houdt... Ik houd ook van mijn kat maar daarom wil ik er nog geen relatie mee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven