Peuter met evenwichtsstoornissen

19-09-2014 06:19 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben altijd een meelezer geweest, maar nu merk ik dat ik graag eens van me af wil schrijven dus toch maar een account aangemaakt.



Pfff, ik lig al de halve nacht wakker en ben nu maar beneden gaan zitten met de laptop op schoot en een beker warme melk.



Onze dochter van net 3 jaar heeft sinds een week last van haar evenwicht.

Het begon afgelopen weekend. Ze zwalkte alsof ze gedronken had. We waren een weekendje weg en zaten in zo'n mobile home die een beetje mee beweegt als je loopt. Dus wij dachten dat het daaraan lag en het viel ook vooral binnen op.



Maar ook thuis was het nog, vooral na het opstaan. Al dagen getwijfeld of we er nou iets mee moesten. Verder is ze haar vrolijke en pittige zelf. Speelt graag, is niet ziek.

Gisterochtend echter was het zo erg dat ze bij het rechtop komen na het wakker worden meteen weer om viel. Toen ze uit bed stapte zwalkte ze zo dat ze tegen de muur opliep en daarna bij het opstaan steeds omviel. Ze werd er zelf ook onzeker van en wilde gedragen worden.



Beneden gekomen leek het alweer wat minder, dus toch haar naar de gastouder gebracht en haar gevraagd er op te letten. We hielden contact en aan het einde van de ochtend meldde ze dat het haar ook erg opviel.

Ik heb daarop de huisarts gebeld om een afspraak te maken voor vandaag. Maar hij wilde haar direct zien. Omdat ik een half uur van huis werk, is mijn schoonvader met haar naar de huisarts gegaan, dat zou sneller zijn.



Hij dacht aan een beginnende oorontsteking met veel oorsmeer, waardoor ze evenwichtsproblemen kon hebben.

Ze mocht gewoon weer lekker gaan spelen bij de gastouder.

Maar het zat me toch niet lekker en voelde me onrustig. Daarom heb ik op mijn werk (ik werk in een ziekenhuis) een kinderarts om raad gevraagd of zij dacht dat ik inderdaad af kon wachten met dit beeld. Zij heeft overlegd met de kinderneuroloog, maar ook hij wilde haar direct zien.

Dus ik heb haar meteen opgehaald en naar de kinderarts gebracht.

In eerste instantie wilde hij haar opnemen ter observatie, een MRI en ruggenprik doen. Maar na lichamelijk onderzoek vond hij het beeld te mild om deze intensieve onderzoeken bij haar te doen.



Ik mocht naar huis met haar en als ze vanochtend weer zo'n heftig beeld laat zien als gisterochtend moet ik hem bellen en meteen weer naar het ziekenhuis komen en gaat ze de molen in, zoals hij het noemde.



Nu werd ze 2 uur geleden huilend wakker en wilde bij ons liggen, maar weer direct omvallen. En nu weet ik dus dat we straks naar het ziekenhuis zullen moeten en wat voor onderzoeken mijn meisje gaat krijgen, en ik voel me verdrietig en bang.

Ik wil helemaal niet dat ze vervelende onderzoeken mee moet maken, maar ik wil wel dat ze goed naar haar kijken.



Sorry, voor het lange verhaal, maar ik ben blij dat ik het even op kon schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dit niet mee gemaakt maar vertrouw op je moedergevoel..



Heb in deze zomer ook gedaan met mijn zoon en ik bleek gelijk te hebben dat er wat niet klopt.. Resultaat nu; komend jaar, anderhalf jaar in ieder geval onder controle van de kinderarts. Zoon heeft iets wat zeldzaams voorkomt.. Is op zich verder onschuldig, maar de eventuele complicaties ontwikkelen zich pas na die tijd.



Heel veel sterkte!
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd...
Alle reacties Link kopieren
en heel veel sterkte
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
We zijn weer thuis. De arts zag het nu ook duidelijk, daarnaast had ik vanochtend thuis ook een aantal vallen gefilmd.

Hij denkt aan een post virale ontsteking van de kleine hersenen of hersenstam.



Maar om uit te sluiten dat het geen hersenontsteking of hersentumor is wordt dinsdag een MRI en lumbaal punctie gedaan.

Er is contact geweest met een kinder neuroloog uit een academisch ziekenhuis waarmee een samenwerking is en zij wil haar dinsdag ook zien.



Uiteraard moet ik aan de bel trekken als het erger wordt en ik zal haar goed in de gaten houden.
Ze zitten er bovenop. Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Is ze nu wel in het ziekenhuis opgenomen? Of kijkt er dinsdag pas iemand naar haar?

Want ik zou dus met een rotvaart naar het academisch ziekenhuis gaan. Tot dinsdag wachten is echt te lang. Of lees het verkeerd.

Wat een nachtmerrie TO, dikke knuffel voor jullie, zorg voor haar op je tanden nu. Zorg directe behandeling.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte Eenhoornn!

Waarom wachten ze nog zolang? Onze dochter werd gelijk opgenomen ( werd ook verdacht van kleine hersenontsteking oftewel ADEM bleek hersenontsteking anti nmdar enc) Hou haar goed in de gaten.... word ze verward, suf of reageert ze niet of vertraagd gelijk naar de eerste hulp met haar en eis dat ze opgenomen word. Een hersenontsteking KAN blijvende schade aanrichten

Geloof mij maar als moeder van een kind die pas een hersenontsteking heeft gehad en nog herstellende . Hoe sneller er ingegrepen word hoe beter...........
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag is 4,5 dag later.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk alle vertrouwen in het advies van de artsen. Ik heb nog specifiek 2x gevraagd of het echt tot dinsdag kan wachten en of ze niet opgenomen moest worden. Maar beiden artsen zeiden dat dit kon wachten.

Maar door jullie berichten word ik weer helemaal onrustig en angstig. Natuurlijk wil ik alleen maar de allerbeste zorg voor ons meisje en als ik ook maar een beetje twijfel staan wij weer op de stoep.
Alle reacties Link kopieren
Niet onrustig of angstig worden. Daar help je jezelf en je kleine niet mee. Vertrouw op de artsen en blijf alert. Als je het niet vertrouwt, gewoon eerder aan de bel trekken. Heel veel sterkte
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Ach, wat een narigheid. Ontzettend schrikken voor jullie. Ik vind eerlijk gezegd dat jullie lang moeten wachten, zeker met dit soort klachten. Houd het in ieder geval heel goed in de gaten en trek aan de bel als de symptomen erger worden of veranderen.



Heel veel sterkte. Een kind in de medische molen is niet leuk, ik weet er alles van.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoornn schreef op 19 september 2014 @ 13:32:

Ik heb eigenlijk alle vertrouwen in het advies van de artsen. Ik heb nog specifiek 2x gevraagd of het echt tot dinsdag kan wachten en of ze niet opgenomen moest worden. Maar beiden artsen zeiden dat dit kon wachten.

Maar door jullie berichten word ik weer helemaal onrustig en angstig. Natuurlijk wil ik alleen maar de allerbeste zorg voor ons meisje en als ik ook maar een beetje twijfel staan wij weer op de stoep.





Er is toch nu goed naar gekeken en overleg geweest? Ik neem aan dat je te horen hebt gekregen waar op te letten.



Sterkte en beterschap voor je dochter!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben haar goed bekeken en als ze verandert trek je aan de bel.

Waarom zou je dan in het ziekenhuis blijven. Dat levert spanning en schijnveiligheid.

Als het echt spannend was had je haar niet mee gekregen.
Nou niet om je bang te maken, maar ik was t ziekenhuis helemaal niet uitgegaan. (ik heb Queenfan der topic op de voet gevolgd toen. Ik was toen ook *gerustgesteld* toen ze naar huis was gestuurd. Want tja de artsen zullen t wel weten.. Mijn god dat kind heeft echt op t randje gelegen. Gelukkig nu aan de betere hand.. ) Ze gaan der maar onderzoeken, lekker makkelijk je op vrijdag naar huis sturen zo voor t weekend.

Hallo zeg een hersenontsteking dat ga je toch niet ff doodleuk afwachten 4,5dag?!

Het KAN blijvende schade aanrichten..
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe het weekend is gegaan en hoe het met jullie gaat in deze slopende dagen.

Sterkte vandaag nog met wachten en morgen met alle onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je aan ons denkt. De dagen zijn er geen langzaam voorbij gegaan, maar gelukkig is het inmiddels maandagavond.

Met de klachten van onze dochter gaat het hetzelfde.Ze zijn zeker niet verergerd, vandaag misschien zelfs iets verbeterd.

Morgen om 11 uur in het ziekenhuis, het wordt een spannende dag!
Alle reacties Link kopieren
quote:eenhoornn schreef op 22 september 2014 @ 20:17:

Wat lief dat je aan ons denkt. De dagen zijn erg langzaam voorbij gegaan, maar gelukkig is het inmiddels maandagavond.

Met de klachten van onze dochter gaat het hetzelfde.Ze zijn zeker niet verergerd, vandaag misschien zelfs iets verbeterd.

Morgen om 11 uur in het ziekenhuis, het wordt een spannende dag!
Sterkte morgen!!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte morgen. Hopelijk kunnen ze haar goed helpen
Heel veel sterkte en succes!

Succes morgen! Wat naar je kind zo te zien.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte en succes! hopen dat het toch een oorontsteking blijkt te zijn ipv hersenontsteking of dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
Pfff, ik lig al vanaf 3 uur wakker. Nu dan toch eindelijk maar mijn telefoon erbij gepakt voor de afleiding. Even Facebook bekijken en wat is het allereerste dat ik lees: een sterkte wens aan iemand die vandaag een jaar geleden zijn dochter is verloren aan kanker. Ik ken die mensen helemaal niet en denk nu: zou dit een voorteken zijn?



Hè bah, normaal ben ik zo helemaal niet, maar ik kan niet meer realistisch denken volgens mij....Dit wordt een lange dag:-(
Alle reacties Link kopieren
En wat voel ik me schuldig als het een oorontsteking blijkt te zijn en mijn dochter heeft al die nare onderzoeken ondergaan. Natuurlijk hoop ik dat dit het is, maar dat gevoel hè. Ik weet met mijn verstand dat we niet anders kunnen en moeten dan dingen uitsluiten.
Schuldig voelen is wel het laatste dat je moet doen.



Sterkte!



Ik hoop dat het meevalt.
Alle reacties Link kopieren
Beter nare onderzoeken dan een gemiste diagnose met (blijvende) schade.Onze dochter heeft 2 mri's gehad afhankelijk van leeftijd worden ze ook slapende gemaakt en als ze efficiënt werken doen ze de prik(ken) er gelijk achter zodat ze er minder last van heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven