De silent treatment

21-09-2014 00:07 233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 5 jaar geleden dat ik hier van af was. 5 jaar geleden leerde ik mijn huidige partner kennen. Hij leerde mij om de silent treatment niet meer toe te passen. Het was duidelijk beter om erover te praten ipv bijvoorbeeld 5 dagen hem te negeren en niet uitpraten.



Nu, 5 jaar later.. na een grote ruzie, heb ik al 2 dagen niet tegen mijn partner gepraat. Begrijp me niet verkeerd. Ik hou van mijn vriend. We hebben buiten dit om een goede relatie.



De ruzie ging ook om iets wat voor ''onze'' tijd is gebeurd. Je zou zeggen wat een onzin om daar ruzie over te maken maar als ik ergens echt een bloedhekel aan heb, dan is het liegen!



Wat vinden jullie van de silent treament?
The world is not what it seems....
quote:Qthee schreef op 22 september 2014 @ 00:53:

Naar de hoeren is de halve mensheid geweest en die doen het in Nederland trouwens bijna zonder uitzondering (heb ik me laten vertellen) veilig.

Dat relatiegeschenk komt dus hoogstwaarschijnlijk van een onbetaalde wip van hem.De halve mensheid. Mag hopen van niet. En ja, ik hoorde serieus iets over drugsverslaafde prostituees die het onveilig doen en daar gaan redelijk wat mannen heen. Hoop niet voor de topicopener dat dit het geval is geweest.
Alle reacties Link kopieren
quote:_lupine_ schreef op 22 september 2014 @ 00:56:

Ik vind the silent treatement onder geen enkel beding kunnen, net als slaan trouwens. Dus ook niet toepasbaar in de hoogste nood of ergste woede.Helemaal eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 september 2014 @ 00:54:

[...]





Wow ja dit is wel een dingetje zeg maar. Ik zou ook pissed zijn.Ben blij dat we het ergens over eens zijn.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 22 september 2014 @ 00:53:

[...]



Serieus? Nou daar had ik geeneens woorden aan vuil gemaakt. De silent treatment forever. Meteen vanaf het begin al trouwens.Zo een gedachte kwam er ook in mij op. Vandaar die twee dagen silent treatment. Maar dat is echt niks als je samen in een huis woont.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:mientje070 schreef op 22 september 2014 @ 01:01:

[...]





Zo een gedachte kwam er ook in mij op. Vandaar die twee dagen silent treatment. Maar dat is echt niks als je samen in een huis woont.Had hem de deur uitgegooid waarom denk je dat dit gaat werken? Dit gaat net werken zo.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik hou ook niet van liegen, maar vind de waarheid ook nogal overschat vaak. In dit geval had ik niet hoeven weten dat vriend naar de hoeren is geweest.
quote:mientje070 schreef op 22 september 2014 @ 01:01:

[...]





Zo een gedachte kwam er ook in mij op. Vandaar die twee dagen silent treatment. Maar dat is echt niks als je samen in een huis woont.Ik bedoel meer van dat ik de 'relatie' (of wat het toen ook was) toen meteen al had verbroken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 22 september 2014 @ 01:01:

[...]



Had hem de deur uitgegooid waarom denk je dat dit gaat werken? Dit gaat net werken zo.



Geloof me dat ik dat ook heel graag zou willen. Ik heb met mezelf in strijd gelegen de afgelopen dagen. Ga ik nu echt een drama maken van iets van 5 jaar leden gebeurd is? Of ga ik verder met iemand waarvan ik niet weet of die wel eerlijk is?



Hij heeft gezegd dat hij nooit meer is geweest. Dat hij nergens heen gaat, ook al gooi ik hem eruit. Dat hij bij ons wil zijn en dat hij het niet zomaar opgeeft. Dat hij alles zal doen wat ik wil. Maar daar gaat het dus niet om... het idee alleen al.



Tuurlijk gaat dit niet werken. Het zal wel zo een broer-zus relatie worden. Want hij hoeft me met geen vinger aan te raken.
The world is not what it seems....
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 22 september 2014 @ 01:03:

[...]



Ik bedoel meer van dat ik de 'relatie' (of wat het toen ook was) toen meteen al had verbroken.Ja, ik was toen zo verliefd en ik vertrouwde hem helemaal. Ik dacht dat het waarschijnlijk een foutje van de dokters was.
The world is not what it seems....
quote:_lupine_ schreef op 22 september 2014 @ 01:02:

Ik hou ook niet van liegen, maar vind de waarheid ook nogal overschat vaak. In dit geval had ik niet hoeven weten dat vriend naar de hoeren is geweest.Daar begrijp ik niks van, dat je niet wil weten waar je soa vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 22 september 2014 @ 01:11:

[...]



Daar begrijp ik niks van, dat je niet wil weten waar je soa vandaan komt.Tuurlijk wil je dat weten. Maar als je het vraagt, of hij er iets van af weet en hij ontkent het glashard. Wat moet je dan?
The world is not what it seems....
Dat vind ik toch iets anders. Iemand die verzwijgt dat hij een SOA heeft is een lul en iemand die net doet alsof hij niet weet hoe het komt ook. Dat is iets anders dan zeggen: ik heb inderdaad voor jou met iemand onbeschermde seks gehad, stom, stom, stom.
quote:mientje070 schreef op 22 september 2014 @ 01:12:

[...]





Tuurlijk wil je dat weten. Maar als je het vraagt, of hij er iets van af weet en hij ontkent het glashard. Wat moet je dan?Ik had het er niet bij laten zitten, jij geloofde hem omdat je verliefd was. Jammer dat het zo is gegaan, maar wat nu?
Alle reacties Link kopieren
quote:rdvv schreef op 22 september 2014 @ 01:20:

[...]



Ik had het er niet bij laten zitten, jij geloofde hem omdat je verliefd was. Jammer dat het zo is gegaan, maar wat nu?Tja.. goede vraag. We hebben heel lang gepraat. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet meer zag zitten en dat hij gerust zijn spullen kon pakken. Hij wil aan de relatie werken, maar wat voor nut heeft dat nog?
The world is not what it seems....
Als jij daar niet voor open staat dan heeft dat geen nut. Dat moet jij bedenken. Dat jij er nu achterkomt dat hij vijf jaar geleden gelogen heeft, maakt het niet kansloos of kansvol, het gaat om de waarde die jij daaraan hangt.
Hij wil aan de relatie werken? Mijn vraag is: hoe is jullie relatie? Los van deze situatie dus. Als die goed is, zou ik het niet nu opgeven! Helemaal niet omdat er een baby in het spel is!



Het terug leren winnen van vertrouwen is namelijk een haalbaar doel. Daar zou je in relatietherapie aan kunnen werken.

Het lijkt mij nu allemaal nog veel te vers om knopen door te hakken.
quote:stala schreef op 21 september 2014 @ 07:59:

[...]





Oh, in dat geval snap je het wel?

Nou, ik niet

We weten niet waarover hij heeft gelogen. Maar stel nu eens dat hij over een heel belangrijk iets heeft gelogen waarvan TO weet dat zij geen relatie met hem zou zijn aangegaan als zij hier vooraf vanaf had geweten. En als hij dan expres iets heeft verzwegen of over iets heeft gelogen omdat hij vooraf ook wel wist dat TO anders geen relatie met hem aan zou zijn gegaan dan heet dat toch gewoon manipulatie?!

Maar dan zou jij dus wel snappen dat hij tegen TO heeft gelogen maar ondertussen keur jij silent treatment wel af?



Laten we er eens vanuit gaan dat het een heftige leugen betreft over iets waar TO niet mee zou kunnen leven.

Dan kan ik mij wel voorstellen als iemand even echt niets meer te zeggen heeft. Zelf zou ik dat dan wel aan hem melden zo van, luister dit komt zeer rauw op mijn dak vallen en ik heb je even niks meer te zeggen, laat mij vooral even met rust.



Kijk gaat de leugen over iets kleins wat zich voor de relatie heeft afgespeeld en heb je verder hem nooit tijdens de relatie op leugens betrapt over zaken die jullie aangaan, dan vind ik het geen reden om hem nu volledig te gaan wantrouwen. Dan is het vooral je eigen onzekerheid die je parten speelt. Laat dit geen reden zijn om een bom onder je relatie te leggen als die verder goed is.

Er zijn inderdaad onderwerpen waarbij ik het snap als er niet de waarheid over wordt gezegd. Zoals bijv. het aantal sekspartners, dat is iets waar je gewoon beter niet naar kan vragen.



Hoe je een SOA hebt kunnen oplopen is dan weer iets anders, en de kans dat dat van betaalde seks is is niet zo heel erg groot.



In dat geval zou het voor mij ook einde relatie zijn, toen en nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:mientje070 schreef op 22 september 2014 @ 00:47:

Aangezien we het nu toch al hebben benoemd.



Hij is voordat we officieel iets kregen, bij de hoeren geweest. Ik weet niet hoe vaak of dat het eenmalig was. Maar hierdoor kreeg ik een relatiegeschenk mee, toen we voor het eerst seks hadden. Terwijl ik nog maagd was. Hij heeft het al die tijd ontkent, ik vertrouwde hem toen.Wel eens van condooms gehoord? Je kunt hem wel overal de schuld van geven, maar ook hierin heb je zelf een verantwoordelijkheid.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Solomio schreef op 22 september 2014 @ 07:34:

[...]



Wel eens van condooms gehoord? Je kunt hem wel overal de schuld van geven, maar ook hierin heb je zelf een verantwoordelijkheid.



Dit dus.



En daarnaast waarom niet sowieso beiden een soa test gedaan? Is toch niet meer dan normaal? Dan valt er achteraf niks te verwijten. Ik lees dat er veel vrouwen hier not amused zouden zijn. Zou ik ook niet zijn, wat betreft het liegen dan. Maar dat hij überhaupt in zijn vrijgezellenbestaan naar de hoeren is geweest, zou voor mij niet een gigantisch ding zijn. Ik ken wel wat mensen die zoiets hebben gedaan, onder het mom van try before you die. Doodnormale jongemannen verder hoor. Ik kan er ook echt niet met mijn pet bij wat mannen daar dan leuk aan moeten vinden, maar tot een bepaalde hoogte vind ik dat iemand zelf mag weten wat hij/zij in zijn vrijgezellenbestaan doet.



Dat iemand nou wekelijks 2 x een hoer opzoekt, vind ik dan wel weer een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Dus jij bent pissed omdat hij voor jou wel eens bij een hoer geweest is? Ik ken bijna geen man die dat eerlijk zou toegeven tegen een mogelijk nieuwe liefde. Wat die soa betreft daar ben je zelf bij geweest. Die heb je alleen kunnen oplopen door onbeschermd seks te hebben dus dat hebben jullie samen gedaan.

En dan nog met droge ogen beweren dat je kind niets merkt van de spanningen die een silent treatment met zich mee brengt. Ben je nu echt zo kortzichtig en egoïstisch of doe je maar alsof. Jouw kind merkt dit, daar ontkom jij niet aan. En daarnaast geef jij je kind ook nog eens een heel slecht voorbeeld. Dat moet je toch niet willen voor je kind. Wordt volwassen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Wauw, het maakt blijkbaar nu helemaal niets meer uit want hoe dan ook moet de vloer aangeveegd worden met TO.



Als je eerste keer me iemand naar bed gaat vertrouw je op de gene die ervaren is en tuurlijk bestaat er iets condooms maar om haar daar nu op af te rekenen. TO was al behoorlijk blue want een SOA oplopen en je partner er niet van verdenken is nogal naïef.



Dat hij het heeft opgelopen bij een prostituee is heel makkelijk want de omstandigheden bij veel van hen is erg slecht.



Eigenlijk doen sommige hier nu wat TO wat erger is dan de silent treatment van TO en dat is straffen om het straffen.



TO, ik zou hier ook heel veel moeite mee hebben en vooral omdat hij je een ziekte heeft bezorgd die ook wel eens hel anders had kunnen aflopen en dit keihard voor je heeft verzwegen. Misschien is een tijdje apart wonen een idee zodat je voor je zelf op een rijtje kan zetten wat je echt voelt en wil.
TO, wat is zijn verklaring dan over de SOA?

Geeft hij toe dat het bij hem vandaan kwam? Het is vijf jaar geleden, dus allang behandeld neem ik aan.

Wat is nu het probleem? Is dat zijn eventuele hoerenbezoek van voordat jullie wat met elkaar hadden, het eventuele liegen daarover, of het eventuele gelieg over huidig vreemdgaan/hoerenbezoek?

Of vind je hem sowieso gewoon geen echte vent met wie je verder wil en ben je dingen aan het zoeken?
Sja, mijn ex is ook ooit naar de hoeren geweest, dat feitje deed mij niks. Vertelde ie me na een half jaar relatie.

Als hij mij een SOA had gegeven (of dat nu door een hoer komt of een ONS of ex-vriendin, hoe zeker is het dat van een hoer afkomt??) dan had ik dat alleen mezelf kwalijk genomen, want mijn lichaam en gezondheid is mijn verantwoordelijkheid.

Dat hij 5 jaar geleden in het begin van jullie relatie gelogen heeft, dat is even moeilijk te behapstukken, maar de omstandigheden waren toen heel anders, dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Als ik 5 jaar geleden bij mijn nieuwe relatie een soa cadeau krijg, dan was het 5jaar geleden uit geweest en niet pas 5 jaar later een silent treatment, nog al sneu om iemand 5 jaar later te "straffen "
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal zeg TO. Ik zou dit net als jij heel moeilijk vinden.

Waarom heeft hij dit opeens na 5 jaar wel opgebiecht?



Ik denk ook niet dat ik hem nu nog zou kunnen vertrouwen. Bah. Het idee dat hij naar de hoeren is geweest vind ik al vies EN hij heeft jou een soa doorgegeven EN hij liegt er daarna glashard over.

Dit is niet even een klein dingetje, dit is best heftig. Ik zou er ook van slag door zijn.



Wat betreft de 'silent treatment' dit deed ik vroeger ook. Dit was bij ons thuis vroeger de normaalste zaak van de wereld. Er is door mijn ouders ook nooit moeite gedaan om ons uit te leggen hoe je met conflicten omgaat, vertellen wat je voelt en wilt etc. Dus ik begrijp je echt.

Ik heb er heel veel moeite mee gehad om het niet meer te doen. Maar nu doe ik het al jaren niet meer en ik denk ook niet dat ik het ooit nog zal doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven