tv kapot van een vriendin

22-09-2014 06:48 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen donderdag ben ik per ongeluk over een kabel gestruikeld die zij DWARS door de woonkamer heeft liggen bij een vriendin van mij. De tv is meegetrokken en barst in scherm. nu heeft ze het opgegeven bij haar verzekering maar ze laat mij er niet mee met rust en doet zo moeilijk en dreigen via de app over loonbeslag, deurwaarders enz. omdat ik van haar een tv moet betalen. wat vinden jullie? ik betaal niks in iedergeval. ik heb haar al een tv angeboden die wij nog hebben staan maar dat wil ze niet. ze wil geld
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij niet druk maken. Deurwaarder of loon beslag gaat denk ik niet gebeuren voor een tv.

Je zegt dat je een tv hebt aangeboden. En verder laat de verzekering dat doen. Misschien zal ze een kleine franchise moeten betalen dat kan wel zijn. En kan jij dat dan eventueel doen maar dan met die verzekering. Of spreek jou verzekering aan ? Ik denk dat in belgie de familiale verzekering zoiets "dekt" maar dan ook mits franchise. Maar ik zou haar persoonlijk geen geld geven.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk ben jij aansprakelijk voor de geleden schade. Maar, als ze het al bij haar verzekering heeft geclaimd kan ze dat niet nog eens doen bij jou. Je kan contact opnemen met je eigen wa-verzekering om na te vragen hoe een en ander geregeld wordt.

Het is natuurlijk niet aan jou om te bepalen dat ze maar genoegen moet nemen met een tv die je nog hebt staan ergens.
Alle reacties Link kopieren
ik vraag me eigenlijk wel af of het wel een vriendin is
Natuurlijk moet je vergoeden. De tv is door jouw toedoen toch kapot? En dan hoeft ze echt geen genoegen te nemen met een oudje dat jij toevallig nog hebt staan. Als je slim bent, heb je voor dit soort ellende een WA-verzekering.
Informeer eens bij je eigen verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Valt gewoon onder WA verzekering.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt hem kapot gemaakt. Dus jij moet hem vergoeden. Een andere televisie aanbieden is een leuk idee mits deze minstens zo goed is als degene die je kapot hebt gemaakt. Maar waarom meld je het niet gewoon bij je WA verzekering?
Alle reacties Link kopieren
wie laat er ook kabels dwars door de woonkamer liggen?
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem001 schreef op 22 september 2014 @ 07:02:

wie laat er ook kabels dwars door de woonkamer liggen?Dat maakt dus geen fuck uit. Je moet gewoon opletten waar je loopt TO. Je sloopt haar TV en geeft haar vervolgens de schuld.
Alle reacties Link kopieren
ja daaag
Nee smurf zo werkt dat niet.

Bel gewoon je eigen WA verzekering.

Jij bent gestruikeld en daardoor viel de tv en zal jij dus moeten vergoeden.

Welkom in de volwassen wereld.
quote:diamond-gloss schreef op 22 september 2014 @ 07:11:

Nee smurf zo werkt dat niet.

Bel gewoon je eigen WA verzekering.

Jij bent gestruikeld en daardoor viel de tv en zal jij dus moeten vergoeden.

Welkom in de volwassen wereld.Precies. Dit is echt een no-brainer, TO.
quote:anoniem001 schreef op maandag 22 september 2014 07:08 ja daaagAls ik een vriendin zou hebben met zo'n kutmentaliteit - en die heb ik niet, want ik zoek ze beter uit - dan stapte ik ook desnoods naar de rechter. Al was het maar uit principe! Wat denk je wel niet?!?
Smurf vraag het eens aan je begeleiding hoe dit opgelost moet worden.
Gewoon je verzekering bellen, zo lastig is dat toch niet?



En ja, het is jou schuld, niet de hare. Maar ik zou zelf ook minder blij zijn als ze halve dreig appjes stuurt, maar ik weet natuurlijk ook niet wat jij hebt gezegd.
Alle reacties Link kopieren
De manier waarop zij reageert is niet netjes, maar als je bij haar zo deed als hier ook wel weer logisch.

Vervelend maar waar: jij bent aansprakelijk, hoe zij haar kabels ook heeft liggen. Daar zou je voor verzekerd moeten zijn. Ben jij dat ook Smurf? Of ben je bang de kosten zelf te moeten betalen?
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Juridisch ben jij aansprakelijk voor de geleden schade. Of je de nieuwwaarde van de tv moet betalen of de dagwaarde zou ik moeten opzoeken.
WA verzekering heet al jaren AVP



Wettelijke Aansprakelijkheid is nu Aansprakelijkheid voor Particulieren geworden!
Jeetje, wat een aso. Jij dan.
quote:anoniem001 schreef op 22 september 2014 @ 07:08:

ja daaag



Jou attitude laat anders ook niet een al te lieve vriendin zien.



Shit happens.. heel vervelend voor jouw vriendin en vervelend dat jij degene bent geweest die is gestruikeld over de kabel. Dat die kabel daar lag was misschien niet handig, maar het is wel haar huis en als zij hem daar wil laten liggen mag dat. Nu zou je in principe zeggen dat je beide verzekerd bent en dat dit prima op te lossen is. Je kan er natuurlijk ook enorme bonje gaan maken. Maar dat is aan jullie.
Je bent verplicht WA verzekerd voor dit soort ongelukjes, ik snap niet waar je je zo druk overmaakt. Als je trouwens ook zo gereageerd hebt naar je vriendin snap ik ook wel dat ze pislink is.
Ben je wel WA/AVP verzekerd?
Alle reacties Link kopieren
Fijne vriendin ben jij. Je had gelijk je eigen verzekering moeten bellen omdat je per ongeluk de tv van je vriendin gesloopt hebt. Een oudje van jezelf aanbieden is echt not done.

En die kabel heeft daar niets mee te maken. Die wordt pas een issue als jij daardoor schade hebt opgelopen. Dan had zij haar verzekering mogen bellen.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Helaas ben je aansprakelijk en zal jij of je verzekering moeten betalen. Haar verzekering zal dit waarschijnlijk niet doen, jij bent schuldig aan de schade niet zij.



Denk eens andersom, jij zou toch ook willen dat de schade vergoedt zou worden, als je tv door toe doen van een ander sneuveld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven