sinterklaas

01-10-2013 15:13 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zal mogelijk al wel een topic over zijn.



Maar toch..

Vanaf wanneer vieren jullie sinterklaas

Hoe vieren jullie sinterklaas



En wat voor cadeautjes doen jullie



*eventueel cadeau ideeen voor anderen dus even leeftijd vermelden.



Ik ben zelf opzoek naar cadeautjes voor een 15 a 16 maanden oud meisje.



Heb nu:

Hellokitty keukentje van action

Winkelwagentje voor bij het keukentje ook action

Een teken kastje met zo een pennetje weet niet hoe het heet.
quote:paque_pink schreef op 01 oktober 2013 @ 16:32:

Hm ja, als je het zo bekijkt...



Nou ja intocht kijken doen we wel hoor, hij zat met 6 maand al voor de tv. Ik heb in 28 jaar nog geen intocht gemist.

Het is niet zo dat wij ook op dat moment cadeaus voor onszelf doen. Dochter krijgt eerst alles, volledige aandacht van iedereen. En samen eten natuurlijk. Daarna gaat dochter rond uur of 7 naar bed en begint voor ons het feest is wel handig om dat erbij te vermelden haha! Alle aandacht voor dochter op de vooravond dus en ons feestje komt later op de avond.



Hier trouwens ook geen action speelgoed. In ieder geval niet voor sinterklaas. Kwaliteit is bedroevend slecht vind ik. Dus met verjaardag en sinterklaas krijgt ze speelgoed dat lang mee gaat. Zo voor tussendoor heb ik weleens iets bij action gekocht, maar doe dat eigenlijk nooit meer want dat speelgoed is snel kapot gegaan of doet het maar half.
Alle reacties Link kopieren
Action heeft heel soms wel merkspeelgoed tegen dumpprijzen. Dat koop ik dan wel. En knutselspulletjes, buitenspeelgoed (emmertje, schepje, bal), houten knopjespuzzels.



Rest is rotzooi inderdaad, dat komt er hier niet in. Zo kapot.
quote:paque_pink schreef op 01 oktober 2013 @ 16:20:

Sinterklaas voor een kind van 15 maand??? Serieus?? Jemig wat zonde van je geld.

Hoezo? Een kind van die leeftijd vindt een kadootje ook leuk toch? Mijne wel in ieder geval. En blije kinderen vind ik nooit zonde van mijn geld
quote:Helenita2 schreef op 01 oktober 2013 @ 16:22:

TO, dat lijken me kadootjes waar een hummel van 15/16 mnd nog niet zo veel mee kan?



Ik kijk er niet naar uit. We hebben het de afgelopen jaren samen met mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin gevierd. Broer en vriendin staan er wat anders in dan wij, en het blijkt heel lastig om daar een tussenweg in te vinden. Ik heb me 2 jaar zitten ergeren, vooral omdat het voor onze dochter (7) gewoon niet leuk was (en dat is nou net de enige voor wie het wat mij betreft leuk moet zijn). Wat mij betreft vieren we het dit jaar samen met mijn ouders, maar mijn broer en vriendin expliciet uitsluiten gaat heibel geven. En helemaal zonder familie is ook weer zo niksig (aan vriend z'n kant viert niemand het). Ik heb al zitten denken of we bij vrienden of kennissen kunnen aanhaken, maar voor de meeste mensen is het echt een familiegebeuren.O gets, dus dit is echt iets waar je eigenlijk niet onderuit kan?
quote:wendy7474 schreef op 01 oktober 2013 @ 18:00:

Action heeft heel soms wel merkspeelgoed tegen dumpprijzen. Dat koop ik dan wel. En knutselspulletjes, buitenspeelgoed (emmertje, schepje, bal), houten knopjespuzzels.



Rest is rotzooi inderdaad, dat komt er hier niet in. Zo kapot.dat heb ik dan tot op heden altijd gemist zal het eens in de gaten houden!
Ik gruwel van Sinterklaas. Racistisch feest... Kinderen voorliegen, daarna surprises en gedichten... Alles vind ik horror. Heb overwogen het mijn kinderen niet mee te geven. Maar onze beide families zijn helemaal into Sint. Eerste 3 jaar niets gedaan. Ook met kerst alleen een boom en lekker eten. Nu mogen ze 2 keer schoen zetten en rond 5 dec krijgen ze op school en van opa & oma meuk. Met kerst ook. Geef zelf bij beide feesten 1/2 kadootjes.
Alle reacties Link kopieren
Probeerde wanhopig direct Sinterklaas te vieren. Maar zelfs vorig jaar (net 3 jaar) wilde zoon er niet aan. Twee intochten bezocht, Sinterklaas journaal. Hij werd niet enthousiast...

Proberen het dit jaar weer
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 01 oktober 2013 @ 18:19:

[...]





O gets, dus dit is echt iets waar je eigenlijk niet onderuit kan?Na, weet niet zo goed hoe ik het moet brengen. Weet bijna zeker dat broer het hoe dan ook vervelend gaat opvatten. Maar misschien moet ik daar maling aan hebben. Ik overweeg Sinterklaas op de Antillen te gaan vieren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 34 en heb nog nooit een intocht gemist. Nog steeds vieren we sint bij mij thuis. En nog steeds komen dingen van vroeger terug. Dat wil ik ook meegeven aan mijn kinderen.



Wij vragen grotere kado's en dan maar een ding. Als de kinderen op bed liggen doen we suprises met de grote kinderen



Action is vooral fijn voor knutselspul, boekjes en kleurboeken. Het buitenspul is voor een seizoen ook oke. Maar niet heel geschikt voor sinterklaas
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
We hebben het vorig jaar niet gevierd, en dit jaar waarschijnlijk ook nog niet. Zoon is niet heel gunstig jarig (net ervoor) en heeft al superveel speelgoed.

Speelgoed bij Action heb ik nog nooit gekocht. Wel een keer een merkloze kiepauto bij de Blokker en die ligt continu uit elkaar. Ik koop liever van Little Tikes, Duplo, Fisher Price etc wat steviger speelgoed, maar mijn zoon is dan ook totaal niet voorzichtig. Meeste speelgoed koop ik op de Koninginnedagmarkt/ Kringloop/ Marktplaats/ tweedehandswinkel. Zoon ziet het verschil nog niet en we besparen daar heel veel geld mee.



Overigens geloof ik wel dat een dreumes al plezier kan hebben van een keukentje hoor, dat is echt de leeftijd dat ze hun ouders gaan nadoen. Ik vind het niet zo'n vreemde cadeau's voor een 1-jarige.
Alle reacties Link kopieren
Wow zijn jullie echt al met Sinterklaas bezig???Het is 1 okt! Echt nog geen moment over nagedacht. Vind het altijd best gezellig maar super hekel aan gedichten maken. Dochter, 2,5, zal van ons het een en ander krijgen maar absoluut niet heel veel, en dan nog wat van opa en oma. Echt geen grote dure cadeaus.
Alle reacties Link kopieren
Tulpje, ik heb al een aantal dingen gekocht, soms met wel 80% korting. Straks eind november is er veel minder in de aanbieding, dus sla ik vast in. Scheelt veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, je hebt nu 3 cadeaus genoemd in de OP. Zou voor mij persoonlijk genoeg zijn voor een kind van 15 mnd. Als je echt veel geld gaat uitgeven aan veel cadeautjes kan je wat mij betreft beter je geld uitgeven aan 1 duurder cadeau waar ze echt iets aan heeft. Een echt mooi keukentje bijvoorbeeld ipv een goedkoop ding van Action wat zo kapot is. Maar dat is mijn mening Een ouder kind vind het vast leuk om vooral veel cadeaus te krijgen maar een kind van 15 mnd beseft dat echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat Action keukentje heb ik gezien. Een keer struikelen en er tegenaan vallen en het is stuk.



Hier staat al drie jaar het Ikea keukentje. Nog geen deuk erin. En dat is knap als je ziet hoe ze soms staan te meppen met de pannen.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter heeft vorig jaar tijdens de sinterklaasviering heerlijk liggen slapen .Ze was toen 8 mnd. Wij vieren het al jaren met mijn familie, sinds er kleine kinderen zijn (nu 8 jaar) zonder gedichten. Voor die tijd altijd met ellenlange gedichten, ik was erg blij dat de komst van mijn nichtje het einde van de gedichten betekende.



Onze dochter snapt er waarschijnlijk ook dit jaar weinig van en het zal haar vast te lang duren allemaal. Met 16 personen duurt het even voor we door die enorme berg cadeaus heen zijn. Voor de kleintjes leggen alle stellen iets in en kopen mijn ouders een groot cadeau per kind met een paar kleine dingetjes. De volwassenen trekken lootjes.



De datum hebben we al geprikt, lijstjes nog niet over nagedacht. Dat wordt nog een uitdaging, voor mezelf weet ik nooit iets en voor onze dochter hebben we ook nog geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, wij hebben hier een tweedehands keukentje via marktplaats, 40¤ denk ik, van hout. Gaat echt niet kapot en ziet er super leuk uit. Zat ook nog grote lading pannetjes en potjes bij en bestek etc. Bij goedkope winkels als kruidvat enzo grote hoeveelheid nepfruit/groente/vlees etc gekocht en het is echt een grote hit bij dochter. Zeker nu ze 2,5 is. Ze speelt er vaak mee en komt ons dan eten brengen enzo. 'Wil je nog een kopje thee en een stuk pizza?'

15 maanden lijkt me nog wel jong overigens. Denk niet dat ze dan beseffen wat zo'n keukentje inhoudt. dochter kreeg het hier op haar tweede verjaardag. Heb het keukentje van Action alleen op een plaatje gezien (vorige week in de aanbieding toch?) maar ziet er inderdaad niet zo stevig en degelijk uit. Dus dan zou ik liever wat minder dingen erbij kopen en inderdaad gaan voor een keukentje van Ikea/Hema (geen idee of die goed zijn) of tweedehands.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben van plan om naar het Sinterklaasweekend van Center Parcs te gaan. Allerlei activiteiten rond Sinterklaas het hele weekend en lekker genieten met de kids . Iemand ervaring?

Twijfel alleen nog tussen het weekend 21-24 november en 28-1 december....
Ik denk dat het wanneer vieren ligt aan hoe je er zelf in staat en aan de leeftijd van je kind plus de omgeving (zijn er al oudere broers zussen, opa/oma die Sinterklaas vieren enz)



Eerste Sinterklaas thuis hebben we pas gedaan toen zoon twee was en zelf meer bewust was van Sinterklaas. Daarvoor hebben we het wel bij beide opa's/oma's gevierd en ook mijn eigen opa doet nog elk jaar Sinterklaas. Dochter is twee jaar jonger en die heeft dus altijd Sinterklaas gehad. Als het Sinterklaas is zijn ze 6 en 4



Zoon krijgt:

-2 dozen Lego



Dochter krijgt:

-Barbie

-Een furreal friends hond

-Een littlest pet shop pop



Dat zijn de dingen die we al in huis hebben (gekocht in de aanbieding). Voor zowel zoon als dochter wil ik vier kado's, zeker omdat ze al bij de opa's, oma's, buurtvereniging zoveel krijgen. Misschien dat man er nog iets bij doet.



Voor dochter zal er nog een lego friends doos bij komen of een prinsessenjurk, K3 jurk of een pop in bad.



Zoon zal nog iets krijgen van Cars, Planes, een boek van Mees Kees, K'nex, clicks, een spelletje voor de WII



Wat bij mijn dochter een succes was toen ze net twee was, is het Karaoke Maatje, een poppenhuis van Little People, een ander Little People set, duplo
quote:wendy7474 schreef op 01 oktober 2013 @ 21:05:

Tulpje, ik heb al een aantal dingen gekocht, soms met wel 80% korting. Straks eind november is er veel minder in de aanbieding, dus sla ik vast in. Scheelt veel geld. Dat doe ik hier dus ook. Die Fur real friends dingen zijn anders stront duur en ergens in de zomer waren die hondjes voor de helft van het geld dan laat ik ze echt niet liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:arnouts schreef op 22 september 2014 @ 09:37:

Hallo allemaal,



Ik ben van plan om naar het Sinterklaasweekend van Center Parcs te gaan. Allerlei activiteiten rond Sinterklaas het hele weekend en lekker genieten met de kids . Iemand ervaring?

Twijfel alleen nog tussen het weekend 21-24 november en 28-1 december....



Ja! Hebben wij jarenlang gedaan. Met de hele familie altijd is hartstikke gezellig. Wel erg druk trouwens. Als je zo'n mystery park neemt scheelt het je ook nog eens flink wat geld.



Dit jaar slaan we over. Hebben nu zelf een tweeling van 1,5 die nog niet doorslapen en dat is minder in zo'n bungalow.

Voor het eerst met zijn vieren huis denk ik. Lekker samen eten paar cadeautjes. Ze krijgen er vast nog niet veel van mij maar lijkt me erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Sinterklaas gevierd vanaf het eerste moment. Maar ook wij vierde het elk jaar al.



Ze kregen van mijn moeder dan (kom maar op met het commentaar) zeen chocolade letter om op te sabbelen. Heb dec, jan en febr. Kinderen.
Alle reacties Link kopieren
De brievenbus puilt alweer uit van de dikke folders en ze hebben al zo veel, ik heb werkelijk geen idee wat ik voor de kleinkinderen aan de goedheiligman moet vragen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al bijna klaar met shoppen( verzamel heel het jaar door)

Ik geef ongeveer 30 pp uit



I, 4,5 jaar krijgt 3 schoen cadeautjes en 3 op/rond 5 December:

Playmobile schildpadden verblijf 4.99 ( was 6.99)

Teddybeer die je kan versieren met pinnetjes 2.99 ( was 7.99)

Buurman en buurman dvd set compleet 7.99

Pyjama Pim en Pom 4.99 ( was 9.99)

Prinsessen zeep set kegel 2.99 ( was 5.99)

Hello Kitty bedel ketting 4.99

Totaal : 28,94



V,1,5 jaar krijgt 3 schoen cadeautjes en 3 op/rond 5 December:

Cars zeep set kegel 2.99 ( was 5.99)

Bad puzzel 1.99

Trui 6.99

Broekje met riem 6.99

Pyjama 5.99

Totaal 24,95 ( en nog 1 cadeautje te gaan)



Ik hoop verder weinig te krijgen voor de dames want vorig jaar en het jaar het ervoor( jongste zelfs nog in buik) waren ze gebombardeerd onder het speelgoed

Opa's en oma's dit verteld zoals elk jaar
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste vond sinterklaas pas echt interessant toen hij naar school ging. Nu moet ik ook wel zeggen dat wij weinig aan sinterklaas deden voor die tijd. Bijvoorbeeld we hebben nooit naar het sinterklaas journaal gekeken. Wel gaan we naar de intocht in het dorp (heel kleinschalig) maar verder deden geen voorbereiding thuis Het zei hem dus niet zo veel. We vierden het wel gewoon maar sinterklaas interesseerde hem niet zo. Nu is hij 6 en vind het reuze interessant.

Onze tweede is nu 3 en vorig jaar ging het allemaal nog wat langs hem heen. Natuurlijk vond hij het snoep lekker maar echt besef had hij er nog niet van verder. Dit jaar zal dat waarschijnlijk wel meer komen, zeker vanwege zijn oudere broer.



Sinterklaas vieren we waarschijnlijk bij mijn zus en met kerst gaan we naar mijn schoonfamilie en daar wordt kerst ook met cadeautjes gevierd.



Ik weet nog niet wat we gaan geven. De oudste gaat straks vast een brief aan sinterklaas schrijven met zijn wensen en voor de jongste twee zal ik zelf cadeautjes verzinnen. Waarschijnlijk wil de oudste lego en playmobiel en misschien een uitbreiding voor de trein.
Alle reacties Link kopieren
Hier denk ik het laatste jaar Sinterklaas

Ze zijn 9&6 volgend jaar gelooft jongste ook niet meer, en om dan nog Sinterklaas te vieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven