Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "



Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:



Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.



De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.



Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays





Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6



Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6



SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123



*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Alle reacties Link kopieren
Matisse, ik heb wel eens eerder geschreven: "De kilogrammen komen te paard en gaan te voet."





Ik ben zondagavond uit eten geweest. Ik heb voor mijn gevoel zoveel vlees gegeten op 1 avond als dat ik normaal in een week eet.



We zullen het wel zien morgen.



Ik heb nu het 12 weken fitness schema voltooid. Het resultaat valt mij wat tegen. Ik ben volgens mij weinig van mijn vet kwijt. Mijn vrouw ziet weinig verschil en merkt terecht op dat ik meer zal moeten hardlopen om vet kwijt te raken.



Een andere reden dat het resultaat tegen valt is denk ik dat ik niet op tijd naar bed ga en niet genoeg geen 8 uur per nacht slaap. Rust is ook heel belangrijk voor het aankomen van spiermassa.

De komende tijd ga ik echt proberen om op tijd in bed liggen en te gaan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ken jullie (nog) niet, maar doe graag mee!

Ik ben 1,62 en weeg op dit moment 60 kilo (bmi 22,9).



Sinds een paar weken woon ik op mezelf en ik merk al dat ik ben aangekomen Ik sport op dit moment niet, houd ontzettend veel van snoepen (chocola vooral) en daarbij vind ik het erg moeilijk om iets gezonds te koken voor 1 persoon (momenteel geen vriezer beschikbaar, dus meer maken en invriezen kan ook niet); er zijn in de supermarkt maar weinig gezonde dingen in éénpersoonsporties...



Volgende week ga ik een fitnessabonnement regelen (vanaf 1 oktober bruikbaar) en dan wil ik minstens 2x per week minstens 1 uur per keer gaan. Liefst vaker, want dit is natuurlijk maar minimaal...



Daarnaast wil ik gezonder eten. Meer groenten en fruit, minder snoep, koek en chips.



Mijn doel is om rond de 56 kilo te komen (bmi is dan 21,3). Hopelijk zorgt dit topic voor wat extra motivatie!



En voor iedereen die al hard bezig is: succes, jullie kunnen het!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Elephantintheroom!

Goed dat je gaat beginnen met de sportschool. Mag ik vragen waarom volgende week? Waarom niet deze week? Heb je al een sportschool in gedachte of uitgeprobeerd? Sommige sportscholen hebben nu acties om nieuwe leden te werven. Andere sportscholen bieden een gratis proefles aan.



Ben zelf 10 kg afgevallen mede dankzij de sportschool. Bij mij werkte het zo dat toen ik begon met de sportschool ik ook begon met veel beter op te letten op mijn voeding. Ik ging heel veel minder snoepen. Overigens deed ik voordat ik begon met fitness al jaren een teamsport.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Welkom, elephantintheroom! Kant-en-klare gerechten van de supermarkt zijn bijna altijd ongezond. Veel te weinig groente en veel te veel zout. Was laatst nog een item over bij Kassa: Item



Ik woog vanmorgen 69,2. In totaal 0,6 eraf, maar ten opzichte van vorige week 0,5 erbij... Ik had het ook wel verwacht, want behalve dat ik twee keer uit ben gaan eten, heb ik me zaterdag op een verjaardag gruwelijk misdragen... Hebben jullie dat ook? Dat als je eenmaal lekkere dingen aan het eten bent, je dan gaat denken: Ik heb het nu toch al verpest, dat handje chips kan er ook nog wel bij. En dat stukje stokbrood met brie ook nog wel. En die kaasstengel ook nog wel. En die halve Toblerone kan ik nu dan ook nog wel opeten...



Met hardlopen gaat het wel nog steeds goed. Ik begin het nu ook een héél klein beetje leuk te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Welkom elephantintheroom!



Overgebleven avondeten is vaak een heel goede lunch de volgende dag! Maar als je vlees en verse groente koopt kun je toch gewoon voor 1 persoon inkopen?



En weer 61kg Ik moet toegeven, ik ben een beetje ontmoedigd... Ik heb twee momenten gehad in mijn leven dat ik een aantal kilo's ben aangekomen, nl: De pil en stoppen met roken. Tussendoor ben ik altijd stabiel geweest, zonder op te letten, ik was echt een vuilnisbak vroeger. Ik ben gezond gaan eten in een poging een chronische aandoening aan mijn schouder onder controle te krijgen, dus niet om af te vallen.

Ik vind het zo raar, let ik heel goed op blijf ik stabiel, eet ik alles wat ik wil blijf ik ook stabiel... Lukt het me eindelijk om 2 kg af te vallen, zitten ze er meteen weer aan...



Ik heb ook veel last van trek/honger tussendoor de laatste tijd, terwijl ik vrijwel geen dingen eet met een hoge GI
Alle reacties Link kopieren
Gisterenochtend had ik mij al gewogen, maar nog niet doorgegeven: 71,7 kg, totaal verschil -/- 4,3 kg.



0,9 kg zwaarder dan vorige week. Waarschijnlijk door het diner van zondag.
Alle reacties Link kopieren
Hee hoi,



Mag ik met jullie meedoen? Afgelopen jaar ben ik een paar kilo, iets van 4, aangekomen. Ik ben begonnen met een studie naast mijn werk en zit daardoor veel. En ja, daar komt bij: frustratie-chocola, weinig tijd nemen om consequent regelmatig te sporten. Bovendien gestopt met roken. Dan lukt het wel .Ik voel me niet echt prettig meer bij dit gewicht. Al is het echt niet te zwaar, voor mijn doen voelt het een beetje veel.



Ik probeer twee keer in de week een uur hard te lopen, lekker de agressie eruit rennen. Daarnaast laat ik chips en teveel snoep even voor wat het is. Brood als lunch vervang ik af en toe door salades en groentes te eten. En dan niet drie tomaten en wat komkommer, maar wel met meer voedingsstoffen zoals gerookte kip, vis, avocado. Anders val ik om.



Mijn probleem met afvallen is alleen dat ik erin door kan slaan. Ooit, lang geleden, een eetstoornis gehad en dat wil ik nooooit meer. Dus ik wil het vooral op een normale manier aanpakken.

Mijn doel is om die 4 kilo er weer af te krijgen. Ik weeg nu 68,5 kilo, mijn streef is dus 64,5. Ik ben 1,74.
Alle reacties Link kopieren
Welkom, mevrouwb! Je hebt ongeveer hetzelfde steven als ik: bijna dezelfde lengte, bijna hetzelfde streefgewicht en mijn wens is ook om vier kilo af te vallen. Knap dat je naast je werk aan een studie bent begonnen, ik kan me voorstellen dat je dan niet altijd tijd overhoudt om te sporten en verantwoord te koken. Ik ben ook begonnen met hardlopen, maar houd het nu nog geen uur vol zoals jij.





Nu het weer wat kouder begint te worden, heb ik de theepot herontdekt! Meer vocht innemen zorgt er toch voor dat ik minder snel trek krijg. Ik heb het ook heel snel koud en het idee dat m'n lichaam dan harder moet werken om me warm te houden en er dan meer calorieën worden verbrand... Of is dit een heel suffe redenatie? Ik laat de verwarming er overigens niet voor uit, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kant-en-klare maaltijden eet ik eigenlijk nooit... Veel te duur voor wat je krijgt, niet lekker en ongezond. Het probleem is meer dat ik in bv pasta graag meerdere soorten groenten wil, maar vaak heb ik dan van alles veel te veel.



Ik begin overigens pas volgende week, omdat ik bij de sportschool van de uni ga sporten. Die is verreweg het goedkoopst én lekker dichtbij. Vorig jaar woonde ik nog thuis, ging toen ook naar de sportschool van de uni (wel een andere, in een andere stad), maar daar moest ik eerst bijna een half uur voor fietsen... Merkte wel dat ik daardoor minder vaak ging dan ik had gewild. Nu woon ik er 5 minuten fietsen van af! Bij die sportschool betaal je meteen het hele bedrag voor t/m augustus 2015. Iedere 1e van de maand is het abonnement iets goedkoper, omdat je dan natuurlijk minder maanden kunt sporten tot september 2015. Als ik deze week zou willen beginnen, zou ik dus voor de hele maand september moeten betalen... Vind ik een beetje zonde Daarom begin ik vanaf 1 oktober. Ik heb wel donderdag al een (verplichte) fitnessintake. Daarnaast kan ik ook gratis een fitheidstest laten doen en een trainingsprogramma opstellen. Dat lijkt me wel een goed idee, geeft wellicht wat extra motivatie!



Ik heb op dit moment enorm veel trek in chips, maar heb gelukkig niks in huis. Probleem is wel dat de supermarkt op nog geen halve minuut lopen van mijn huis is, de drang om even snel een zak chips te gaan halen is grooooot



mevrouwb: vind je het niet heel eng, om met die achtergrond te gaan afvallen? Als ik het lees vind ik het al spannend, omdat ik weet dat de lijn erg dun kan zijn... Niet om je nu te demotiveren hoor! Maar ik ben er oprecht nieuwsgierig naar, hoe jij dat ervaart.
Alle reacties Link kopieren
@elephantintheroom: haal anders wortels ofzo, zijn ook fijn om op te knagen! Of een klein zakje chips?



Ja ik vind het spannend om iets te gaan afvallen. Daarom heb ik regels bedacht voor mezelf: minstens 5 maaltijden per dag, geen honger, ook lekkere dingen nemen en maximaal 2 tot3 keer sporten per week. Mijn vriend weet dat ik iets gewicht wil verliezen, ik hou het dus niet stiekem voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren
@orangesss: toevallig! Wanneer ben jij begonnen? Ik loop ook geen uur achter elkaar hoor, ik wandel ook tussendoor. Moet wel leuk blijven ?. Zou het wel leuk vinden om weer 10 km achter elkaar te kunnen rennen, maar dat komt vanzelf. Loop jij met een schema of ga je gewoon lekker zelf?
Alle reacties Link kopieren
quote:mevrouwb schreef op 23 september 2014 @ 18:12:

@elephantintheroom: haal anders wortels ofzo, zijn ook fijn om op te knagen! Of een klein zakje chips?



Ja ik vind het spannend om iets te gaan afvallen. Daarom heb ik regels bedacht voor mezelf: minstens 5 maaltijden per dag, geen honger, ook lekkere dingen nemen en maximaal 2 tot3 keer sporten per week. Mijn vriend weet dat ik iets gewicht wil verliezen, ik hou het dus niet stiekem voor mezelf.



Dat klinkt heel positief, goed hoor! Duidelijke regels en je vriend om je te ondersteunen, zet 'm op!



Ja, heb ik inderdaad ook aan zitten denken... Maar ik denk niet dat het m'n "chipsbehoefte" gaat vervullen haha. Misschien kan ik maar beter niets halen, ben bang dat als ik in de supermarkt ben, er helemaal geen rem meer op zit
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar!
Alle reacties Link kopieren
Net als Sophiepapa had ik mijn gewicht van gisteren ook nog niet doorgegeven. 73,8 kg. Dat is -14,2 kg.



Wel wat meer dan vorige week, ik had zondagavond dan ook een grote pizza op! Ach, het zijn momentopnames. Ik ben tevreden.



Elephant en mevrouwb: welkom!
Alle reacties Link kopieren
Antiope, je vroeg nog of eten steeds makkelijker werd. Dat vind ik wel, heel herkenbaar! Eerst was het echt een aanpassing om licht beleg op brood te nemen in plaats van steeds kaas of johma salade maar nu ben ik er zo aan gewend dat ik er niet eens meer bij nadenk.



Net als bij velen van jullie zijn de avonden het grootste probleem. Nu ook, hoe fijn zou het zijn om met een zak chips op de bank te liggen! In plaats daarvan ga ik een vriendin opbellen, tijdens het praten kun je niet eten toch!
Alle reacties Link kopieren
Orangess, ja ook herkenbaar: als je eenmaal aan het snoepen bent wil je steeds meer! Wat bij mij echt helpt is een cheat day: soms mag ik ook gewoon lekker doorsnoepen. Dan heb ik tenminste niet het idee dat ik nooit iets mag. De dagen daarna eet ik dan weer netjes.



Veel thee drinken is een goed idee, ga ik ook weer doen! Het klinkt best logisch dat je lichaam meer verbrandt als het koud is. Maar ik denk wel dat het verschil verwaarloosbaar is t.o.v. sporten. Goed dat je hardloopt!
Alle reacties Link kopieren
Elephant: geen chips vanavond!! Hou vol!!



Ik ga op dat soort momenten heel veel fruit en vla eten. Dan zit ik ook wel vol, maar op een veel gezondere manier.



Leuk dat jeeen fitnessprogramma gaat doen. Iets om naartoe te werken, net als sophiepapa.
Alle reacties Link kopieren
Welkom mevrouwb!



Orangesss, ja, ik heb daar ooit iets over op tv gezien! Dat mensen die hun verwarming een paar graden lager hadden staan gemiddeld sneller afvielen, of zoiets



Een trainingsprogramma klinkt als een goed plan, zit dat bij de prijs inbegrepen? Lijkt mij ook motiverend



Vla, koolmeesje? Zit daar niet veel suiker in?
Alle reacties Link kopieren
quote:mevrouwb schreef op 23 september 2014 @ 18:16:

@orangesss: toevallig! Wanneer ben jij begonnen? Ik loop ook geen uur achter elkaar hoor, ik wandel ook tussendoor. Moet wel leuk blijven ?. Zou het wel leuk vinden om weer 10 km achter elkaar te kunnen rennen, maar dat komt vanzelf. Loop jij met een schema of ga je gewoon lekker zelf?Ik loop met Start to Run (had anders niet geweten hoe ik moest beginnen) en ga vanavond m'n tiende les doen. Ik ben er nu dus drie weken mee bezig. Ik loop nu nog op m'n fitnesschoenen, maar ik ben er inmiddels zo van overtuigd dat ik het wel ga volhouden dat ik toch hardloopschoenen wil gaan kopen. Het doel van deze mp3-sessie is vijf kilometer te kunnen lopen, maar uiteindelijk hoop ik ook dat dat er tien worden. (Met pauzes, het moet inderdaad wel leuk blijven. )
Alle reacties Link kopieren
Chimaera, je hebt wel gelijk, in vla zit veel suiker! Maar ik ben nu niet meer in de afval-fase. Ik moet wel mijn best doen om op gewicht te blijven. En daar hoort bij dat ik in principe alles mag eten wat ik wil, dus ook vla, anders houd ik het niet een leven lang vol. Uiteraard de slechte dingen wel met mate.



Ik las trouwens dat je een beetje ontmoedigd bent. Dat kan ik me voorstellen. De vraag is, vind je het belangrijk genoeg om af te vallen of kun je er vrede mee hebben als je op hetzelfde gewicht blijft?
Alle reacties Link kopieren
Orangess, leuk dat het hardlopen bevalt! Een goede manier om af te vallen. En zolang het leuk blijft houd je het vol.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren de mist in gegaan. Heel veel chips gegeten.... Gelukkig zit ik vandaag weer op het goede spoor, heb braaf kwark met honing gegeten i.p.v. vla en vanavond bestond mijn snoep uit fruit. Ben benieuwd wat maandag de schade zal zijn, maar ik ga nu gewoon weer rustig verder met gezond eten. Geen paniek. (hoewel ik stiekem natuurlijk wel baal)
Mag ik ook meedoen??

Ik moet mezelf nog wegen (al lange tijd niet gedaan omdat ik er niet zo blij van wordt) , maar ben afgelopen jaar ruim 10 kilo aangekomen. Terwijl ik in tegenstelling tot vroeger juist gezonder ben gaan eten.. Ik wil al een tijdje weer gaan sporten (sta al ingeschreven) , maar kom er steeds niet aan toe. Misschien dat dit topic mij motiveert!



Zal me morgenochtend eens even wegen
Alle reacties Link kopieren
Hoi srs. Welkom! Goed dat je je morgenochtend gaat wegen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom srs!



Bij mij gaat het wel goed. Ik ben op zoek naar lekkere en gezonde gerechten die niet te weinig calorieën bevatten zodat er al snel honger toeslaat. Vooral voor de lunch omdat ik daar minder brood wil eten. At er eerder zo 4, nu groenten en goed gevulde salades. Maar ben benieuwd of er iemand is met goede ideeën voor de afwisseling.



Verder: ik hou me aan mijn regels, en dat gaat goed! Heb er nog 1 bedacht, ik geef hier niet elke week mijn gewicht door. Gaat me niet helpen. Zo nu en dan, als ik er zin in heb. Als dat niet ok is laat het me maar weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven