tv kapot van een vriendin

22-09-2014 06:48 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
afgelopen donderdag ben ik per ongeluk over een kabel gestruikeld die zij DWARS door de woonkamer heeft liggen bij een vriendin van mij. De tv is meegetrokken en barst in scherm. nu heeft ze het opgegeven bij haar verzekering maar ze laat mij er niet mee met rust en doet zo moeilijk en dreigen via de app over loonbeslag, deurwaarders enz. omdat ik van haar een tv moet betalen. wat vinden jullie? ik betaal niks in iedergeval. ik heb haar al een tv angeboden die wij nog hebben staan maar dat wil ze niet. ze wil geld
Alle reacties Link kopieren
Lees dit eens.

http://www.waverzekering.net/kapotte-afstandsbediening/

Kijk wat er in je polisvoorwaarden staat.





Als jij je mok tomatensoep op haar witte vloervleed laat vallen, is het ook jouw schuld. Zelfs als zij de mok te vol had zitten en de soep te heet was.
Alle reacties Link kopieren
Echt!? Jij sloopt iets en nu ben je beledigd dat je voor die kosten opdraait? De kosten die jij hebt veroorzaakt? ...... Wauw...gewoon..... Wauw.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniem001 schreef op 22 september 2014 @ 06:48:

Afgelopen donderdag ben ik per ongeluk over een kabel gestruikeld die zij DWARS door de woonkamer heeft liggen bij een vriendin van mij. De tv is meegetrokken en barst in scherm.



Ik betaal niks in iedergeval. ik heb haar al een tv angeboden die wij nog hebben staan maar dat wil ze niet. ze wil geld



anoniem001, Als jij schade bij iemand aanricht ben jij aansprakelijk. Als het goed is heb jij daar een WA-verzekering voor afgesloten. Zij hoeft het niet bij haar inboedel verzekering te claimen. Er is immers geen brand of diefstal gepleegd. Schade veroorzaakt aan spulletjes moet worden betaald door de veroorzaker. Immers de veroorzaker betaald.

En dat ben jij. Dus wettelijk en verzekerings-technisch gezien moet jij betalen.



Haar inboedel verzekering betaald niet. En als jij zegt dat je NIET wil betalen dan heeft zij dus een strop. Dat is niet netjes van je. En een oud toestel aanbieden, wat je zelf nog had staan, (omdat je zelf al een betere gekocht had omdat de oude zo slecht was) is niet netjes.



Jij kan en moet het claimen bij je verzekeringsmaatschappij. Dan komt het allemaal goed.



Maar weet je.....

Ik denk dat jij helemaal geen verzekering heb afgesloten.....

En je weet dus dat je bij geen enkele verzekeringsmaatschappij dit kan indienen.

En nu probeer je er met laffe smoesjes onderuit te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind het de schuld van die vriendin dat die televisie is gesneuveld.



Als mijn verzekering hiervoor zou willen betalen, prima, dan zou ik niet moeilijk doen. Maar ik vind het niet terecht om te roepen dat het haar schuld is, die televisie is in mijn ogen stuk door nalatigheid van die vriendin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Maar zelfs als de AVP-verzekering het niet uitkeert, kan TO wel persoonlijk aansprakelijk zijn.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:Susan schreef op 22 september 2014 @ 09:37:

Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind het de schuld van die vriendin dat die televisie is gesneuveld.



Als mijn verzekering hiervoor zou willen betalen, prima, dan zou ik niet moeilijk doen. Maar ik vind het niet terecht om te roepen dat het haar schuld is, die televisie is in mijn ogen stuk door nalatigheid van die vriendin.Wat jij vindt, doet er niet zoveel toe, he? Het gaat om wettelijke aansprakelijkheid hier, en bij wet is gewoon geregeld dat je zaken van een ander moet vergoeden wanneer je die kapot maakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 22 september 2014 @ 09:42:

Wat jij vindt, doet er niet zoveel toe, he? Het gaat om wettelijke aansprakelijkheid hier, en bij wet is gewoon geregeld dat je zaken van een ander moet vergoeden wanneer je die kapot maakt.Prima dat het zo geregeld is, maar ik vind het dus wel raar dat iedereen hier om het hardst roept dat de TO zo aso is en dat ze iets bij die vriendin heeft gesloopt. Ik vind die vriendin eerder aso om gasten het risico te laten lopen om hun nek te breken over die kabel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Jij hebt dat ding toch kapot gemaakt? En weliswaar per ongeluk maar dan zorg je er toch voor dat je het zo snel mogelijk regelt?

Dat is toch normaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat het nog niet te zeggen valt. Echt een verzekeringskwestie/iets voor een jurist. Het kan ook zijn dat er bepaald wordt dat het deels de schuld is van de tv-eigenaar om alles zo onhandig te plaatsen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Heh je zelf een aansprakelijkheidsverzekering? Die kan dit voor je regelen. En ik zou ook geen genoegen nemen met jouw tv.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een losse kabel niet zo handig maar ik neem aan dat die niet boven de grond maar óver de grond lag, dan kun je er alleen achter blijven hangen als je loopt te sloffen en niet kijkt waar je loopt sloft. Je vriendin een oude (afgedankte) TV aanbieden is natuurlijk te gek voor woorden.
verba volant, scripta manent.
quote:Susan schreef op 22 september 2014 @ 09:45:

[...]





Prima dat het zo geregeld is, maar ik vind het dus wel raar dat iedereen hier om het hardst roept dat de TO zo aso is en dat ze iets bij die vriendin heeft gesloopt. Ik vind die vriendin eerder aso om gasten het risico te laten lopen om hun nek te breken over die kabel.Niemand vindt TO aso omdat ze iets stuk heeft gemaakt! Wat wel niet zo heel netjes is, is dat ze niet uit zichzelf heeft aangeboden dit te regelen met haar verzekering! Dat is waar de meesten over vallen. TO maakt iets stuk, en zou dat moeten vergoeden. De verzekeringsmaatschappij van TO duikt er dan wel in om uit te zoeken of de vriendin ook schuld heeft aan het hele gebeuren!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 10:06:

[...]





Niemand vindt TO aso omdat ze iets stuk heeft gemaakt! Wat wel niet zo heel netjes is, is dat ze niet uit zichzelf heeft aangeboden dit te regelen met haar verzekering! Dat is waar de meesten over vallen. TO maakt iets stuk, en zou dat moeten vergoeden. De verzekeringsmaatschappij van TO duikt er dan wel in om uit te zoeken of de vriendin ook schuld heeft aan het hele gebeuren!Inderdaad, goed verwoord!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 08:53:

[...]





Valt mee hoor! Exess hangt dit verschil nu op aan een ander land, maar het is gewoon een niet te vergelijken situatie. Wat zij beschrijft over die deur, zou hier ook gelden!



Spullen, zoals die deur maar ook gereedschap oid, zou niet beschikbaar moeten zijn voor kinderen zonder toezicht!Het was eigenlijk meer een overpeinzing van mijn kant, dat er toch nog best wat verschillen zijn tussen eu landen als het om bepaalde regels gaat. Stond er inderdaad niet zo heel duidelijk.
Vriendin dumpen. Ik zou overigens ook diep van binnen teleurgesteld boos en verdrietig zijn maar dreigen? Belachelijk.



Overigens lomp van jou om bij een ander thuis niet extra te kijken waar je loopt.
Alle reacties Link kopieren
Smurf. Leg dit even voor aan je begeleider.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De manier waarop je bij een ander rondloopt zegt wel iets over je respect voor andermans spullen.
Alle reacties Link kopieren
Jij en zij zijn daar voor verzekerd neem ik aan?! Wat voor een vriendin is dat?
quote:blommit schreef op 22 september 2014 @ 10:15:

De manier waarop je bij een ander rondloopt zegt wel iets over je respect voor andermans spullen.



Alsof jij je nek niet zou kunnen breken over een rondzwervende kabel . Dat heeft nou werkelijk niks te maken met respect voor andermans spullen.



En Fame heeft gelijk: Smurf moet gewoon even naar haar begeleider hiermee. Waarschijnlijk weet ze zelf niet eens of ze al dan niet verzekerd is, en die vriendin lijkt me ook al geen helder licht met haar loonbeslag.
quote:Lady-Voldemort schreef op 22 september 2014 @ 10:21:

[...]





Alsof jij je nek niet zou kunnen breken over een rondzwervende kabel . Zoiets gebeurt eigenlijk nooit nee. Ik kijk altijd waar ik mijn voeten zet, scheelt ook ziekenhuiskosten.
Alle reacties Link kopieren
Daar is toch juist een verzekering voor?

De jouwe welteverstaan.



Ik snap die dat dit niet je eerste reactie is geweest.

Oh shit...sorry, ik bel maandag gelijk mijn verzekering.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 22 september 2014 @ 10:35:

Daar is toch juist een verzekering voor?

De jouwe welteverstaan.



Ik snap die dat dit niet je eerste reactie is geweest.

Oh shit...sorry, ik bel maandag gelijk mijn verzekering.Waarom maandag? Het is donderdag gebeurd! Dan zou ik vrijdag bellen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Susan schreef op 22 september 2014 @ 09:37:

Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind het de schuld van die vriendin dat die televisie is gesneuveld.



Als mijn verzekering hiervoor zou willen betalen, prima, dan zou ik niet moeilijk doen. Maar ik vind het niet terecht om te roepen dat het haar schuld is, die televisie is in mijn ogen stuk door nalatigheid van die vriendin.Dit vind ik eigenlijk ook. Ik zou me kapot schamen in ieder geval als in mijn huis iemand struikelde over een kabel die ik daar liet slingeren. Dat staat los van bepalingen in wetten en verzekeringsvoorwaarden, dat is gewoon mijn eigen gevoel van verantwoordelijkheid voor mijn gasten.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvenWatAnders schreef op 22 september 2014 @ 08:11:

Volgens mij valt niemand daarover Jippertje, maar wel over het feit dat ze blijkbaar haar eigen verzekering niet wil bellen.



Ik lees dat haar vriendin haar verzekering heeft aangesproken, ik kan mij voorstellen dat je dat dan eerst afwacht. En wanneer je dan, wanneer je wacht, ook nog om geld als vergoeding gevraagd wordt, vind ik niet gek dat zij dat niet gaat doen.



Zeker nu ik later lees dat ze begeleid woont, kan ik mij voorstellen dat zij niet direct op de hoogte is dat zij háár verzekering moet aanspreken. Wat zij later alsnog moet doen, blijkbaar wist haar vriendin dat ook niet en krijgt later als antwoord van haar verzekering.



Daarbij blijf ik het onverantwoord vinden om snoeren zo achter te laten waar dat niet gebruikelijk is. Als dat eens op straat gebeurt dan staan er bordjes bij, waarschuwingen, geel/zwarte lint e.d. Dat is niet voor niets, want het is gewoon heel gevaarlijk wanneer je snoeren dwars over straat te laten liggen. Ook door een kamers dus. TO mag blij zijn dat ze er niets aan over heeft gehouden!



Natuurlijk moet TO dan alsnog zorgen dat het geregeld wordt w.b. de TV. Maar als vriendin gaan dreigen met loonbeslag en deurwaarders, vind ik van de zotten en ik zou daarom al flink kwaad zijn op die vriendin.
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 22 september 2014 @ 10:13:

Vriendin dumpen. Ik zou overigens ook diep van binnen teleurgesteld boos en verdrietig zijn maar dreigen? Belachelijk.



Overigens lomp van jou om bij een ander thuis niet extra te kijken waar je loopt.Serieus?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven