Gezondheid alle pijlers

Vitamines, maakt het uit welk merk?

19-09-2014 17:16 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net bij de supermarkt en bedacht me dat ik eigenlijk vitamines moet kopen. Niet gedaan, want ik vroeg me ineens af of het uitmaakt welk merk je koopt. Is een goedkoper merk minder goed dan een duurder merk en waarom?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Beter een goedkopere multi vitamine die bij je past, dan een duurdere variant die weinig tot niets voor je doet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 september 2014 @ 22:41:

[...]



Jawel hoor http://www.kruidvat.nl/kr ... mpleet-tabletten/p/57417#Klopt, ik bedoelde deze bruistabletten

http://www.kruidvat.nl/kr ... n-bruistabletten/p/569275
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2014 @ 22:45:





In een goedkope multivitamine zit bijvoorbeeld van vitamine C de adh. Die is voldoende om geen scheurbuik op te lopen, maar niet de optimale hoeveelheid.

In Nederland heeft op een enkele anorexiapatient na, echt niemand een serieus vitamine C gebrek hoor.

Als snoezekind eenstukje fruit per dag eet, krijgt het echt geen scheurbuik
Lilalinda, ik heb tijdens mijn cursus productadviseur natuurdrogisterij geleerd dat gecheleerde mineralen beter opneembaar zijn dan niet gecheleerde. Dat is natuurlijk geen wetenschappelijke studie, maar ik ga ervan uit dat ze die informatie niet uit hun duim zuigen.



Verder heeft vit. D3 een sterkere werking dan D2 Bron



En wordt hydroxocobalamine langzamer afgebroken en uitgescheiden dan cyanocobalamine, waardoor het een effectievere vorm van vit. B12 is. Bron



Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, maar dit zijn de twee die ik zo uit m'n hoofd weet.
quote:In Nederland heeft op een enkele anorexiapatient na, echt niemand een serieus vitamine C gebrek hoor.Er zijn wel mensen die een verhoogde behoefte hebben aan vit. C, zoals rokers. Waarschijnlijk zullen ze niet zo snel last van scheurbuik krijgen maar, hun vit. C behoefte is wel 2 à 3 keer zo groot als normaal. Als je daar geen rekening mee houdt, krijg je een tekort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrowind schreef op 20 september 2014 @ 11:28:

[...]





Er zijn wel mensen die een verhoogde behoefte hebben aan vit. C, zoals rokers. Waarschijnlijk zullen ze niet zo snel last van scheurbuik krijgen maar, hun vit. C behoefte is wel 2 à 3 keer zo groot als normaal. Als je daar geen rekening mee houdt, krijg je een tekort.Ik neem toch aan dat snoezekind geen pakje per dag wegpaft.
quote:Ik neem toch aan dat snoezekind geen pakje per dag wegpaft.Dat hoop ik niet, nee Het was dan ook een algemene opmerking, niet specifiek gericht op snoezekind.
Ik moet door een operatie mijn leven lang vitamines slikken. Van het ziekenhuis mogen dat maar een paar merken zijn. Dat zijn hele dure merken, maar bijv ook de multi van het kruidvat. Kennelijk zijn gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 19 september 2014 @ 21:25:

[...]



Vitamine B12 wordt wel aangeraden voor vegetariers. Maar als je beetje vlees eet, kom je al snel aan je vitamines hoorNee, alleen voor veganisten B12 zit in dierlijke producten, dus ook in melk, kaas etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:olivia1 schreef op 20 september 2014 @ 12:56:

Ik moet door een operatie mijn leven lang vitamines slikken. Van het ziekenhuis mogen dat maar een paar merken zijn. Dat zijn hele dure merken, maar bijv ook de multi van het kruidvat. Kennelijk zijn gewoon goed.Olivia, zit Solgar daarbij ? Ben wel benieuwd of dat als goed genoeg gezien wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dan heeft jou dietiste niet goed haar huiswerk gedaan TO.

De goedkope varianten waaronder kruidvat zijn veelal chemisch bewerkt.

Als je al die rotzooi uit die pil haalt blijft er nog weinig over van het product waar het omgaat.



De duurdere merken oa van orthica zijn niet of nauwelijks chemisch bewerkt.

En dus de dosering ook veel hoger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrowind schreef op 20 september 2014 @ 11:24:



En wordt hydroxocobalamine langzamer afgebroken en uitgescheiden dan cyanocobalamine, waardoor het een effectievere vorm van vit. B12 is. Bron.



Dat klopt,

Maar wordt niet voorgeschreven.

Ik bestel het in Duitsland.



Ik gebruik 1500mg vit C, voorheen 2000mg.

Ben nooit ziek wat griep of verkoudheid betreft.
Alle reacties Link kopieren
Het scheurbuikvoorbeeld was bedoeldc om aan te geven hoe de adh wordt bepaald.

En nee, mijn kind rookt niet.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik moet regelmatig vitamines aanvullen.

Volgens zowel de huisarts, internist, en mld- arts maakt het niets uit van welk merk je die koopt.

Dus ja, ik geloof al die artsen maar gewoon. Ik neem aan dat ze hun diploma niet gratis bij de waspoeder hebben gekregen
quote:



Dat klopt,

Maar wordt niet voorgeschreven.

Ik bestel het in Duitsland.



Jawel, hydroxocobalamine wordt in NL standaard voorgeschreven bij een B12 tekort. In België schijnt men ook cyanocobalamine voor te schrijven.
Tinydancer, nee die staat niet op mijn lijstje.
Ik heb de multie van flinndal 3 maand voor 13 nog wat makkelijk elke 3 maanden op de mat.
quote:

De duurdere merken oa van orthica zijn niet of nauwelijks chemisch bewerkt.

En dus de dosering ook veel hoger.



Alles om ons heen is chemisch. Ook jij bestaat uit chemische stofjes. Maar ik denk dat je bedoelt dat er in goedkope pillen veel synthetische ingrediënten zitten?



Dat de duurdere merken hoger gedoseerd zijn klopt vaak, maar niet altijd. Er zitten ook een paar merken bij die vooral een hoge dosis poeha, tamtam en marketing hebben ;) En er zijn ook supplementen zoals die van het De Tuinen huismerk, die maar een fractie kosten van wat Solgar en Orthica kosten en net zo hoog gedoseerd zijn. En nogmaals: het hangt van de persoon af of je een hoge dosis nodig hebt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik altijd de multivitamine pillen van het Kruidvat of de Etos. Geen idee of duurdere beter zijn, ik ga er gewoon vanuit dat de vitamines die op het potje staan er ook in zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik haal altijd de mulitvitaminen bij de Action. 1,65 ofzo. Die bruistabletten bedoel ik dan.

Ik vind het echt serieus de beste die ik ooit gebruikt heb!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven