Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 22 september 2014 @ 09:02:

[...]





Niet praktiserend is iets anders dan niet gelovigIs dat zo? Weer wat geleerd. Ik geloof ook niet. In geen enkele religie. Atheïst dus.
quote:Pompiedoe schreef op 22 september 2014 @ 09:02:

[...]





Euh hoe kom je hier nou bij? Die ervaring deel ik juist niet. Of bedoel je Pakistaanse meisjes en meisjes wiens ouders direct uit India komen?

Hindoestaanse meisjes (en dan bedoel ik die wiens ouders uit Suriname komen) zie ik juist nog meer integreren met autochtonen dan ze al dat deden. Persoonlijk vind ik juist Hindoestaanse jongens een beetje achterlopen daarin, die klieken vaker met mensen met dezlefde culturele achtergrond; al zie ik steeds vaker meer omgang met autochtonen en/of jongeren met een andere culturele achtergrond. Wat ik wel zie is dat Hindoestanen meer integreren met autochtonen vanaf een bepaalde sociale klasse. Ik zie weinig op straat dat ze omgaan met 'tokkies' en nu ik er zo over nadenk ook weinig omgang met Marokkanen. Ik denk dat het dan niet zozeer met huidskleur te maken heeft, maar meer dat ze 'verderfelijke invloeden' vermijden omdat normen, waarden, beleefdheidsvormen/manier van communiceren verschillen.Ik zal één voorbeeld noemen (ik ken er meerdere): mijn buurmeisje was dik bevriend met een surinaams-hindoestaans meisje hier uit de straat. Toen ze een jaar of twaalf waren, heeft dat meisje letterlijk gezegd, dat tegen haar was gezegd dat ze "beter niet meer met witte meisjes om kon gaan". Vanaf dat moment speelde ze ook nooit meer buiten. Mijn buurmeisje is daar erg verdrietig over geweest. En mijn buren waren beslist geen tokkies!
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 09:06:

[...]





Is dat zo? Weer wat geleerd. Ik geloof ook niet. In geen enkele religie. Atheïst dus.



In dat geval ben je dus geen moslim 3wieler.

Ik ben zelf katholiek opgevoed. Mijn ouders zijn (op dit moment) niet praktiserende katholieken. Ze hebben afstand genomen van de kerk, maar ze geloven nog wel in god en in de waarden van het geloof.

Ikzelf heb helemaal afstand genomen, ook van het geloof, dus ben ik geen katholiek meer in welke zin dan ook.

Daar heeft Nousa dan gelijk in: moslim (of katholiek) is geen ras. Je bent het uit overtuiging.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 09:06:

[...]





Is dat zo? Weer wat geleerd. Ik geloof ook niet. In geen enkele religie. Atheïst dus.

Maar wél moslim. Niet praktiserend moslim zeg je. Maar desalniettemin moslim.

Wat houdt dat 'moslim' in dan? Ben je dan een ras?
Alle reacties Link kopieren
Onze samenleving bestaat uit zoveel mensen, zoveel geloven, zoveel wensen, zoveel culturen met elk hun eigen normen en waarden.

Ik snap dat het makkelijker is voor ons mensen om te generaliseren, doen we allemaal. Maar wanneer generaliseren uitslaat naar gevolgen die mensen serieus schade kunnen berokkenen, dan zeg ik, beter dat je nadenkt.

Kritisch zijn is essentieel. Wat deze jongens hebben gedaan rechtvaardigd niemand. Met het zondebok principe win je helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 september 2014 @ 09:10:

[...]



Maar wél moslim. Niet praktiserend moslim zeg je. Maar desalniettemin moslim.

Wat houdt dat 'moslim' in dan? Ben je dan een ras?



Ik zie mijzelf niet als moslim. Schijnbaar (maar dat weet jij denk ik beter dan ik) word je geboren als moslim wanneer je vader moslim is. Moslim wordt dus doorgegeven. (Ja, shoot me, ik heb het geloof niet uitgevonden. Wat mij betreft zijn alle geloven van hetzelfde laken een pak)



Ik doe niet aan moslimzaken, dus ik zie mijzelf ook niet als zodanig.

Omdat ik in geen enkele god geloof zie ik mijzelf als atheïst.



Ben ik nou genoeg verhoord
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 09:14:

Onze samenleving bestaat uit zoveel mensen, zoveel geloven, zoveel wensen, zoveel culturen met elk hun eigen normen en waarden.

Ik snap dat het makkelijker is voor ons mensen om te generaliseren, doen we allemaal. Maar wanneer generaliseren uitslaat naar gevolgen die mensen serieus schade kunnen berokkenen, dan zeg ik, beter dat je nadenkt.

Kritisch zijn is essentieel. Wat deze jongens hebben gedaan rechtvaardigd niemand. Met het zondebok principe win je helemaal niks.

Mooi hoor. Vind ik ook. Maar het is nog steeds geen antwoord op vragen.

Over het 'zondebok' principe: deze jongens hadden ws nooit zomaar een meisje met hoofddoek tegen de vlakte geslagen.

Ze krijgen een haat mee tegen westerse vrouwen ("volgende keer neuk ik je," riep hij nog), Joden en homo's. Overal zien we dat terug in maatschappij. Dat zijn hun zondebokken. En dat is niet alleen in Nederland.

Vertel je deze mensen even dat je met het zondebok principe (vanuit de koran) helemaal niets wint?

Mensen zijn die haat zat. Jij draait het om.

Moslims zijn zielig omdat mensen hun haat zat zijn. Jammer dan.

Laat ze ermee stoppen. Dan is alles opgelost.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 09:21:

[...]





Ik zie mijzelf niet als moslim. Schijnbaar (maar dat weet jij denk ik beter dan ik) word je geboren als moslim wanneer je vader moslim is. Moslim wordt dus doorgegeven. (Ja, shoot me, ik heb het geloof niet uitgevonden. Wat mij betreft zijn alle geloven van hetzelfde laken een pak)



Ik doe niet aan moslimzaken, dus ik zie mijzelf ook niet als zodanig.

Omdat ik in geen enkele god geloof zie ik mijzelf als atheïst.



Ben ik nou genoeg verhoord

Luister. JIJ noemt jezelf een moslim, terwijl je nergens in gelooft. Dat doe ík niet, dat doe je zelf.

Ik vraag hoe dat zit.

Nu zeg je omdat moslims zo denken. Je vader is een moslim, dus ben jij het ook.

Maar jij bent geen moslim, dus is het niet jouw 'geloof' toch? Dus jij denkt dan toch niet zo?

Moslim is toch niet iets wat in je DNA zit?

Waarom noem jij jezelf een (niet praktiserende) moslim?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 september 2014 @ 09:26:

[...]



Mooi hoor. Vind ik ook. Maar het is nog steeds geen antwoord op vragen.



Het is in ieder geval niet het antwoord dat jij wil horen.



Over het 'zondebok' principe: deze jongens hadden ws nooit zomaar een meisje met hoofddoek tegen de vlakte geslagen.



Hoe weet jij dat? Jij kent ze? Denk je dat dit aan het geloof ligt of zou het niet veel logischer zijn dat het meisje met het hoofddoekje een aantal broers heeft die dat niet zouden pikken?



Ze krijgen een haat mee tegen westerse vrouwen ("volgende keer neuk ik je," riep hij nog), Joden en homo's. Overal zien we dat terug in maatschappij. Dat zijn hun zondebokken. En dat is niet alleen in Nederland.

Ik weet dat jij dit wilt geloven. Mijn broers zijn moslim. Ik zal ze vragen of ze deze taal bezigen. Vooral aan de ene broer die samenwoont met zijn Nederlandse vriendin. En even aan de moeders uit de wijk, ook met zonen die samenwonen met deze meisjes, vragen waarom ze die jongens niet hebben geleerd dat alle Nederlandse Meisjes hoeren zijn? Dat ze ze slechts moeten gebruiken voor de voordeeltjes? En dat ze de homo's moeten haten en de joden moeten vermoorden? Ben benieuwd naar hun antwoorden.



Vertel je deze mensen even dat je met het zondebok principe (vanuit de koran) helemaal niets wint?



Kennis over de zondebok en de gevaren dat het met zich meeneemt is bekend, alhoewel ik dat hier in dit topic soms maar moeilijk kan geloven.



Mensen zijn die haat zat. Jij draait het om.



Jij weigert jouw aandeel hierin te zien





Moslims zijn zielig omdat mensen hun haat zat zijn. Jammer dan.

Laat ze ermee stoppen. Dan is alles opgelost.Moslims zijn er in vele variaties. Er zijn er zeker bij die haten. Het zijn mensen en mensen zijn niet allemaal vredelievend. Kijk maar naar de misstanden in de wereld, door de geschiedenis heen.
Alle reacties Link kopieren
Jij en je familie staan voor 'de islam' 3Wieler?

73% Vindt jihadstrijders helden. 65% Is met de politie in aanraking geweest. Een dikke helft haat Joden en homo's. Kijk 'Opsporing Verzocht', enz. enz.

Je roept steeds dat moslims niet over een kam geschoren mogen worden, maar ondertussen doe je het zelf. Je voert steeds jezelf en je familie op als maatstaf.

Je noemt jezelf 'moslim' terwijl je het niet bent (je bent een 'afvallige') en ondertussen voer je hier het woord voor de hele groep. Dit gaat echt nergens over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 september 2014 @ 09:34:

[...]



Luister. JIJ noemt jezelf een moslim, terwijl je nergens in gelooft. Dat doe ík niet, dat doe je zelf.

Ik vraag hoe dat zit.

Nu zeg je omdat moslims zo denken.



Het is geen kwestie van denken maar van geloven.

Je vader is een moslim, dus ben jij het ook.

Maar jij bent geen moslim, dus is het niet jouw 'geloof' toch? Dus jij denkt dan toch niet zo?

Moslim is toch niet iets wat in je DNA zit?

Waarom noem jij jezelf een (niet praktiserende) moslim?Volgens mij heb ik dat net al uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 09:53:

[...]





Volgens mij heb ik dat net al uitgelegd.

En toen bleef ik alsnog met vragen zitten. Want jij GELOOFT niet toch? Dus waarom praat je over jezelf als een gelovige? Als in: jezelf 'moslim' noemen. Jij hebt daar toch niks mee?

Waarom en voor wie doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 september 2014 @ 09:49:

Jij en je familie staan voor 'de islam' 3Wieler?

73% Vindt jihadstrijders helden. 65% Is met de politie in aanraking geweest. Een dikke helft haat Joden en homo's. Kijk 'Opsporing Verzocht', enz. enz.

Je roept steeds dat moslims niet over een kam geschoren mogen worden, maar ondertussen doe je het zelf. Je voert steeds jezelf en je familie op als maatstaf.

Je noemt jezelf 'moslim' terwijl je het niet bent (je bent een 'afvallige') en ondertussen voer je hier het woord voor de hele groep. Dit gaat echt nergens over.



Ik sta helemaal niet voor de islam, dat probeer ik je nu al de hele tijd uit te leggen maar je wilt het niet lezen.



Ik irriteer me mateloos aan het toekennen van bepaalde eigenschappen aan alle moslims. Dat is mijn optiek gewoon niet waar. Dáár ageer ik tegen.



En mijn beeld hierover is niet beperkt tot de ervaringen binnen mijn familie. Genoeg verhalen die identiek zijn aan mijn ervaringen. Maar jij wil dit niet zien.

Jij wil jouw gelijk halen.

Maar zoals ik al zei, ga je goddelijke gang met het denken dat het kwaad zich zo heeft geconcentreerd. Voor de simpele ziel is dit wel zo overzichtelijk.



Oh enne,

wat is er mis met het opkomen voor mensen of geloven waar je jezelf niet toe rekent? Of ben jij een Joodse lesbienne?
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 10:00:





Ik irriteer me mateloos aan het toekennen van bepaalde eigenschappen die je hier aan alle moslims toedicht. dat is mijn optiek gewoon niet waar. Dáár ageer ik tegen.





Tsja daar ga je al: 'in jouw optiek' is het niet waar.

Er zijn onderzoeken naar gedaan die aantonen dat het wel degelijk waar is. En we zien het ook overal terug. Je kunt wel halstarrig blijven ontkennen dat het iets met islam te maken heeft, maar dat wordt steeds lastiger houdbaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 september 2014 @ 09:59:

[...]



En toen bleef ik alsnog met vragen zitten. Want jij GELOOFT niet toch? Dus waarom praat je over jezelf als een gelovige? Als in: jezelf 'moslim' noemen. Jij hebt daar toch niks mee?

Waarom en voor wie doe je dat dan?



Nog 1 keer: Volgens de islam ben ik een moslim, omdat blablabla. Is invalshoek nummer 1.

Volgens mijzelf ben ik een atheist want bla bla. Is invalshoek nummer 2.

Want we hebben het hiet toch over de opvatting van de Islam?

Nou die zegt: geboren als islamiet, voor altijd een islamiet.

Voor de islam maakt het geen bal uit wat ik er van maak.



Ik zeg; niet alles in de Koran wordt bij de letter nageleefd. Was dat wel zo dan had Marokko er al bijvoorbeeld al heel anders uit gezien.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 10:00:





Oh enne,

wat is er mis met het opkomen voor mensen of geloven waar je jezelf niet toe rekent? Of ben jij een Joodse lesbienne?

"I'm anti islam for the simple reason that islam is anti me."

- Pat Condell -
Alle reacties Link kopieren
Ja, die quote had ik al gelezen in het andere topic.

Heb je zelf ook nog een antwoord?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 22 september 2014 @ 10:18:

[...]



"I'm anti islam for the simple reason that islam is anti me."

- Pat Condell -



Wat een onlogisch antwoord trouwens.

Jij stelt dat je het raar vindt dat ik opkom voor een groep waartoe ik mijzelf niet reken. Ik stel dat jij dit voor jezelf wel gerechtvaardigd want jij komt tenslotte op voor de homo's en de joden. Want jij bent tenslotte geen lesbienne of Joodse.



Dat heet "meten met 2 maten".
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 10:17:

[...]





Nog 1 keer: Volgens de islam ben ik een moslim, omdat blablabla. Is invalshoek nummer 1.

Volgens mijzelf ben ik een atheist want bla bla. Is invalshoek nummer 2.

Want we hebben het hiet toch over de opvatting van de Islam?

Nou die zegt: geboren als islamiet, voor altijd een islamiet.

Voor de islam maakt het geen bal uit wat ik er van maak.



Ik zeg; niet alles in de Koran wordt bij de letter nageleefd. Was dat wel zo dan had Marokko er al bijvoorbeeld al heel anders uit gezien.

Voor moslims blijf je een islamiet. Voor jezelf niet.

Maar over de koran is men in Marokko schappelijk.

Sorry, ik kan er geen chocola van maken.



Ik blijf het vaag vinden dat je jezelf definieert aan de hand van een religieuze wet waar je niet in gelooft.



Dan ben ik ook een niet praktiserende moslim. Want volgens de islam zijn alle mensen op deze aarde moslim.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 10:25:

[...]





Wat een onlogisch antwoord trouwens.

Jij stelt dat je het raar vindt dat ik opkom voor een groep waartoe ik mijzelf niet reken. Ik stel dat jij dit voor jezelf wel gerechtvaardigd want jij komt tenslotte op voor de homo's en de joden. Want jij bent tenslotte geen lesbienne of Joodse.



Dat heet "meten met 2 maten".

Ik stel dat ik het raar vind dat jij jezelf tot moslim rekent, omdat moslims dat nu eenmaal zo zien. Terwijl je zélf geen moslim bent.

Ik ageer tegen de haat in de koran. Die haat is ook tegen 'ongelovigen' gericht, zoals je ongetwijfeld weet.

Waarom heb je daar zo'n probleem mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik trek hierbij mijn opmerking in over dat je hier best je brood mee kunt verdienen.

Ben ik niet meer van overtuigd gezien je onvermogen voor begrijpend lezen. Wordt een fiasco
Alle reacties Link kopieren
Het lukt je niet je hieruit te kronkelen dus ga je weer over op de ad hominem?

Typisch.
Alle reacties Link kopieren
Nee, echt niet Noesa, dit heeft niets met kronkelen te maken. Ik krijg je het gewoon niet uitgelegd. Het spijt me.
Alle reacties Link kopieren
Nee, jezelf 'moslim' noemen terwijl je dat niet bent, krijg je ook niet uitgelegd.

Ik snap dat je voor de islamitische wet eeuwig moslim blijft, maar ik stelde de vraag niet aan een islamiet. Maar je antwoordt dus wél als een islamiet.
quote:3wieler schreef op 22 september 2014 @ 10:35:

Ik trek hierbij mijn opmerking in over dat je hier best je brood mee kunt verdienen.

Ben ik niet meer van overtuigd gezien je onvermogen voor begrijpend lezen. Wordt een fiasco



Winstbejag zal er niet achter zitten, maar verder je zit er niet ver naast.

De PVV is een dictatoriale partij zonder leden, en daarmee dus ook zonder geld. Vandaar dat de gelovigen op hun hatelijkheden op allerlei fora komen spuien, in de hoop zo gratis zieltjes te winnen. Die partij draait op angst, verdachtmakingen, verdeeldheidheid en xenofobie, en de hoop is dat daar wat van blijft hangen als je er maar genoeg van rondstrooit.

Eigenlijk is het gewoon spam, en op het moment dat niemand meer zin heeft om tegen hetzelfde liedje van dezelfde bashers in te gaan zakt een topic af en openen ze een nieuw.

Gelukkig zijn de wervers over het algemeen niet de slimste en zeker niet de aangenaamste mensen, dus de schade blijft beperkt.



Complimenten voor het geduld en de redelijkheid waarmee je tegen die muur van onbegrip, insinuaties en beledigingen blijft argumenteren.

Toont mooi aan dat de ontwrichting en de verblinding vanuit de radicale hoek komt, of dat nu fanatieke moslims of fanatieke PVV-ers zijn, en dat vanuit het redelijke midden niets te vrezen valt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven