Als de eerste vruchtbaarheidsonderzoeken goed zijn...

15-09-2014 20:07 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
... maar een zwangerschap toch uitblijft.



Mijn vriend en ik proberen sinds een jaar en vijf maanden een baby te krijgen. Start was dus ongeveer in mei 2013.



In de zomer ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor een echo, bloedtest, hcg en baarmoederfoto. Alle uitslagen waren goed. Het zaad van mijn vriend is getest en ook dat was goed.



We zijn nu weer naar huis gestuurd met de boodschap om het nog een aantal maanden zelf te proberen. Logisch natuurlijk, want op papier zou het gewoon moeten lukken. Maar waarom lukt het dan toch maar niet?



Wie zit er in hetzelfde schuitje? Positieve verhalen zijn overigens ook erg gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een bijna zelfde verhaal. Geen aanwijsbare reden gevonden en toch nog steeds niet zwanger. In het plaatselijke ziekenhuis wilden ze ons niet helpen, probeer nog maar zelf.

Zijn toen naar Geertgen gegaan en daar hebben ze ons wel geholpen. Eerst hsg gehad, toen weer zelf geprobeerd. Daarna 3 x iui, noet gelukt.

En zit nu middenin onze eerste ivf poging. Vrijdag begonnen met stimuleren en heb a.s donderdag de eerste follikelmeting.



Die dooddoener van het loslaten heb ik idd ook al meerdere malen gehoord. Het is gewoon echt niet waar, het werkt niet zo! Onze fertiliteitsarts zegt zelfs dat het absolute onzin is.

Je hoort toch alleen de succesverhalen; "we waren jaren bezig en toen ik het losliet was ik ineens zwanger"

Natuurlijk gaan mensen niet vertellen :"we waren jaren bezig en toen ik het losliet werd ik nog steeds niet zwanger"



To succes met alles, moeilijk is het he? Bij ons is ook ineens iedereen om ons heen zwanger. We verhuisden en 3 buurvrouwen raakten zwanger. Dat maakt het nog zwaarder, elke keer die confrontatie met iets wat je zelf ook zo ontzettend graag wil...
Alle reacties Link kopieren
Hier een succesverhaal. Wij hebben 3 jaar gedokterd. Niets gevonden. Mijn eerste recept voor hormonen (iui) hing op de koelkast. We wilden niet meer. Onze relatie ging er onderdoor, ik ging eraan onderdoor en ik werd te oud (bijna 40). Dus recept ging in de prullenbak, dan maar geen kinderen.



2 maanden later was ik zwanger. Waarom? Het aloude "loslaten"? Geen idee. Maar 3 maanden na de geboorte van nummer 1 was ik opeens (bijna ongepland) zwanger van 2.



Geen idee waarom, maar het lot kan opeens zomaar omslaan. Waar voor jou de grens van het proberen ligt, weten alleen jij en je partner. Ik hoop dat het bij jullie net zo gaat als bij ons!
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
quote:jennie79 schreef op 15 september 2014 @ 22:17:

Fantastisch dat het voor jullie wel gewerkt heeft Mientj, voor 95% is dat niet zo. Maar als ervaringsdeskundige zou je dan ook moeten weten dat dat soort uitspraken enorme dooddoeners zijn.

Als hef echt allemaal zo makkelijk zou werken zouden er geen fertiliteitsafdelingen bestaan.



Het heeft bij haar niet gewerkt. Als ze het niet had 'losgelaten' was ze ook zwanger geraakt.

Het gaat erom dat er een eicel en een zaadcel bij elkaar komen en of dat nou is omdat je getempt hebt en met ovulatietesten aan de gang bent of omdat het toevallig raak was, als je maar lang genoeg zonder condoom vrijt worden de meeste vrouwen gewoon zwanger, zeker als er in beginsel 'niets' mis is. Het is zoiets als tegen een kankerpatiënt zeggen dat als hij nou eens los zou laten, dat hij dan wel beter wordt ofzo. Klinklare nonsens.
Alle reacties Link kopieren
TO mag ik vragen hoe oud je bent? Heb je nog veel tijd of begint de tijd 'te dringen'? Omdat je voor een halfjaar werd weggestuurd bedoel ik. Ik vraag me af of ze dat ook doen bij vrouwen die bijvoorbeeld al 38/39 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook alle onderzoeken gehad en waren beide gezond. We werden weggestuurd met: ga het nog maar een tijdje zelf proberen.

Ja dan voel je je knap lullig.

Ik wilde er alles aan doen om zwanger te worden en ben "fanatiek" gaan sporten. Ook heb ik weer wat oude hobby's opgepakt met het idee: misschien komt er wel nooit een kindje.

En toen ineens had ik een positieve test in handen. Een half jaar nadat we weggestuurd waren in het ziekenhuis. En nu ligt de mooiste baby ter wereld te slapen in haar wiegje.

Na ruim 2 jaar was ik dus spontaan zwanger geworden.

Misschien gebeurt dat bij jou ook wel. Ik hoop dat je snel een poditieve test in handen hebt. Geef de hoop niet op!
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op dinsdag 16 september 2014 07:45 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="jennie79 in "Als de eerste vruchtbaarheidsonderzoeken..."" class="messagelink">jennie79 schreef op 15 september 2014 @ 22:17</a>:</b>

Fantastisch dat het voor jullie wel gewerkt heeft Mientj, voor 95% is dat niet zo. Maar als ervaringsdeskundige zou je dan ook moeten weten dat dat soort uitspraken enorme dooddoeners zijn.

Als hef echt allemaal zo makkelijk zou werken zouden er geen fertiliteitsafdelingen bestaan.</div></blockquote>



Het heeft bij haar niet gewerkt. Als ze het niet had 'losgelaten' was ze ook zwanger geraakt.

Het gaat erom dat er een eicel en een zaadcel bij elkaar komen en of dat nou is omdat je getempt hebt en met ovulatietesten aan de gang bent of omdat het toevallig raak was, als je maar lang genoeg zonder condoom vrijt worden de meeste vrouwen gewoon zwanger, zeker als er in beginsel 'niets' mis is. Het is zoiets als tegen een kankerpatiënt zeggen dat als hij nou eens los zou laten, dat hij dan wel beter wordt ofzo. Klinklare nonsens. Je hebt uiteraard helemaal gelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:voetjesinhetzand schreef op 16 september 2014 @ 07:47:

TO mag ik vragen hoe oud je bent? Heb je nog veel tijd of begint de tijd 'te dringen'? Omdat je voor een halfjaar werd weggestuurd bedoel ik. Ik vraag me af of ze dat ook doen bij vrouwen die bijvoorbeeld al 38/39 zijn.Dan wordt je niet weggestuurd en ga je na 6 maanden al de MMM in. Tenminste bij mij wel. Al moet ik wel zeggen dat mijn huisarts me wel weg wilde sturen. Maar ik wist dat het ziekenhuis andere regels hanteerde. Volgens mij las ik ergens dat TO rond de 30 is en dan moet je eerst een jaar proberen. Soms moet je ook op je strepen gaan staan. Maar dat is moeilijk. Want je wil natuurlijk ook helemaal niet aan IUI of IVF beginnen. Je wil ook gewoon dat het wel vanzelf lukt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
quote:boannan schreef op 16 september 2014 @ 13:18:

[...]





Dan wordt je niet weggestuurd en ga je na 6 maanden al de MMM in. Tenminste bij mij wel. Al moet ik wel zeggen dat mijn huisarts me wel weg wilde sturen. Maar ik wist dat het ziekenhuis andere regels hanteerde. Volgens mij las ik ergens dat TO rond de 30 is en dan moet je eerst een jaar proberen. Soms moet je ook op je strepen gaan staan. Maar dat is moeilijk. Want je wil natuurlijk ook helemaal niet aan IUI of IVF beginnen. Je wil ook gewoon dat het wel vanzelf lukt.Ah oké. Het lijkt me zoooo moeilijk om dan nog maar een half jaar te moeten gaan proberen zeg Maar inderdaad heel dubbel, want je wil natuurlijk ook niet de MMM in. Je wil gewoon iemand die even met een toverstafje zwaait zodat het de eerstvolgende keer raak is. Ja moeilijk hoor, hoop dat TO snel zwanger is
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. In mijn omgeving wordt iedereen namelijk binnen vier maanden zwanger, iets wat mensen nog meer aanleiding geeft om te zeggen dat we het moeten loslaten, want bij hun is het ook binnen die tijd gebeurt. Mensen vergeten dan voor het gemak even dat wij er de eerste vier maanden ook heel flexibel instonden en ons nog geen zorgen maakten.



Het is zoiets geks. Dat sommigen inderdaad na 5 jaar of langer nog spontaan zwanger kunnen raken. Dat geeft me wel hoop. Ik hoop ook snel op goed nieuws. Ik ben overigens net 31 geworden. Ik was 29 toen we begonnen met proberen. Ik zit qua leeftijd dus wel goed.



Dat ik ben weggestuurd door gyn is ergens frustrerend, maar ik hoop stiekem dat de hsg een propje heeft weggeschoten in eileiders waardoor ik vruchtbaarder ben de komende maanden
Alle reacties Link kopieren
quote:lionlily schreef op 15 september 2014 @ 22:33:

Hi Klompje, jouw verhaal had, op 1 maand na, wij zijn april 2013 gestart, mijn verhaal kunnen zijn. Zelfs de HSG heb ik 2 maanden geleden gehad en wij zijn nu voor 6 maanden 'weggestuurd'...



Ik kan je dus geen advies geven, en ook geen positief ervaringsverhaal, maar ik zit in precies, maar dan ook precies hetzelfde schuitje Wat toevallig! Fijn om onze ervaring te kunnen delen. Ik ken in mijn omgeving niemand die hetzelfde doormaakt (dat ik weet althans)
Alle reacties Link kopieren
Klompje, ik kom je alleen maar even sterkte wensen. Bij ons was er wel duidelijk een oorzaak (zaadkwaliteit) en met behulp van icsi hebben we nu een mooie dochter.





Enne.... Als je door stress niet zwanger zou raken, dan zou met ivf ook niemand meer zwanger raken!!! (of in oorlogstijd, of na verkrachting.. )
Alle reacties Link kopieren
quote:klompje83 schreef op 16 september 2014 @ 19:48:

[...]





Wat toevallig! Fijn om onze ervaring te kunnen delen. Ik ken in mijn omgeving niemand die hetzelfde doormaakt (dat ik weet althans)



Ik schrijf onder het groepje: ik wil zwanger worden praatgroepje III en onder het wachtbankje. Kom je ons daar versterken? Ik merk dat te veel topics volgen mijn input verlaagt omdat ik zoveel herhalen moet.



Maar goed, ik wil het best proberen, wil je iets van me weten of wil iets vertellen over waar je tegenaan loopt? En hebben jullie familie of vrienden in vertrouwen genomen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Klompje, kom je nog eens terug?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven