Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Nou ja dan kan ik het positieve melden dat het je het alleen in het weekend nuttigt en dat dus je cheat moment is....hahahaha.

Beetje mijn popcorn idee.



Ik sport de laatste tijd (nu al 3 dagen, en JA dus ook gister op mijn vasten dag) op 2 koffie met beiden een theelepel kokosolie. En daarna dus een HIIT. Ik geloof dat dat wel gaat bevallen. Ik verbaas me er over dat het gaat.



Ik heb net ook 2 van die koffie op. Ik heb zelfs onbewerkte kokosolie en dat smaakt eigenlijk best lekker (in de koffie dan).



Ik heb nu ook nog steeds, na mijn vasten dag, niet echt trek in gebruikelijke crackers met kaas. Dus ik ga nu even opruimen en dan dan weer even lekker sporten.
Alle reacties Link kopieren
Nou sporten op koffie en NA vastendag overleefd! Ik ben helemaal verbaasd? En nog geen gillende trek Die kokosolie in de koffie werkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Ednaloy!



Zelf een beetje vruchteloze shopochtend gehad. Had online schoenen voor de kinderen besteld en twee paar kon ik terugbrengen naar een filiaal ipv terugsturen. Goede reden om naar dichtbijzijnde stad te rijden en meteen bij de toko langs te gaan. Kom ik bij schoenenwinkel is ie in deze stad opgeheven!



Loop naar toko helemaal aan het einde van winkelstraat hebben ze daar geen norisnacks meer, vanmiddag weer. Op de terugreis naar huis zou ik langs andere grotere toko komen, parkeer daar in de buurt, loop erheen zijn ze verhuisd. grrr...
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:AsoTut, 23 uur geleden



http://www.foodlog.nl/art ... eg-meer-vergeet-het-maar/

Voor de liefhebbers





Goed stuk.



Ik pak trouwens tegenwoordig als ik of diarree heb gehad of een antibioticakuur een kuur met probiotica om de darmbacteriën weer op peil te brengen, anders heeft AZM ook weinig zin als er geen bacteriën zijn om te voederen. Bij de apotheek verkopen ze die probioticakuren. Ik ben er wel van overtuigd dat je darmbacteriën een grote rol spelen in de hele verteringsfabriek van je lichaam. Vroegah kreeg de mens veel meer bacteriën binnen dan nu het geval is met de overdreven hygiëne.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hele goeie shop ochtend gehad. Ik zag zaterdag grijze Pallediums bij de V&D, super stoer! Maar vond ze wat duur. Nu vielen er dit weekend stickers in de bus van 20% korting en ze werden NOG leuker! Leuk vest gescoord bij de H&M voor een tientje en ik heb de nouri snacks. Vind ze enorm naar vis smaken denk dat ik ze bij de witte rijst wel lekker vind. Zoals ze oorspronkelijk bedoeld zijn. Wel pandan rijst natuurlijk...;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren een goede vastendag gehad, een die me supermakkelijk afging, zelfs met calorierestrictie. Vandaag ben ik weer aan het stroopstoken en als ik een grote pan vrij heb, ga ik paprika-tomatensoep maken, die moeten ook verwerkt worden. Dus vandaag weer lekker bezig. Ik krijg wel spierpijn van elke weekend appels en peren in stukken snijden, schillen, kaasdoeken uitwringen etc. Mijn handen doen hartstikke zeer nu, even de pijn wegforummen.



Volgende week zal Stan de appels en peren in stukken snijden, heeft ie beloofd. Wat zal ie blij zijn als ie dan ook de suikerbieten mag slachten. Stan is trouwens ook om, hij gaat brood afzweren zodra ik het paleobroodbakken onder de knie heb. Hij is zich in paleo aan het verdiepen dankzij zijn medewerksters die ook paleo eten. Hij ziet iedereen om zich heen lekker eten en afvallen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben nu dus helemaal over op dat leangains. Dus 14 uur vasten en een eet raam van 10 uur. Heb het nu een week gedaan en merk dat het werkt met in de ochtend sporten. Op de weegschaal nog even geen effect maar merk het wel aan mijn taille. Nu doet dat hiit trainen natuurlijk ook meer op de (semi) nuchter maag! Even dit een poos proberen.

Maar dus echt niet zonder die koffie.
Alle reacties Link kopieren
Nee, de koffie is precies goed zo.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,



ik heb afgelopen weekend zwaar gezondigd (hadden familieweekendje) door te ontbijten, lunchen, dineren, Zeeuwse Bolussen tussendoor gegeten en nog een BBQ en toch netjes op gewicht gebleven. Jippie!



Bevalt de leangains nog steeds Ed? Vanaf hoe laat eet je dan? Het is wel de bedoeling dat je elke dag een uur voordat je weer gaat eten sport, toch?



Wanneer trouw je Magnolia? Of sta je, as we speak, in mooie trouwjurk voor het altaar

Of (misschien nog beter) in bikini op het strand vanwege huwelijksreis?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Over trouwen gesproken. Ik moet mijn trouwring laten vermaken, hij is te groot of liever gezegd, mijn vingers zijn te dun geworden. Met handen wassen ben ik hem al een paar keer bijna verloren en mijn oude ringen passen weer.



Dus het afvallen gaat hier gewoon door, ook al geeft de centimeter rondom mijn taille niks minder aan, ik blijf zo op 68-69 cm tailleomtrek hangen de laatste twee weken. Het vet van mijn onderbuik wordt zichtbaar minder. Nog even en ik ga eens met een tang mijn vetpercentage meten, want ik kan steeds minder vastpakken. Ik heb overigens nog steeds geen interesse in kilo's.



Vandag heb ik een vastendag, gaat prima tot nu toe. Ik heb nog geen idee wat ik vanavond ga eten. Totaal niet over nagedacht. Eigenlijk heb ik zin in biefstuk ofzo. Dat klinkt als een plan. Met Roquefortsaus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 16 september 2014 @ 10:55:





Bevalt de leangains nog steeds Ed? Vanaf hoe laat eet je dan? Het is wel de bedoeling dat je elke dag een uur voordat je weer gaat eten sport, toch?





Jazeker het bevalt nog steed...maar echt zonder die koffie trok ik het niet hoor.



Uiterlijk half 7 in de avond prop ik mijn laatste hap door mijn keel. En zo rond 11 uur of 12 uur klok ik mijn groente smoothie naar binnen. Om een uur of 9 sport ik altijd.



Als ik me echt heel flauw voel neem ik een glas met mijn BCAA"s.
Alle reacties Link kopieren
Hello!

Ik ben er nog hoor. Wel druk met de laatste voorbereidingen. Dus wat minder actief hier zo met de bruiloft en vakantie in het voor uitzicht.

Vasten komt er bijna niet meer van. Maar doe mijn best om in ieder geval 2 dagen rustig aan te doen qua eten
Alle reacties Link kopieren
Hi, wat is het hier rustig! Iedereen gewoon lekker bezig?



Ik heb vanochtend na een halve bulletkoffie een uurtje in het bos gelopen, daarna een volle kop bulletkoffie op en mijn loopmaatje vond het ook heerlijk.



Hier gaat alles prima, blijf wel rondom de 77.5 hangen maar als je ziet wat ik eet is dat ook niet zo raar. Sterker nog, ik denk dat als ik geen kokosolie zou nemen dat ik dan was aangekomen.



Ja, ik denk echt dat de kokosolie me helpt om af te vallen of stabiel te blijven. Straks de kinderen ophalen van school en dan een lekker groenteomeletje eten met zijn allen.



Voor vanavond staat zelfgemaakte pizza op het menu. Straks kilootje knalrode tomaten kopen en lekker met knoflook en uien in de oven roosteren, mozzarella erbij en wat goede ham. Afmaken met verse basilicum.



Oooohhhh, wat heb ik daar een zin in!!!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, lekker bezig hier met vasten vandaag. Bij mij werkt het vasten nu het beste op drukke dagen. Ik heb geen tijd om aan eten te denken en eigenlijk ook niet om te forummen.



Vanmiddag kan ik mijn trouwring op laten halen bij de goudsmid, die is inmiddels ook een maatje kleiner.



Morgen ga ik proberen om rinse appelstroop te maken met suikerbiet en appels, ik ben benieuwd hoe dit project gaat verlopen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb natuurlijk geen vasten dagen meer, aangezien ik elke dag pas mijn smoothie ontbijt neem rond een uur of elf. Natuurlijk als ik wakker wordt mijn 2 kokos koffie en zo rond 9 uur sporten.



Vandaag had ik een PT sessie gewone van een bevriende personal trainer.

Dus ik had om 7 uur mijn 2 koffie genomen en rond een uur of 9 mijn BCAA oplossing.



De sessie was gaaf, ik heb mezelf een hoop aangeleerd en dat gaat natuurlijk best tenkoste van de techniek. Ik zie wel wat een ander fout doet maar wat ik zelf verkeerd doe zie ik niet zo. Dus dat is fijn dat ik nu gecorrigeerd ben!



Maar ik vrees wel spierpijn.

Nu ik thuis ben gierende trek dus heb net crackers met kaas op.

Van die C1000 crackers die zijn zo lekker: http://i55.tinypic.com/261yjp5.jpg



Ik mag vanavond tot 9 uur eten, das mooi dan maak ik om 20.00 mijn bak popcorn...tis mijn cheat weekend!
Alle reacties Link kopieren
Poe hee, ik denk dat ik wat minder bulletkoffie moet drinken. Of iig minder kokosolie: weet niet zeker of het daar aan ligt maar had vanmiddag 108 hartslagen per minuut waar ik er normaal 58-62 heb. Gisteren en vandaag al een wat opgejaagd gevoel en daardoor mijn schildkliermedicijn gistermiddag en vanochtend geskipt.



Niet verwonderlijk dat ik vanochtend eindelijk op de 76.9 kilo zat. Mooi getal maar op deze manier wil ik niet afvallen.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Huh? Weet je zeker dat dat va de kokosolie komt? Dat lijk me nog al sterk namelijk.

Van en vet wordt je toch niet hyper...tis geen suiker.
Alle reacties Link kopieren
Het is meer een brandstof die je spieren nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het blijkt op de schildklier te werken en hartkloppingen te veroorzaken. En ik merk dat zeker wel.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ooooh...nou ik merk daar niks van. En ik gebruik het toch rijkelijk, bak er alles mee. En heb in de ochtend mijn 2 BP koffie.



Maar goed ik heb ook niks aan bijwerkingen als bij AZ. Dat laatste vind ik zelfs wel een beetje jammer!
Alle reacties Link kopieren
Louise... sorry dames.. breek even in. .. maar ik denk dat jouw klachten eerder van de koffie komen dan van de kokosolie..... Probeer de kokosolie eens in thee te doen.. .. zit veel minder pep/caffeine in.... Caffeine kan namelijk deze klachten veroorzaken.
Rawfoodje, het is bekend dat kokosolie op je schildklier kan werken en je hartslag verhoogd.

Ik heb, door de inname van kokosolie, kunnen minderen met Thyrax en ik weet van meerdere mensen die hun dosis om laag hebben kunnen brengen door een consequente inname van de kokosolie.

Ik had het al eerder op dit topic gelezen maar misschien heeft Louise dat niet gelezen



Over koffie gesproken, man en ik zijn gestopt met koffie drinken.

We dronken al niet veel, max 3 kopjes per dag maar vooral man heeft last van afkickverschijnselen, hoofdpijn vooral.

Hij voelt zich al wel veel rustiger, minder in een fight or flight toestand dus tot nu toe is het de moeite waard.

Ik merk 0,0
Alle reacties Link kopieren
Op de blog van Melchior Meijer stonden ook ervaringen met kokosolie zoals die van jou Louise1. Je bent dus niet de enige die hier last van heeft. Ik heb er geen last van gelukkig. Ik drink ook maar max. een bulletproofkoffie per dag eigenlijk en verder ook niet teveel koffie.



Morgen ga ik weer vasten, moet even kijken of dat met calorierestrictie wordt, ik ben een beetje verkouden en wil niet ziek worden want ik heb het veel te druk de komende tijd.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Oh daar heb ik echt puur overheen gelezen maar toen Tut het melde ging er idd iets dagen. Wat balen Loesje. Ik doe het goed op mijn 2 koffie met een theelepel kokos per kopje.

Verder drink alleen in de avond 2 decaf kopjes en overdag alleen maar groene thee.



Nou ik kom amper melden hè dat ik een vastendag heb. Die heb ik natuurlijk ook niet meer.



Ik heb net mijn 2 koffie op. Even wachten tot gezin de deur uit is en dan ga ik weer even lekker sporten. Ik heb vanaf gister 18.00 niks meer gegeten. Gaat goed.
Alle reacties Link kopieren
@ Asotut: nee hoor, ben het niet vergeten. Jij hebt me er toen juist op gewezen! Ik heb er ook weken geen last van gehad en nu dus ineens wel. Ik denk ook niet dat het aan de koffie zelf ligt want dat drink ik dagelijks. Meestal twee koppen.



@ Mrs Stanley; die link heb ik tijdje terug ook gelezen en gisteren nog eens. In de reacties eronder lees je nog meer mogelijke oorzaken. Nogal complexe materie.



Maar goed, ik ga even wat minderen met de kokos en kijken hoe het dan gaat.



Ik draag vandaag een LBD die ik het laatst gedragen heb voooooor dat ik zwanger was (nou ja, de laatste keer dat ik hem droeg was ik 6 weken zwanger ). En hij zit als gegoten!!!

Nu nog een halfuurtje wachten tot ik weer wat kan eten.
Poep, wie heeft jou gescheten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven