nognietzwangernahalfjaar

03-06-2014 11:54 918 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de hoop dat ons zwanger "worden" groepje steeds meer uitdunt, kletsen wij hier met elkaar over het zwanger worden wat helaas bij ons wat langer duurt. Zo vinden we steun en hulp door advies bij elkaar, fleuren we elkaar op en proberen we elkaar gerust te stellen wanneer dat nodig is. Ook voor een gezellig koffieleutgesprekje weten we elkaar te vinden!



Dat we de topicnaam maar snel mogen veranderen in iets positievers :)!!

Naam LftNODBezig sindsBijzonderhedenMoringa3224 september juni 2013 Bezig in het ziekenhuis _sun 2727 novembermei 2013 Bezig in het ziekenhuisChevrolet 2930 maart maart 2013 1 MK mei 2013, ziekenhuis februari: nog 1 jaar zelf proberen. Rond juni/juli HSG (ronde 25)ferrarigirl276 oktoberaugustus 2013 bezig met temperaturen, 3 oktober eerste afspraak gyn



De zwangere mensen:

Naam LftUitgerekendBijzonderhedenmiaauw292 februari 20156 augustus VKSerieas32 7 februari 2015(goede 20wk echo)Stress-kipje2815? februari 2015 goede combi test! Tralalala29 6 maart 2015 20 wk echo moet nog gepland worden Hartje24 9 maart 2015een meisje!



(Blijven jullie vooral gezellig meeschrijven!)



Vorige topic:

Nog niet zwanger na een half jaar, wie ook?



Inlog:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 12:21
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie tips wat betreft de apps, ik ga ze allebei eens bekijken.



Ze weet wel (en mn ouders ook) dat we ermee bezig zijn, kwam doordat ik een tijd terug flauwgevallen was. Vlak daarna vroeg mn zusje doodleuk: wil je even aan mn buik voelen want het is zo druk aan het bewegen. Ik heb gezegd dat het niet hoefde, daarna heeft ze dit ook niet meer voorgesteld. Mama is (natuurlijk) dolenthousiast over de zwangerschap/het kindje van mn zusje dus die heeft het er vrijwel iedere keer over als ik haar zie. Ik wil het er echt nog niet met hun of iemand anders dan mijn man over hebben dat het niet lukt, daardoor kan ik ze er ook niet echt op aanspreken. Wel lastig, want ik merk wel dat ik me er aan irriteer (wat ook niet altijd lukt om voor me te houden). Gelukkig is mn man erg lief, hij maakt zich niet zo'n zorgen als mij/kan het beter loslaten, maar hij toont wel veel begrip dus dat is erg fijn. Daarom is het ook fijn om het nog echt 'van ons' te houden dat het niet lukt en hoe ik me erbij voel.



Lopen/liepen jullie hier ook tegen aan? Niet willen vertellen aan familie maar de opmerkingen e.d. lastig vinden.



Klinkt stom, en is het misschien ook, maar ik zie er best tegenop om dadelijk mn zusje en haar kindje te zien. Ben wel blij voor haar, maar het doet pijn dat zij twee maanden eerder dan mij 'begonnen' is en een kindje in haar handen heeft terwijl ik na een jaar nog niet eens zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Ferrari, hoe was het om je zusje en de baby te zien? Ik herken je gevoel wel, hoor. Als je zelf zo lang aan het proberen bent en als het steeds niet lukt dan ís het ook steeds lastiger om blij te zijn voor anderen. Ik heb het gehad rondom mijn miskraam. Een collega werd na mij zwanger en haar kindje was al geboren en toen stond ik nog steeds met lege handen. Dat vond ik toen ook echt moeilijk. Ik haar toen wel in vertrouwen verteld wat er was gebeurd. En zij heeft daar ook echt rekening mee gehouden.



Wij hadden net onze ouders verteld dat ik zwanger was en toen kreeg ik die miskraam. Dus onze omgeving wist daarna ook dat wij er mee bezig waren en dat het niet lukte. Ik vond dat eigenlijk wel fijn dat ze het wisten. Ik hoefde me niet groot te houden en kon gewoon mijn verhaal kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ferrari, een iets andere situatie, maar ik had een babyshower van mijn zus waar 2 andere vrouwen rondom mijn MKdatum uitgerekend waren. Ik was toen net aan het bloeden en zij zaten daar heel trots te vertellen dat ze zwanger waren. Ik vond dat ook stiekem moeilijk. Gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje!



Tralalala, wanneer ben jij uitgerekend? Heb je je 20weken echo al gepland staan? Leuk dat je terug bent. Ik ben ook niet meer zo fanatiek. Ik lees wel alles, maar vind op de bank hangen ook lekker.



Chevrolet, ik hoop dat je man toch het licht gaat zien. Dwingen zal wel lekker tegenstrijdig werken, maar vertellen hoe jij je eronder voelt? Het stomme is wel dat het al een keer gelukt is bij jullie. Het is dus wel mogelijk.



Stress-kipje: Wij willen inderdaad niet weten welk geslacht ik draag. Als mensen vragen of ik weet wat het wordt,zeg ik: EEN BABY Als het maar gezond is. Als ik al die 20-weken echo topics lees, krijg ik toch stiekem een kriebel.
Niets hoeft, paarden wel
We hebben deze week even een goed gesprek gehad en afspraken gemaakt. Vriend gaat deze maand naar de dokter. Hij moet straks eerst 2 weken naar het buitenland voor het werk en daarna gaat hij. Tijdens mijn eisprong is hij nog net niet terug, dus deze maand wordt alweer niks..

Ik duik weer even onder, als er nieuws is laat ik het horen
Alle reacties Link kopieren
Tralala, jouw berichtje was mij even ontgaan. Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat.



Miaauw, herkenbaar. Ik merk dat ik ook een beetje aan kijk tegen de 20 weken echo. Als alles goed blijkt te zijn dan is het achteraf misschien best leuk. Maar dat weet je vooraf niet natuurlijk. Nou ja, we gaan maar van het beste uit.



Chevrolet, wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad en afspraken hebben kunnen maken. Toen wij dat hadden afgesproken vond ik het wel een rustig idee.

Het lijkt me echt wel heel lastig dat je nu al weet dat je vriend tijdens je eisprong waarschijnlijk nog in het buitenland is. Hoewel de duidelijkheid die je dan hebt ook wel rustig is. Toch ga ik voor jou duimen voor een laat ei.
Hoi meiden!



Ff bijgelezen en wat is er weer lekker veel geschreven!



Hartje!! Wat geweldig dat je al zo ver bleek te zijn!!! En leuk is dat he, het eindelijk van de daken kunnen schreeuwen! Hoe reageerde iedereen? En hoe voel je je?



Dubbeltje; ook ik kende je nog niet, maar leuk dat je even wat hebt gepost! hopelijk gaat het snel wat beter met je en ik vind dat je heel verstandig overkomt! Gezondheid gaat voor. Schrijf hier fijn af en toe van je af als je wat kwijt wilt en beterschap!



Moringa hoe gaat het? Heeft er alweer een smiley je verblijd met een glimlachje? Ik duim iig weer voor je! Fijn dat je man binnenkort weer een potje mag inleveren, hopelijk is deze uitslag beter en word er iig met jullie mee gekeken naar de oorzaak.. ik duim voor je dat t potje inleveren gewoon niet nodig zal zijn! Verder een fijn weekend gehad?



Ferarri gefeliciteerd dat je tante hebt mogen worden! Al zal dat wel heel veel dubbele gevoelens bij je opwekken en niemand die je dat kwalijk zou kunnen nemen! Lijkt me heel moeilijk.. vind je het niet fijn om ovutesten te proberen? desnoods voor erbij.. want met temperaturen ben je volgens mij al gauw 'te laat' terwijl ovutesten van te voren weet wanneer je ei eraan komt.. maar dat is maar net wat je fijn vind..



Serieas! Hoe gaat het? Voel je je goed? Wat fijn dat je echo goed was! Willen jullie straks het geslacht weten?



Miaauw.. ik snap je heel goed hoor, het geslacht is absoluut niet belangrijk.. als het maar gezond is inderdaad! moet wel toegeven dat ik naderhand blij ben dat we toch de pretecho hebben gedaan want zoals chevrolet al zei op dat moment werd het een stuk "tastbaarder/echter" en durfde ik mijn onzekerheden een beetje naar de achtergrond te duwen om te gaan genieten.. en je krijgt n extra echo ;)



Chevrolet snap heel goed dat je er klaar mee bent! Ik denk dat iedereen in dit topic dat gevoel kent.. ik blijf voor jullie duimen en hoop dat er deze maand ineens weer zo een babyboom is als een paar maanden geleden in dit topic.. wat betreft je vriend en het potje.. ik heb daar voorheen ook flinke bonje om gehad met vriendlief.. en snap je gevoel.. bij ons was de kinderwens vanuit zijn kant wel ook heel groot maar hij was denk ik bang dat er iets slechts uit het potje zou komen en dat het dan zijn "schuld" was, terwijl dat natuurlijk nergens op slaat en bij wie de oorzaak ook ligt je alsnog van elkaar houd en juist iets hebt om dichter bij t verwezenlijken van je droom te komen zodra je dingen uit kunt sluiten/aan kan pakken.. misschien helpt het om een lieve brief te schrijven die wel heel duidelijk maar niet verwijtend is? In een brief kan je 2 x na denken over hoe je iets op kan schrijven zodat het bij hem goed doordringt en hij kan t meerdere keren lezen en beseft daardoor miss net iets meer hoe gelukkig hij je ermee maakt als hij dat even doet..



Tralala wat fijn om weer eens van je te horen! Was al bang dat je niet meer zou schrijven.. gelukkig zijn de kots-weken voorbij hihi.. hoe was je reis? Waar zijn jullie geweest?



Hier; terug van onze vakantie! Wat was dat even heerlijk zeg wel een veel rustigere vakantie dan normaal haha lagen elke avond al om 11 uur in bed, terwijl we normaal nog wel een feestje zouden bouwen hihi!



Verder vind ik het echt balen dat er hier toch een paar weer hun periode hebben gekregen en blijf ik hopen op een complete naamsverandering van dit topic.. voor degene die op het wachtbankje of in de ovu zitten ga ik uiteraard hard duimen.. slaap lekker meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Achteraf gezien viel het best mee in het ziekenhuis, toen we erheen liepen vond ik het wel wat lastig. tot nu toe zijn we alleen donderdag geweest en toen lag ze in de couveuse (het is best een pittige bevalling geweest). sinds gisteren zijn ze thuis, waarschijnlijk gaan we er vandaag even langs (en haar dan voor het eerst vasthouden waarschijnlijk). Op whatsapp gaat het in de groepsapp alleen maar over haar, wat ze doet, foto's etc. ik probeer het maar een beetje naast me neer te leggen, reageer er ook niet echt op. echt blijdschap voel ik niet (wat denk ik ook wel wat met onze band te maken heeft), maar vind het wel fijn voor haar. we worden de hele tijd oom/tante genoemd door iedereen, en dan denk ik vaak: ik zou veel liever mama zijn/worden.. maargoed, genoeg erover. ik wil niet alleen naar lopen klagen, het is iets heel moois wat je iedereen gunt, het voelt alleen heel dubbel op het moment.



miaaauw: haha, ik moest echt lachen om je 'het wordt een baby'! Hoe kijk je nu tegen die situatie aan van toen met je miskraam en die confrontatie? dat je nu zwanger bent, maakt dat 'alles' goed of viel je je als je daar nu aan terug bent toch nog verdrietig? Hoe lang heeft het uiteindelijk bij jullie geduurd voor je zwanger was?



Chevrolet, fijn dat je een goed gesprek hebt kunnen hebben met je vriend. hopelijk geeft dat wat rust. goed dat je even aan je zelf denkt en even onder duikt, ik hoop je snel weer terug te zien met een positiever bericht.



stress-kipje, voor ovulatietesten vind ik het nu nog te vroeg. de reden dat we 'te laat' waren was dat mijn cyclus echt een stuk korter is (voor het eerst na vijf maanden!) en de eisprong dus ook eerder kwam. deze keer gaan we daarom uit van een 'normale/korte' cyclus waardoor we eerder beginnen (beetje rare uitleg maar ok.) en dat doen tot de temperatuurverhoging.. ik hoop in ieder geval dat de onregelmatige cycli nu (na echt een jaar met de pil gestopt te zijn) voorbij zijn. het zou echt wat rust geven in m'n hoofd, gelukkig gaf mn temperatuurkaartje van de afgelopen cyclus me al wat rust wat erg fijn is.



ga je op vakantie altijd laat naar bed joh? wij gaan misschien iets later, maar 22.00-22.30u is echt de max. ik heb natuurlijk wel m'n vermoeidheid,,maar toch! manlief gaat gelukkig ook nooit laat naar bed, is omdat hij iedere dag om 5.45u naar zijn werk gaat. meestal gaan we rond 21.15u naar bed. ik heb dan echt al behoefte om te gaan liggen (omdat ik moe ben zit ik niet meer echt lekker op de bank) en dan kijken we nog even tv.



hoe laat gaat de rest trouwens naar bed s 'avonds? zijn jullie meer ochtend of avondmensen?
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Leuk om van jullie allemaal wat te horen.

@ Tralala, fijn dat het goed gaat!

@ Chevrolet, duik lekker onder. Soms komt het hele gedoe ook gewoon je neus uit. Fijn dat je een goed gesprek met je man hebt gehad.

@ Ferrari, lijkt me inderdaad een dubbel gevoel als je zus moeder wordt. Hebben jullie een goede band?

Ik neem aan dat je zus soms bepaalde dingen zegt die niet bedoeld zijn om jou te kwetsen maar omdat ze er zo vol van is (en ze zich niet van bewust is dat het voor jou pijnlijk is.)

Nu is het even allesoverheersend in haar leven. Dat geneuzel over elk poepje, plasje, boertje houdt meestal vanzelf op.



Je hoeft ook niet blij te zijn als je dat niet bent. Nauurlijk zou je liever moeder worden. Het is prima om het gewoon maar een beetje te laten gaan en af en toe stevig te balen.



Ik ben trouwens een avondmens. 21.15 uur, ik moet er niet aan denken, dan heb ik mijn eten net op. Ook aan vroeg opstaan heb ik een hekel. Vanmorgen was ik om half 8 wakker en dat vond ik al heel wat. Vond de diensten van mijn werk waarbij je om 7 uur moest beginnen ook een gruwel, doe liever een late dienst . Op vakantie schuift mijn ritme dan ook meteen door naar slapen van 1 uur tot 10 uur.



Het gaat eigenlijk wel prima hier. Ik ben nu niet meer aan de smiley-ovulatietesten @ stresskipje, ik heb van die goedkope besteld. Maar ja, ik ben m gisteren vergeten en er eigenlijk ook niet zo mee bezig deze maand en heb ook geen zin om er mee bezig te zijn. Zit op dit moment goed in mn vel en heb geen zin om het te laten verpesten door ovulatieloeren.



Af en toe heb ik nog wel een oprisping dat ik denk ooooh ik ben al zo oud (bijna 33), straks kan het niet meer. Maar ja, wat doe je eraan he, jonger worden doe ik sowieso niet.



@ Miaauw, gelukkig krijg je een baby. Het zou wat zijn als het ineens een puppy bleek te zijn

Ook al bijna 20 wk, gaat hard!
Alle reacties Link kopieren
ik twijfel er ook geen moment aan of dat ze het doet om mij te kwetsen moringa. Hoe heet het ook alweer? Leef en laten leven. Ik kan me goed inbeelden dat ze er helemaal door wordt opgeslokt ophet moment.



inmiddels voel ik me wel wat rustiger en kan ik het beter hebben , vorige week woensdag tot zaterdag was ik een beetje een draak (als ik heel eerlijk ben) wat o.a. manlief te voorduren kreeg. vanmorgen heb ik trouwens gebeld naar de huisarts, woensdag heb ik een afspraak, ben benieuwd. ik moet er helaas wel alleen heen. de huisarts waar ik heen wil heeft alleen in de ochtend spreekuur, manlief heeft nog maar een paar vrije dagen en dit zou hem ruim 3u kosten omdat hij 1,5u moet rijden naar zijn werk en ook om 7u al begint. jammer, maar ik vind het belangrijker dat hij mee gaat naar het ziekenhuis. de huisarts zal me naar verwachting alleen maar doorverwijzen.



op zich hebben we geen slechte band, maar het is de laatste 2,5 jaar wel veranderd (ze heeft zich bekeerd tot de islam, niet eenbeetje want ze is zeer fanatiek). hierdoor staat ze heel anders in het leven als mij, maakt andere keuzes en als ik haar soms hoor en zie praten denk ik: hebben wij echt dezelfde opvoeding gehad? hierdoor heb ik wel het gevoel haar wat kwijt te zijn geraakt, simpelweg omdat ik minder van mezelf in haar herken. mensen reageren vaak met 'als ze maar gelukkig is'. helaas moet ik zeggen dat niet alles goed maakt en ik daar toch nog best verdriet van heb.



fijn dat je goed in je vel zit moringa, het is idd zo dat niemand er jonger op wordt maar ook voor jou is er echt nog tijd genoeg!
Alle reacties Link kopieren
Hey!



Vandaag naar de huisarts geweest, ik heb een verwijzing voor mij en manlief naar de gyn. We moeten eerst vragenlijsten invullen (ik ontvang ze via de mail) en kunnen daarna een afspraak maken.

Hij vond mn cyclus tot nu toe niet zorgwekkend onregelmatig, mn temperatuurkaart vond hij er goed uit zien en zag er niets opvallends aan. Ik voel me best rustig, toen ik zat te wachten voelde ik me wel even wat verdrietig, maar ging vanzelf weer weg.

Mn huisarts gaf aan dat er ook veel vrouwen vlak na een jaar alsnog zwanger waren en dat ze waarschijnlijk niet meteen zullen gaan behandelen. Maakt me niet uit, ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Als er wel iets is dan zullen ze (neem ik aan) wel actie ondernemen en als er niets is dan is het een fijne geruststelling.



Mijn nod is trouwens 6 oktober, wanneer is die van jou moringa?

Sun, die van jou is morgen. Hoe voel je je?



Fijne dag allemaal. Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Ha Ferrari, mooi dat het goed is gegaan allemaal. Je start nu iets op en ze gaan eerst een paar standaard testen doen waar je zo weer een half jaar verder mee bent. Er is in ieder geval wat in gang gezet wat een prettig idee kan zijn.



Mijn NOD zit rond 24 sep, nu ongeveer vruchtbare periode maar heb deze maand geen ovulatietesten gedaan (geen zin) en ook niet veel gebruik van gemaakt. Verwacht dus nu niks. Volgende maand beter.
Alle reacties Link kopieren
Ferrari: Ik denk af en toe aan mijn miskraam datum, maar tsja.. je bereikt er niets mee. Ik ben nu zwanger en reken nu naar daar naar toe. Ik denk weleens aan het leeftijdsverschil, maar je kunt niets veranderen aan het hebben van een miskraam. Na 3 maanden was ik destijds zwanger tot dit dus eindigde. Toen 1 periode afgewacht en toen (even op mijn vingers tellen) duurde het 6 maanden (dus eigenlijks de 7e maand).



@baby: Ik voel het nu een kleine week bewegen volgens mij. Ik ben best dik dus ik vind het heel wat dat ik het al voel. VK zei bij mijn eerste ook iets in de trant van: dan zal het ook wel een groot/dik kind zijn. Uiteindelijk een nette 3200 gram. De vooroordelen zo nu en dan.
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
Daaag!



Ferrari, fijn dat je inmiddels weer wat rustiger bent en het wat beter kan hebben. Drakerigheid is nooit fijn, niet voor je man en ik vind het zelf ook altijd heel lastig want ik dondersgoed door dat het zo is.

Fijn dat je bij de huisarts bent geweest en doorverwezen bent. Het is natuurlijk ook lastiger om zwanger te worden als je cyclus wat onregelmatiger is, dus wat dat betreft heeft hij wel gelijk denk ik. Geen ernstige reden om je zorgen te maken, zo op het eerste oog, maar wel een prettig idee dat ze dat in het ziekenhuis eens wat beter gaan bekijken. Ben je deze maand weer aan het temperaturen?

Miaauw: ik ben 6 maart uitgerekend, dus een maandje later dan jij. Wanneer heb jij de 20-weken echo op het programma staan? Ik vind het ook wel heel spannend, ook op dat gebied helaas wat nare ervaringen om ons heen. Wel knap trouwens, dat je niet wilt weten wat het gaat worden. Ik ben daar echt veeeels te nieuwsgierig voor. Daarnaast lijkt het me gewoon handig, zodat we maar één naam hoeven te bedenken

Moringa, goed om te horen dat je lekker in je vel zit en het smileyloeren even laat voor wat het is. Volgende maand is er weer een maand en die maand erna ook. Ook al wil je heel graag zwanger worden, goed in je vel zitten en er even wat afstand van hebben is ook wel heel prettig (als je dat kan :-))

Chevrolet: ook al ben je even aan het onderduiken Fijn dat je vriend toch met z'n potje richting ziekenhuis wil. Dan weet je iig hoe het ervoor staat, voor mij zou duidelijkheid (of het nou goed of slecht nieuws is) toch voor gaan de angst voor 'slecht' nieuws of het ongemakkelijke. En inderdaad ik hoop mee op een late eisprong!

Miauuw: Wat gaaf dat je de baby al kunt voelen! Ik voel nog helemaal niks volgens mij, denk eigenlijk dat het ook minder met je al dan niet aanwezige vetjes te maken heeft als met de hoeveelheid vruchtwater, grootte van de baarmoeder enzo te maken heeft.

Serieas hoe is het met jou eigenlijk? Al een lekker buikje?



Tot de volgend keer :-)
Alle reacties Link kopieren
Heee meiden!

Wat een verhalen weer. Ik ben weer telang niet geweest!



Dubbeltje, wat leuk dat je weer even komt schrijven!! Knap van je dat je eerst aan jezelf wilt werken voordat het hele zwanger worden weer de hoek om komt kijken. Ik wil je daarin heel veel sterkte en succes wensen en hoop dat je je gauw weer jezelf voelt. Leuk als je af en toe nog wat laat horen. Tot februari dan



Moringa, spannend weer potje inleveren. Ben benieuwd. Wat zal je een geld besparen zonder de smileys haha ik vond ze zo duur, maar wel het duidelijkst. Jammer dat je het vergeten bent. Maar wie weet helpt dat juist weer mijn duimen draaien weer



Serieas, fijn dat het goed met je gaat!! Die vermoeidheid is ook irritant he, je wilt wel, maar het lukt gewoon niet.



Chevrolet, balen meis dat je weer ongesteld geworden bent. Ik snap je gevoel zo goed! Omdat je er zo in je hoofd mee bezig bent lijkt het wel of iedereeeeeen ineens plop zwanger is. Heel vervelend. Wel goed dat je vriend naar de ha wilt gaan. Dan weten jullie waar je aan toe bent. Wel spannend hoor. Lijkt me wel erg vervelend dat je vriend af en toe lang in het buitenland zit. Helemaal nu je weet dat je dan je eisprong mist. Balen joh.



Stresskipje, fijn dat je vakantie lekker was! Haha grappig dat vroeg naar bed gaan ik voel me soms echt een oud wijf haha de reacties waren erg leuk allemaal. Wat mij verbaasde was dat toch veel mensen het niet verwacht hadden. Terwijl we huisje boompje beestje hebben, bijna 8 jaar samen beide vast contract. Dus dat vond ik toch wel grappig haha

hoe ver ben jij nu?



Ferrari, gefeliciteerd met je nichtje. Snap wel dat het een heel dubbel gevoel geeff. Helemaal dat je ook nog eens ongesteld word op dat moment. Soms is het allemaal zo moeilijk!! Goed dat jullie een termijn besproken hebben samen. Wij hadden dat ook gedaan. Het gaf mij wel rust. Ik liep zelf ook heel erg tegen de opmerkingen aan! Maar dat is nou eenmaal zo als je het niet deelt met anderen. Je kan het ze ook niet kwalijk nemen. Bij mij lag het er wel aan wie het zei en op welke manier.

Oh lees nu dat je bij de ha geweest bent. Fijn dat hij niks zorgwekkends zag in eerste instantie!



Miaauw, wat leuk dat je de baby voelt! Heeft idd nIks te maken met je gewicht oid maar hoe de placenta ligt enzo. Lijkt me heel bijzonder. Spannend binnenkort de 20 weken echo!



Tralala, gezellig dat je er weer bent! Zon lange internetloze vakantie klinkt heerlijk! Fijn dat de kotsdagen over zijn haha moet een heerlijk gevoel geven. Helaas bij mij nog niet. We zijn bijna tegelijk uitgerekend zie ik! Ik ben bijna een week vooruit gezet! Leuk :D



Hier gaat het wel. Helaas nog niet van de misselijkheid af, maar het wordt wel beter gelukkig! Ben nu 14+4. Moet zo weer naar de vk. Verder afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling. Erg spannend



Ik duim voor jullie dat het snel raak is. Als ik naar de tabel kijkt hadden we echt in ene een babyboom! Ik hooop die die boom snel weer verschijnt dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren
Meisjesnaam hadden we nog van de 1e en jongensnaam hebben we verzonnen toen ik net 3 weken bevallen was van onze eerste. We lagen op bed te praten over kinderen. Tsja.. aangezien we vernoemen (doopnamen) en daar een naam uit verzinnen, vallen er heel veel namen af. Shaniya/Daelyn (whatever) of iets dergelijks zou hier NOOIT NOOIT verzonnen worden. Niet om iemand tegen het zere been te stoten, maar wij houden van iets ouderwetser/saaier.
Niets hoeft, paarden wel
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Hier even een paar dagen rustig aan gedaan en genoten van het heerlijke weer. Van mij mag het de hele winter wel zo blijven



Stresskipje, wat lekker dat je vakantie hebt gehad. Ik heb een paar maanden geleden de rustigste vakantie in de afgelopen 15 jaar gehad. Toen was ik ook pas zwanger en toen was ik zó moe. Bij het idee dat ik wat moest gaan doen viel ik al zowat in slaap. Terwijl ik normaal in mijn vakantie ook mijn bed niet in te krijgen ben.



Ferrarigirl, dapper dat je de stap naar de huisarts hebt gezet. Ik vond dat toen best wel moeilijk. Maar het is wel een fijn gevoel dat ze je serieus nemen en dat je weet dat er nu verder gekeken gaat worden. Je komt wel in een molen terecht en het is wel goed om samen afspraken te maken hoever je wilt gaan.



Moringa, ik kan me voorstellen dat je de ovulatietesten even laat voor wat ze zijn. De ovulatietesten gaven mij juist heel veel rust, maar ik kan me voorstellen dat dat zeker niet voor iedereen geldt en het is ook echt belangrijk om je prettig te voelen.



Chevrolet, je moet doen waar jij je fijn bij voelt en als dat even wat minder forummen is, dan is dat prima! Wel fijn dat je vriend stappen richting ziekenhuis gaat zetten. Dan heb je toch het gevoel dat je er iets aan doet.



Hartje, wat waardeloos dat je nog steeds zo misselijk bent. Hopelijk gaat het snel over voor je, want dat lijkt me echt zo naar.



Tralala, met jou gaat het dus nu goed? Spannend he, die 20 weken echo. Ik kijk daar ook echt nog wel tegenop. Hier in mijn omgeving ook wat nare verhalen, dus ook al is de kans misschien klein dat er echt iets groots mis is, je houdt er toch rekening mee. En dat drukt de pret wel, merk ik bij mezelf.



Miaauw, bijzonder als je af en toe het kindje voelt, he? Ik voel het al een week of 2, maar het is heel onregelmatig. Soms voel ik 'm een dag of 2 heel goed en dan weer een paar dagen helemaal niet. En dan moet ik echt mijn best doen om niet te gaan denken: zou dat wel goed zijn?

Zoals manlief en ik er nu over denken vind ik het ook het leukste om niet te weten wat het wordt. Het is toch de eerste en we hebben geen voorkeur. Ik ben toch niet zo van de uitgesproken kleuren, dus ik zou ook nooit alles in roze of blauw gaan kopen. Daarbij, stel dat er hier ooit een tweede zou komen en die is net van het andere geslacht: dat lijkt me dan ook niet erg handig.
Alle reacties Link kopieren
@moringa, een maandje rustiger aan doen is misschien ook wel fijn. de dagen na de eisprong zijn dan minder spannend. ik had het afgelopen maand ook zo, dat is ook helemaal niet erg.



@miaaauw: wat bijzonder dat je je kindje kunt voelen. geniet ervan! ik denk dat het mooi is idd om je kindje naar iemand te vernoemen. de namen die jij noemt zou ik idd ook niet kiezen. wij hebben al een paar namen, we willen sowieso niet dezelfde eerste letter als die van ons en we kijken ook naar combinatie/achternaam. we willen bijv. niet dat de voor en achternaam hetzelfde zijn: diewe ver donker (compleet verzonnen) want dan krijg je DVD.. zoiets willen we echt voorkomen.



@tralala: ik ben idd bezig met temperaturen. stom vind ik het van mezelf, ik weet hoe het komt en heb het door dat ik niet zo aardig ben/fel reageer maar toch lukt het niet om tot rust te komen.

wil je het ook gaan delen met de omgeving wat het wordt? het lijkt me zo moeilijk om geheim te houden, niet omdat ik het per ongeluk zou zeggen maar omdat anderen dingen vaak van m'n gezicht af kunnen lezen. heb je al een beetje namen in gedachten?



@hartje: vervelend dat je nog steeds misselijk bent. ga jij delen met de omgeving wat het wordt?



@serieas: ik merk wel dat het zetten van de stap naar het ziekenhuis één is, nu hebben we een mail met vragenlijsten die we moeten invullen wat ik toch best spannend vind, nu wordt het toch best 'echt'. mijn zusje wilde ook niet weten wat het wordt en heeft veel neutrale dingen gekocht, je moet dan wel even langer zoeken maar het is er echt. nu haar kindje er is vind ze het wel leuk om echt specifieke kleertjes etc. te kopen. vooraf had ze wit, creme, rood etc. bovendien zou ik grote dingen nooit met kleur kopen als meubels, kinderwagen, box(kleed), verzorgingstas etc.



komende week m'n vruchtbare dagen verwacht ik, dus extra goed mn temperatuur in de gaten houden en het gezellig maken. hopelijk wordt de stijging net zo duidelijk als vorige keer.



fijne dag allemaal! x
Alle reacties Link kopieren
Stil hier!



Moringa, jou nod kwam dichterbij? En hoe voel je je?



Ferrarigirl, nog goed je temp in de gaten kunnen houden? Je vruchtbare dagen ontdekt?



Wij krijgen een meisje! Echt super leuk. Had een taart besteld waarvan de binnenkant dan roze of blauw was! En hij was roze! De hele familie zat eromheen. Super leuk.



Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
wat leuk hartje! ook echt origineel met de binnenkant van de taart, nu kunnen jullie ook echt over de naam gaan nadenken. of hebben jullie al een naam in gedachten?



ik ben nog steeds met temperaturen bezig, vanmorgen was het duidelijk hoger dus ik kan ook zeggen dat we de vruchtbare dagen goed hebben besteed



we hebben op vrijdag 3 oktober een afspraak in het ziekenhuis, vooraf moesten we online vragenlijsten invullen. ik vond die best meevallen, het was vooral medisch en ik had niet het gevoel m'n hele relatie open en bloot te moeten leggen.



mijn n.o.d. is op maandag 6 oktober. nu even een dubbel wachtbankje dus..
Alle reacties Link kopieren
Hartje, wat leuk!! Originele manier om het bekend te maken ook.



Ferrarigirl, spannend wel zo'n eerste afspraak. Maar fijn dat je er tot nu toe een redelijk gevoel bij hebt. Hopelijk blijkt je afspraak straks overbodig. Ik duim voor je.



Van deze kant stilte. Deze week hebben wij de 20 weken echo en ik merk dat ik het erg spannend vind en dat ik de babydingen daardoor even zoveel mogelijk ontloop.

De kans dat de echo goed is, is natuurlijk veel groter dan de kans dat het helemaal mis is, maar ja...maar ja, zegt dan een heel naar stemmetje in mijn hoofd: je hebt al vaker bij de minderheid gehoord (kans op miskraam is kleiner dan de kans op goede zwangerschap, kans dat je binnen een jaar zwanger bent is groter dan de kans dat je dat niet bent....maar ik kreeg wel een miskraam en daarna duurde het ruim een jaar voor ik weer zwanger was). Dus inmiddels heb ik op dit vlak een beetje last van een gedeukt ego.

Duimen jullie met mij mee dat alles goed is?
Alle reacties Link kopieren
ik duim voor je mee serieas! het zal echt wel goed zijn. daarnaast heb je ook wel degelijk het tegendeel kunnen bewijzen zoals dat het langer dan een jaar duurde, maar toch op een natuurlijke manier zwanger bent geraakt.

je ego is op dit moment een beetje ingedeukt, dus jij verdient het nu ook dubbel en dwars dat je echo goed is.. alles komt goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Even een hele snelle reactie.



Hartje, gefeliciteerd met je dochter

Serieas, natuurlijk duim ik mee

Ferrari, fijn dat de eerste afspraak nu staat. Beetje spannend vast ook wel maar het viel mij allemaal mee.



Hier: na 3x een keurige 28 daagse cyclus is ie in de war. Inmiddels op dag 32 of 33 maar kon deze maand mn eisprong al niet vinden dus ga er vanuit dat ie later komt. Alleen geen idee wanneer, hoop niet dat het 64 dagen duurt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, na ruim een jaar hebben we alsnog het tegendeel bewezen...Zo had ik het nog niet bekeken Ferrari! Tanx voor de relativerende woorden.



Moringa, wat irritant dat je cyclus weer van slag is. Kun je het nog verklaren door vakantie/druk/stress? Wel balen voor je. Ik duim voor je voor een ei op korte termijn!
Alle reacties Link kopieren
Ha dames!

De 20 weken echo is achter de rug en alles was goed. Toch een hele opluchting.

Hoe is het met iedereen verder hier?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen Serieas, gefeliciteerd! Nu samen vooruit kijken en genieten van een (onbezorgdere) zwangerschap!



Hier gaat het wel, het verschil qua temperatuur voor/na de eisprong is minder groot dan bij de vorige cyclus. Het hoeft niets te betekenen, maar merk wel dat als ik 's morgens wakker word dat ik hoop dat ie net een tikkie hoger wordt. Ook is het nu wat spannender als vorige keer daar ik nu wat zekerder ben dat we goed gemikt hebben. Beetje afleiding zoeken dus..



Vanavond heb ik een diploma uitreiking omdat ik in juni mijn bevoegdheid voor bewegingsonderwijs heb behaald (dat moet extra want het zit niet meer verwerkt in de pabo). Daar heb ik dus wel zin in, ook om even met iedereen weer bij te kletsen. Het stelt opzich niet zoveel voor de uitreiking, het wordt gewoon klein gehouden en is op school zelf, maar toch vind ik het wel leuk.



hoe gaat het bij de anderen? ik heb je al even niet meer gezien Sun! Hoe gaat het bij jou met temperaturen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven