Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.



Is iemand hiermee bezig?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een LBD? Geloof dat dat vasten op mijn hersenpan slaat. Ik snap niks meer.
Alle reacties Link kopieren
Ed....



LBD is een little black dress.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar geen last van dat vasten op mijn hersenpan slaat in elk geval. Mijn concentratie is echt prima als ik vast. Ik heb het wel beredruk vandaag, heb nu pas tijd om even te niksen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wist ik dus ook niet LBD

Ook iets met mijn hersenpan dus
Louise, leuk dat je de LBD weer aan kan. Teken dat je goed bezig bent.



Magnolia al getrouwd Het is bijna oktober dus het moet haast wel
Alle reacties Link kopieren
LBD.......oh....;-)
Alle reacties Link kopieren
Hey girls,



Heb een heerlijke vastendagsnack ontdekt: chocolademintijs.Mogelijk kennen jullie hem al maar wil hem toch even delen.

Niet gemaakt op de traditionele manier. Als je een blender hebt, kun jij hem ook maken.Misschien zijn dit wel geheime ingrediënten van Ilatliaans ijs )



Voor 8 kleine porties. Want als ik zin heb in een zoete snack, pak ik zo'n bekertje en een lepeltje en ga lekker schrapen.



Recept van Astrid Jongbloed, van Oerkract:

Een rijpe avocado schillen en in parten snijden, idem met 2 rijpe bananen. Doe ze in de vriezer.

IIsbereiding?

Doe de bevroren banaan en avocado in de blender, zet alles net niet onder water, moet smurrie worden, 2 eetlepels amandelmeel, 7 takjes munt, en eventueel een lepel goede honing en wat kokosolie.

Door de blender tot het glad is. Dan 3 of vier flinke eetlepels cacaopoeder erdoorheen doen en alles tot een gladde massa malen.

Verdelen in 8 plastic bekertjes (of dergelijk) en invriezen.

Is ook op niet-vastendagen gezond snoepen. En houd je niet van ijs, dan kun je het eerst wat meer laten smelten voordat je het eet.

Echt te lekker! En doordat je het schraapt en maar langzaam kunt eten, heb je na zo'n kleine portie toch een gevoel van verzadiging. Ook als troostsnack voor de dames die nog in de leg zijn



Ben begonnen met kauwen op siwak, zoethout. Heb je last van hoge bloeddruk, eerst even de bast eraf schillen. maar het onderhoudt je tanden en gaat het hongergevoel tegen en het helpt bij tig kwaaltjes.

Verder poets ik mijn tanden alleen met kokosolie. Over kokosolie gesproken. Zie ook discussie bij Melchior Meijer hierover.



Mijn buikvet zie ik op dit moment wegsmelten, inderdaad door een eetvenster te hanteren, waarvan 2 dagen met calorierestrictie, (te lang vasten levert me enorme opvliegers op helaas, vroeger had ik eetvensters van 2 uur soms) 5 dagen in de week een uurtje flink lopen en 2 x per week een uurtje rugzwemmen. Merk da dat bewegen ook belangrijk is.

Uiteraard nog steeds paleo+



Wie had er laatst dat schema geplaatst, van wat je moet eten als je trek hebt in...? ..Aso tut geloof ik. Kan het niet meer vinden. Is er een website waar ik meer kan vinden hierover? Vind ik erg interessant!



Nu op zoek naar verse noten. heb eindelijk een tip gekregen waar ik ze op Aruba kan kopen. Ben benieuwd. Sinds kort een Jeepje. Dat geeft toch wel een enorme vrijheid! Ook bij het zoeken naar specifieke voeding. Als ik thuiskom, maak ik heerlijk zoete aardappel uit de oven! Zin in!!
Walkin on sunshine
http://i1026.photobucket. ... aanvallen_zps8ee5bd0e.jpg



Dit is de link Sunny.



Ik wil ook naar Aruba en een jeep
Alle reacties Link kopieren
Ik heb lekker een Jeep!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik een Beetle!
Alle reacties Link kopieren
Op Bonaire een Ford Ranger, handiger als je een tuin hebt

Jeep rijdt heerlijk. Hier een kleine Suzuki Jimny, perfect. Maar ben ook dol op de beetle. Mijn vader had ze vroeger in alle kleuren van de regenboog. elk jaar een nieuwe kleur En als we op vakantie gingen (zes meiden waarvan er 2 op de fiets gingen, dan lag de hele imperial vol spullen. Misschien ben ik daarom wel hier gaan wonen. Altijd zomer. Mooie herinneringen Hebben julli dat ook? Dat je eenonbewust keuzes hebt gemaakt in je leven, die zijn beinvloed doo happy jeugdherinneringen? als ik in NL ben wil ik ook altijd naar Koudekerke ;)



Thanks voor de link, Tutje , ik ga eens kijken, maar eerst de sweet potatoe omscheppen.

Zojuist op Aruba Nuts nuts gevonden, een winkel met allerlei zaden en noten. Ze maken ook zelf almondbutter enzo. Leuk gesprek gehad.
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Aso Tut, bedankt voor de informatie over kokosolie , dit wist ik nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Ed, kun je met leangains ook een eetvenster hebben kleiner dan 10 uur? Of werkt dat averechts? Heb soms super kleine eetvensters, maar voel me daar uiteindelijk ( op de lange duur) ook niet happy bij. Ik houd nu eenmaal van eten.



Als ik alleen ben heb ik er controle over, maar zodra ik 'sociaal' moet doen, kom ik vroeg of laat toch in de 'problemen'. En gezien ik een paar maanden kook voor een ander, is dat erg onhandig/ongezellig.



Ik ga in elk geval eens een 8-urig eetvenster proberen. Van 11 tot 19 uur of zo. En op vasten dagen een 5 uurig eetvenster. Ik ga meestal ook vroeg slapen, dus dan is het makkelijker om het venster kleiner te houden. Mijn ervaring blijft toch dat het om het vasten gaat. En uiteraard om goede voeding tijdens het venster. In elk geval zal ik deze week weer eens klokken en afstempelen Wil toch echt af van dat middelspek!



Shangri la vrij lang gedaan, maar dat werkte uiteindelijk niet bij mij. wel veel geleerd van het forum over voeding en ook over hoe vet werkt en hoe hard we het ndoig hebben. Ni wonder dat er zoveel mensen gek en depri werden! Goed vet moet!!



Succes weer everybody.
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
MrsStanleyWalker

Lekker dat recept van bananenbrood!

Ik gebruik in dit soort baksels alleen nog wat baking soda en wat appelciderazijn om het luchtiger te maken.

werkt heerlijk. Maak ook vaak zo'n brood/cake met pompoen, groenen bakbanaan en of zoete aardeppel. Jammie



Op kokosolie reageert iedereen weer anders. Dus inderdaad gas terug als je er hartkloppingen en dergelijk van krijgt ;)



Zalig die courgette spagett! (spourgetti)
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Ik denk, wat schrijft Sunny op een vreemd tijdstip, maar ze zit natuurlijk op dat nare eiland!



Koudekerke? Eh is dat niet dat toevallig dat durrep naast de mijne maar dan KoudeKerk a/d Rijn? Lijkt me niet want zo speciaal is dat niet weet dat je er nog eentje moet hebben, weet alleen even niet meer waar. (geen zin om te googelen )



Maar ik herkend dat zeker wel dat je opvoeding/je jeugd je beïnvloedt. Niet voor niks wil ik altijd op vakantie naar Spanje en ooit een tweede huis daar als ik groot ben. Oh ik wil ook best naar Bonaire hoor, vooral omdat het daar nog langer zomer is dan in Spanje. Maar ik heb een hekel aan ver vliegen.

Verder doe ik al 8 jaar over de eerste 2 jaar van een cursus Spaans...ben gek op die taal.



Maar goed ontopic, ja ik doe ook een kortere eet raam om 11.00 soms later, merk dat dat best gaat vooral wanneer ik mijn semi BP koffie heb (nog steeds niet zoals hij eigenlijk moet),mijn groente smoothie en rond 14.00 lunch ik dat kan uit 3 spelt bammen bestaan of 6 dubbele crackers met kaas net waar ik zin in heb. Verder eet ik meestal rond half 6 of zes uur meestal heb ik zo ongeveer uiterlijk half 7 mijn laatste hap, soms dus ook om 18.00 en dan weer op zijn vroegst 11 uur mijn smoothie.



Ik doe dit nu al iets van 2 weken en het bevalt. Ik heb niet het idee dat ik er kilo's vanaf val, maar ik let dan ook niet echt op mijn macro's. Zou ik wel moeten doen wil ik echt afvallen. Maar ik ben wel blij dat ik nu gewoon dagelijks kan sporten...sorry ben een addict!
Alle reacties Link kopieren
Ed, Koudekerke in Zeeland, naast Vlissingen:)

Ik heb ook in Zuid Spanje gewoond en op Tenerife, maar net wat je zegt, ok daar wordt het semi-winter. Toen naar Bonaire. 9 uur vliegen gaat best wel. Gewoon de eerste paar jaar niet teruggaan



Ook ik heb gemerkt dat alleen een eetraam niet helpt. Moet echt die 2 dagen calorie restrictie doen, ofwel 5:2. Dat valt weer wel gemakkelijker vol te ouden als ik het combineer. Dus een beperkt eetvenster en calorie restrictie.



Veel groente eten en ei en wat vis werkt prima voor mij.

Waar ik heel snel van vol zit is een puree van pompoen, winterwortel en biet.

(Koken in een wat water met een klont roomboter,paar teentjes knoflook en blokje groentebouillon. Als de biet uit een potje is niet meekoken en niet te zoet maken.)

Alles in de blender (laat wel eerst afkoelen!) en blenderen. As het te dik iskun je het iets aanlengen met water. Strooi er ook wat nootmuskaat dor.

Je kunt het koud of warm eten en een hap is voldoende voor een vol gevoel. Je kunt ook porties invriezen voor als je gillende trek hebt.
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Haha, wat grappig. Ik denk omdat ik als kind een aantal jaren in Suriname heb gewoond ik op latere leeftijd zo'n drang had om in een lekker warm land te wonen. kennissen van mijn ouders uit Suriname hebben later ook op bijna alle Antiliaanse eilanden gewoond en als kind vergaapte ik me aan hun foto's en verhalen. Ik moest en zou ook daar gaan wonen als ik groot ben en dat heb ik uiteindelijk ook gedaan.



Eerlijk gezegd zou ik er niet voor langere tijd willen wonen, was er na drie jaar redelijk op uitgekeken maar af en toe verlang ik wel weer terug hoor.



Maar goed, toen had ik geen kinderen en geen zorgen Nu leef ik een wat gezapig en burgerlijk leven. Nu met kinderen is dat ook prima hoor maar verheug me soms nu al op de tijd dat ik weer wat meer kan gaan en staan waar IK wil. En dat houd zeker veel reizen in en misschien wel verhuizen. Maar dat zijn toekomstdromen en ik weet natuurlijk niet of mijn vriend wel mee wil
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oh, qua vsten gaat het prima. Kansoms niet geloven wat ik allemaal kan eten in die paar uur en nog op gewicht blijven/afvallen.



Ik neem nu alleen kokos op dagen dat ik niet werk (woensdag, vrijdag en weekend) en op de drie achtereenvolgende dagen drink ik dan niet meer dan een of twee per dag.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ik kom hier even zwaaien! We zijn bezig met de laatste voorbereidingen. Het weer ziet er ook goed uit.

Tot over een paar weken dames!
Alle reacties Link kopieren
Magnolia, heel veel plezier toegewenst en veel geluk samen!
Poep, wie heeft jou gescheten?




En uiteraard veel geluk, ontspanning en een mooie tijd Magnolia.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel plezier en geluk, Magnolia. Geniet van elke minuut.



You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Bezig met (food) experiment. Als he lukt hierover meer



Magnolia

Heel veel suerte!!! <3



Louise 1

Mijn dochter is daar geboren en getogen en is me meer dan dankbaar

Verhuizen naar de tropen is voor mij nog steeds een master move
Walkin on sunshine
Alle reacties Link kopieren
Mag! Sorry sorry sorry...vast heel erg mosterd maar ik hoop dan maar dat je een top dag gehad hebt....en een wereld honeymoon....maar volgens mij ging je wel naar een leuk plekje!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar je foodexperiment, sunny.



Ik heb gisteravond nog even een foodexperimentje uitgevoerd. Ik heb crackers gebakken met plantain meel (fufu), dat was en succes. Het zijn hele mooie crackers geworden en het deeg was zeer elastisch. Dus ik ga proberen om er broodjes mee te bakken in mijn volgende experiment. Dat experiment moet wachten tot na het weekend, ik heb een druk weekend voor de boeg. Vandaag geen vrije zaterdagochtend voor mij. Ook geen vrije vrijdagnacht trouwens...
You know how I know? Because I reeaally think so!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven