Uitgerekend 1e week mei 2015

25-08-2014 21:10 939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 1 mei 2015 en 7 mei 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigingen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam: eersteweekmei2015

Het wachtwoord hiervan is: mei2015

Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand anders je gegevens kan toevoegen / aanpassen.



NAAMLEEFTIJD# KINDJEDÉ DATUMEXTRAkupkeekje351e5 mei Krijgt een meisje 💕Shanon292e7 meiKrijgt een meisje 💕 ❤️garcia271e1 mei Krijgt een meisje 💕 Morgawse301e2 meijess271e7 meiEsmeemirc281e5 mei Krijgt een meisje 💗Snoepetoetje321e5 mei krijgt een jongen Zonnigkleintje281e11 mei23 december, 20 weken echo ❤️lnn7251e5 mei krijgt een jongen 💙 Lin02282e7 mei geslacht blijft een verrassing 💙💗 vegan271e13 mei krijgt een meisje 💕Liesbeth321e5 mei18 sept intake
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb van het weekend een polsbandje (sea band) gekocht in de apotheek, wat een drukpunt heeft en daardoor word je minder misselijk, bij mij werkt het, dus ik dacht ik raad het jullie aan! Misschien werkt het bij jullie ook. Ik voelde me zaterdag eindelijk weer eens een beetje fatsoenlijk en heb zelfs weer eens normaal gekookt. Super dus!



Jeetje Morgawse, wat ontzettend vervelend al dat overgeven!



Ik ben ook benieuwd naar alle echo's vandaag! Ik ga vrijdag naar de gyneacoloog. Ik heb net gebeld en ze zei echt zo van: 'jeetje, jij bent al ver, laat ik eens kijken of ik zo snel mogelijk een plekje voor je heb'.
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Bloes! (En ook de anderen) al dat bloedverlies. Je hebt gewoon geen idee wat er allemaal gebeurt en alleen de verloskundige kan je wat meer vertellen .
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Wat spannend al die echo's vandaag! Ik hoop voor iedereen op goed nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Spannende tijden bij iedereen zeg! Ik hoop dat de echo's geruststelling brengen!



Wij weten inmiddels dat we zo'n 60% kans hebben dat t serieus mis is met minikupkeekje. Best wel schrikken. Gelukkig wel kloppend hartje. En mijn zwangerschapsverschijnselen worden met de dag erger (vandaag heeft de misselijkheid voor t eerst ook geresulteerd in overgeven). Op een bepaalde manier is dat natuurlijk ook een goed teken.



De 29ste vlgd echo en over een week of 4 gaan we een vlokkentest laten doen. Dan hebben we in week 13 zekerheid over de erfelijke aandoening en ook over down en trisomie 18. En weten we blauwe of roze kupkeekjes moeten gaan bakken.



Willen jullie weten of t een jongetje of meisje wordt?
Keep calm. Eat a cupcake
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa een kloppend hartje! De bloeding kwam waarschijnlijk dan toch door niezen of teveel inspanning...

Mijn uitgerekende datum is nu op de 10e gezet (leuke dag, dat is moederdag ).



@ Morgawse. Hoop dat je wat kunt krijgen van de huisarts! Lijkt me echt verschrikkelijk als je de hele dag door moet overgeven! Sterkte!



@ ZonnigKleintje: Wat een prestatie! Knap hoor! Doe het je absoluut niet na. Ook echt een super leuke manier om het te vertellen!



@ Shanon: ik vind het altijd zo bijzonder dat dat soort dingen kunnen helpen. Maar super fijn dat jij er baat bij hebt! Ik heb het gelukkig (nog) niet nodig.



@ Bloes: Ik hoop op een positieve echo en dat je je, net als ik, voor niets zorgen hebt gemaakt. Hopelijk voel je je ook gauw weer wat beter



@ Esmeemirc: Ben benieuwd naar je echo! Hopelijk een mooi kloppend hartje!
Smile! While you still have teeth :)
Gefeliciteerd Inn!
Alle reacties Link kopieren
@Inn: super! Wat een opluchting voor jullie!
Keep calm. Eat a cupcake
Gefeliciteerd Inn !!



Kupkeekje, wat een naar nieuws... Natuurlijk schrik je daar van! hopelijk zit jou mini bij die 40%! Maaaaar ook een kloppend hartje, geweldig! Hopelijk ik ook morgenavond
Alle reacties Link kopieren
Ik had jouw bericht ff gemist kupkeekje! Wat een naar nieuws inderdaad :( je klinkt verder nog wel positief! Goed van je! Dat het hartje klopt is natuurlijk ook erg fijn
Smile! While you still have teeth :)
Alle reacties Link kopieren
Kupkeekje, 60% is een grote kans, maar wij blijven gewoon hard meeduimen dat je kleine gezond is!
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Aaawiehoe!! Wij hebben ook een ♥tje zien kloppen! Wat een bijzonder moment. Een ontzettende opluchting! Ik was volgens de echo iets minder ver dan we dachten. Ik sta nu op 7.5 week en mijn uitgerekende datum wordt dan waarschijnlijk 7 mei. Maar 14 okt is de volgende afspraak en dan stellen ze dat vast.



@kupkeekje, wat een naar bericht.. Op welke manier laten jullie je beïnvloeden qua keuzes hierdoor? Ik besef dat dit een heftige vraag is en je hoeft er natuurlijk niets over te zeggen tegen ons.



Wij willen wel weten of het een jongetje of een meisje wordt. Gewoon uit nieuwsgierigheid en het lijkt ons praktisch. Al zal ik niet snel een totaal roze of blauwe kamer gaan fixen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Esmeemirc! Heerlijk gevoel hè? ;) Ik mag ook de 14e weer haha. Dag voor mijn verjaardag, ook leuk! :D



Wat bijzonder Bloes! Een paar dagen, oké... maar 2 weken?! Jeetje! En natuurlijk blijf je gewoon in dit topic ;)
Smile! While you still have teeth :)
Alle reacties Link kopieren
Inn7 & Esmeemirc: gefeliciteerd! Fijn dat jullie kloppende hartjes hebben gezien!



Bloes: Jammer dat jij ook nog even op het kloppend hartje moet wachten. Maar wel fijn dat je het vruchtzakje hebt gezien! Dat betekent dat ondanks al dat oude bloed, je geen miskraam hebt gehad



Kupkeekje: Dat is balen van die 60%, maar 40% is ook niet niks. Jullie lijken inderdaad nog positief in de zwangerschap te staan, wat goed! Ik weet niet om wat voor erfelijke aandoening het gaat, maar hopelijk gaat de uitslag van de vlokkentest meevallen, zodat minikupkeekje gewoon tot een prachtige baby uitgroeit



ZonnigKleintje: knap hoor, zo'n sportieve prestatie doe ik je niet na. En wat een leuke manier om het blijde nieuws aan je familie te vertellen!



morgawse: je hebt wel heeel erg veel last van de misselijkheid Hopelijk kan de huisarts je helpen, want lijkt me ook niet de bedoeling als je niet genoeg voedingsstoffen/water kan binnenhouden. Sterkte!

Gelukkig kun je wat goede spullen van je neef overnemen Een bruiloft plannen, spannend! Maar doe het maar lekker rustig aan, uiteindelijk zal alles wel goedkomen



Shanon: fijn dat de seaband je helpt! Ik had 'm vroeger ook tegen wagenziekte en bij mij werkte het ook.



Hier een vermoeiende dag gehad. Niet echt mogelijkheid gehad om even lekker rust te pakken en de hele dag last gehad van hoofdpijn. Maar ik lig nu al een tijdje op de bank en zo lekker naar bed
Alle reacties Link kopieren
@bloes. Ik ben ook 12 dagen terug gezet. Wat een vreemd idee hé? Terwijl mijn cb wat anders aangaf. Heel bijzonder. Het hartje klopte bij mij wel, maar nog wel traag. Maar dat hoorde bij de deze zwangerschapsduur zei de vk. Daar moeten we dan maar op vertrouwen. Ik vind het iig erg spannend. Volgende week woensdag weer een echo.



Geslacht willen wij zeker weten. Wisten we bij onze zoon ook. Vonden we erg makkelijk met inrichten van zijn kamertje en kleertjes.
Jeeej, gefeliciteerd Esmee!! Wat fijn een



Bloes, wat gek?! Dikke 2 weken terug.... Maaaaaaar een vruchtje! Jiehoeee nu wat meer gaan genieten he meis?



Ik ga mijn echo morgen zien, 1 nadeel ik moet wachten tot 19.00uur dat word me eigen goed bezig houden heel de dag!



Slaap lekker allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat iedereen zoveel terug is gezet in de voorspelling..



Kupkeek- wat vervelend maar gelukkig mag je volgende week weer terugkomen!



Garcia - veel succes vandaag! 19 uur duurt nog lang...



Ik moet nog precies een week wachten tot mijn eerste echo.

Normaal gesproken loop ik altijd op hoge hakken, maar ik had gisteren zoveel rugpijn dat ik nu platte aan heb... Ik las ergens dat 'getrainde' hakkendraagsters nog maximaal 3cm aan mogen, en dat vind ik geen hak dus dan maar plat :( al mn mooie schoentjes in de kast laten staan voorlopig :(

Ach ja er zijn ergere dingen...
Thanks Vegan!

Duurt inderdaad nog lang, helemaal als je om 06.30u klaar wakker in je bed ligt op je vrije dag, bummer! Kruip na een bak thee en een beschuit nu lekker nog even een uurtje terug!



Haha, dat zal ffe wennen worden, platte schoenen! Ik loop ook graag op hakken in mijn vrije tijd maar dat word hm ook voorlopig niet! Ik heb ook hele mooie platte schoenen in mijn collectie

Staand beroep, dusja!

Begint voor jou ook te korten, je echo!

Ik ben er al een paar dagen zo zenuwachtig van, zucht!



Morgawse, hoe gaat het met je? Misselijkheid al wat minder?
Alle reacties Link kopieren
@Bloes & dierentuin: wat apart dat jullie duur zover afwijkt zeg! Ik was ook 5 daagjes teruggezet (ook bizar want door iui weet je natuurlijk precies wanneer het was). Hopelijk is het allemaal normaal en niks om zorgen te maken.



@Esmee: bij slecht nieuws breken we de zwangerschap af. Klinkt hard. Maar ons kindje heeft dan een minimale levensverwachting en komt t zieken in principe nooit uit. Dokters zijn alleen bezig met het kind zo comfortabel mogelijk begeleiden naar t einde. Áls het al levend geboren wordt. De kans is groter dat t al in de buik sterft... We zijn er dan liever eerder bij.



@garcia oeh lange dag gaat t worden! Heb je wel een beetje afleiding? In elk geval hoop ik ook voor jou op een mooie echo!
Keep calm. Eat a cupcake
Alle reacties Link kopieren
@kupkeekje. De vk vertelde ons dat met iui juist is ontdekt dat bij iedereen de innesteling op een ander tijdstip plaatsvindt. Kan soms wel 2 weken verschillen. Aangezien mijn cyclus onregelmatig is had ik verwacht een paar dagen terug te worden gezet. Maar niet zoveel. Helemaal omdat mijn clearblue test wat anders aangaf. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik 10 dagen terug gezet. Dus daar houd ik me maar aan vast.



Iedereen succes vandaag met de echo. Duim voor jullie!!
Alle reacties Link kopieren
Bloes, wat fijn dat er toch gewoon een vruchtzakje te zien was, kan me inderdaad voorstellen dat je gerustgesteld bent! En over twee weken zie je gewoon een fraai kloppend hartje!



Kupkeekje, ik vind jullie beslissing niet hard klinken, juist heel realistisch. Je bespaart je kindje mogelijke pijn en jezelf veel pijn, frustratie en verdriet, dat alleen maar groter zal zijn na een hele zwangerschap en hechting na een bevalling wellicht. Ik hoop met jullie mee dat alles goed is



Morgawse, wat naar dat je er zo ziek van bent, hopelijk kan de dokter wat voor je doen? En wellicht is zo'n bandje als Shanon heeft iets voor je?



Vegan: Ik draag hakken onder mijn uniform, maar thuis altijd plat, omdat mijn man net iets kleiner is dan ik. Leuke platte schoenen genoeg dus!



Hier: Ik heb gisteren een behoorlijke paniek-aanval gehad, de weegschaal blijft maar stijgen en toen ik ging googlen of meer vrouwen dat hebben, kwam ik alleen maar tegen dat je in het eerste trimester vrijwel niet aan hoort te komen en alle gezondheidsrisico's die ermee gepaard gaan als dat wel het geval is. Daarbij mis ik mijn werk verschrikkelijk en vind ik het een eng idee dat ik straks parttime ga werken en dan financieel afhankelijk ben, dus het vloog me allemaal heel erg aan ineens. Gelukkig was mijn beste vriendin bereikbaar en stond een half uurtje later mijn moeder voor de deur, dus werd er even naar me geluisterd en ben ik wat gerustgesteld. Kijk wel uit naar de afspraak met de gyn, zodat ik mijn zorgen kan uitspreken. De rest van de dag heb ik super beroerd in bed gelegen, uiteindelijk heeft een vriendin wat boodschappen gebracht. Al met al geen topdag, hopelijk gaat vandaag beter.



Wel leuk: We hebben het eerste cadeautje voor de baby gekregen, mijn moeder heeft heel zoete witte slofjes gebreid
Alle reacties Link kopieren
@ Bloes, niet bang worden door buikpijn hoor! Bij mijn eerste zwangerschap heb ik laat (al 6 weken) getest, omdat ik er zeker van was dat mijn menstruatie er aan zat te komen, omdat ik precies dezelfde zeurderige pijn voelde, maar ik was gewoon hartstikke zwanger! (Ik wist echt niet, dat het hetzelfde kon voelen!)



@ Vegan! Ik ben ook zo dol op hakken, wat jammer dat je nu al rugklachten krijgt! Wordt nu dus allemaal leuke ballerina's kopen



Verder hier geen nieuws. Ik ben vandaag bloed gaan prikken 6 buisjes(!), geen idee wat ze allemaal willen weten . Ook urine onderzoek gedaan. Misschien dat ik dan volgende week ook eindelijk weet hoever ik ben.



@ Garcia, hoop dat je een fijne echo hebt vanavond!



Het geslacht wil ik ook heel graag weten! Ik ben veel te nieuwsgierig om het niet te willen weten. Ik geloof dat je rond week 17 het kunt zien. Duurt nog even dus...
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
@bloes. Volgens de vk zit ik vandaag op 7 weken. Als ik tel vanaf mijn laatste menstruatie 8 weken en 5 dagen. 1 okt. weer een echo. Hopelijk is die goed en worden we weer een paar dagen vooruit gezet.



Ik zie dat veel mensen bruin en of bloedverlies hebben. Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik daar ook erg veel last van gehad. Vooral na de ontlasting. Die kwam moeilijk op gang en door persen ging de baarmoederwand bloeden. Schijnt normaal te zijn
Alle reacties Link kopieren
Wat een hoop echo's en nieuws van iedereen! Nu geen puf om op iedereen te reageren, veel te druk weekend achter de rug en twee werkdagen met overwerken, dus ben kapot! Zo douchen, naar bed en duimen dat m'n dochter niet al te vroeg wakker wordt...

Succes en sterkte, voor diegenen die het nodig hebben!
Jaaaa, onze mini ligt er picobello bij!

Het hartje klopt en de kleine bewoog zelfs al een beetje!

Zit nu op 8 weken en 6 dagen, en de datum blijft 1 mei!

11 oktober weer een echo!



Ik ben in love!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, wat fijn die hartjes!

Bloes: in ieder geval een vruchtzakje, helaas nog wat langer wachten meis * knuff*



de huisarts heeft me primperan zetpillen gegeven, die heb ik in het verleden ook wel gehad.

Was wel schrikken vanmorgen op de weegschaal, blijf maar afvallen door de misselijkheid en gebrek aan eetlust maar gelukkig heb ik meer dan genoeg reserves dus de kleine komt niks tekort.

Nu weer bijna 3 kilo minder dan vorige week.

Heb al jaren dit gewicht niet meer gezien, maar toch.. blijft raar dat na jaren vechten met gewicht ik nu een kindje draag die mijn vet opeet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven