Wanneer kregen jullie een relatie?

22-09-2014 10:50 58 berichten
Wijziging
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden in september onze eerste date en een maand en wat dates later was het officieel. Ik hou niet van die spelletjes en van termen als "scharrel", "kwarrel" en "pre-la" gaan mijn nekharen recht overeind staan.
Het is dat we inmiddels getrouwd zij, want we hebben dat nooit zo uitgebreid officieel gemaakt. Er is op een gegeven moment een kleine discussie geweest over exclusiviteit en daardoor werd het eea duidelijk. Het ging gewoon zo, het was heel natuurlijk.



Als er zoveel fasen aan vooraf gaan als ik in jouw OP zie (yuk btw, wat een termen) dan is de interesse gewoon niet groot genoeg en wil je geen relatie maar scharrelen. Ook prima, maar zo gaat het volgens mij gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
19 december elkaar ontmoet, op dezelfde avond vroeg hij mij officieel. 1 januari woonde hij bij mij in en inmiddels 28 weken (gepland) zwanger van de liefde van mijn leven. We zijn dus nu 9 maand samen.
I may be young, but I'm not dumb.
Ik was vrij jong toen we voor het eerst wat kregen. Een week na onze eerste date was het 'aan'. Een vriendin van me vond toen al dat we het rustig aan moesten doen, moesten daten, dat ik wel eerst moest weten of hij wel een goede jongen was etc. Vond ik onzin, als het goed zit, zit het goed.



Tweede keer is er nooit een moment geweest. Het contact liep langzaam van vriendschappelijk over in scharrel-achtig in een relatie. Onze 'datum' waar we mee rekenen hoe lang we samen zijn is de hele maand januari, haha, vanaf toen werd het ongeveer echt vast.
Het is echt van nu om vooral maar niks te verwachten van elkaar op relatie gebied. Ik lees hier vaak genoeg dat vrouwen ( en mannen) kritisch worden toegesproken omdat je na 3 dates en een avondje sex vooral niet mag verwachten dat je dan een relatie hebt..mensen maken het zelf te ingewikkeld.

niet te lang wachten met hardop vragen waar die dates uiteindelijk toe leiden.



Tussen mijn man en mij was het na twee dates "aan"voelde gewoon goed.(inmiddels 16 jaar verder)
Alle reacties Link kopieren
.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
half jaar alleen via internet contact gehad, we woonden toen op verschillende continenten. En op het moment dat we elkaar in het echt tegen kwamen hadden we direct een relatie, en binnen een jaar een samen een huis gekocht.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wij woonden na twee weken samen en na 18 jaar nog steeds
Alle reacties Link kopieren
16 ontmoeting, 17 verkering,18 mama, 19 getrouwd.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
In 2005 elkaar leren kennen.

In 2010 een relatie.

In 2012 samenwonen.

Nu verloofd.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerst wat afgescharreld, wel eens wat langer ook (1,5 jaar, maar wist eigenlijk al die tijd, dat het geen blijverdje was, maar ach).

En toen een echt leuke man.

Eerst avondje zoenen

Toen blijven slapen, zonder all-the-way-sex. Hij vroeg al snel, of we nu serieus waren (zoek een man, die jou wil, niet een jagert). Toen ook maar echt sex.

keurig elkaar ouders leren kennen, trouwen, kinderen etc en al eeuwig gelukkig

echt hoor, het is zo simpel eigenlijk.



Blijf verre van de jagers en zoek gewoon een leuke vent.
Begin mei leren kennen via internet, twee weken later een snelle eeste kennismaking, week later bij hem thuis geweest en zitten kletsen, week later op eerste date en gezoend. Daarna regelmatig afgesproken en in juli een label erop geplakt. Dat was vorig jaar en eigenlijk was het meteen al duidelijk dat het gewoon goed was maar ik kwam net uit een relatie en wilde niet te snel weer opnieuw ergens in stappen. Dat labeltje heb ik er zelf opgeplakt zodat hij wist dat ik er klaar was om volledig voor hem te gaan. Tot die tijd gaf hij mij alle de ruimte om alles op een rij te zetten voor mezelf, hij wist namelijk toch wel dat ik toe zou happen
quote:lilalinda schreef op 22 september 2014 @ 12:20:

Ik heb eerst wat afgescharreld, wel eens wat langer ook (1,5 jaar, maar wist eigenlijk al die tijd, dat het geen blijverdje was, maar ach).

En toen een echt leuke man.

Eerst avondje zoenen

Toen blijven slapen, zonder all-the-way-sex. Hij vroeg al snel, of we nu serieus waren (zoek een man, die jou wil, niet een jagert). Toen ook maar echt sex.

keurig elkaar ouders leren kennen, trouwen, kinderen etc en al eeuwig gelukkig

echt hoor, het is zo simpel eigenlijk.



Blijf verre van de jagers en zoek gewoon een leuke vent.helemaal waar. De jagers pik je er zo uit.
Begin november 2008 hadden we een eerste date ( toen kenden we elkaar al ruim een jaar via onze opleiding) en midden januari 2009 hadden we dan toch echt een relatie, na een paar dates. Beetje aftasten, we vonden elkaar toch wel echt leuk en toen maar uitgesproken naar elkaar.



We zijn nu ruim 5 jaar verder, wonen sinds 3 maanden samen en trouwen als het goed is volgend jaar november.
Alle reacties Link kopieren
Wij kenden elkaar al jaren (sinds de middelbare school), maar toen ik hem als jongvolwassene toevallig tegen het lijf liep sloeg de vonk echt over.



Na drie maanden daten kregen we een relatie en inmiddels wonen we alweer drie jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
In april begonnen met daten, begin juni werd ik officieel als vriendin bestempeld. Maar dat is inmiddels al een paar jaar geleden.
De verliefdheid ging heel snel. De relatie liet anderhalf jaar op zich wachten. Nu 10 jaar samen.
Alle reacties Link kopieren
Zij vroeg mij na de 4e date per sms: Hoe lang blijven wij nog daten ?.



Haar toen de volgende date officieel gevraagd. Al voelde het daarvoor ook al aardig aan. Ze was toen al op mijn 30e verjaardag geweest waar ook mijn moeder bij was.



Ons eerste pepper contact was 1 mei, en zijn gaan daten vanaf half mei. 18 juni heb ik haar "officieel" gevraagd, dus we kende elkaar anderhalve maand.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg na een date of 4 geloof ik of ik nu dan zijn vriendin was en dat vond hij van wel, als ik dat tenminste wilde. Kwarrels en prela's zijn mij volstrekt vreemd



Ik hield gewoon van hem. Zodra ik hem zag
Alle reacties Link kopieren
We kenden elkaar al, maar heel oppervlakkig. Als we elkaar zagen volgde er hooguit een beleefdheidspraatje, maar meer niet. Tot we een hele carnavalsweek opeens niet bij elkaar weg waren te slaan.. Op de laatste avond zoenden we elkaar en drie dagen later spraken we af om het die afgelopen week eens te evalueren. Samen zijn bracht voor ons best wat complicaties met zich mee, maar op die middag besloten we met elkaar verder te gaan en maar te kijken waar het schip zou stranden.

Vanaf die dag zagen we elkaar bijna dagelijks en groeide de liefde steeds meer, dus die dag is dan ook onze 'jubileumdag', omdat we toen heel bewust voor elkaar gekozen hebben. Nu gaan we samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren al 2 jaar buren voordat we wat kregen. We hadden al wel leuk contact, aten af en toe samen en onze kinderen speelden regelmatig met elkaar. Maar pas nadat we een keer samen naar de film gingen, sloeg de vonk over. Drie dagen later heb ik gevraagd of hij verkering met me wilde en dat is morgen 2 jaar geleden.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
Alle reacties Link kopieren
Vanaf onze eerste kus hadden we een relatie. Is nu alweer bijna 30 jaar geleden en de liefde spat nog steeds van ons af. Heerlijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste date waren we beide vrij duidelijk.



Ik wilde weten of hij nog kinderen wilde, zo niet, dan zou ik het na 5 minuten afkappen.

Hij wilde weten of ik het aan kon dat hij al twee pubers in huis had. Zo niet, zou hij het net zo goed afkappen.



Ons beider antwoord was ja. Nooit letterlijk naar elkaar uitgesproken dat we een relatie hadden, maar dat was vanaf dat moment eigenlijk wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren na een een maand of twee een stel, na 8 jaar zijn we getrouwd, toen 1e kind, 2e kind en nu 12 jaar samen en ik zwanger van 3e kind.
quote:luffy22 schreef op 22 september 2014 @ 10:53:

In maart was ons eerste date in juni hadden we officeel een relatie. Nu vijf jaar verder.Wij kenden elkaar trouwens van school hebben op school 1 zin met elkaar gewisseld letterlijk. Toen jaren gemsnd voordat er überhaupt een date kwam. En van geflirt was ook geen sprake op msn. Dus het is eigenlijk heel langzaam gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven