Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Pffff, bijgelezen tot pagina 15. Dames en heren super hoe dit topic (in ieder geval tot daar toe) loopt!!



Garnaaltje ik ga je missen



Miss I gelezen, morgen reageer ik.



Had ik al gezegd dat ik het tof vind hoe het hier nu gaat??



*schopt zichzelf onder de kont om naar school te gaan*
Als iemand een lap text quote en daarin zijn eigen reacties dikgedrukt tussenzet dan ben ik al snel klaar met die reply, want zo ga ik het echt niet lezen.

Ten eerste zijn de letters dan de helft kleiner en ten tweede vergeten ze weleens iets dik te drukken of drukken ze het verkeerde dik.



Sta ik daar alleen in?
quote:fluim schreef op 22 september 2014 @ 16:59:

Als iemand een lap text quote en daarin zijn eigen reacties dikgedrukt tussenzet dan ben ik al snel klaar met die reply, want zo ga ik het echt niet lezen.

dit dus

Ten eerste zijn de letters dan de helft kleiner en ten tweede vergeten ze weleens iets dik te drukken of drukken ze het verkeerde dik.

mee eens



Sta ik daar alleen in?

nee hoor, +10!
Ik vind dat altijd wel prettig als dat gedaan is met een OP
Alle reacties Link kopieren
Een hele lap tekst quoten is zelden nodig, zelden, maar soms vind iemand dat wel nodig.

En sommige forummers beheersen niet de quotefunctie zodanig om het speels toe te passen.



Hoe ouder ik word des te minder vaak ik behoefte heb om mijn punt duidelijk te maken. Maar als ik dat wel wil en de post is lang of er is raar gequote dan copypaste ik dat in Notes of Word en ga dan mijn post netjes maken.



Een hele lap tekst quoten met alleen + 1 is raar. Punt.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Bij de weg, over lappen tekst gesproken: Suzy65 ofzo, die van de hele lappen tekst... Is zij ook weg?
Je bent zelf een theepot
Nee, deze middag nog gelezen ( weet niet meer welk topic het was).
Ben blij dat ik eindelijk een medestander heb gevonden, Suus.
quote:SuzanneSuus schreef op 22 september 2014 @ 17:15:

Een hele lap tekst quoten is zelden nodig, zelden, maar soms vind iemand dat wel nodig.

En sommige forummers beheersen niet de quotefunctie zodanig om het speels toe te passen.



Hoe ouder ik word des te minder vaak ik behoefte heb om mijn punt duidelijk te maken. Maar als ik dat wel wil en de post is lang of er is raar gequote dan copypaste ik dat in Notes of Word en ga dan mijn post netjes maken.



Een hele lap tekst quoten met alleen + 1 is raar. Punt.Ik doe dit vaak als ik op de ipad zit . Stukken tekst selecteren en verwijderen vind ik niet zo makkelijk op een tablet.
Je kan toch gewoon zeggen met wie je het eens bent, Ismene.

En gaat het over iets van 10 pagina's terug dan zet je gewoon, ik ben het eens met wat Suus 10 pagina's terug zei.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 22 september 2014 @ 17:32:

[...]



Ik doe dit vaak als ik op de ipad zit . Stukken tekst selecteren en verwijderen vind ik niet zo makkelijk op een tablet.Vinger/cursor op een woord in het gedeelte dat weg moet. Dan komt op 'selecteren' en 'selecteer alles', kies wat je wil ( dit was ik vergeten) Dan slepen met de blauwgeworden teksten omhoog e/of omlaag, backspace et voila.



Weinig moeite voor jou en groot plezier voor anderen
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik via mobiel.viva.nl forum, weet ik wel hoe ik kan quoten en dat doe ik ook regelmatig ( door de [q] enzo), maar hoe kan ik nou genest quoten?



Wilikookleren!!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
+1
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 22 september 2014 @ 17:38:

Ondanks dat ik via mobiel.viva.nl forum, weet ik wel hoe ik kan quoten en dat doe ik ook regelmatig ( door de [q] enzo), maar hoe kan ik nou genest quoten?



Wilikookleren!!



Je zou die post van LV even moeten zien in zijn bewerkmodus, dat kan niet mobiel, maar ga even op de PC/laptop/tablet, kies in de post de button met het stafje met de+ erin.

De [ ] quotes erom zetten dus, her en der wat knippen plakken.

Evt de boel eerst copypasten naar Notes of Word oid
anoniem_96879 wijzigde dit bericht op 22-09-2014 17:49
Reden: Te snel getypt
% gewijzigd
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim schreef op 22 september 2014 @ 17:37:

Je kan toch gewoon zeggen met wie je het eens bent, Ismene.

En gaat het over iets van 10 pagina's terug dan zet je gewoon, ik ben het eens met wat Suus 10 pagina's terug zei.Dan wel met datum en tijd fluim
Je bent zelf een theepot
Zal er op letten
quote:SuzanneSuus

Dan wel met datum en tijd fluimAls we nou allemaal maar 1 reply per page mogen plaatsen is dat ook niet meer nodig
@fluim, meestal let ik er wel,op hoor.
quote:fluim schreef op 22 september 2014 @ 16:59:

Als iemand een lap text quote en daarin zijn eigen reacties dikgedrukt tussenzet dan ben ik al snel klaar met die reply, want zo ga ik het echt niet lezen.

Ten eerste zijn de letters dan de helft kleiner en ten tweede vergeten ze weleens iets dik te drukken of drukken ze het verkeerde dik.



Sta ik daar alleen in?



Nee, daar sta je niet alleen in. Ik vind het ook geen lezen.



Quoten doe ik wel vaak, maar bij de langere lappen quote ik alleen de opmerking waar ik specifiek op in wil gaan. En als ik op meerdere opmerkingen uit één post in wil gaan maak ik even een extra quootje, met van die haken. Kleine moeite, groot plezier.



Quoten vind ik ook wel handig als je wilt ingaan op een post die al een tijdje geleden geplaatst is. Die verwijzingen naar posts van eergisteren om 10.27 uur vind ik ook niks, dan scroll ik me een muisarm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 22 september 2014 @ 17:47:

Zal er op letten





Je hoeft er niet op te letten. Ik reageerde op het feit dat je het teveel gedoe vindt. En dat is het volgens mij niet.



Daarbij, maar ik kan te belerend zijn nu, is het forum puur communicatie en die communicatie wil je helder hebben.

(Daarom zijn sommige taalfouten echt fout bijv omdat ze de bedoelde inhoud van de tekst veranderen, off topic)



Een beetje zorg voor je post is fijner lezen voor de ontvangende partij.



*zo, klaar*
Je bent zelf een theepot
Dat was ook een grappie hoor, verwijzen naar een andere pagina of datum.



Maar ik heb ook weer eens goed kunnen klagen over het quoten. Is zo'n beetje me stokpaardje op forums. Daar kan je me aan herkennen ;)
quote:himalaya schreef op 22 september 2014 @ 17:38:

Ondanks dat ik via mobiel.viva.nl forum, weet ik wel hoe ik kan quoten en dat doe ik ook regelmatig ( door de [q] enzo), maar hoe kan ik nou genest quoten?



Wilikookleren!!



Zonder nicks: [ quote ] huppeldepup [ quote ] hieperdepiep [ /quote ] [ /quote ] (maar dan zonder de spaties tussen de haken en de commando's).



Met nicks: op de plaats van de [...] het te genest-quoten bericht plakken, inclusief het berichtnummer en dat noline-verhaal. Gaat heel gemakkelijk als je even twee tabjes open gooit.
quote:Lady-Voldemort schreef op maandag 22 september 2014 17:50 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="fluim in "Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde ..."" class="messagelink">fluim schreef op 22 september 2014 @ 16:59</a>:</b>

Als iemand een lap text quote en daarin zijn eigen reacties dikgedrukt tussenzet dan ben ik al snel klaar met die reply, want zo ga ik het echt niet lezen.

Ten eerste zijn de letters dan de helft kleiner en ten tweede vergeten ze weleens iets dik te drukken of drukken ze het verkeerde dik.



Sta ik daar alleen in?</div></blockquote>



Nee, daar sta je niet alleen in. Ik vind het ook geen lezen.



Quoten doe ik wel vaak, maar bij de langere lappen quote ik alleen de opmerking waar ik specifiek op in wil gaan. En als ik op meerdere opmerkingen uit één post in wil gaan maak ik even een extra quootje, met van die haken. Kleine moeite, groot plezier.



Quoten vind ik ook wel handig als je wilt ingaan op een post die al een tijdje geleden geplaatst is. Die verwijzingen naar posts van eergisteren om 10.27 uur vind ik ook niks, dan scroll ik me een muisarm.





Quoten doe ik wel vaak, maar bij de langere lappen quote ik alleen de opmerking waar ik specifiek op in wil gaan.



Aangezien ik ook hele lappen quote ff testen of dit werkt.
Niet dus..
quote:Daar kan je me aan herkennenMet de q alleen al las ik net. Mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven