Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Maken je katten je waterbed niet kapot?
@Splinter: yep, it is I

Hoe de poezenbeesten samen zijn, dat ligt een beetje aan wie je het vraagt. Volgens YdG gaat het vet lauw en is LL een te gekke chick. LL daarentegen vraagt zich geregeld af waar het in haar leven mis is gelopen dat ze met zo'n tokkie als YdG zit opgescheept. Maar aangezien ze keurig omstebeurt in het krabpaalmandje mogen slapen vermoed ik toch een soort van samenwerkingsverband.

Hoe gaat het bij jou?



@Ismene: de waterzak is goed afgeschermd, daar kunnen ze met geen mogelijkheid bij gelukkig.
Hey hey iedereen .

Eerste werkdag zit er alweer op. Het klinkt negatiever dan ik bedoel, maar màn, wat heb ik genoten van mijn kittenvrije dag!



Morgen mijn eerste college van het jaar



Dit weekend hebben we nieuw banken gekocht, en nieuwe kasten voor in de eetkamer.



Hoe gaat het met jullie (poesjes)?
Leuk nieuwe meubels Ismene ! Hopelijk houdt Flo ze een beetje heel

Hier vandaag 2 knotsgekke poezels, het waait hard en ze doen niets anders dan door de tuin rennen, half in de boom springen en dat in 3 bomen achterelkaar. Lijken net 2 pingpongballen die door de tuin stuiteren. Lach me gek !
Hoop het ook . Maar we hebben ook goedkope meubels genomen hoor. We zouden binnen 3 jaar heel de loft willen renoveren. En dan gaan we ook alles opnieuw bemeubelen. Al onze meubels zijn nu ook nog tweedehands. Onze banken waren al 14 jaar oud . (En dan nog eens de lelijkste, felste kleur die je je kan inbeelden, echt gruwelijk ). Die waren echt aan vervanging toe .
Gouden mandje gezocht voor Fawn Brits Korthaar poes



Iemand? Vind het zo erg voor dat beestje, maar 2 katten en een hond is al heel wat met ons druk schema.
Ik BKpoezen.

Er loopt waggelt hier nog een ouwetje in huis.



Het is dat vriend niet meer wil
Is dom, maar ben boos en verdrietig door het "gouden mandje" topic.



*(En 6 maand geleden vond ik katten nog domme huisdieren )
Hier ook al twee katten, een hond en geen rek meer in de portemonnee voor de diva-eisen van betreffende TO.

Snap ook niet waarom de nieuwe blikopener de sterilisatie moet regelen en betalen eigenlijk.
Wil dat beestje al in huis nemen, maar drie katten is echt teveel .



Snap zo'n mensen echt niet. Onze hond waren ze na 2 maanden ook al beu. En dat is echt de liefste en leukste hond ter wereld!

(En dat zeg ik niet omdat het mijn hond is ).



Een paar jaar geleden wilde de Belgische overheid een wet maken dat je eerst een diploma moest halen vooraleer je een huisdier kon kopen. Ze zouden die wet beter invoeren. En direct in heel Europa dan!
Ach betalen voor een sterilisatie is een koopje in feite als je daar een jonge BK met papieren voor krijgt toch.

Ik zou daar geen moeite mee hebben.



En de papieren pas geven na de sterilisatie lijkt me een goed plan, zo weet TO zeker dat er geen broodfokker wat aan heeft.
quote:bij_zonder schreef op 22 september 2014 @ 19:34:

Hier ook al twee katten, een hond en geen rek meer in de portemonnee voor de diva-eisen van betreffende TO.

Snap ook niet waarom de nieuwe blikopener de sterilisatie moet regelen en betalen eigenlijk.

Sterilisatie is niets. Ongeveer 200 euro in België. Dat heb ik wel voor mijn dieren over.



Heb nu ook 2 katten en een hond. Echt geen tijd voor een extra beestje jammer genoeg.



Ben er echt verdrietig door. Weet niet waarom, maar vind het zo erg voor dat beestje!
In NL minder dan dat hoor Ismene en vaak rond dierendag met nog meer korting (rond de ¤100 dan bij onze DA)
quote:Ismene schreef op 22 september 2014 @ 19:39:

[...]



Ben er echt verdrietig door. Weet niet waarom, maar vind het zo erg voor dat beestje!

Ga maar niet op Marktplaats kijken dan.

Dit poesje is nog jong, hoop dat TO slim genoeg is om een goede nieuwe eigenaar te kiezen en dan kan het diertje genoeg aandacht krijgen.

Nu heeft ze het sowieso niet leuk.
Daar ben ik het op zich wel mee eens Bieb, maar als het voor TO zo belangrijk is allemaal (op zich terecht ook), waarom regelt ze die sterilisatie zelf dan niet? Waarom dat gehannes met die papieren?



Ik vermoed dat poes net weer krols is geweest en toen ineens niet meer binnen/in de tuin te handhaven was en dat daarmee de lol definitief van de nieuwe gadget af was. Maar dat is puur speculatie van mijn kant natuurlijk.
Misschien is poes al ontsnapt en zwanger geraakt? Dan is TO gelijk van alle 'problemen en kosten' verlost.
Die aanname vind ik wat voorbarig.
Maakt me niet uit wat het verhaal is. Jarenlange liefde, kan je daar echt een prijs op plakken. Pfff mensen moeten eens nadenken voor ze een huisdieren nemen.



Klinkt misschien gek, maar vriend en ik hebben contracten opgesteld over onze beestjes. Dat, als we ooit uit elkaar zouden gaan, we zeker zijn dat de beestjes goed zitten. Wij hebben een keuze, zij niet...
Zo'n contract hebben wij niet. De poezen zijn van mij en blijven altijd bij mij. PUNT

Paspoorten en stamboom van de BK staan op mijn naam.
Ik heb het hele topic niet gevolgd en ben te lui om het te lezen. Poezen staan op naam van man, waarom weet ik eigenlijk niet. Mochten we uit elkaar gaan dan houden we er gewoon allebei 1
Dames poezenmamma's, ik heb leuk nieuws!



Ik heb officieel toestemming om ook een poezenmamma te worden! (ja, ik moet daarvoor toestemming vragen aan de woningbouw. Ik heb wonen-met-zorg, en kennelijk hebben ze ooit iemand gehad in die categorie die 20 katten had en ze niet verzorgde ofzo, dus sindsdien moet alles wat onder wonen-met-zorg valt officieel toestemming vragen voor het in huis halen van een diertje...).



Een tijdje terug ben ik bij het asiel geweest, en daar heb ik 1 beestje gezien wat ik graag in huis zou willen halen. Ze heet Levka, is helemaal wit en heel erg lief en aanhankelijk. Bij de vorige eigenaar is ze zo ernstig verwaarloosd dat ze daar is weggehaald. Dus die wil ik graag een heel fijn huis bieden.



Mocht het nou toevallig zo zijn dat iemand anders haar al een zeer goed tehuis biedt, dan heb ik nog een ander poesje op het oog, Milou. Milou zit al heel lang in het asiel, en is vroeger ernstig getraumatiseerd. Voor Milou zoeken ze een rustig persoon of een rustig stel (1 persoon, rustig) waar ze voor altijd mag blijven. Nou, dat mag bij mij wel hoor!



Dus binnenkort ga ik eens naar het asiel om een van deze twee dames een bijzonder mooie toekomst te geven!
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk nieuws voor je blueeyes*3!!

Echt fijn dat je toestemming hebt en je een lieverd onder je hoede mag nemen! Geweldig dat je een asielkatje een fijn, veilig en warm thuis gaat geven. Word gewoon helemaal blij van je berichtje!
Is er hier toevallig iemand met 3 katten? Ik ben namelijk nogal in dubio.



Ik had altijd 1 kat en 1 hond. Nu is de hond weg en vind ik mijn kat erg zielig alleen en vind ik zelf meer gezelschap ook wel aangenaam



Alleen het poesje wat ik op het oog heb heeft ook nog een zusje en samen zijn ze zo lief. Altijd samen liggen, knuffelen noem maar op. Nu twijfel ik dus om ze allebei in huis erbij te nemen. Alleen wordt dit niet te veel van het goede?
Nu ik toch hier zit... Kan iemand mij vertellen wat een 'startpakket kat' allemaal bevat? Mijn boodschappenlijstje ziet er nu zo uit:

- voerbakje

- kattenbak

- voer

- waterbakje

- kattenbakkorrels

- krabpaal

- mandje

- snoepjes

- speeltje(s) (muis oid)



Zijn er dingen die ik mis, dingen die overbodig zijn?
Alle reacties Link kopieren
bacon, is je kat een erg gezelschapsdier in de zin van graag samenzijn met andere dieren? Ik zou zeggen: neem beide zusjes in huis, maar veel verstand heb ik er niet van en ik ben een zacht ei

Je hebt wel zeker drie kattenbakken nodig dan denk ik. Ik weet niet of je daar ruimte voor hebt? En of je dierenartskosten voor drie katten kunt opvangen?



blueeyes*3 volgens mij ziet je lijstje er prima uit hoor. Misschien dat meer ervaren katten-forummers aanvullingen hebben. Misschien een reismandje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven