Vreemde situatie met verlengsnoer, ketel, was- en droogma...

22-09-2014 00:08 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel: Vreemde situatie met verlengsnoer, ketel, was- en droogmachine



(Titel is te lang, dus in de topictitel is deze afgekapt en wordt het hierboven herhaald.)



Vanmiddag vond ik dat het tijd was om af te wassen. En ik had zojuist was in de wasmachine gedaan en uitgewassen was in de droger. Ik vond het al enigszins vreemd waarom ik de wasmachine en de droger niet hoorde.



Ik draaide warmwaterkraan open, maar het water werd niet warm. Ik kon op de display van de ketel kijken en dat was uit. Huh? Hoe kan dat? Zou de wasmand tegen het verlengsnoer zijn gevallen? Ik zette het weer aan en na een minuut schakelde het verlengsnoer (draad met stekker, een lange doos met een schakelaar en een rij stopcontacten) zichzelf uit. Zou het verlengsnoer niet goed werken? Ik pakte het andere verlengsnoer en sloot de ketel, de wasmachine en de droger weer aan. Ze deden niet. En ik ontdekte dat het verlengsnoer direct kapot is gegaan. Het eerste verlengsnoer koppelde ik aan mijn synthesizer en twee boxen en die bleven gewoon aanstaan.



Intussen vraag ik me dus af waarom het eerste verlengsnoer zichzelf uitschakelde (die heeft een veiligheidsschakelaar) en het tweede verlengsnoer kapot ging.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel huishoudelijke apparaten op 1 groep?



Hier staat alles al eerder keer vermeld en ook een afbeelding van juiste verlengsnoer met combischakelaar.
quote:slobberbone schreef op 22 september 2014 @ 12:51:

[...]





Nee, want ik weet precies hoeveel mijn wasmachine aan stroom verbruikt en komt nooit boven de 1100 Watt en een zuinige warmtepomp droger doet tegenwoordig ook niet meer dan 900 Watt (hier geen droger aanwezig ) maar geef aan dat het hier wel kan.



Kan hier met gemak 3500 Watt uit net trekken op een stopcontact dus kom niet met spookverhalen aanzetten en hou je bij de feiten.Leg dat maar aan de buren uit als de hele bende affikt.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 22 september 2014 @ 12:59:

[...]



ik heb het niet tegen jou, waarom jij dan wel tegen mij?Je reageert wel na mij en je eerdere bericht getuigt ook niet van feiten kennis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 22 september 2014 @ 13:02:

[...]





Leg dat maar aan de buren uit als de hele bende affikt.Geloof mij hier brand niks af, gebruik de meest veilige verlengsnoeren.
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 22 september 2014 @ 13:04:

[...]





Je reageert wel na mij en je eerdere bericht getuigt ook niet van feiten kennis.

Forumles1, als iemand tegen jou praat, word je geciteerd (zoals ik nu doe)

En ik leer graag bij, waar ga ik de fout in? Qua feitenkennis
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 22 september 2014 @ 09:20:

[...]



dit zijn echt de klassieke "het gaat goed, tot het goed fout gaat"-zaken

Als het misgaat, fikt je huis af





Hier bv allemaal maar veronderstellingen wat weet je hoe het daar is aangesloten ?



En dan ook die afloop die jij bepaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 12:55:

Tja, keuzes, keuzes keuzes! Daarom adviseer ik ook steeds om keuzes te maken aan de veilige kant.

Want als de installateur weg is, kun je natuurlijk in je eigen huis aanklooien wat je wilt.

Als jij goed rekenen en kennis van electriciteit aanklooien noemt, houdt het op.

Jij gaat continu uit van nieuwbouwhuizen en huizen waar de installateur net zijn hielen heeft gelicht. Ik begrijp dat je wat beïnvloed wordt door het beroep van je man, maar heus het leven bestaat uit meer dan alleen die situaties.



En juist vanwege ál die andere situaties heb ik liever dat iemand goed uitlegt waarom er beperkingen zijn en waar je precies op moet letten. Liever dát dan dat er iemand roept "Je mag niets anders op de groep van de wasmachine aansluiten, nog niet eens een lampje".

Want dat onthouden mensen die het allemaal niet snappen dan misschien, maar vervolgens sluiten ze wél weer de closed in boiler op dezelfde groep aan als het elektrische kacheltje.

Het gaat er om dat ik er niet van hou om mensen dom te houden.

Dán krijg je situaties als bij Hans, die geen idee had dat wat hij deed niet goed was.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 22 september 2014 @ 13:22:

[...]





Hier bv allemaal maar veronderstellingen wat weet je hoe het daar is aangesloten ?



En dan ook die afloop die jij bepaald.

Ik denk dat begrijpend-lezen nooit je sterkste vak was.

Ik zeg, dat het om een type-situatie gaat, Het-Gaat-Goed-Tot-Het-Fout-Gaat-situatie. Dat iets 12 jaar goed gaat, is geen garantie dat het goed blijft gaan.

Verder zeg ik dat ALS (ik zeg niet DAT) het misgaat, dat je dan brand hebt. Oke, ik zeg stellig 'dan fikt je huis af'.

Verkeerd gebruik van elektrische apparaten is nog steeds 1 van de meest voorkomende veroorzakers van woningbrand.

Waarbij de wasdroger hoog scoort
quote:Kurritsj schreef op 22 september 2014 @ 13:28:

[...]



Als jij goed rekenen en kennis van electriciteit aanklooien noemt, houdt het op.

Jij gaat continu uit van nieuwbouwhuizen en huizen waar de installateur net zijn hielen heeft gelicht. Ik begrijp dat je wat beïnvloed wordt door het beroep van je man, maar heus het leven bestaat uit meer dan alleen die situaties.



En juist vanwege ál die andere situaties heb ik liever dat iemand goed uitlegt waarom er beperkingen zijn en waar je precies op moet letten. Liever dát dan dat er iemand roept "Je mag niets anders op de groep van de wasmachine aansluiten, nog niet eens een lampje".

Want dat onthouden mensen die het allemaal niet snappen dan misschien, maar vervolgens sluiten ze wél weer de closed in boiler op dezelfde groep aan als het elektrische kacheltje.

Het gaat er om dat ik er niet van hou om mensen dom te houden.

Dán krijg je situaties als bij Hans, die geen idee had dat wat hij deed niet goed was.



Ik wil mensen niet dom houden. Maar mijn advies is gemakkelijk op te volgen. Of één groep per zwaar apparaat, of om en om gebruiken. Dan kan iedereen zonder kennis van zaken goed doen.



Jouw methode om het te berekenen gaat eerder fout als je niet weet waar je mee bezig bent. Jij weet dat misschien wel, maar de gemiddelde Nederlander echt niet. Je komt wat tegen op dit gebied als je eens goed rondkijkt.



Ik ga overigens niet steeds uit van nieuwbouw. Heb alleen toen ik vier was ooit in nieuwbouw gewoond. Ik ga uit van een goed en vakkundig aangelegde installatie. Dat kan ook in oudbouw. Zelf al twee keer in een huis gewoond waar alle installaties op de schop moesten.



In ons eerste huis was nog electra met rood en zwart draad in een open metalen pijp. Daar is echt elk stukje vervangen. In ons tweede huis was de installatie van 1970 door de vorige bewoners aardig verprutst. Mijn god wat een zooi, van aan elkaar geknoopte dingen. Weggetegelde contactdozen, ingemetselde stekkers, noem maar op. De aan/uitschakelaar van de afzuigkap gaf de geest. Ding kon alleen nog aan. Ik op zoek naar de stekker, wel gevonden maar kon er niet uit doordat er een keukenkastje voor hing.



Echt ik spreek uit ervaring!
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt2.0 schreef op 22 september 2014 @ 13:56:

[...]





Ik wil mensen niet dom houden.Maar dat doe je wel met uitspraken als 'nog geen lampje'.quote:Maar mijn advies is gemakkelijk op te volgen.Klopt helemaal.quote:Of één groep per zwaar apparaat, of om en om gebruiken.Je nuanceert hier dus al je eerdere uitspraken.quote:Jouw methode om het te berekenen gaat eerder fout als je niet weet waar je mee bezig bent.Natuurlijk gaat het fout als je niet kan rekenen of niet weet wat je eigenlijk berekent...quote:Jij weet dat misschien wel, maar de gemiddelde Nederlander echt niet.

Gemiddeld weet ik niets van.

Er zijn er bij die het snappen, er zijn erbij die het niet snappen.

quote:Echt ik spreek uit ervaring!

Ik ook.

Vandaar dat ik je nogal kort door de bocht vond gaan in dit topic.



En wat vind je van mijn observatie dat je mensen wel 'het kunstje kan leren' om de wasmachine op één groep te houden, maar dat ze daarmee niet hebben geleerd dat ze ook de elektrische kachel niet op één groep moeten zetten met de magnetron én ze tegelijkertijd aanzetten?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Ik vind elektra wel iets, waar je niet zelf mee moet klooien, want als het misgaat, gaat het wel flink mis.

Ik heb gewoon mazzel: 1 van mijn beste vrienden heeft TU-elektronica afgerond, die helpt, die vertrouw ik. En hij is goedkoper dan een aannamer. (gratis namelijk)
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 22 september 2014 @ 12:51:

Kan hier met gemak 3500 Watt uit net trekken op een stopcontact dus kom niet met spookverhalen aanzetten en hou je bij de feiten.



Ik denk dat het dan ook reëel is om het bij de doorsnee situatie te houden en niet bij de extremiteiten zoals bij jou.

Er is absoluut niemand bij geholpen om jouw bijzondere situatie te gaan vergelijken met de situatie van de meeste andere Nederlanders.



Ik heb een camping wasmachientje en ga ook niet lopen gillen dat ik er daar wel 5 tegelijk van aan kan zetten :(
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Bitje93 schreef op 22 september 2014 @ 14:32:

[...]





Ik denk dat het dan ook reëel is om het bij de doorsnee situatie te houden en niet bij de extremiteiten zoals bij jou.

Er is absoluut niemand bij geholpen om jouw bijzondere situatie te gaan vergelijken met de situatie van de meeste andere Nederlanders.



Ik heb een camping wasmachientje en ga ook niet lopen gillen dat ik er daar wel 5 tegelijk van aan kan zetten :(Meeste mensen hebben vast zelfde groepenkast die wij hier ook hebben 16A en kunnen dat ook niks bijzonders.
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 22 september 2014 @ 09:36:

Sandt,



Ik zal dit bij de begeleidster en bij de wooncorporatie aankaarten.Goed plan Hans!
Alle reacties Link kopieren
quote:diaa schreef op 22 september 2014 @ 10:14:

Waarom draait een wasmachine en een droger tegelijk?! Levensgevaarlijk op een verlengsnoer!Daarom heb ik het verlengsnoer ertussenuit gehaald en de stekkers op de stopcontacten aangesloten. Ik zal in elk geval voorlopig geen wasmachine en een droger tegelijkertijd draaien. De koelkast wil ik halverwege oktober verplaatsen (ook onafhankelijk van dit probleem) omdat ik de keuken wil herindelen. De kastjes zijn gemakkelijk te verplaatsen.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Kurritsj schreef op 22 september 2014 @ 12:07:

[...]



Weet je zeker dat er maar één groep is?

En heb je een eengezinswoning, appartement, studio of kamer?



Bovenwoning uit de jaren 20, 2 verdiepingen, 2 slaapkamers (huur). En ik weet het echt zeker. Ik deel mijn stoppenkast met de buren en omdat gisteren de aardlek eruit schoot hebben we ze allemaal getest. Vier groepen beneden en eentje boven. Het was overigens beneden een defecte frietpan, niet mijn wasmachine / oven / koelkast / vriezer op één groep.



Ik heb gelukkig niet al te veel elektrische apparaten in huis. Permanent staan denk ik alleen de koelkast en de vriezer en altijd wel ergens een lamp aan. De wasmachine draait twee keer per week, geen droger, geen tv, etc. Het is hier de afgelopen drie jaar gelukkig nog altijd goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:heavenorhell schreef op 22 september 2014 @ 20:19:

[...]





Bovenwoning uit de jaren 20, 2 verdiepingen, 2 slaapkamers (huur). En ik weet het echt zeker. Ik deel mijn stoppenkast met de buren en omdat gisteren de aardlek eruit schoot hebben we ze allemaal getest. Vier groepen beneden en eentje boven.Ik snap het!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven