Lange stopweek...

22-09-2014 14:42 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik zal even vertellen wat er is gebeurd. Ik heb eind augustus besloten om mijn pil door te slikken. Ik kreeg echter last van een (heftige) doorbraakbloeding. Ik ben toen halverwege mijn pilstrip gestopt. Ik dacht dat ik immers geen seks zou hebben de komende maand, aangezien vriendlief in het buitenland zat. Mijn stopweek heeft ongeveer 8 a 9 dagen geduurd. Vervolgens ben ik weer gestart met de pil. In week 2 ben ik weer een pil vergeten. Ik heb in week 2 en 3 seks gehad.



Uiteraard heb ik het zelf ook opgezocht en mijn bijsluiter doorgenomen. Echter, vraag ik mij af of week 2 dan niet gedekt is, aangezien ik de pil een week lang wel correct heb ingenomen.



Is een kans op zwangerschap groot? Ik neem liever niet zomaar een morning after pil als de kans gering is.
Alle reacties Link kopieren
Tegenvraag: heb je nou niets geleerd van de reacties op je vorige topics met precies hetzelfde onderwerp?

Drie keer in 9 maanden in onzekerheid zitten hoe groot de kans is dat je zwanger bent, lijkt me toch echt niet tof. Past een andere vorm van anticonceptie niet beter bij je?
Alle reacties Link kopieren
Godsamme. Wat een puinhoop! Map binnen 72 uur.



Waarom seks zonder condooms als je zo laks bent?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je zeven dagen goed hebt geslikt, dan is de pil weer veilig en is er niets aan de hand bij 1x vergeten. Moet je wel zorgen dat je de zeven dagen daarna ook weer goed slikt.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht dat ik idd aan een andere vorm van anticonceptie moet denken.
Alle reacties Link kopieren
Geheelonthouding of een lesbische relatie zijn het handigst.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje20 schreef op 22 september 2014 @ 15:14:

Wellicht dat ik idd aan een andere vorm van anticonceptie moet denken.





Wellicht denken?

Afspraak maken bij de huisarts maken, zsm, en je iets laten voorschrijven dat wel bij jou past.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
een week duurt 7 dagen, die kun je niet zelf verlengen hoor
Alle reacties Link kopieren
En met wie heb je dan sex gehad als je vriend in het buitenland zit?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 22 september 2014 @ 16:04:

een week duurt 7 dagen, die kun je niet zelf verlengen hoorquote:Lariba schreef op 22 september 2014 @ 16:44:

En met wie heb je dan sex gehad als je vriend in het buitenland zit?Jullie stellen wel moeilijke zaken aan de orde hoor
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Niet dat het relevant is maar mijn vriend is eerder terug gekomen. Heeft mij niets laten weten, was een verassing.



Verder graag bij het onderwerp blijven.
Ik slikte de pil door maar kreeg een doorbraakbloeding op donderdag. Toen gelijk gestopt met slikken en op de vrijdag een week later weer begonnen. Dat bleek niet veilig, dus ik zou het er niet op gokken.
Alle reacties Link kopieren
Oei betjebig dat wist ik dus niet. Hopelijk is het bij jou wel goed gegaan?



Het is wel zo dat ik pas in week 2 seks heb gehad, ik hoopte dat het dan al gedekt zou zijn in week 1. Of denk ik helemaal verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
Yep, maar ook dat is geen nieuws...
Alle reacties Link kopieren
Wat niet milena?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder, pak de gebruiksaanwijzing erbij ( of google)



- Als je pil 1 neemt op de eerste dag van je menstruatie ben je veilig ( heb je niet gedaan)

- kijk in de bijsluiter wanneer je veilig bent als je niet op die dag bent begonnen

- kijk in de bijsluiter wat je moet doen als je pillen bent vergeten ( dat hangt nl af van in welke pilweek dat is geweest en om hoeveel pillen het gaat)



Aangezien bij jou de laatste 2 dingen aan de orde zijn zou mijn advies zijn om deze pilstrip als niet beschermend te beschouwen.
Je bent zelf een theepot
Dat wij toch vroegâh niet zwangerschap na zwangerschap moesten afbreken, laverend door ons (seks)leven zonder enig forumsupport..
Alle reacties Link kopieren
SuzanneSuus dankje voor je heldere uitleg!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje20 schreef op 22 september 2014 @ 19:26:





Het is wel zo dat ik pas in week 2 seks heb gehad, ik hoopte dat het dan al gedekt zou zijn in week 1. Of denk ik helemaal verkeerd?Nou ja, gedekt werd je wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven