Starten met Citalopram

27-08-2014 08:55 816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is de bedoeling...



Straks heb ik een afspraak met de dokter, die mij op advies van de psychiater Citalopram gaat voorschijven ivm een angststoornis en een beginnende depressie.

De angststoornis heb ik al zeker 10 jaar en ik heb goede en slechte perioden, maar helemaal weg is het nooit. Ook heb ik vreselijk veel lichamelijke klachten, waarschijnlijk door de altijd aanwezige spanning in mijn lijf.



Sinds de geboorte van mijn dochter gaat het echt niet goed. Eerst kreeg ik een postnatale depressie die helaas pas laat werd vast gesteld. Waardoor behandeling dus pas laat op gang kwam en ik al erg diep zat. Uiteindelijk ben ik er zonder medicijnen uit gekomen, maar de angst en paniek is nooit weg gegaan. De paniekaanvallen had ik wel redelijk onder controle, maar de angstgedachten kon ik niet stoppen, maar het was leefbaar.

Nu sinds een paar weken is de paniek ook weer volledig terug en zit ik weer thuis. Iedere ochtend is de angst voor een nieuwe dag er weer. En ik ben het zo zat, dat vechten tegen alles.



Na een afspraak met de psychiater vindt zij het tijd om nu dan maar aan de AD te gaan. Ik ben al 10 jaar bezig met verschillende therapieën en mezelf door de dagen heen worstelen. Ik wilde nooit aan de AD, maar nu weet ik even niet welke andere oplossing er is. Ik moet namelijk wel voor mijn kind zorgen en dat lukt niet. Zij raakt over haar toeren als ze bij mij is omdat ik zo gespannen ben en veel huil. Ik kan ook niks van haar hebben en val snel uit tegen haar. Ik heb al te veel aan mezelf.



Maar ik zie dus zo vreselijk op tegen het beginnen met de Citalopram. Wat gaat het doen met mij? Krijg ik veel last van de bijwerkingen? Lukt het me wel om me door de komende weken heen te slaan? Wat als het niet aanslaat? Ik ben bang voor de mallemolen van verschillende AD's proberen. Opbouwen, afbouwen, bijwerkingen etc.

Hopelijk kan ik hier mijn hart een beetje luchten en wellicht heeft iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen allemaal! Levin wat fijn dat je positieve dingen begint te merken van de medicatie! Dat geeft de kracht om door te zetten lijkt me. En fijn dat jij en Welsie zoveel in elkaars verhaal herkennen..



Ik heb een paar slechte dagen gehad eigenlijk.. Meeste bijwerkingen zijn wel over, slaap alleen nog steeds amper. Maar ik begin een beetje moedeloos te worden. Merk nog geen enkel positief aspect van de medicatie, dus voel me nu weer hetzelfde als voor ik ermee begon. Somber en eenzaam. Ben ontzettend moe, zowel lichamelijk als geestelijk. Kan me nergens toe zetten en heb ook nergens zin in, de dagen glijden voorbij. Zit hier maar te zitten, ga wel af en toe naar buiten, maar geniet nergens van en heb ook t gevoel dat dit niet gaat veranderen.. Weet gewoon eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet doen...
Alle reacties Link kopieren
Balen joh raio.. Maar over het algemeen zou je ook pas na ongeveer een week of 4 iets van de werking van de medicijnen gaan merken... Je bent nu toch pas 2 weken bezig? Nog even doorzetten hoor, je geduld word op de proef gesteld, maar het is echt nog te vroeg om te zeggen dat het niets gaat doen.

De bijwerkingen zijn in ieder geval weg, dat is fijn! Behalve dat slapen dan, daar heb ik ook nog steeds last van. Zelfs met de melatonine slaap ik nog niet geweldig. Vannacht ook weer van 3 tot 5 op de bank gezeten.. En ik ben ook moe, moeier dan moe.



Vanmorgen even naar de markt geweest en toen stak de angst bij mij weer de kop op. Het was druk en ik had het warm, ik wilde het liefst zo snel mogelijk weer weg. Uiteindelijk wel volgehouden en mijn lijf raakte helemaal niet in paniek, maar mijn gedachten kon ik moeilijk uitschakelen. Over 2 weken weer mijn eerste afspraak met een nieuwe (de zoveelste) therapeut die mij hopelijk wel kan helpen.



Hopelijk toch een fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve Levin5, wat jammer dat het slapen zelfs met melatonine nog niet geweldig gaat. Verder dat op de bank zitten midden in de nacht. Wat doe je dan? Ik vind het altijd zo akelig snachts wakker zijn. Gelukkig gaat het slapen hier best aardig, al ben ik nog steeds snipverkouden, dus vannacht is manlief op de bank gaan liggen.



Jammer dat je op de markt weer in paniek raakte. Ik probeer me vaak even bewust af te sluiten voor alle lawaai, indrukken en geuren. Even bewust stil staan en jezelf in een coconnetje voorstellen. Vaak helpt dat mij wel om tot rust te komen met gedachten. Je even focussen op een vast punt wil ook nog weleens helpen. Al vind ik grote groepen mensen ook geen feestje hoor.



Spannend, weer een nieuwe therapeut. Hoop dat het klikt en dat je er vind wat je zoekt. Ik ben tot nu toe erg tevreden over de mijne.



Ik had vandaag best een fijne dag, hij begon een beetje lastig, de weekenden zijn nog steeds moeilijk, maar als ik probeer bezig te blijven dan gaat het best goed. Dus gefietst met dochterlief en vanavond naar een voorstelling geweest met een vriendin. Was leuk, al raakte ik daar wel een paar keer een beetje in paniek. Maar ik heb het weer overleefd.



Nu lekker slapen en hopelijk morgen weer een fijne dag. Welterusten allemaal!



Oja, Raio, vervelend dat je nog geen resultaat voelt, hoop dat je snel weer een lichtpuntje ziet. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt idd, nog niet eens twee weken is het nu.. Lijkt al veel langer, de tijd gaat zo langzaam.. Elke minuut duurt een uur en elke dag lijkt wel een week. En maar malen.. Ik had zoveel kunnen doen hier in huis maar ik zit hier maar te zitten. Heb net 3 Mg melatonine ingenomen, eens kijken of dat iets doet vannacht.



Wat vervelen Levin dat je toch weer last had van paniek vanmorgen op de markt. Maar wat dapper dat je hebt volgehouden! En ook fijn om te merken dat je lijf de paniek niet overnam. Hoop dat je nieuwe therapeut beter bij je past. Ik heb er ondertussen ook al aardig wat versleten en heb het gevoel dat ik wel een beetje uitgepraat ben ofzo. Doe niet echt nieuwe inzichten op en heb er vrij weinig aan volgens mij..



Jouw dag klinkt fijn Welsie, wat goed dat je er lekker op uit bent geweest met een vriendin! Hoop dat jullie lekker slapen (en ik ook )!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, pffff ik heb het even gehad geloof ik.

Weer zo'n rotnacht achter de rug. Ben er klaar mee.



Gisteren hebben we nog een leuke dag gehad. Bij vrienden gegeten, dochter heeft heerlijk gespeeld met hun dochter. Was erg gezellig! Daarna hebben man en ik nog lang zitten praten op de bank, was ook erg gezellig en fijn, maar we gingen veel te laat naar bed.... En om half 5 weer wakker. Mijn maag en darmen deden vervelend waardoor ik niet meer echt kon slapen. Uiteindelijk heb ik denk nog 3 kwartier geslapen en net weer mijn bed uitgevlucht. Gelukkig is de onrust weg zodra ik uit bed ben. Maar nu ben ik MOE. En een hele dag met man en dochter voor de boeg, waar ik eigenlijk van zou moeten genieten, maar nu zou ik vandaag het liefst de hele dag op de bank liggen. Alleen..



Goed, genoeg geklaagd. Hoe was jullie nacht?

Ik ben benieuwd of de melatonine jou helpt Raio, zou wel heel fijn zijn! Ik zou je niet zo druk maken om wat je allemaal had kunnen doen in huis.. Komt vanzelf wel weer, dat loopt niet weg

Ja wat kan de tijd dan langzaam gaan he.... Vreselijk is dat. Heb je wel zin om wat leuke series of films te kijken? Dat helpt je misschien een beetje door de dagen heen.



Wat goed dat je naar een voorstelling bent geweest welsie! Leuk! Je hebt het toch maar mooi gedaan, ondanks de kleine paniekmomentjes. Succes met je verkoudheid, ik begon gisteravond ook te snotteren. Hopelijk valt het mee..

's Nachts op de bank, ja dat is echt naar. Ik zorg nu dat ik altijd wat tijdschriften of het plaatselijke krantje heb liggen. Een beetje doorbladeren en wat lezen maakt me vaak wel weer slaperig. Ik wou dat het me lukte om in bed te blijven liggen, maar dan lig ik alleen maar te draaien waardoor mijn man ook wakker wordt.



Oke, ik voel me alweer iets beter na mijn klaagzang Man en dochter liggen nog te slapen, dus ik probeer nog even te genieten van de rust... Succes vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Hoe was je dag Levin5? En eer je dit leest,hoe was je nacht? Ik hoop zo dat je weer een nachtje goed hebt geslapen, wat een ellende al die doorbroken nachten, echt niet goed voor een mens. Hoe was je hele dag met man en kind? Viel het mee?



Ik had vandaag echt een fijne dag, al had ik wel een paniekaanval, maar dat kwam omdat ik zo moe en benauwd ben, bah! Van de verkoudheid natuurlijk, maar vind het toch altijd weer een akelig gevoel. Heb dit weekend ook eigenlijk een beetje teveel gedaan.



Vanavond gaat het een stuk minder :( Voel me een beetje wiebelig en onrustig. Heb mijn piekerkwartier gedaan en daarna voel ik me eigenlijk vervelender dan ervoor. Voer voor psychologen weer.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jou Raio, ben je de dag doorgekomen? En met de andere dames? Ik hoop dat het goed met jullie gaat?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon de hele nacht geslapen!! Om half 11 ging ik naar bed en ik werd om 07:00 uur wakker. Het is bijna een wonder

Wel voel ik me onwijs duf nu, alsof ik nog uren verder had kunnen slapen.



Gaat het weer beter dan gisteravond welsie?

Wel goed om te horen dat je zo'n fijne dag hebt gehad, ondanks de paniekaanval. Het kan ook allemaal niet ineens weer goed zijn, het gaat met kleine stapjes.



Mijn dag gister was eigenlijk ook wel fijn. 's Ochtends heeft mijn man me nog even naar bed gestuurd. Ik heb nog een uurtje kunnen slapen. We hebben verder thuis wat gerommeld met z'n 3en en een wandeling gemaakt.

Het was eigenlijk een hele relaxte dag en ondanks dat ik me op momenten slecht voelde, bleef ik daar niet in hangen.



Ik herken mezelf bijna niet, ik reageer niet zoals ik normaal reageerde. Ondanks dat ik moe was, kon ik heel goed mijn geduld bewaren. Ook al was dochter een beetje huilerig, ik irriteerde me helemaal niet. Een paar weken geleden zou ik tegen haar uitgevallen zijn (ik weet het, erg he). En nu helemaal niet. Ik raakte ook niet in paniek van het slechte slapen en me rot voelen. Ik was zelfs niet echt onrustig. Onvoorstelbaar....
Alle reacties Link kopieren
Oh Levin, wat heerlijk voor je!! En wat fijn dat je iets merkt van de medicatie!! Ben heel blij voor je, maar dat wil ik ook!!!! Ben je ook wat vrolijker dan normaal of werkt dat zo niet? Ik heb weer een hellenacht achter de rug.. Slapen van 1 tot 5 (met melatonine...) is echt zo niet genoeg.. Nu straks een afspraak, maar weet eigenlijk niet hoe ik me erheen moet slepen.. Moet met de trein en de bus ook nog.. Heb mezelf net aangekleed en t gevoel dat ik er alweer een complete dag op heb zitten.. Vind t zo ontzettend lastig om te accepteren dat het allemaal niet gaat nu. Bah..



Welsie, hoe gaat t met jou? Wat minder wiebelig dan gister hoop ik? En wanneer moet je weer naar de psych?
Alle reacties Link kopieren
Yeahhh een hele nacht geslapen, wat heerlijk Levin5. Dat duffe gevoel herken ik wel, maar je hebt geslapen!!! De hele nacht!!!



Vandaag hier niet zo'n goede dag geloof ik. Heb lekker geslapen tot half 6, toen stond dochter te roepen dat ze bij mama wilde zijn. Dus tussen ons in gelegen. Ik heb nadat ik mijn dochter naar het kdv heb gebracht heb ik mijn afspraak voor vanmorgen afgezegd en ben ik mijn bed weer in gedoken. Ik voel me echt beroerd, doodmoe, hoofdpijn van de verkoudheid en bibberig en angstig. Pijn op mijn borst, alles wat erbij hoort. Kortom..... gewoon mezelf voorbij gelopen. Baal echt als een stekker, want ik wilde vandaag samen met mijn vader een flinke slag slaan in de nieuwe kamer van dochterlief. Deze week komt haar nieuwe bed en wordt haar oude kamer opgehaald. Ik moet dus door, maar overbelast raken is ook niet goed. Er wacht ook weer een drukke werkweek. Kortom, beetje gefrustreerd, boos en teleurgesteld. En over een half uurtje komt dochterlief alweer thuis. Vanmiddag maar rustig dagje thuis.



Wat heerlijk dat je veel meer van je dochter kunt hebben Levin5, dat wil ik ook zo graag. Daar doe je het voor meid!!
Alle reacties Link kopieren
Wat klote Raio, dat je nog steeds zo slecht slaapt. Niet om je nog moedelozer te laten voelen, maar dit was pas de eerste nacht dat ik heb doorgeslapen na 3,5 week...

Echt vrolijker ben ik denk ik niet.. wel rustiger en vlakker. Vandaag gooide dochter meerdere keren met haar bestek en ik wist wel dat ik boos moest worden, maar ik voelde me niet boos.

Ik krijg wel weer meer zin om dingen te ondernemen! Maar ik voel me niet erg stabiel. Ik denk nog te veel over nare dingen en zit te wachten totdat ik me weer rot ga voelen en terugval. Maar het zou ook wel een wonder zijn als alles nu al geweldig zou zijn. Ik ben tenslotte pas net bezig.



Hoe gaat het nu welsie? De verkoudheid al minder? Vervelend dat je je vandaag niet lekker voelde. Toch proberen om op goede dagen ook rustig aan te blijven doen. Je moet je grenzen leren kennen... lastig is dat. Ik hoop maar dat je morgen een goede (werk?)dag hebt! Het gaat met ups en downs, maar de downs zijn na een paar goede dagen extra moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal voor jullie allebei duimen voor een goede nacht. En voor mezelf ook, want het is nu nog te druk in m'n hoofd. Welterusten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik had een goede nacht, maar bevind me nu weer op een glijbaantje naar beneden. Piekeren is vandaag heel erg aanwezig, ben heel erg moe en verdrietig. Zie het even niet meer zo zitten eigenlijk. Vanavond maar vroeg naar bed en dan hopelijk morgen wat beter weer opstaan. Nu lekker douchen en proberen mijn hoofd leeg te krijgen.



Hoe is het in jou hoofd vandaag Levin5?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weer 2 flutnachten achter de rug.. Gister en vandaag weer om 4 uur wakker. En gisteren was ik zo vreselijk moe.. Ik was echt op. 's ochtends was ik ook een beetje zenuwachtig en misselijk. Ik denk angst voor de dag omdat ik zo moe was en mijn dochter ook niet fit. We hebben de hele dag thuis films gekeken en boekjes gelezen, af en toe vielen we allebei even in slaap. Maar die hazenslaapjes hielpen niet echt



Zometeen heb ik een afspraak bij de huisarts. Maar waarschijnlijk zal ze weer zeggen dat het slechte slapen een bijwerking is die na eerste 4 tot 8 weken zal verdwijnen. Alhoewel ik eigenlijk wel goed slaap, ik ben alleen veel te vroeg wakker..



Hopelijk heb je goed geslapen welsie, zodat je nu weer wat rustiger bent. Stom hè, dat het zo op en neer gaat. Had je een drukke dag gisteren? is er een aanleiding voor dat het piekeren dan weer zo de kop op steekt of komt het zomaar weer naar boven?



Ik ga proberen even terug naar bed te gaan. De wekker gaat pas over 2 uur, dus wie weet kan ik die uurtjes nog even meepakken.



Succes vandaag! Dat het maar een goede dag mag worden
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal! Welsie hoe gaat het nu met je? Nog zo verdrietig en piekerig? Wat is eigenlijk de reden dat jij niet met AD wil beginnen? Niet dat ik er zo'n fan van ben, aangezien ik nog niks merk, maar vraag me af wat jouw overweging hierin is..



Levin, hoe gaat het nu? Hoe was het bij de huisarts en hoe gaat het met slapen?



Ook ik ben bij de huisarts geweest, heb oxazepam gekregen om te slapen.. Dat is de eerste nacht gelukt, maar vannacht was het weer een drama.. Misschien ook wel zenuwen, ben vandaag namelijk even op mijn werk geweest. Iedereen was heel lief, maar ik had er grote moeite mee. Kon de verhalen van iedereen niet goed volgen en voelde me niet op mijn gemak. Ben algauw weer weggegaan.. En nu heb ik er weer een paar fikse huilbuien opzitten.. Voel me een enorme loser en heb t gevoel dat dit nooit meer overgaat..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Hier 2 redelijke nachten achter de rug. Wel veel wakker geweest en liggen woelen, maar uiteindelijk pas van de wekker echt wakker. Het lijkt dus beter te gaan, al ben ik nog zooooo moe. Gisteren ben ik weer terug mijn bed in gegaan, nadat dochter naar de opvang was. Ik had echt nergens zin in en puf voor.



De huisarts gaf aan dat ik de komende week wel moest merken dat ik steeds wat beter zou gaan slapen, want ik ben nu 4 weken bezig en dan zouden de slechte nachten toch echt wel af moeten nemen. Ik hoop het maar! Verder lijkt het echt wel aan te slaan, dus voorlopig lijkt deze dosis hoog genoeg.



Heb jij het er al over gehad om je dosis te verhogen Raio? Alhoewel je nog niet zo lang bezig bent natuurlijk....

Balen dat de oxazepam ook niet echt werkt. Bij mij hielp dat ook niet om te slapen helaas.

Goed dat je langs je werk bent geweest, ondanks dat het moeilijk was. Het is weer een klein stapje. Ik vind het juist hartstikke knap dat je gegaan bent! Ik begrijp je gevoel wel hoor, maar je moet ook tegen jezelf blijven zeggen dat je geen loser bent. Jij kiest hier ook niet voor, maar je moet er wel mee dealen.

Het is gewoon klote. Maar er komt een dag dat je je weer een beetje beter voelt.



Ik heb wederom weinig zin vandaag, maar ik moet toch opstarten Mezelf en dochter aankleden en dan wat boodschappen doen. Daarna even op visite en verder wil ik toch een beetje rustig aan doen. We hebben een druk weekend voor de boeg met 2 verjaardagen, waar ik eigenlijk geen zin in heb.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, daar ben ik weer eens. Net terug van een sessie bij de psycholoog en nu alweer achter de pc om aan het werk te gaan. Maar eerst even hier neuzen. (doe ik elke dag wel, maar kan met mijn telefoon niet zo makkelijk reageren. )



Het gaat hier redelijk, deze week een flinke dip gehad, maar ik krabbel er weer uit geloof ik. Net bij de pyscholoog geweest en er al pratende wat theorieen op los gelaten, die ik hoop in de toekomst te kunnen geloven. Grappig dat je het vraagt over die AD Raio, toevallig hebben we daar vandaag over gesproken. Eigenlijk is mijn keuze om tot nu toe geen AD te gebruiken op aandringen van de huisarts, die het voor nu de makkelijkste weg vond. Hij wilde eerst dat ik een behandeling bij een psycholoog zou starten om te kijken of het zo op te lossen valt. Toevallig heb ik vandaag gevraagd of AD toch geen ondersteuning zou kunnen zijn, dus over 2 weken heb ik een afspraak met een psychiater om daarover te praten. Spannend!



Eigenlijk kwamen we vandaag tot de conclusie dat ik mezelf geen/niet genoeg rust gun. Ik ren en vlieg en hobbel maar door, ga regelmatig over mijn grenzen heen en durf eigenlijk ook geen rust te pakken, bang voor het piekeren. Kortom... opdracht voor deze week, elke dag na mijn werk eerst een kwartier naar boven om om te kleden/douchen om te ontladen. En dan pas mezelf onderdompelen in de huishoudelijke perikelen. En daarnaast het piekermoment elke dag doen (ipv een paar keer peer week omdat ik de rest van de week geen tijd zeg te hebben).



Ben wel opgelucht na het gesprek vandaag, maar durf allemaal niet te geloven dat de oplossing zo simpel is. Herkennen jullie dat gevoel?



Fijn Levin5, dat het slapen nu weer twee nachten beter is gegaan. En dat je samen met de huisarts tot de conlsusie bent gekomen dat het in ieder geval iets doet. Nu dat slapen nog!!



Succes met alles wat je moet vandaag. Denk aan je rust! Hihi... voor een ander weet ik het zo goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik meld mij ook maar weer eens. Inmiddels ben ik van 40 mg naar 30 mg gegaan, omdat de psychiater dacht dat ik misschien over gedoseerd was, omdat die misselijkheid alsmaar blijft. Nu dikke week op 30 mg maar ik ben nog steeds misselijk er erg angstig om op te staan. Is die 30 mg dan toch niet genoeg??



Voor de dames die slecht slapen raad ik jullie Temazepam aan. Ik slik het la tien jaar , zo nu en dan, maar nu vaker en ik heb er altijd lekker op geslapen. Het proberen waard!!!
Alle reacties Link kopieren
He citalie, ik vroeg me al af hoe het met je ging.. Nog niet zo goed dus. Vervelend om te horen. Wat is nu de volgende stap? Blijven afwachten of misschien overstappen op een ander AD?



Het klinkt alsof je tot goede inzichten bent gekomen bij de psycholoog, Welsie. Fijn! Hopelijk lukt het je om de dingen toe te passen. Jezelf rust gunnen is heel belangrijk, maar zo moeilijk..

Zou je zelf graag met AD willen starten? Goed in ieder geval dat je een gesprek met een psychiater hebt. AD kan je net even dat zetje geven om uit die cirkel van dat piekeren te komen,



Ik zit weer even op de bank. Ik had weinig trek vandaag met als resultaat dat ik nu onwijze honger heb. Maar ik vertrouw er wel op dat ik zo weer verder kan slapen.

De afgelopen 2 dagen was de angst heel ver weg. Weinig gedachten die zomaar de kop op staken en ik heb helemaal geen last gehad van onrust of zenuwen.

Ik voel me helaas wel lusteloos en moe. Het liefst zou ik de hele dag liggen luieren, filmpjes kijken ofzo. Ik moet me echt tot dingen zetten en daar word ik een beetje chagrijnig van. Maar opzich gaat het wel zodra ik eenmaal bezig ben. Ik heb gisteren zelfs de huiskamer nog gedweild



Oma citalie, temazepam kreeg ik tijdens mijn PND. Ik sliep inderdaad heel goed, maar durfde op een gegeven moment niet meer zonder te slapen. En de eerste nachten dat ik zonder sliep, sliep ik weer niet. Vandaar dat ik er liever niet meer mee begin, maar ik heb er nog wel 2 liggen geloof ik....



Ik eet nog even een cracker en duik mijn bed weer in. Fijn weekend alvast, geniet van het laatste beetje zomerweer!
Alle reacties Link kopieren
Oma citalie moet zijn oja citalie.......
Alle reacties Link kopieren
Hai, ben ik ook weer eens. Kwamen weer eens wat andere nare dingen tussendoor, dus flinke terugslag.. Wel redelijk geslapen met behulp van de oxazepam, dus dat is wel fijn.



Maar wat jij ook schrijft Levin, ik ben zooo moe!!! Nergens zin in, ik lig maar te liggen en zit maar te hangen.. Heb zo het gevoel dat ik iets zou moeten doen "aan m'n herstel" ofzo, maar ik weet gewoon niet wat! Ik kleed me elke dag aan en ga elke dag even naar buiten, maar verder zit ik het eigenlijk gewoon uit te zitten. Kan me niet voorstellen dat het daar beter van gaat worden, maar weet gewoon niet zo goed wat ik anders moet doen. Medicatie slaat nog niet aan, maar dat kan ook nog even duren. Dus of ophogen nu al aan de orde is weet ik niet zo goed.. Heb er weinig vertrouwen in allemaal..



Trek je je drukke weekend een beetje Levin? Verjaardagen, gatver, zou ik nu ook echt geen zin in hebben! Word ook chagrijnig van dingen die ik moet nu, al zijn dat er maar heel weinig.



Hoe gaat t met jou Welsie? Helpen de tips van de psych? En wat spannend, een gesprek bij de psychiater! Makkelijkste weg zoals de huisarts zei... Nou, ik zou zeggen: laat hem dit forum eens lezen



Fijne dag allemaal, ik ga me maar eens aankleden...
Alle reacties Link kopieren
Oh en Levin, jij bent ook thuis van werk toch? Herken jij mijn gevoel dan? Dat je denkt: ja ik slik die pillen, maar verder zit ik soort van "te wachten" tot het beter wordt.. Voel me daar een beetje schuldig over ofzo en heb ook niet het idee dat het hiermee opeens echt beter gaat worden..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, wat goed van je te horen Citalie, alleen wat ontzettend jammer dat je de misselijkheid nog niet kwijt bent :( Merk je wel andere verandering met je mindere dosering? Hoe lang ben jij al aan het opbouwen.



En Riao, jammer dat je nog niet echt verbetering voelt. Dat apatisch op de bank zitten en nergens toe komen herken ik wel. Ik gaf mezelf voorheen altijd twee kleine taakjes per dag. De rest mocht ik dan verlummelen op de bank en dan was het niet erg. DIe taakjes konden varieren van een la of plank in de kast opruimen tot de afwasmachine opruimen of de was opvouwen. ALlemaal dingen met een duidelijk begin en een duidelijk eind en die je kon doen op het moment dat het jezelf het best uit kwam. Heeft mij wel geholpen om weer een klein beetje in beweging te komen. Op den duur ben ik naar een medisch sportcentrum gestapt en ben ik een uurtje per week mee gaan sporten met voornamelijk senioren en mensen die aan het revalideren waren. Ook erg prettig, want het ging op een rustig tempo.



Hoe is het met jou Levin5? Ben je het weekend een beetje doorgekomen? Hoe is het met de zenuwen? En het slapen?



Hier gaat het eigenlijk best redelijk. De slaapkamer van onze dochter is zo goed als klaar. We hebben dit weekend keihard doorgewerkt. Ben echt trots op ons. Vandaag was ik doodmoe, maar gelukkig kreeg ik alle ruimte om uit te rusten. Het piekeren is weer een beetje terug in zijn hok, dus dat is fijn. Ik doe braaf mijn piekerkwartier elke avond, want psych zei dat dat heel belangrijk is, ondanks dat ik er meestal geen zin in heb. Het is voor mij juist belangrijk om tijd voor mezelf te pakken. Hopelijk gaat het nu de goede kant op. We zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik lees goede berichten hier! In ieder geval heb je weer goed geslapen raio, dat is fijn. Hopelijk zet dat nu door. Ik probeerde, net zoals welsie zegt, iedere dag iets te plannen voor mezelf. Even de wc schoonmaken of de kussenslopen van de bank in de was gooien. Kleine klusjes, maar dan had ik toch het gevoel dat ik iets gedaan had. En op een gegeven moment dacht ik dan terwijl ik bezig was; o dan kan ik dit en dat ook nog even doen. Zo ben ik langzaam van die bank afgekomen.



Ik voelde me juist rot toen ik die pillen nog niet slikte. Toen zat ik thuis en deed helemaal niks aan mijn herstel. Toen ik eenmaal kon beginnen voelde het voor mezelf meer geoorloofd om thuis te zijn. Ik was nou eenmaal echt niet lekker van die pillen en had mijn energie hard nodig. Nu de bijwerkingen grotendeels weg zijn voel ik me weer een beetje alsof ik de boel in de steek laat. Maar van de arbo arts mag ik nog niet beginnen, eerst moet het allemaal wat gestabiliseerd zijn.

Je bent juist wel bezig met je herstel, want je bent begonnen met AD. En dat is (vind ik) best een grote stap. Ik hoop echt voor je dat je snel wat verbetering merkt, zodat je er meer vertrouwen in krijgt.



Wat leuk dat de kamer van je dochter klaar is welsie! Dat zal wel veel voldoening geven. Wat vind ze er zelf van?

Je klinkt positief, lekker hoor, want vorige week was niet zo'n goede week toch?

Proberen vol te houden hoor, dat piekerkwartier. Al is het maar dat je gewoon even een kwartier helemaal niks hoeft en niemand die je stoort.



Hier gaat het eigenlijk wel goed. Het weekend was hartstikke leuk, ik heb er voor niets zo tegenop gezien. Zelfs de verjaardagen waren gezellig en ik heb geen moment gedacht dat ik liever weg wilde. Het slapen ging ook wel redelijk. Vannacht heb ik alleen weer liggen draaien en ik ben wel 15 keer wakker geweest denk ik. Na zo'n weekend waarin ik veel gedaan heb merk ik nu wel dat ik erg moe ben, al zal de slechte nacht ook niet meewerken. Dus zoveel energie als ik had de afgelopen 2 dagen, zo uitgeblust voel ik me nu.

Maar de zenuwen zijn echt als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik sta 's morgens gewoon op, zonder angst of paniek. Ik ga zelfs vrolijk mijn dochter uit bed halen en als ze nog slaapt kan ik niet wachten tot ze wakker wordt. Dat heb ik dus nog nooit gehad. Iedere morgen weer vond ik het een opgave om de dag te beginnen, schone luier geven, aankleden, brood maken etc etc. Alles was te veel en irriteerde me, ik was allang blij als ik mezelf aangekleed de deur uit kreeg..... Ik kan me er helemaal niks bij voorstellen dat ik 3 weken geleden nog als een zombie op de bank zat..
Alle reacties Link kopieren
He Levin5,



Wat goed. Volgens mij werkt de Citalopram echt goed nu. Bij mij begonnen de zenuwen na 2 weken ook minder te worden en na 4 weken waren ze gewoon weg!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven