Vriendschap verbroken, zonder reden.

22-09-2014 23:10 40 berichten
Hm, ik ben normaal niet zo van de topics openen en ik heb ook niet echt een vraag, maar ik vind het wel vreemd. Ik had een vriend, best een goede ook. Heeft een jaar of 2 geduurd, we zagen elkaar een paar keer per week eerst. Door gewijzigde omstandigheden zagen we elkaar later wat minder, eens in de paar weken, maar we hielden wel contact. Niet dagelijks, soms eens per week, soms wat vaker of minder vaak.



We hebben best veel gedeeld ook, het was altijd gezellig, hij kwam bij mij over de vloer ook. Ik niet bij hem, zijn vrouw was minder blij met de vriendschap en hoewel hij wel contact mochten hebben en bij mij mocht komen had ze volgens mij liever niet dat ik daar over de vloer kwam. Helemaal prima, er was niets ontoelaatbaars aan ons contact, hij is hondstrouw en ik val niet op hem. Meestal was het gewoon vrij oppervlakkig en gezellig. Hij heeft het een periode lastig gehad en toen werd het wat persoonlijker.



Ergens voor de vakantie nog contact gehad. Vorige week stuur ik een berichtje, geen reactie. Kan gebeuren, misschien druk. Nu stuur ik weer een berichtje, maar ik zie iets geks. Dus ik check Facebook, bedenkend dat ik al een tijdje niets meer voorbij heb zien komen. En we blijken geen vriendjes meer te zijn. En ook op de app ben ik geblokkeerd kennelijk.



En ik snap niet waarom. Natuurlijk mag hij ervoor kiezen geen vrienden te willen zijn, en ik ga ook niet aandringen of iefs anders. Maar ik vind het zo gek. Ik kan me niet bedenken wat er aan de hand is of wat ik verkeerd gezegd of gedaan kan hebben. Contact laten verwateren is 1 ding, maar dit is toch weer wat anders, zo bewust elk contact blokkeren. En dat vind ik eigenlijk best jammer :(



Geen echte vraag dus, alleen wou ik het even kwijt. Wat kan ik doen? Of, zoals ik al bedacht had, maar gewoon niets doen?
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek van vrouw misschien?
Vermoed ik ook.
Niet communiceren is ook communiceren. Duidelijk; geblokt. Jammer, maar shit happens. Veel mensen vinden dat blijkbaar makkelijker ipv eerlijk zeggen waarom.

zou doen wat jij zelf al bedacht had; niets.

Altijd vervelend, vrienden verliezen. Dus toch een voor je.
Alle reacties Link kopieren
Idd. Zij of ik ultimatum.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk op verzoek van zijn vrouw. Jammer dat hij dat dan niet gewoon zegt. Maar misschien schaamt 'ie zich.



Balen hoor! Kan me goed voorstellen dat het rot voelt
Niks doen. Ik denk dat zijn vrouw jou niet zag zitten.
Alle reacties Link kopieren
Is de periode dat hij het wat moeilijker had net voor de vakantie zo'n beetje tot een einde gekomen voor hem?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou ja, een simpel 'mijn vrouw voelt zich niet prettig bij onze vriendschap' had ik begrepen hoor als dat aan de orde is.Maar dat vraag ik me af, ik heb aangeboden om haar te ontmoeten, zij wilde niet, terwijl zij me ook echt leuk leek, ik zou zo vriendinnen met haar worden en hij was ook altijd positief over haar. En daarnaast is er echt nooit ook maar iets bijna ontoelaatbaars voorgevallen. Zij heeft zelfs chatgesprekken teruggelezen stiekem, en ook daaruit bleek dat het gewoon een vriendschap was.



Maar het was wel iemand die mij dierbaar was en ik dacht dat dat wederzijds was. En dan komt dit inderdaad wel even hard aan ja. En ik ga inderdaad niets doen, maar het voelt wel kut. Ik kom er wel overheen hoor, maar gewoon in de verbazing van het ontdekken even mijn hart gelucht hier.
Alle reacties Link kopieren
Dat denk ik ook gatekeeper.



Wat ik zou doen in jouw situatie Thordis is hem een mail sturen met wat je voelt nu ( houd het kort) en dat je zijn noreply respecteert.



Vervolgens heel diep ademhalen, balen etc.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Niks doen is waarschijnlijk het beste, maar ik zou dat in dit geval toch erg moeilijk vinden en er iets meer mee willen geloof ik.
quote:DappereGerbera schreef op maandag 22 september 2014 23:17 Niet communiceren is ook communiceren. Duidelijk; geblokt. Jammer, maar shit happens. Veel mensen vinden dat blijkbaar makkelijker ipv eerlijk zeggen waarom.

zou doen wat jij zelf al bedacht had; niets.

Altijd vervelend, vrienden verliezen. Dus toch een voor je.

Echt? Oh, ik zou toch echt graag een reden willen weten. Zeker als ik geen enkel vermoeden heb wat er aan de hand is. En ervan uitgaande dat jullie goede vrienden zijn/waren. Voor hetzelfde geld betreft het hier een verschrikkelijk dom misverstand. Daar gaan vaker vriendschappen aan kapot...

Waarom bel je hem niet gewoon? Als hij aangeeft dat hij je inderdaad moedwillig heeft geblokt en geen contact meer wil, OK. Maar hij kan toch gewoon aangeven waarom?

Ja, ik zou dat echt graag willen weten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien was het zijn vrouw, maar door zijn acties van per direct blokkeren is het misschien wel wat anders... nl. gevoelens voor jou?



Misschien benauwde de situatie met zijn vrouw hem en was jij zijn uitvlucht, dit werkte niet en nu zit hij met zijn vrouw en gevoel voor jou. Enige wat dan werkt is uitbannen en de gevoelens laten vervagen.



Desalniettemin een rot actie. Kan me voorstellen dat je er vraagtekens bij hebt, maar wees hem liever kwijt dan rijk. Want wat de reden ook is; hij is een sukkel dat hij geen echte vriend is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken zo'n situatie zelf en van anderen.



Ik adviseer je geen vragen te stellen, gewoon zeggen wat dit met je doet en het te respecteren.



Misschien krijg je een mail met een antwoord
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Misschien vond hij jou toch leuker dan verstandig was?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me érg rottig!

Kom je hem nog ergens tegen ofzo? Gemeenschappelijke hobby, kroeg ofzo? Dan zou ik dan (zo ontspannen mogelijk) het gesprek aangaan.

Anders inderdaad toch even bellen.

Jammer hoor dat het zo 'moet'.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:mila.nl schreef op 22 september 2014 @ 23:24:

Misschien was het zijn vrouw, maar door zijn acties van per direct blokkeren is het misschien wel wat anders... nl. gevoelens voor jou?



Misschien benauwde de situatie met zijn vrouw hem en was jij zijn uitvlucht, dit werkte niet en nu zit hij met zijn vrouw en gevoel voor jou. Enige wat dan werkt is uitbannen en de gevoelens laten vervagen.



Desalniettemin een rot actie. Kan me voorstellen dat je er vraagtekens bij hebt, maar wees hem liever kwijt dan rijk. Want wat de reden ook is; hij is een sukkel dat hij geen echte vriend is.Dat zou kunnen, ik heb dat in het begin weleens gedacht, later niet meer. Ook omdat hij blij was met zijn vrouw en zo trouw is als een hond. En als dat het geval is dan siert het hem dat hij het niet met mij bespreekt, want dan wakker je dingen alleen maar aan.
Hij zit onder de plak denk ik en schaamt zich ws dat dat gebeurd, daarom laat hij je niet weten wat er echt speelt.

Sneu voor jou, maar zo werkt het voor sommige mensen. Helaas.
quote:Kurritsj schreef op 22 september 2014 @ 23:27:

Lijkt me érg rottig!

Kom je hem nog ergens tegen ofzo? Gemeenschappelijke hobby, kroeg ofzo? Dan zou ik dan (zo ontspannen mogelijk) het gesprek aangaan.

Anders inderdaad toch even bellen.

Jammer hoor dat het zo 'moet'.

Nee, de laatste maanden moesten we daadwerkelijk afspreken om elkaar te zien. De kans dat we elkaar tegenkomen is erg klein, en dan nog is het niet echt een prater. Dat kwam zo heel langzaam een beetje op gang.

Ik heb ooit, toen onze gezamenlijke hobby eindigde en we elkaar niet meer wekelijks een paar keer zagen, een kaartje van hem gehad om te bedanken voor iets wat ik voor hem had gedaan. En dat was me zo dierbaar dat dat stomme ding tot op de dag van vandaag in mijn kast ligt Omdat het niet zo'n prater is kon ik daaruit opmaken dat hij onze vriendschap erg waardeerde en dat vond ik leuk.





Nou ja accepteren maar. niet mijn sterkste kant.
Alle reacties Link kopieren
jammer zoiets, blijft lastig hoor, man/vrouw vriendschappen. Vind dat je er tof mee om ging en gaat. Als ik een relatie heb vind ik zulke vriendinnen juist welkom. Juist de wegblijvers daar zou ik mijn wenkbrauwen over optrekken. Maar veel mensen denken niet zo. En er zijn helaas gewoon ook vrouwen (en mannen) die zich weinig van relaties aantrekken onder het mom van "alles kan stuk" net als dat er overmatig jaloerse vrouwen zijn.



Je zult het niet te weten komen maar kan me heel goed voorstellen dat het rot voelt. Heb het ook eens meegemaakt, ze waren beide vrienden en heb ze aan elkaar voorgesteld. Het is nog steeds dik aan na jaren en ben er heel blij mee voor ze maar van haar mag ie alleen professioneel contact met me hebben (kennen elkaar via studie) en zij spreekt wel met me af. Ze had ook nooit vrienden maar vriendinnen terwijl ik meer fifty fifty had dus misschien kan ze zich er niks bij voorstellen?



Terwijl ik haar al eeuwen ken en ze wéét dat ik zo niet ben en niks voor hem voel op die manier. Kan me alleen maar indenken dat hij misschien eens iets heeft gezegd dat gevoelig lag of mij in de vergelijking heeft getrokken, het is soms wel een hork. Toch mis ik de vriendschap nog steeds.
Zo ben ik mijn beste vriend kwijtgeraakt die ik al sinds mijn 18e ken, en die zelfs bij de geboorte van mijn jongste is geweest. Hij kreeg een 16 jaar jongere jaloers aangelegde vriendin en het contact ging op een laag pitje. Jammer, maar ik begrijp wel dat hij haar op nr 1 moet zetten. Het klikt ook helemaal niet tussen ons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 september 2014 @ 23:34:

[...]





Nou ja accepteren maar. niet mijn sterkste kant.Stuur hem een korte mail/sms en zeg dat je zijn noreply respecteert. Volgens mij geeft dat de grootste kan op een eerlijk antwoord, ooit
Je bent zelf een theepot
Raar is dat Eefje. Ik ben er vorig jaar ook een vriend door verloren, al was dat eigenlijk niet zo'n gemis. Maar het blijft zonde, zeker als er niets te vrezen is.



Ik heb min of meer een soort open relatie. Dat schrikt vooral veel vrouwen af, maar de vriend waar dit over gaat wist daar eigenlijk niets van (we bespraken ons seksleven echt niet zeg maar) Hij wist wel een beetje, maar langer dan 3 minuten is het er niet over gegaan, want dat was niet relevant. Zijn vrouw was dus al helemaal niet op de hoogte van mijn relatiestatus.

Ik ben wel eerder een vriend kwijtgeraakt wiens vrouw ook een vriendin was, maar toen ze hier achter kwam dacht ze dat ik elke man altijd zou bespringen, dus ook de hare. Onterecht, maar goed, ik kon er nog wel inkomen.
En in dit geval: zij waren verhuisd ergens anders vandaan en hadden geen groot sociaal netwerk. Hij is heel aardig en zij leek me ook heel aardig, kinderen in dezelfde leeftijd, veel overeenkomsten en gemeenschappelijke interesses. Dus ik heb weleens voorgesteld om gewoon met z'niet allen wat te doen, inclusief kinderen. Maar dat wilde zij pertinent niet. Want ik was eng, om mij volkomen onduidelijke redenen, want ik bén niet eng. Ik wilde gewoon aardig doen eigenlijk en niemand buitensluiten.
Wat een jaloers kreng dan zeg, die vriendin van hem.

En wat belachelijk dat hij zich daaraan conformeert.

Best een slapjanus dus.

Toch zou ik hem willen laten weten hoe ik me voel, via belletje of email.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven