Napraattopic 5 (lees OP voor gewijzigde regels)

19-09-2014 13:58 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren hebben we dit topic geopend. Helaas blijkt na een aantal weken proefdraaien dat dit toch niet gaat op de gehoopte manier en daarom zullen er vanaf nu strengere regels gelden in dit topic.



Wat is Napraten?

In het napraattopic kun je samen met de andere forummers napraten over gebeurtenissen op het forum.



Wat mag:Bans bespreken (bantopic)Beleid besprekenTrolhinten* (mits dit op normale wijze gebeurt, en dit niet resulteert in een trollenjacht of het verpesten van het betreffende topic)Stoom afblazen/ offtopic kletsen* (mits dit op normale wijze gebeurt, en niet zorgt voor onrust op het forum)

*Deze privileges kunnen op ieder moment worden ingetrokken.



Wat mag niet:

Alles dat in overtreding is met de huisregels.



Het bashen van het moderatorteam en andere gebruikers.Hinten en hengelen naar eerdere nicks.Het openbaar maken van persoonlijke gegevens, zoals naam, adres, woonplaats of andere privacygevoelige informatie, Ook het dreigen met het openbaar maken van deze informatie is niet toegestaan.Het uitvechten van privé-vetes.

Dit soort gedrag accepteren we niet en kan direct, zonder waarschuwing vooraf, resulteren in een (permanente) ban. Of er sprake is van een overtreding die leidt tot een permanente ban is ter beoordeling van de Community Manager en hier wordt niet verder over gediscussieerd.



Kritiek op ons forumbeleid mag absoluut, mits dit binnen de fatsoengrenzen gebeurt die wij redelijk achten. Mocht het toch buiten deze fatsoengrenzen komen, behouden de Junioren, Moderators en de Community Manager het recht om de betreffende reacties zonder reden van opgaaf te verwijderen, de napraat (tijdelijk) te sluiten en direct een ban van een week toe te kennen aan de betreffende forummer(s).



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, of als je een reactie wilt over een ban, beleid of moderatie, staf dan je posting of stuur een mailtje naar forum@viva.nl.



Net als bij Het Bantopic behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het bestaan van dit topic te beëindigen.



Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Thordis, 3 minuten geleden

Dubbeltje is wat mij betreft sowieso geen gemis



-



Nou ja, zeg??
.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 september 2014 @ 22:59:

Dat zo'n moderator gewoon meldt dat topics verwijderd wegens privacy niet verwijderd worden maar verplaatst naar een verborgen pijler vind ik overigens dapper. Heb ik ooit de grootst mogelijke rellen over gehad op een ander forum, en terecht ook, want voor mijn tijd als mod werd daar flink misbruik van gemaakt.



Dapper

Ja...!

Ik dacht ook: 'wat heb ik nú geschreven? Kan dat eigenlijk wel?'

Maar besloot het te laten staan, want ik heb dat ooit ook op het forum hier gelezen en wist dat het niet echt geheime info was. Maar ik moet zeggen dat ik wel heel even twijfelde.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
quote:Kurritsj schreef op 22 september 2014 @ 23:09:

[...]



Ja...!

Ik dacht ook: 'wat heb ik nú geschreven? Kan dat eigenlijk wel?'

Maar besloot het te laten staan, want ik heb dat ooit ook op het forum hier gelezen en wist dat het niet echt geheime info was. Maar ik moet zeggen dat ik wel heel even twijfelde.
Je bent zelf een theepot
quote:impala schreef op 22 september 2014 @ 23:06:

Thordis, 3 minuten geleden

Dubbeltje is wat mij betreft sowieso geen gemis



-



Nou ja, zeg??

Oh sorry hoor, gewoon mijn mening, kan toch?

Er denken vast hordes mensen anders over en dat is ook prima.



En qua misbruik: bij nieuwe mods werden eerst alle schandalen nog even doorgenomen bijvoorbeeld. Alle rellen en dergelijke bleven staan. Niet toen ik mod was, maar daarvoor. Er was daar ook een biechttopic bijvoorbeeld en de mods konden adhv IP adressen zien wie er biechte onder een anoniem account. Dat werd dan ook besproken met anderen. Wederom: niet toen ik mod was, maar het was daarvoor wel gebeurd. Gelukkig modereerde ik met een groep mensen die dat absoluut nooit zouden doen, dus onderling werd er niet geroddeld. Maar dat kan ook anders.
Gelukkig zit ik veilig in bermuda
Hadden ze een proxy moeten gebruiken, tiijdens het biechten.
Alle reacties Link kopieren
Noem mij een forum waar dat niet is gebeurd
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:mamavk schreef op 22 september 2014 @ 23:22:

Gelukkig zit ik veilig in bermuda Lekker weer hier hè.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 22 september 2014 @ 23:31:

[...]



Lekker weer hier hè. Is dat een groepje? Mag mijn groepje er ook bij?
Jij zat toch niet in een groepje?
Alle reacties Link kopieren
Ik quote je maar ff niet thordis, just in case



Herkenbaar, deels dan.



Ik ben mod van een forum. Daar gaat het anders voor en achter de schermen dan hier geloof ik maarrrr er is toch een modtopic waar issues worden besproken. Dat is echt heel fijn maar ik kan dus ook de posts lezen van voor mijn modtijd.

Nu zijn de mods daar altijd integer geweest, maar toch.



Omgekeerd is ook raar: mod zijn geweest ( en info hebben) en dan weer mod af.
Je bent zelf een theepot
Ja heerlijk rustig doornroosje!



Thordis dat mag gerust, maar dan moet je er wel tegen kunnen genegeerd te worden. Tussen de regels door posten is ons ding.
Volgens mij hoor ik daar ook bij. Ik word hier redelijk vakkundig genegeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marquise schreef op 22 september 2014 @ 23:51:

Volgens mij hoor ik daar ook bij. Ik word hier redelijk vakkundig genegeerd.





Vakkundig nog wel...

Waar kan ik dat leren?
Je bent zelf een theepot
Zei iemand iets?
Stout!
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 23 september 2014 @ 00:15:

Zei iemand iets?
Life is short. Eat dessert first.
Je was al goed op weg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marquise schreef op 23 september 2014 @ 00:16:

Je was al goed op weg!Moet ik je loepen?
Je bent zelf een theepot
Waarom loepen? Vind het creampie topic wel grappig .
Irritatiepuntje: mensen die keer op keer onder het mom van "advies" hun eigen zielige verhaal vertellen, geen enkel zinnig advies geven en dan afsluiten met "dus ik snap heel goed hoe je je voelt! Sterkte ermee!"



Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 23 september 2014 @ 00:40:

Waarom loepen? Volgens mij ontgaat je het grapje
Je bent zelf een theepot
Nog iemand wakker? Zit op de tablet en kan geen smiley's aanduiden. Iemand ook dit probleem?
quote:SuzanneSuus schreef op 23 september 2014 @ 00:48:

[...]





Volgens mij ontgaat je het grapjeDenk het ook mijn fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ismene schreef op 23 september 2014 @ 00:48:

Nog iemand wakker? Zit op de tablet en kan geen smiley's aanduiden. Iemand ook dit probleem?Pagina volledig naar beneden trekken en weer omhoog en dan opnieuw de smiley aanklikken
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven