amerika met kindje van zes maanden

22-09-2014 20:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Mijn man en ik willen met ons zoontje van zes maanden naar Florida.



Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit te doen qua jetlag...



Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben gedaan. Tips voor een andere coole bestemming zijn ook welkom!
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Tuurlijk kan dat. Dat is jullie enige kindje neem ik aan? Kleintjes hebben meestal niet zoveel last van een jetlag.
Alle reacties Link kopieren
Of bedoel je je eigen jetlag haha? Die is wat lastiger
Dat ze geen last hebben van een jetlag lijkt mij juist het probleem. Zelf kan je wel een keer doorhalen, maar zo'n kleintje houdt de eerste dagen het ritme van hier aan lijkt me. En dan word dat dagje doorhalen een stuk lastiger als jij wil slapen en je kindje denkt daar anders over. Dat lijkt mij het lastigste, zo'n kleintje kan je niet uitleggen dat het ritme daar anders is. Dat is voor ons de reden om reizen zo ver weg uit te stellen tot dochter groot genoeg is om uit te leggen dat er een ander ritme is daar en dat er even doorgehaald moet worden



Maar anderen gaan hier zeggen dat het prima kan. Het ligt denk ik ook heel erg aan je kindje en aan hoe je er zelf mee om gaat. Mij lijkt het niks, dus wij doen het niet. Anderen vinden het geweldig en doen het regelmatig. Gewoon doen wat je zelf wil!
Alle reacties Link kopieren
Hangt idd van je kindje af.

We zijn met 3, 6 & 10 maanden naar de caraiben & thailand gevlogen ( 2 verschillende kindjes) en dat ging heel goed.

Beide hebben 1 nacht een verstoord ritme gehad en daarna gingen ze gewoon mee in het nieuwe ritme. Op die leeftijd zijn ze nog heel makkelijk.



Florida is volgens mij een leuke, kindvriendelijk bestemming.

Dus als jullie inschatten dat dat kan met kindje, lekker doen!
Ik hoorde ooit: Reken voor elk uur tijdsverschil een dag.



Maar man en kind lagen te slapen na een lange vliegreis, en wie was er wakker......... ikke. Go with the flow, stop dat horloge weg want het is vakantie. Komt vanzelf goed.
Waarom zou je een baby meenemen als die te klein is om er later iets van te herinneren?

Zou dat kind lekker bij een opa of oma laten.
Alle reacties Link kopieren
Voor vakantie? Waarom neem je zn jong kind mee? Het kind heeft er helemaal niets aan en zal jullie hooguit beperken in wat je kan en doet. Ik zou of dichterbij op vakantie gaan of jullie kind hier laten.
Ik heb net met mijn baby een vergelijkbare reis gemaakt, alleen dan niet voor vakantie maar urgent familiebezoek. Kleine had helemaal nergens last van, en ik ook niet. Ik denk dat ik inmiddels gewend ben aan slaapgebrek, en baby doet nog de hele dag door dutjes en wordt ook 's nachts nog wakker, dus of het nu 9 uur 's morgens is of 16u 's middags maakt voor hem geen verschil.



Als je het zelf ziet zitten en ter plekke ook zijn ritme kunt aanhouden qua dutjes enz. zou ik het gewoon doen, als hij straks ouder is wordt het alleen maar lastiger. Tip: neem een buggy mee waarin de baby plat kan liggen. De mijne slaapt er heerlijk in.
Ik wil ook zoiets doen dus ben wel benieuwd naar reacties
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dit doen als het niet noodzakelijk is??



zo'n lange vlucht is niet leuk voor hem, voor jou en medepassagiers
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders gingen elke zomer 6 tot 10 weken naar Amerika (voor werk). Mijn broer en ik gingen van baby af aan al mee. Nooit problemen mee gehad.



Uuhh… je baby thuis laten? Welke ouder wil dat nou..??
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
iemand anders nog ervaring mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven