oud en nieuw in londen

22-09-2014 23:50 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een keer met mijn tieners oud en nieuw vieren in Londen. Ik ben alleen nog nooit in Londen geweest. Is het wel veilig om met de kinderen 's nachts nog met de metro te gaan of is het beter om een taxi te nemen. Heeft iemand nog tips?
Als ik jou was dan zou ik een paar hotels uitzoeken en het dan vragen. Als je door hun antwoord niet gerustgesteld wordt dan kun je het altijd hier nog vragen.



Het ligt er nogal aan waar je nog heen moet 's nachts lijkt me en vooral ook hoe dicht het hotel bij een halte is. Dat is hier ook zo. Maar de nacht van oud en nieuw is natuurlijk wel anders dan een doorsnee nacht. Dan is het drukker dan normaal, ik zie dat als veiliger, maar een ander juist misschien niet. Door de drukte heb je meer kans op zakkenrollerij maar minder op overvallen.



Vergeleken met de hotelprijzen in Londen kosten taxi's er niet zo veel.
Tip: vlieg niet op Stansted, wel lekker goedkoop, maar men, wat een klere-eind van de stad. Dat is als Eindhoven-Amsterdam.
Ik zou eerst eens na gaan tot hoe laat de metro rijd. Ben zelf ook een paar keer in London geweest en ik heb mij nooit onveilig gevoeld op straat 's avonds laat in het centrum. Ook niet in de metro. Ja er waren zwervers enzo maar er waren ook redelijk wat beveiligers en andere mensen. Het was er eigenlijk altijd wel redelijk druk in de metro, ook s avonds laat. Hoorde wel regelmatig sirene's maar dat heb ik niet als onveilig ervaren.



Mijn tip is zoek een hotel in het centrum of dichtbij het centrum dichtbij een halte. Dat scheelt ook al een stuk.



Kortom naar mijn idee is London echt niet onveiliger dan een Amsterdam en dergelijke maar uiteraard wel oppassen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is met oud en nieuw in London geweest. Tot 12 uur is het nog wel leuk op straat, dan telt iedereen af en roepen ze 'happy new year', er is een centraal vuurwerk en vervolgens verdwijnt iedereen naar een pub of club waar je al lang van te voren kaarten voor moet hebben gekocht.



Ze vond het erg tegenvallen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat himalaya zegt...



Ik heb met summerman ooit o&n in London gevierd. Tot 24:00 was het gezellig, op straat en lekker uit eten. Rond 12 uur zijn we naar de Big Ben gegaan, met duizenden andere toeristen. Iedereen stond te wachten op het 'moment supreme' ... Dat niet kwam



Om 12 uur gebeurde er niks, en om 12:15 ging de verlichting uit en liep iedereen terug naar de metro of kroeg. Ergens in de verte hoorden we wel wat knallen van het centrale vuurwerk.



Een enorme anticlimax dus. Maar wellicht als je eea goed uit zoekt is het bij dat centrale vuurwerk wel de moeite waard.



Nederland is overigens een van de weinige landen waar het afsteken van vuurwerk nog niet enorm aan banden in gelegd.
Computer says nooooo
De metro rijdt en is zelfs gratis dit jaar met oud en nieuw tussen kwart voor twaalf en half vijf 's nachts. De metro zelf is veilig. Hoe je looproute is hangt af van waar je zit, maar persoonlijk heb ik me nooit onveilig gevoeld behalve misschien in afgelegen buitenwijken.



Of het leuk is? Oud en nieuw vind ik niet heel speciaal, als je van de sale houdt en je blijft nog een paar dagen kun je wel je hart ophalen. Zelf zou ik een andere tijd uitzoeken, als het weer wat lekkerder is, zodat je lekker rond kan lopen en van de parken kunt genieten (tussen shoppen/musea/attracties door dan).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb natuurlijk al veel uitgezocht. Dus de praktische dingen zoals afstanden naar stations en zo weet ik. Maar dat is toch anders dan het in de praktijk ervaren.

Dat er na het vuurwerk niet veel te beleven valt is geen probleem, met tieners ga ik toch niet naar een club of kroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven