15 weken en rijstebloem

22-09-2014 16:50 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er meer moeders die zijn begonnen rijstebloem met 15 weken oud toe te voegen voordat nacht ingaat?



Volgens mij is m'n dochtertje er aantoe. Wordt sinds 1,5 week weer 3x per nacht wakker, kauwt op haar handen en vingers fanatiek, kijkt hoe ik eet etc...



Overlegt met m'n huisarts en zij zegt dat ik kan beginnen met 1 flesje nacht in gaan.



Nu wat vraagjes ook; hoeveel schepjes doen jullie op erbij? Hoeveel cc flesvoeding? Plus moet ik speciaal speentje voor fles gebruiken. Heb nu de difrax flessen. Welk merk hebben jullie rijstebloem?



Dank alvast.
Lees even bij punt 2: http://sarahockwell-smith ... eve-and-why-you-shouldnt/



If your baby puts everything in his or her mouth, watches you eating and wakes regularly at night then he or she is a normal 3 or 4 month old baby, a good few weeks away from weaning readiness.



During their first three or four months of life, a baby’s easy to digest milk diet doesn’t require salivary amylase (the enzyme that enables their body to convert starch to sugar in order to convert food to energy). Babies do not produce any salivary amylase at birth, the production begins and slowly increases over the first six months. A baby’s salivary amylase levels only reach comparable levels with an adult’s by around five to six months of age. It is only at this point that babies can convert the nutrients found in starchy foods (e.g: rice, grains, fruit and vegetables) into energy. If babies are weaned before this age, their nutrient absorption will be significantly poorer and can lead to digestive disturbances such as diarrhoea, constipation and stomach cramps – all of which interrupt sleep.



(Weaning = bijvoeding, dus ook rijstebloem)
Zelf wil ik dit gaan volgen vanaf zes maanden: http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.html
Autosleutels al genoemd?
quote:Captain_Obvious schreef op 22 september 2014 @ 17:52:

Zelf wil ik dit gaan volgen vanaf zes maanden: http://www.borstvoeding.c ... ie/schema/nederlands.htmlDie heb ik ook altijd aangehouden.
quote:riannerianne schreef op 22 september 2014 @ 17:46:

[...]





Voortschrijdend inzicht heet dat.



Als ik voor mij en mijn omgeving mag spreken is mijn generatie ('70 en '80) die van veel darmproblemen. Vroeger al met 6 weken aan de liga met sinaasappelsap.Ja hier! 1980 en klotedarmen.
Ik vind het trouwens altijd bijzonder dat er ontzettend veel ouders zijn die hun kind geen zoetigheid (danwel suiker) geven, want dat 'kan nog lang genoeg'.



Maar bijvoeding lijkt men niet mee te kunnen wachten.



Wat is de haast? Met 6 maanden is het eerste hapje net zo schattig.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 22 september 2014 @ 17:46:

[...]





Voortschrijdend inzicht heet dat.



Als ik voor mij en mijn omgeving mag spreken is mijn generatie ('70 en '80) die van veel darmproblemen. Vroeger al met 6 weken aan de liga met sinaasappelsap.Daar zit wel wat in. Zelf geen last van maar wel aardig wat in m'n omgeving.
quote:Captain_Obvious schreef op 22 september 2014 @ 17:48:





(Weaning = bijvoeding, dus ook rijstebloem)Weaning is afspenen, of hoe je dat ook in fatsoenlijk Nederlands zegt
Alle reacties Link kopieren
Al die theorieën... Het ene jaar moeten zij op hun zij slapen, het andere jaar op de rug, 30 jaar geleden kregen baby's met 3mnd dingen zoals sinaasappelsap, in mijn moederland krijgen ze met 3mnd yoghurt en en het moederland van mijn man vanaf dag 1 water. Ik geloof er daarom niks meer van. Kijk gewoon naar je kind. Ga natuurlijk niet meteen een heel bord pap geven. Begin met 1 schepje per fles, overdag om te kunnen kijken of ze goed reageert. Daarna kun je het geleidelijk opbouwen. Succes!
quote:katjabb schreef op 22 september 2014 @ 18:19:

Al die theorieën... Het ene jaar moeten zij op hun zij slapen, het andere jaar op de rug, 30 jaar geleden kregen baby's met 3mnd dingen zoals sinaasappelsap, in mijn moederland krijgen ze met 3mnd yoghurt en en het moederland van mijn man vanaf dag 1 water. Ik geloof er daarom niks meer van. Kijk gewoon naar je kind. Ga natuurlijk niet meteen een heel bord pap geven. Begin met 1 schepje per fles, overdag om te kunnen kijken of ze goed reageert. Daarna kun je het geleidelijk opbouwen. Succes!Tuurlijk; screw science
quote:Star schreef op 22 september 2014 @ 18:10:

[...]





Weaning is afspenen, of hoe je dat ook in fatsoenlijk Nederlands zegt

Oh, ietwat verkeerde interpretatie... Had het niet opgezocht. Mooi woord

Maar de essentie blijft hetzelfde in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
En als je nu s nachts een extra flesje melk geeft. Lijkt mij vrij normaal met 15 weken.
quote:Star schreef op 22 september 2014 @ 18:23:

[...]





Tuurlijk; screw science Ja wat weten die er nou van
Alle reacties Link kopieren
quote:okkervil schreef op 22 september 2014 @ 18:24:

En als je nu s nachts een extra flesje melk geeft. Lijkt mij vrij normaal met 15 weken.Net besloten samen met m'n partner om daarmee te gaan beginnen. Ben ook meer een voorstander om niet te vroeg met rijstebloem te beginnen zeker daar er geen extra voedingswaardes inzitten. Al begrijp ik ook heel goed als je er wel mee begint want stel m'n vraag natuurlijk niet voor niks, en sommige kinderen hebben t echt nodig. Ga beginnen met extra flesje melk geven...
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 22 september 2014 @ 17:48:

Lees even bij punt 2: http://sarahockwell-smith ... eve-and-why-you-shouldnt/



If your baby puts everything in his or her mouth, watches you eating and wakes regularly at night then he or she is a normal 3 or 4 month old baby, a good few weeks away from weaning readiness.



During their first three or four months of life, a baby’s easy to digest milk diet doesn’t require salivary amylase (the enzyme that enables their body to convert starch to sugar in order to convert food to energy). Babies do not produce any salivary amylase at birth, the production begins and slowly increases over the first six months. A baby’s salivary amylase levels only reach comparable levels with an adult’s by around five to six months of age. It is only at this point that babies can convert the nutrients found in starchy foods (e.g: rice, grains, fruit and vegetables) into energy. If babies are weaned before this age, their nutrient absorption will be significantly poorer and can lead to digestive disturbances such as diarrhoea, constipation and stomach cramps – all of which interrupt sleep.



(Weaning = bijvoeding, dus ook rijstebloem)Kun je korte uitleg geven wat hier staat? Via Google vertaling gedaan maar word er nog niet echt veel wijs uit. Eerste zinnen klinken als m'n dochtertje..
quote:wonder1970 schreef op 22 september 2014 @ 18:33:

[...]





Kun je korte uitleg geven wat hier staat? Via Google vertaling gedaan maar word er nog niet echt veel wijs uit. Eerste zinnen klinken als m'n dochtertje..





Vanaf een maand of zes kunnen babies pas de voedingsstoffen in iets anders dan melk omzetten in energie. Daarvoor nog niet, dus daar kunnen ze diarree en krampen en verstopping van krijgen. Waar ze wakker van kunnen worden...



Wakker worden, naar je kijken als je eet en alles in hun mond stoppen is normaal en betekent niet dat ze bijvoeding moeten krijgen.
Sorry voor de korte samenvatting maar typen op een tablet is arelaxt
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 22 september 2014 @ 18:42:

Sorry voor de korte samenvatting maar typen op een tablet is arelaxt



Dank je juist...En geen sorry zeggen hoor, uitleg is precies goed. En wat ik zelf al dacht te begrijpen maar niet zeker wist. Vandaar m'n vraag korte uitleg hahaha.,,wat jij heel goed kan...



Thanks!
Graag gedaan, ik hoop dat je er wat mee kunt! Maar volgens mij is de conclusie dat je een heel normaal kind hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:katjabb schreef op 22 september 2014 @ 18:19:

Al die theorieën... Het ene jaar moeten zij op hun zij slapen, het andere jaar op de rug, 30 jaar geleden kregen baby's met 3mnd dingen zoals sinaasappelsap, in mijn moederland krijgen ze met 3mnd yoghurt en en het moederland van mijn man vanaf dag 1 water. Ik geloof er daarom niks meer van. Kijk gewoon naar je kind. Ga natuurlijk niet meteen een heel bord pap geven. Begin met 1 schepje per fles, overdag om te kunnen kijken of ze goed reageert. Daarna kun je het geleidelijk opbouwen. Succes!

Tuurlijk, ik heb ook wel eens foto's gezien van baby's die rookten. Waarom hebben we dat eigenlijk afgeschaft.



Een scheutje jenever door de melk werd vroeger ook gedaan. Sliepen ze heerlijk op, die baby's. Dat maar weer eens proberen dan?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 22 september 2014 @ 21:14:

[...]





Tuurlijk, ik heb ook wel eens foto's gezien van baby's die rookten. Waarom hebben we dat eigenlijk afgeschaft.



Een scheutje jenever door de melk werd vroeger ook gedaan. Sliepen ze heerlijk op, die baby's. Dat maar weer eens proberen dan?

Oh, dát is de oplossing voor mijn baby! want hij slaapt nog steeds niet door met zeven weken!



*sarcasme weer uit*
Ik zou ook eerst idd hoeveelheid melk vergroten voor er rijstebloem in te doen. Hoeveel cc drinkt ze? M.b.t. CB heb ik helaas iets teveel vervelende onkundige types tegenover me gehad om daar nou blind op te varen. Zo ging een arts naarstig op zoek naar mijn relatieproblemen en stressfactoren (die er niet waren), en ging daar nogal ver in, en een verpleegkundige probeerde er 2 boterhammen per dag af te krijgen terwijl kind volgens dezelfde dame ondergewicht had. Pastte niet in het plaatje, de hoeveelheid eten die mini verstouwde.
Volgens mij gaf ik al met drie maanden rijstebloem en vanaf 4 maanden groente. De kinderen zaten toen al aan een liter melk per etmaal en meer mocht niet ivm belasting voor de nieren. Ik kon ze natuurlijk geen honger laten lijden, en op het potje Olvarit stond dat het vanaf 4 maanden mocht. Ergo
Alle reacties Link kopieren
quote:Captain_Obvious schreef op 22 september 2014 @ 18:26:

[...]



Ja wat weten die er nou van Ik ben zelf onderzoeker en weet dus ook heel goed hoe conclusies waar dat soort richtlijnen e.d. op gebaseerd zijn getrokken worden. Alleen al het feit dat ze elke 2 jaar van mening veranderen zegt veel over de "wetenschap" die erachter zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nooit rijstebloem gegeven. Bij meer honger gewoon een extra flesje, ook in de nacht.

Het zijn geen atoomklokken hè.



Met 6 maanden paar hapjes bijvoeding (groente/fruit) maar dat moesten ze nog niet echt. Ze keken me in ieder geval heel vuil aan



Tot 1 jaar was melk echt de hoofdvoeding, al dan niet met pap zo rond die leeftijd.



Pas na het eerste jaar gingen ze wat andere dingen eten zoals brood, groente en fruit.
Ab imo pectore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven