Vriendschap verbroken, zonder reden.

22-09-2014 23:10 40 berichten
Hm, ik ben normaal niet zo van de topics openen en ik heb ook niet echt een vraag, maar ik vind het wel vreemd. Ik had een vriend, best een goede ook. Heeft een jaar of 2 geduurd, we zagen elkaar een paar keer per week eerst. Door gewijzigde omstandigheden zagen we elkaar later wat minder, eens in de paar weken, maar we hielden wel contact. Niet dagelijks, soms eens per week, soms wat vaker of minder vaak.



We hebben best veel gedeeld ook, het was altijd gezellig, hij kwam bij mij over de vloer ook. Ik niet bij hem, zijn vrouw was minder blij met de vriendschap en hoewel hij wel contact mochten hebben en bij mij mocht komen had ze volgens mij liever niet dat ik daar over de vloer kwam. Helemaal prima, er was niets ontoelaatbaars aan ons contact, hij is hondstrouw en ik val niet op hem. Meestal was het gewoon vrij oppervlakkig en gezellig. Hij heeft het een periode lastig gehad en toen werd het wat persoonlijker.



Ergens voor de vakantie nog contact gehad. Vorige week stuur ik een berichtje, geen reactie. Kan gebeuren, misschien druk. Nu stuur ik weer een berichtje, maar ik zie iets geks. Dus ik check Facebook, bedenkend dat ik al een tijdje niets meer voorbij heb zien komen. En we blijken geen vriendjes meer te zijn. En ook op de app ben ik geblokkeerd kennelijk.



En ik snap niet waarom. Natuurlijk mag hij ervoor kiezen geen vrienden te willen zijn, en ik ga ook niet aandringen of iefs anders. Maar ik vind het zo gek. Ik kan me niet bedenken wat er aan de hand is of wat ik verkeerd gezegd of gedaan kan hebben. Contact laten verwateren is 1 ding, maar dit is toch weer wat anders, zo bewust elk contact blokkeren. En dat vind ik eigenlijk best jammer :(



Geen echte vraag dus, alleen wou ik het even kwijt. Wat kan ik doen? Of, zoals ik al bedacht had, maar gewoon niets doen?
Alle reacties Link kopieren
..



Verkeerd topic



( ik was mijn post al kwijt)
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Lullig, vervelend, jammer.



Maar je doet er niets aan.

Ik zou geen berichtje meer sturen en het laten gaan



Vrienden heb je soms niet voor altijd, sommige lopen een tijdje met je mee.

Gelukkig heb je goede herinneringen aan hem , die kun je koesteren.

Wel zonde als het zo moet eindigen.
Misschien heeft z'n vrouw dat zelf gedaan en heeft hij het helemaal niet door?

Jaloerse vrouwen kunnen krengen zijn hoor

Ik denk dat je beter even kan bellen om te vragen wat er aan de hand is. Zo'n goede vriendschap gooi je toch niet van de ene op de andere seconde weg?
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 23 september 2014 @ 00:45:

Misschien heeft z'n vrouw dat zelf gedaan en heeft hij het helemaal niet door?

Jaloerse vrouwen kunnen krengen zijn hoor

Ik denk dat je beter even kan bellen om te vragen wat er aan de hand is. Zo'n goede vriendschap gooi je toch niet van de ene op de andere seconde weg?



Ik zou me inderdaad geloof ik ook echt oprecht zorgen maken als ik op zo'n manier opeens niks meer van iemand hoor.

En ik hou niet van losse eindjes en ben ook nog eens vreselijk nieuwsgierig, dus mij zou het niet lukken om het te laten gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:srs schreef op 23 september 2014 @ 00:45:

Misschien heeft z'n vrouw dat zelf gedaan en heeft hij het helemaal niet door?

Jaloerse vrouwen kunnen krengen zijn hoor

Ik denk dat je beter even kan bellen om te vragen wat er aan de hand is. Zo'n goede vriendschap gooi je toch niet van de ene op de andere seconde weg?



Dit is ook nog wel een optie, als ze zijn chatgesprekken ook heeft gelezen.



Ja vreemd is dat. Ik kwam er half en half achter waarom hij steeds niet kon afspreken doordat zijn broertje een sneer erover maakte op een verjaardag. Kom daar al best lang en met zijn broertje spreek ik ook af en toe nog af en die heeft ook een vriendin inmiddels. Het is vooral raar omdat ik hem dus nog wel zie en dan is het net zo gezellig als vroeger, zie hem meer als grote broer (ben enig kind). Laatst gaf die vriendin ook zo'n opmerking dat ik mijn achterstand qua mannen dubbel en dwars heb ingehaald tegenwoordig. Vond ik best lullig, want ik tel dat niet en zie het ook niet zo en daarbij weet ze dat ik best wel weer een fijne relatie zou willen. Zal vast meer spelen daar.



Dan mag je nog blij zijn dat je haar niet kent eigenlijk. Maar zou het laten rusten, wat anderen ook zeggen. Je komt hem dus niet vaak toevallig tegen? Dan zou je eventueel nog kunnen vragen waarom. Het blijft lastig want stel nou dat hij je wel op haar verzoek heeft verwijderd dan is het vertellen ook best lullig. Dat je een open relatie hebt zou niet moeten uitmaken vind ik, al helemaal als hij er amper van weet. Je hoort vaak wel dat mannen nooit "zomaar" met een vrouw bevriend zijn maar ik vind dat echt zo'n prehistorische gedachte en een excuus van een bepaald type man. Ken voldoende voorbeelden waarbij dat anders is.
Ik zou dit toch echt niet accepteren.. Ik verwacht van mensen die met mij omgaan dat ze toch op zijn minst het fatsoen hebben om me te laten weten waarom ze een vriendschap beeindigen.. Zeker na een vriendschap van een paar jaar.. Het lijkt normaal te zijn om een vriendschap gewoon maar te laten verwateren, maar het is heel laf.. Ik hou niet van vage eindes en wil graag voor mezelf weten wat de reden is, dan kan ik het voor mezelf ook beter een plekje geven en gelijk de ander erop aanspreken dat ik toch meer consideratie verwacht.



Ik zou zelf een berichtje via Facebook sturen, dat je gezien hebt dat hij je heeft geblockt, of hij ff wil bevestigen dat de vriendschap over is en waarom en dat je eigenlijk wel van hem had verwacht dat hij dit een beetje anders op zou lossen en dat jammer vindt.. en hem verder het beste wenst.. Ik heb zo een aantal vriendschappen wel af kunnen sluiten.. en meestal was het nog een goed gesprek waarin wat misverstanden uit de wereld werden geholpen.. als hij je berichtje niet beantwoord, dan kun je het alsnog laten rusten..
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 23 september 2014 @ 01:49:

Ik zou dit toch echt niet accepteren.. Ik verwacht van mensen die met mij omgaan dat ze toch op zijn minst het fatsoen hebben om me te laten weten waarom ze een vriendschap beeindigen.. Zeker na een vriendschap van een paar jaar.. Het lijkt normaal te zijn om een vriendschap gewoon maar te laten verwateren, maar het is heel laf.. I





Het is toch echt niet gebruikelijk om een vriendschap uit te maken zoals meestal wel gebeurt bij een liefdesverhouding tussen twee mensen.

Meestal verwatert een vriendschap als een van de partijen niet meer zo veel interesse heeft of is er een afstand ontstaan door een verhuizing. Vriendschappen abrupt beeindigen gebeurt niet zo vaak, maar kan wel als er een grote ruzie aan vooraf gegaan is.

Iemand ter verantwoording roepen, is misschien wel lekker voor je ego (je raakt je teleurstelling of woede kwijt) maar lost niets op, die vriendschap ben je dan toch al kwijt.



En als het verwatert, kan het in een later stadium misschien toch weer opbloeien, je weet het niet.
En iemand blocken op Facebook en Whatsapp en gewoon uit je leven zetten zonder verklaring is wel een gebruikelijke manier om een vriendschap te beeindigen? Dat is iemand van je af trappen.. daar zou ik iemand zeker op aanspreken..



Moet wel een hechte vriendschap zijn geweest, dus niet een stapmaatje dat je 5 keer per jaar ziet..



Als er een ruzie geweest is, weet je vaak wel wat de reden is..



Als er geen ruzie is geweest, laat iemand je in het donker zitten met vragen.. Het uitspraten geeft rust, omdat je dan kunt vragen wat de reden is.. en geen vaag einde hebt.. Ik heb juist altijd goede resultaten gehad met laatste gesprekken.. Vaak was het gewoon een misverstand. hadden we elkaar ergens verkeerd in begrepen.. Het is dan fijn dat dat toch uit de wereld is..ook als de vriendschap alsnog klaar is.. Als de ander niet wil, respecteer je dat, maar je kunt er allebei veel aan hebben..
Alle reacties Link kopieren
Thordis, het is kut.

Maar ik denk dat het gewoon laten rusten het beste is.



Immers elke reactie die je nu nog zou doen wordt al snel gezien als: 'je gram willen halen'. En daar ben je te goed voor. Laat je niet verleiden tot het reageren en als 'zielig' figuur of 'aan- of volhoudster' bestempelt te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfquest24 schreef op 23 september 2014 @ 02:26:

En iemand blocken op Facebook en Whatsapp en gewoon uit je leven zetten zonder verklaring is wel een gebruikelijke manier om een vriendschap te beeindigen? Dat is iemand van je af trappen.. daar zou ik iemand zeker op aanspreken..



.Ik zou zo iemand meteen blokken en niet de minste behoefte voelen aan napraat.
Alle reacties Link kopieren
.......
Alle reacties Link kopieren
quote:Bim schreef op 22 september 2014 @ 23:26:

Misschien vond hij jou toch leuker dan verstandig was?Dit waarschijnlijk....
Help iedereen een handje
Ik heb ongeveer hetzelfde nu met een vriend die ik echt al jaren (zeker 10 jaar) zowat dagelijks sprak/mailde en vaak zag. Sinds vorig jaar minder contact en ineens hield het op. Nu gaat hij trouwen met zijn vriendin die mij ook niet echt zag zitten.



Jammer maar zo werkt dat dus blijkbaar... al vind ik het soms best een kutstreek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 22 september 2014 @ 23:21:

Nou ja, een simpel 'mijn vrouw voelt zich niet prettig bij onze vriendschap' had ik begrepen hoor als dat aan de orde is.....



Ik snap jouw gevoel, maar een man die dit hardop zou zeggen, zou net zo goed kunnen zeggen "Sorrie, maar mijn vrouw heeft mijn ballen eraf gedraaid". Dat zeg je gewoon niet als je een vent bent.



Dan kun je door in stilte een eigen te keuze vijnzen in ieder geval je laatste restje zelfrespect in tact houden.



Je eigen vriendin naar een ander toe afvallen is in mijn ogen nog een grotere stommiteit dan wat ie jou nu flikt, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het eleganter was geweest als ie sommige van de besproken "persoonlijke dingen" met zijn vriendin had besproken in plaats van met jou.



Hoe dan ook, lullig voor jou hoor, daar niet van. Je hebt alle reden om verstoord te zijn hierover, maar voor de loop der dingen kan ik best redenen bedenken.
quote:kerol schreef op 23 september 2014 @ 15:41:

[...]





Ik snap jouw gevoel, maar een man die dit hardop zou zeggen, zou net zo goed kunnen zeggen "Sorrie, maar mijn vrouw heeft mijn ballen eraf gedraaid". Dat zeg je gewoon niet als je een vent bent.



Dan kun je door in stilte een eigen te keuze vijnzen in ieder geval je laatste restje zelfrespect in tact houden.



Je eigen vriendin naar een ander toe afvallen is in mijn ogen nog een grotere stommiteit dan wat ie jou nu flikt, en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het eleganter was geweest als ie sommige van de besproken "persoonlijke dingen" met zijn vriendin had besproken in plaats van met jou.



Hoe dan ook, lullig voor jou hoor, daar niet van. Je hebt alle reden om verstoord te zijn hierover, maar voor de loop der dingen kan ik best redenen bedenken.



Dat hij dingen met mij besprak en niet met zijn vrouw is niet aan de orde. Ja, we hadden soms wat persoonlijke gesprekken, maar heel intiem was dat niet ofzo, en dat besprak hij ook gewoon met zijn vrouw. Er kwam geen seks of gevoelens of wat dan ook aan te pas. Geen geklaag over zijn relatie, geen 'ik kan alleen bij jou mijn ei kwijt' of 'was mijn vrouw maar meer zoals jij'.



Ik herken vreemdgaande mannen op 10 km afstand en deze meneer viel daar niet onder. Het is mogelijk een optie dat hij meer is gaan voelen en het daarom afgekapt heeft, dat zou kunnen. En dat begrijp ik dan ook. Hij heeft weinig vrienden en contacten, en als het dan met iemand klikt is het niet moeilijk om daar meer voor te gaan voelen.



Maar ik weet het gewoon niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven