Ex is vreemdgegaan met mij

22-09-2014 20:52 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al 2 jaar uit met deze ex. Hij heeft het een jaar geprobeerd.. om onze relatie van 3 jaar te redden, terwijl het gewoon al uit was. Voor mij was het heel duidelijk en cold turkey klaar(omdat hij mij de laatste 3 maanden van onze relatie steeds jaloers probeerde te maken, waardoor ik afstand nam) en heel het jaar heb ik hem keer op keer met veel schuldgevoel afgewezen. Met schuldgevoel omdat hij mij altijd het idee gaf dat het aan mij lag dat het tussen ons niet meer werkte. Volgens hem was ik vooral schuldig aan hem geen kans geven. Naja goed... het contact hebben we nooit verbroken omdat we gewoon goed met elkaar kunnen opschieten, hij me altijd opvrolijkt en de gesprekken gewoon rollen.



Nu heeft hij al een aantal maanden een relatie met een hele leuke lieve meid. Hij praatte altijd over haar tegen mij, ik was oprecht blij voor hem en vroeg om advies als het even niet goed ging. Gisterenavond kwam ik hem dus tegen en we raakten zoals gewoonlijk aan de praat en het gesprek verliep vlot. Hij maakte me zoals altijd veel aan het lachen maar ik merkte aan hem dat hij af en toe op een toon tegen me sprak die ik van hem nog niet kende. Iets van wrok naar mij toe ofzo. Ik vroeg er maar niet naar maar hij begon al snel over onze vroegere relatie. Hij zei dat hij me echt mocht als persoon en als een goede vriendin maar dat ik slecht voor hem was als zijn vriendin. Ik legde uit dat het door mijn verlatingsangst kwam, dat ik daar in me eentje aan moest werken en ik daar nu langzamerhand uitgegroeid ben. Hij had dat aan mij gemerkt zei hij, en dat hij het mooi vond om dat op een afstandje te hebben gezien. En ook hij is gegroeid als persoon.

We hadden al het oude zeer van onze relaties uitgepraat en het voelde goed. Het leek alsof we het nu _allebei_ echt achter ons hadden gelaten. Maar toen zei hij dat hij me nog altijd leuk vindt en dat altijd zal blijven doen. Dat hij nooit niet meer van me gehouden heeft als _zijn_ vriendin. Ik voelde hetzelfde maar sprak het niet uit. Ik werd er even stil van en zei dat hij een vriendin heeft en het niet eerlijk is naar haar toe. Precies toen ik dat zei zei hij dat hij zich schuldig voelt naar zijn vriendin toe door zulke dingen tegen mij te zeggen. Waarop ik zei dat we maar beter naar huis konden gaan en toen begon hij me te zoenen voor ik het wist was ik bij hem thuis en hebben we tot 7uur s ochtends sex gehad. Ik zal niet in details treden maar het was voor ons allebei de beste sex die we ooit hebben ervaren.



Elke keer tussendoor gepraat, gelachen en vroeg hij min of meer of ik opnieuw met hem wilde beginnen. Dat hij me miste en zoveel gevoelens voor me heeft. En ik zei hetzelfde. Dan begon ik over zijn vriendin en gaf hij toe dat het fout is wat we deden maar het goed voelde. Ik heb me de hele dag op werk schuldig gevoeld en de hele dag in een roes geweest en hij bleef maar appen hoe goed het voelde.



Ik voel me schuldig en een b*tch, dat hij die lieve meid wil laten gaan voor mij. Dat zij hierdoor gepijnigd zal worden. Ik wist niet dat ik in staat was om tussen 2 mensen in te komen. Maar ergens voelt het ook weer niet alsof ik dat heb gedaan. Alle gevoelens die ik vroeger voor hem had, zijn weer aangewakkerd en het liefst wil ik weer zijn vriendin zijn. Ik weet niet wat ik nu moet? Het mocht niet zo lopen, maar het is gebeurd. Ik weet het even niet meer. Wat vinden jullie dat ik moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe je er aan komt, zo kom je er ook weer vanaf.



Jij liever dan ik.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, 't is misschien niet chique wat er gebeurd is maar als ik jou was zou ik het een kans geven, wel pas nadat hij het daadwerkelijk met zijn huidige vriendin heeft uitgemaakt.

Als dat gedaan is zou ik toch serieus voorzichtig onderzoeken of zijn intenties en gevoelens (en de jouwe) oprecht zijn.
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 22 september 2014 @ 20:55:

Hou eens op met contact te hebben met je ex om te beginnen. Wie niet in je leven is, kan je ook niet beinvloeden. Jullie kunnen niet 'leuk' met elkaar opschieten, hij houdt contact om je over te halen hem terug te nemen en jij moet hem telkens, maar niet altijd, afwijzen.



Je veroorzaakt het zelf met je oh zo leuke contact...



Ik heb alle berichten gelezen, maar ik vind deze echt nergens op slaan... Je komt er bot en hard over, terwijl ze vraagt om advies, en niet om hoe jij er over denkt!!



wat betreft mijn reactie op het hoofdbericht :

Ik vind persoonlijk dat je fout zit door met je ex naar bed te gaan terwijl hij een relatie heeft, je had beter moeten nadenken, en het nooit zover moeten laten komen... Daarbij : als een ex eenmaal vreemd gaat met jou, dan kan hij dat straks ook met een ander... (als het tussen jou en je ex aan is)...



Tevens verteld hij ook dat hij waanzinnig gek op je is, Het is een keus dat je zelf moet maken... Ik hoef geen type's die vreemd gaan, maar als het voor jou echt goed voelt? Dan moet jij je hart gewoon volgen. Het is ergens wel super lief dat hij altijd zo gek op je is gebleven, een prachtige toekomst is dus niet uitgesloten (Y)!
quote:elle5460 schreef op 22 september 2014 @ 21:19:

Vrouwen vallen elkaar niet af....en dat, dat deed jij wel.

Dat gaat hem tegenstaan.Ik kan je verzekeren dat er niet één man op de hele wereld is die zo denkt.
Alle reacties Link kopieren
Dat je je daarvoor leent zeg Gevalletje gebrek aan zelfrespect? Je kan toch wel beter krijgen dan iemand die niet voor niets je ex is? Waarom zou je genoegen nemen met minder?
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
quote:nachtvlinder1977 schreef op 22 september 2014 @ 22:24:

[...]



Ja, dat overkomt mij nou ook altijd. Het ene moment sta ik lekker te kletsen met een man en opeens lig ik met mijn benen wijd in zijn bed.
quote:robert222 schreef op 22 september 2014 @ 23:38:

(...)



Het is ergens wel super lief dat hij altijd zo gek op je is gebleven, een prachtige toekomst is dus niet uitgesloten (Y)!Hij is zo gek op haar gebleven dat hij bereid was om voor haar iemand anders te bedriegen en te kwetsen. Superlief! Dat voorspelt zeker een mooie toekomst.
quote:Morrowind schreef op 22 september 2014 @ 23:57:

[...]





Hij is zo gek op haar gebleven dat hij bereid was om voor haar iemand anders te bedriegen en te kwetsen. Superlief! Dat voorspelt zeker een mooie toekomst.Ooooh
quote:robert222 schreef op 22 september 2014 @ 23:38:

[...]





Ik heb alle berichten gelezen, maar ik vind deze echt nergens op slaan... Je komt er bot en hard over, terwijl ze vraagt om advies, en niet om hoe jij er over denkt!!Maar dan moet ze hier haar vraag niet stellen. Dit is namelijk een plek waar iedereen juist zijn/haar mening mag geven.
quote:Amand schreef op 22 september 2014 @ 23:53:

[...]



Heb jij dat nooit dan? Dat je met een leuke vrouw staat te kletsen in de supermarkt/op het schoolplein/op je werk en dat je een kleine 10 minuten later ligt te n****n in haar bed?
Alle reacties Link kopieren
quote:Morrowind schreef op 22 september 2014 @ 23:57:

[...]





Hij is zo gek op haar gebleven dat hij bereid was om voor haar iemand anders te bedriegen en te kwetsen. Superlief! Dat voorspelt zeker een mooie toekomst.Als je verder had gelezen dan alleen dat regeltje, dan had je geweten dat ik hem ook niet vertrouw. Eens vreemdgaan is blijven vreemdgaan. maar ik zou niet meteen zeggen dat het kansloos is voor ze, alles verdiend een 2e kans.
quote:robert222 schreef op 23 september 2014 @ 00:12:

[...]





Als je verder had gelezen dan alleen dat regeltje, dan had je geweten dat ik hem ook niet vertrouw. Eens vreemdgaan is blijven vreemdgaan. maar ik zou niet meteen zeggen dat het kansloos is voor ze, alles verdiend een 2e kans.



Ik heb verder gelezen. Daarom viel het me zo op. Je zegt van de ene kant dat ze fout zitten en dat de kans dat hij weer vreemdgaat reëel is. Vervolgens zeg je dat het zo lief van hem is en een mooie toekomst niet uitgesloten is. Dat is nogal tegenstrijdig, vind je niet?



Nu doe je het weer: "Eens vreemdgaan is blijven vreemdgaan" maaaar: "ik zou niet meteen zeggen dat het kansloos is voor ze".



Lees jij zelf wél wat je schrijft?
Bitch.



Dat is de main reason dat ik het niet vertrouw wanneer iemand nog bevriend is met zijn ex. Waarom hou je nog contact met hem? Waarom doen jullie dat zijn nieuwe oh zo leuke lieve vriendin aan? Erg respectloos.
Ben ik dan de enige die gelooft dat hij al die tijd gek is gebleven op TO en zij in een zwak moment aan hem toe heeft gegeven?



Ik zal wel weer naief zijn.



Meid, je moet eens bij jezelf heel goed nagaan wat je voor hem voelt.. Als je het echt met hem wil gaan proberen, ga er dan ook voor.. maar als je twijfelt en weet dat je blijft twijfelen, laat hem dan gaan.. zodat hij jou ook los kan gaan laten..
Alle reacties Link kopieren
Ik werd er even stil van en zei dat hij een vriendin heeft en het niet eerlijk is naar haar toe. Precies toen ik dat zei zei hij dat hij zich schuldig voelt naar zijn vriendin toe door zulke dingen tegen mij te zeggen. Waarop ik zei dat we maar beter naar huis konden gaan en toen begon hij me te zoenen voor ik het wist was ik bij hem thuis en hebben we tot 7uur s ochtends sex gehad. Ik zal niet in details treden maar het was voor ons allebei de beste sex die we ooit hebben ervaren.



Mijn haren gaan recht overeind staan als ik dit lees, wat lullig tegenover haar! Hij zegt dat hij zich schuldig voelt tegenover zijn vriendin en begint vervolgens meteen jou te zoenen en beseksen tot 7u s'ochtends, lekker dan....



Ik voel me schuldig en een b*tch, dat hij die lieve meid wil laten gaan voor mij. Dat zij hierdoor gepijnigd zal worden.



Ze wordt toch al onbewust of bewust gepijnigd, want ze zal hoe dan ook iets aan hem merken in hoe hij zich gedraagt en minder aandacht voor haar heeft. Daar zal ze onzeker van worden, zich rot gaan voelen en zal haar vertrouwen een deuk krijgen. Voel je je niet schuldig over dat je het feit dat je het toeliet dat hij met jou vreemdging ipv het schuldgevoel dat hij jou terugwil? Vind je niet dat ze iemand anders verdient die voor haar gaat en trouw blijft (en dus niet vreemdgaat met bijv jou)??



Maargoed, verder klinkt het wel alsof jullie elkaar terug willen. Ik zou even eerlijk naar jezelf er proberen achter te komen wat je voelt voor hem en waar dat op is gebaseerd. En ik zou mezelf even afvragen: waarom ging het precies uit en wat had er allemaal mee te maken? Zal die reden er nog steeds zijn of is dat verbeterd? Wat zou je kunnen doen als zoiets weer op het punt staat om zich te herhalen? Wat kan je doen om niet in hetzelfde probleem te komen en een einde te voorkomen? Kan ik hem nog vertrouwen nu hij is vreemdgegaan met mij?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.



Ik moet inderdaad niet zo zeuren. Wat gebeurd is, is gebeurd. Hij heeft het gisterenavond uitgemaakt met zijn vriendin. Eerlijk verteld wat er is gebeurd. Ondanks alles wilde ze niet dat het uit ging. Hij is heel lief voor haar geweest en uiteindelijk heeft ze het geaccepteerd. Ik voelde me de hele avond rot en wilde hem even niet spreken om zelf tot een keuze te komen zonder beinvloed te worden door zijn overtuigingen.

Hoe dit is gelopen zegt niks over onze relatie behalve dat onze gevoelens voor elkaar niet weg te kroppen zijn en Vanochtend besloten dat ik met hem door wil gaan. Het voelt goed.
Alle reacties Link kopieren
Veel geluk Smoothie
Alle reacties Link kopieren
quote:smoothie25 schreef op 22 september 2014 @ 20:52:

Waarop ik zei dat we maar beter naar huis konden gaan en toen begon hij me te zoenen voor ik het wist was ik bij hem thuis en hebben we tot 7uur s ochtends sex gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil hier ook op reageren. Ik vind het niet goed dat hij is vreend gegaan maar wel dat hij eerlijk is geweest hierover tegeb zijn toenmalige vriendin. Hij houdt van jou en heeft je nooit volledig los kunnen laten. Hoe mooi zou het zijn als jullie het dit keer wel redden. Nee, ik zie geen slechte man in dit verhaal..eerder een hopeloze die zijn vrouwtje terug heeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi excuus is zo'n concept van verlatingsangst toch altijd. Dat je gewoon rotstreken uit kunt halen, maar dat dat zielig voor je is dat jij dat omdat je er ook niks aan kunt doen dat je die verlatingsangst nu eenmaal hebt. En dat je dan gewoon twee jaar lekker in je eentje op de bank naar de tv gaat kijken, dat is dan heel therapeutisch, en dan als het je uitkomt dat je dan weer kan zeggen dat je verlatingsangst weg is omdat je er zo goed aan gewerkt hebt, al pratend tegen die zak chips in je hand tijdens de reclamepauzes.



En dan lekker je ex neuken en een andere vrouw verlatingsangst bezorgen, maar gelukkig is jouw liefde dan zo bijzonder dat dat helaas maar jammer gewoon collateral dammage is.



Dat je dus geen rotwijf bent, maar dat je het slachtoffer bent van verlatingsangst. De uitvinder van dat concept moet een Nobelprijs krijgen! De Nobelprijs voor de Lieve Vrede.
quote:nachtvlinder1977 schreef op 23 september 2014 @ 00:03:

[...]



Heb jij dat nooit dan? Dat je met een leuke vrouw staat te kletsen in de supermarkt/op het schoolplein/op je werk en dat je een kleine 10 minuten later ligt te n****n in haar bed?Jawel, regelmatig zelfs. En daarna word ik steevast wakker uit een onrustige, doch bevredigende slaap.
Alle reacties Link kopieren
quote:smoothie25 schreef op 23 september 2014 @ 12:42:

Vanochtend besloten dat ik met hem door wil gaan. Het voelt goed.Lessen die je in je leven dient te leren, blijven zich vaak aandienen tot het moment dat je ze echt hebt geleerd.



Als jij nu 100% achter je keuze staat: Ga er dan ook voor!

Ik wens je sterkte en succes. Geniet van elkaar!
Alle reacties Link kopieren
Hij voelt zich schuldig naar zijn vriendin toe maar heeft wel sex met jou tot 7u s'ochtends? Sure... :/



En, hij probeert te weer uit te testen. Kijken of je weer jaloers wordt. Wil je echt verder met zo iemand?



Ik denk dat hij je alleen gebruikt voor de sex.



Je zult zefl moeten kiezen voor wie je gaat. Voor hem of kies je voor jezelf.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 22 september 2014 @ 23:47:

[...]



Ik kan je verzekeren dat er niet één man op de hele wereld is die zo denkt.Eensch.....
Alle reacties Link kopieren
quote:ladyveraa schreef op 23 september 2014 @ 00:52:

Bitch.



Dat is de main reason dat ik het niet vertrouw wanneer iemand nog bevriend is met zijn ex..Ik ook niet. Dieper kun je iemand niet kwetsen als je partner met zijn/haar ex het nest in kruipt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven